abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97041327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:41 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Sommige ouders durven gewoon geen nee te zeggen tegen een jengelend kind. In het geval van die moeder op het 18:00 journaal net gaf ze dan dat kind een 'flesje sap' om haar stil te krijgen.

Maar als ik het postuur van die moeder zag, denk ik dat moeders liters cola naar binnen klokt op een gemiddelde dag. Dat kind is ook vet trouwens voor een kind van nog geen 4.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1102312
Doorspoelen naar 6:40
Bedankt voor de link, kan ik tenminste zien waarover je praat. En idd, dat kind is zwaar vet (voor iedere leeftijd trouwens), dus dat had die achterlijke moeder 'misschien' ook wel kunnen alarmeren. :{
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:00:07 #102
3542 Gia
User under construction
pi_97041600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:52 schreef essentieel het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, kan ik tenminste zien waarover je praat. En idd, dat kind is zwaar vet (voor iedere leeftijd trouwens), dus dat had die achterlijke moeder 'misschien' ook wel kunnen alarmeren. :{
Tjonge, dat maagje van dat kind. Puilt helemaal uit.

Dat doe je een kind toch niet aan!! Moeder, doe er wat aan.
pi_97041766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Tjonge, dat maagje van dat kind. Puilt helemaal uit.

Dat doe je een kind toch niet aan!! Moeder, doe er wat aan.
idd :{ En dat terwijl onderzoeken hebben aangetoond dat een teveel aan buikvet schadelijk kan zijn. En dan is die kid dus nog niet eens 4. :r
pi_97042062
Ik zag het net ook ja.
Ook droevig dat de tandarts vertelde dat ze bij een kindje van 1 jaar en 9 maanden alle aanwezige tanden onder volledige narcose hebben moeten verwijderen ivm rotting.

Er zullen altijd gevallen zijn waarbij het ene kind 'sterkere' tanden heeft dan de ander, maar dit soort gevallen hebben daar volgens mij helemaal niks mee te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Butterfly91 op 19-05-2011 19:16:07 ]
pi_97045867
Nu item op Nederland 1.
pi_97049538
Worden ouders soms steeds dommer en dommer of zo? Alleen maar vette troep voederen, omdat je te lui bent om normaal te koken. En natuurlijk niet leren hoe je kind zijn eigen tanden moet poetsen :r
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:43:01 #107
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_97050707
Ouders tegenwoordig. :')

__

Je moet kinderen discipline bijbrengen. Je moet ze liefhebben (dus niet panisch bang zijn voor fysieke affectie omdat je bang bent dat je als pedo wordt gezien), je moet ze straffen (ze gaan echt niet dood aan een tik op de vingers) en je moet ze lang niet alles geven wat ze willen.

Boven alles moet je er tijd in stoppen. Daar hoort dit dus ook bij. Gezonde voeding bereiden en dus tijd steken in koken. Tanden poetsen na het eten. Ga er maar bij staan desnoods. Maar zorg dat het gebeurt. Mijn moeder en ik poetsten altijd samen.
pi_97069536
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:24 schreef Doler12 het volgende:
Worden ouders soms steeds dommer en dommer of zo? Alleen maar vette troep voederen, omdat je te lui bent om normaal te koken. En natuurlijk niet leren hoe je kind zijn eigen tanden moet poetsen :r
Je ziet tegenwoordig gewoon ook heel veel van die 'tienersletjes' met kinderen waarvan de vader in geen velden of wegen is te bekennen. Dat zullen ook niet de beste opvoeders zijn natuurlijk.
pi_97069850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:24 schreef Doler12 het volgende:
Het is meer de tijdgeest, denk ik. Beide ouders werken, kind zit in de opvang, eten haal je kant en klaar.
Het zou me niet verbazen als ouders gewoon niet voldoende aandacht voor hun kinderen hebben, ook niet om spelletjes met ze te doen enzo.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31:42 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97069913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is meer de tijdgeest, denk ik. Beide ouders werken, kind zit in de opvang, eten haal je kant en klaar.
Het zou me niet verbazen als ouders gewoon niet voldoende aandacht voor hun kinderen hebben, ook niet om spelletjes met ze te doen enzo.
Waar haal je de idiote gedachte vandaan dat je je eten kant en klaar haalt als je beiden werkt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97069942
ahja, straks met de stijgende prijzen voor de kinderopvang is er poets-tijd te over.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_97071107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waar haal je de idiote gedachte vandaan dat je je eten kant en klaar haalt als je beiden werkt?
Fastfood, magnetronmaaltijden. Logischerwijs blijft er minder tijd over om te koken als je beiden druk bent.
Waarom vind je die gedachte idioot?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 13:07:12 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97071249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Fastfood, magnetronmaaltijden. Logischerwijs blijft er minder tijd over om te koken als je beiden druk bent.
Waarom vind je die gedachte idioot?
Omdat het een generalisatie is, die niet klopt... Beiden werken != beide ouders van 9 tot vijf op kantoor en kind in de opvang. Maar die situatie wordt maar al te graag als standaard geschetst.

Het is heel eenvoudig om een fatsoenlijke verse maaltijd op tafel te zetten, ook als je beiden werkt. In mijn geval vader 40 upw, moeder 32 upw en elke dag gewoon zelf koken. Ow en ík controleer het tandenpoetsen.
pi_97072904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat het een generalisatie is, die niet klopt... Beiden werken != beide ouders van 9 tot vijf op kantoor en kind in de opvang. Maar die situatie wordt maar al te graag als standaard geschetst.

Het is heel eenvoudig om een fatsoenlijke verse maaltijd op tafel te zetten, ook als je beiden werkt. In mijn geval vader 40 upw, moeder 32 upw en elke dag gewoon zelf koken. Ow en ík controleer het tandenpoetsen.
Het is idd een generalisatie. Die klopt niet altijd, zoals in jouw geval kennelijk, maar in een aantal gevallen ook weer wel, anders zou de generalisatie onterecht zijn. Ik vraag me af of dat zo is.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:51:33 #115
3542 Gia
User under construction
pi_97073158
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik wil ze niet de kost geven waar dat gebeurt.
Hoor dat best vaak om me heen. En dan wel 'gezonde' afhaal, hè. Chinees, Japans of uit eten bij een goed restaurant, waar het kind uiteraard gewoon een kindermenuutje krijgt. (Dus friet met hamburger of frikandel/kroket/visstick) Jahaa, heeeeel gezond!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 13:53:40 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97073244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wil ze niet de kost geven waar dat gebeurt.
Hoor dat best vaak om me heen. En dan wel 'gezonde' afhaal, hè. Chinees, Japans of uit eten bij een goed restaurant, waar het kind uiteraard gewoon een kindermenuutje krijgt. (Dus friet met hamburger of frikandel/kroket/visstick) Jahaa, heeeeel gezond!
Ik zal dan wel in een aparte wijk wonen ofzo en mijn kind op een aparte school hebben zitten. Maar hier wordt gewoon gekookt negen van de tien keer. En kinderen krijgen fruit en boterhammen mee naar school... Schijnt ook vrij abnormaal te zijn.
pi_97073348
Ik heb juist het idee dat het meer een golf-beweging is. Mijn ouders hebben allebei een compleet verneukt gebit, en van hun generatie zijn er veel meer (als ik naar de vrienden of broers/zussen van mijn ouders kijk). Ook heb ik van hun regelmatig verhalen gehoord hoe rot hun gebit was al op jonge leeftijd. Dan is het logisch dat zo'n generatie extra let op de gezondheid van het gebit van hun kinderen, welke vervolgens niet vaak last hebben van hun tanden en bij hun kinderen weer wat lakser zijn.
pi_97079912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik zal dan wel in een aparte wijk wonen ofzo en mijn kind op een aparte school hebben zitten. Maar hier wordt gewoon gekookt negen van de tien keer. En kinderen krijgen fruit en boterhammen mee naar school... Schijnt ook vrij abnormaal te zijn.
Ik ken juist mensen die door hun drukke leven geen aandacht meer hebben voor hun huishouden, kinderen, koken, whatever. Het leek me ook de meest logische oorzaak van de de slechte verzorging van de mond van de laatste jaren.
Maar mss heb ik te snel geoordeeld en zit ik er helemaal naast. Ik heb er tenslotte geen studie van gemaakt.
pi_97080930
Dan woon ik ook in een aparte wijk :P. Vader werkt 38 uur, ik 28 uur en we halen hooguit 1x in de twee weken wat van de chinees of cafetaria. En dat is dan niet eens gebrek aan tijd, maar meer dat we het lekker vinden :P.

Tandenpoetsen houdt hier bij F in: 's ochtends en 's avonds eerst zelf poetsen en daarna doet haar vader of ik het nog bij haar. Zo adviseerde de tandarts het ook.

Eetmomenten proberen te beperken vind ik nog het lastigst, omdat ik daar zelf ook moeite mee heb.

F vindt het trouwens heel leuk bij de tandarts :'). Terwijl ik het zelf vreselijk vind (ben een beetje getraumatiseerd door mijn vorige tandarts :P ). Toch gaan we wel twee keer per jaar op controle, mijn "common sense" wint het toch van mijn angst :P.
Vorige week weer voor controle geweest. Ik dacht dat ik mijn zenuwen prima onder controle had en dat F echt niet merkte dat ik zenuwachtig was. Toen we naar buiten liepen was het eerste dat ze zei: Oooo ik ZAG het mam, je was ZO zenuwachtig _O- .
_O_
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:20:22 #120
3542 Gia
User under construction
pi_97082177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:51 schreef MaLo het volgende:
Vader werkt 38 uur, ik 28 uur
Het ging daar over gezinnen waar beide ouders fulltime werken. 28 uur red je al onder schooltijd en ja, dan is er ook tijd genoeg om te koken.

Maar serieus, ik ken mensen die doordeweeks bijna dagelijks iets laten bezorgen of iets in de magnetron douwen. In het weekend is het dan op zaterdag friet en op zondag is koken zonde van de quality-tijd en gaat men liever een dagje weg en ergens uit eten. Want met 2 fulltime salarissen kan dat allemaal.

En als die kinderen dan nog normaal voer eten in een restaurant, maar nee, dat is dan weer friet met een vette hap, want iets ander lusten ze niet! Nee, allicht niet als je dat nooit voorgeschoteld krijgt.

Enneh Sjeen, uitzonderingen bevestigen de regel, maar doe nou niet net of alle ouders in jouw wijk en op de school van je kinderen zo goed bezig zijn, want jij kunt niet in hun keukens kijken.

Om maar een voorbeeldje te geven: Wij kregen nieuwe buren en die nodigden ons uit voor een etentje. Leuk!! Het werd een soepie, duidelijk uit blik, zelfgemaakte lasagna (van de Aldi, opgewarmd in de magnetron) en als toetje vers fruit, want ze vindt het belangrijk om voldoende vitaminen binnen te krijgen. En ja, ook dat fruit was 'gemengd fruit' van de Aldi.
De kinderen kregen pannenkoeken.

En serieus, zo vaak als wij horen dat daar mensen komen eten is het altijd hetzelfde 'eigengemaakte' gerecht. Soep, lasagna en 'vers' fruit.
Dat is geen koken, dus.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 17:26:30 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97082440
Dan hebben wij toch echt geluk met de wijk... Dat soort praktijken kom ik niet tegen :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:19:00 #122
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_97084599
triest, is zeker niet van deze tijd om melktandjes te poetsen.

Bij mij gebeurde dat altijd met discipline, resultaat; één pieppleingaatje een jaartje terug O+
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:26:11 #123
eng, maar toch best lief
pi_97084830
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:55 schreef Stranger het volgende:
Ik heb juist het idee dat het meer een golf-beweging is. Mijn ouders hebben allebei een compleet verneukt gebit, en van hun generatie zijn er veel meer (als ik naar de vrienden of broers/zussen van mijn ouders kijk). Ook heb ik van hun regelmatig verhalen gehoord hoe rot hun gebit was al op jonge leeftijd. Dan is het logisch dat zo'n generatie extra let op de gezondheid van het gebit van hun kinderen, welke vervolgens niet vaak last hebben van hun tanden en bij hun kinderen weer wat lakser zijn.
ja, mijn ouders hebben ook een slechter gebit, maar dat is eerder door de vitamine en behandeling vam je tanden. Hoe meer we verder gaan hoe beter het zou moeten worden.Vroeger was het drinkwater slechter en werd er minder gelet op fluoride.

De reden waarom ik nauwelijks gaatjes heb heeft niks met een golfbeweging te maken. Maar eerder aan mijn opvoeding van veel fruit/groenten, elke dag 3x poetsen en veel zuivel. Tanden verotten ook door slecht eten, een kind van 3 loopt echt niet zelf naar de snackbar

punt.
pi_97085105
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:26 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

. Tanden verotten ook door slecht eten, een kind van 3 loopt echt niet zelf naar de snackbar

punt.
Inderdaad ja, kijk naar al die junkies die geen tanden meer in hun smoel hebben.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:36:19 #125
3542 Gia
User under construction
pi_97085175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:26 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Vroeger was het drinkwater slechter en werd er minder gelet op fluoride.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 47 en in mijn tijd, vroeger dus, werden er bij ons thuis 's avonds fluoride tabletjes gegeven. Dat was toen een hype, effe. Daarna zou het weer ineens slecht en ongezond zijn en is het aan de tandpasta toegevoegd.

Maar het is dus niet zo dat men vroeger niet lette op vitamine en fluoride. Wij kregen ook elke avond een lepel levertraan!! Yuck!!
pi_97086237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 47 en in mijn tijd, vroeger dus, werden er bij ons thuis 's avonds fluoride tabletjes gegeven. Dat was toen een hype, effe. Daarna zou het weer ineens slecht en ongezond zijn en is het aan de tandpasta toegevoegd.

Maar het is dus niet zo dat men vroeger niet lette op vitamine en fluoride. Wij kregen ook elke avond een lepel levertraan!! Yuck!!
He, die fluortabletjes heb ik ook nog gehad, uit zo'n roze potje :D. Ik was het alweer helemaal vergeten totdat ik jouw post las :).

Edit: ik ben trouwens 31 :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:22:11 #127
eng, maar toch best lief
pi_97090463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:36 schreef Gia het volgende:

[..]

ik ben 23 :P , sorrie wist niet dat flouride toen al gegeven werd. Maar dat neemt niet weg dat er minder vitamine en zuivel binnen kwamen dan nu. Maar ook weer minder vette troep en snoep.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 21:04:21 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97093015
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:03 schreef MaLo het volgende:

[..]

He, die fluortabletjes heb ik ook nog gehad, uit zo'n roze potje :D. Ik was het alweer helemaal vergeten totdat ik jouw post las :).

Edit: ik ben trouwens 31 :)
Die roze potjes ja :+
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:05:55 #129
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97096686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:22 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ik ben 23 :P , sorrie wist niet dat flouride toen al gegeven werd. Maar dat neemt niet weg dat er minder vitamine en zuivel binnen kwamen dan nu. Maar ook weer minder vette troep en snoep.
Dat is ook een probleem ja, mensen die allemaal vitamines naar binnen werken 'omdat dat gezond is' of 'omdat we te weinig binnen krijgen'... Eet gewoon normaal en gezond, dan heb je al die troep niet nodig. Naast dat dat waarschijnlijk ook beter voor je tanden is, want die vitamines moeten natuurlijk wel een lekker smaakje hebben, anders lust je ze niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:11:42 #130
eng, maar toch best lief
pi_97114539
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem ja, mensen die allemaal vitamines naar binnen werken 'omdat dat gezond is' of 'omdat we te weinig binnen krijgen'... Eet gewoon normaal en gezond, dan heb je al die troep niet nodig. Naast dat dat waarschijnlijk ook beter voor je tanden is, want die vitamines moeten natuurlijk wel een lekker smaakje hebben, anders lust je ze niet.
ik ken veel mensen die aan de vitaminepillen e.d. zitten omdat ze te lui zijn om fruit te eten. Ook de zeikers van tegenwoordig met ''dat lust ik niet ...'' en daar zitten ook volwassen tussen. Als ik zie wat sommigen naar binnen werken .......... :r
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:33:17 #131
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_97115214
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik krijg steeds vaker kinderen op kamp (scouting) zonder tandenborstel, want 'het melkgebit hoef je toch nog niet te poetsen? Dat gaat toch weg?', er is echt een groot tekort aan kennis bij de meeste ouders over de noodzaak van tanden poetsen, zelfs bij melktandjes.
En een hoop hoongelach of verontwaardiging / agressie als je ze probeert te adviseren zeker.
warning: spikes ahead!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')