abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96989052
:* Claudia

Wat fijn dat de LK ook jullie wijkverpleegkundige is Huup, dat maakt de drempel ook lager lijkt me. Hopelijk kunnen jullie snel terecht! :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:24:02 #27
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96989215
Huup wat relaxed zeg!

Claudia, als uitspreken al zoveel helpt hou je dan vooral niet in.
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:26:04 #28
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96989281
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef pessie het volgende:
Claudia ik had een zogenaamd 'borstvoedingsservice pakket' van onze kraamzorginstelling. In dat pakket zat 6 weken begeleiding van de lk na de kraamtijd. Ik heb daar 6 maanden van gemaakt (en ze zeer regelmatig bestookt met vragen). Juist na een maand of 3 denk ik dat een LK verschil kan maken, de eerste 3 maanden voeden is ondertussen behoorlijk ingeburgerd maar ook daarna kunnen er 'problemen' ontstaan waar je hulp bij nodig kunt hebben.

Ik las een artikel op internet. Zou het echt geen kwaad kunnen?
Welke kraamzorginstelling is dat? Dat lijkt me ook wel handig. :)

Volgens mij wegen ook in het geval van Japan de voordelen op tegen de nadelen. Dat heeft zijn grenzen natuurlijk, maar dan praat je denk ik over heel zware gevallen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96989714
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik dacht toevallig nog aan je, mrien. De tanden van Jelle, heb je die aan zien komen? Of kun je achteraf constateren dat er signalen waren?
Kwijlen, kwijlen en kwijlen
Handjes in z'n mond en wat bobbels. Dat ze er al waren was toch wel een verrassing, had het zo vroeg niet verwacht. Nu komt er weer 1 aan..
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:44:24 #30
259886 pessie
pi_96990019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Welke kraamzorginstelling is dat? Dat lijkt me ook wel handig. :)

Volgens mij wegen ook in het geval van Japan de voordelen op tegen de nadelen. Dat heeft zijn grenzen natuurlijk, maar dan praat je denk ik over heel zware gevallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangezien bv dus "verontreinigd" is zal de koemelk daar ook wel verontreinigd zijn.
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:56:07 #31
12913 GreatWhiteSilence
pi_96990447
Hmm, ik val niet in dat verzorgingsgebied. Bummer... :( Volgens mij kun je bij de organisatie waar ik me aan wil melden maar een week of twee begeleiding krijgen. Toen begonnen bij ons de problemen pas net... :')

En ja, zo'n beetje alles zal daar wel besmet zijn, vermoed ik. En volgens mij is de ellende nog lang niet voorbij, al lees je er weinig meer over...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:36:51 #32
259886 pessie
pi_96992100
Misschien heeft een andere organisatie in jouw omgeving het wel?
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:51:19 #33
12913 GreatWhiteSilence
pi_96992777
Ik heb al even gekeken, maar ik heb niets bijzonders kunnen vinden. Tijdens de kraamtijd ja, maar dan heb je dus in principe al hulp van de kraamverzorger (for what's worth it). Al helemaal niet tot zes weken of maanden na de bevalling.
pi_96993723
Claudia, het klinkt alsof je je probleem bagatelliseert omdat jij de enige bent die er last van heeft. Laten we wel wezen, Lena zal doen wat natuurlijk is maar in onze maatschappij kun jij dat niet (volledig). Als je dan bedenkt dat slaapdeprivatie een buitengewoon effectieve martelmethode is en mensen er gek van kunnen worden, lijkt mij dat je juist hulp moet zoeken. Niet alleen om het voeden vol te houden, maar vooral ook om jezelf gezond en blij te houden/krijgen. Dat is ook goed voor je lief en Ivan. Niet slapen is geen klein probleem!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:06:32 #35
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97006801
Claudia, even een hart onder de riem. Hier ook een 4 maanden oud meisje dat nu 's nachts aan het spoken is. Ik weet niet of het nu komt door inhaalgedrag, regelen of het feit dat ze de waterpokken heeft. Ze slaapt goed vanaf een uur of acht tot een uur of twaalf en daarna begint het gedonder. Ze wil niet meer in haar bed slapen en eigenlijk alleen maar drinken. Ik verwacht dat het een combinatie van bovenstaande redenen is, en ook een fase.

En hoe kan ik het kdv duidelijk maken dat 3/3,5 uur tussen de flesjes lang genoeg is en dat ze niet persé de 4 uur hoeft vol te maken? Eline krijgt nu 140 cc in haar flesjes en op de dagen met papa thuis is dat voldoende. Maar het kdv geeft aan dat ze eerder en meer honger krijgt, maar dan staat er in het schriftje wel dat ze om 11.00 en 15.00 een fles heeft gehad (om half 8 thuis). Ik heb al heel vaak aangegeven dat 4 uur de max is en eerder altijd mag. Maar het wil er maar niet in bij hen.
Er is daar ook een jongentje die een paar dagen ouder is als Eline en ze vergelijken haar graag met hem. Het grote verschil is dat hij flesvoeding krijgt en dan 200 cc in de fles. Ik krijg het idee dat ze dat ook voor Eline willen, maar dat werkt natuurlijk niet zo.
pi_97007493
Fijn om weer iets van je te horen, Sugarsnap! Ik dacht vandaag nog aan je en hoe het bij jullie zou gaan. Dank voor de hart onder de riem, maar rot dat het bij jullie ook even niet zo lekker loopt. De waterpokken, jemig! :o Lena heeft trouwens ookal 2 weken last van een virusje of zo en dat kan ook best meespelen. En ze heeft last van haar buikje merk ik. Er is in ieder geval vanalles gaande in dat lijfje.

Lastig dat je de leidsters niet duidelijk kunt maken dat een richtlijn niet meteen een schema is. Ik heb het idee dat dat het typische flesvoedingsdenken is waarbij er gerekt moet worden om uit te komen. Op ons kinderdagverblijf vind ik de leidsters super, maar ik merk dat ze weinig ervaring hebben met borstvoeding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:37:41 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97008810
Bij leyla staat er : op verzoek om de 4 uur.
En dan gaan ze opeens water geven... Waarom? Was de melk op? Nee. Eerst melk dan water.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97020569
Claudia :*

huup fijn dat ha mee werkt en succes vrijdag
tico Da's wel heel vervelend

even een vraagje ben zondag na de ochtend voeding moeten stoppen nu toch stuwing toch iets afkolven? dan moet ik namelijk kolf laten ophalen want kan niet in ziekenhuis?!
pi_97020630
heb je schijven of erge stuwing?
Zo nee, dan hoef je niet af te kolven. Stuwing hoort erbij om de productie stil te leggen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97020775
Begint wat te lekken en iets schijven al wel gemasseerd maar kan er geen borstontsteking bij hebben
pi_97021506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Bij leyla staat er : op verzoek om de 4 uur.
En dan gaan ze opeens water geven... Waarom? Was de melk op? Nee. Eerst melk dan water.
Aan de andere kant is op verzoek om de 4 uur wel een beetje een tegenstelling. Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze daarvan wat in de war raken. Het stomme is alleen dat ze het dan niet gewoon navragen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97027802
dracu, als je twijfelt, kolven. Kolf alleen de spanning eraf en de harde plekken weg, je hoeft niet door te gaan tot ze helemaal leeg zijn. Tenzij je daadwerkelijk met een (dreigende) borstontsteking zit, dan moeten ze echt leeg, leeg, leeg. Warmte helpt bij het kolven (ervoor en als het lukt tijdens) en vraag desnoods een syntocinonneusspray aan de arts om te helpen een toeschietreflex op te wekken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:54:07 #43
259886 pessie
pi_97027868
Van een vriendin kreeg ik een hele tijd geleden een goede tip, als je warmte nodig hebt tijdens het kolven vul dan een pamper met warm water en leg die eroverheen. Lekt veel minder dan een hydrofiel en houdt de warmte beter vast.
pi_97028463
Ja dat is inderdaad een heeeeele fijne manier, blijft ook lang warm. Alleen moeten je borsten er wel groot genoeg voor zijn :D
pi_97028588
Wat rot dat je moet stoppen met borstvoeding geven Draculettetje :'( Hopelijk ben je snel van de vervelende stuwing af en knap je ook snel weer op van de dystrofie-aanval :*

Mijn borsten zijn zo gekrompen dat Niels heel vaak in de stof van mijn bh hapt (dat bovenste lapje van H&M bh's) en daardoor mij pijn doet of heel boos wordt }:| Ik zit eraan te denken om die dingen eraf te knippen, of zouden de bh's dan instorten :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:19:50 #46
259886 pessie
pi_97028637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:13 schreef WupWup het volgende:
Ja dat is inderdaad een heeeeele fijne manier, blijft ook lang warm. Alleen moeten je borsten er wel groot genoeg voor zijn :D
Dat is toch de definitie van stuwing? :')
pi_97028864
Als mijn borsten gestuwd zijn, kun je er nog geen pamper omheen vouwen hoor. Je moet wel een voldoende uitgangsmaat hebben...
pi_97028994
Gewoon van dat dikke maandverband zal dan toch ook wel werken?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:13:16 #49
259886 pessie
pi_97030615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:29 schreef Twinkly het volgende:
Gewoon van dat dikke maandverband zal dan toch ook wel werken?
Daar kun je dat restje kraamverband dus voor gebruiken :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:14:24 #50
259886 pessie
pi_97030660
Hangt ook van de pamper af, ik heb nog een stuk of 6 premature pampertjes in mn prematuur-bak liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')