abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:31:02 #1
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96966569
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #162

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:33:14 #2
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96966704
Even om over Goofy terug te komen, ik denk dat het best wel mee valt met hoe het zijn leven domineert, hij heeft niet voor niks al 7 maanden een vriendin. Dat betekend niet dat je er niet over kan posten... Het blijft deel van je geschiedenis en heeft je gevormd tot wie je bent.

oke en even zelf posten ook :P

Het gebeuren domineert mijn leven niet meer, maar het houd me nog steeds wel bezig zo nu en dan. Al een half jaar geen contact meer nu, tijd gaat hard. Waar ik nu vooral mee zit is het feit dat mijn intieme ervaringen nu alleen met haar zijn geweest, wanneer ik probeer voor te stellen hoe dat met anderen zou zijn, dan springt de automatische blok er op. De beveiliging zegmaar, waardoor ik er niet echt terug aan kan denken.

Wel grappig trouwens dat ik onlangs een geluidsfragment op men mobiel vond waarvan ik dacht dat het al laaaaang niet meer bestond :') Was wel grappig om weer eens te horen :P

SMSjes zijn nu ook bijna allemaal foetsie, slechts 3 die veel voor mij betekend hebben staan er nog in. Het is niet zo dat ik nog hoop koester ofzo, dat zeker niet, maar de ervaringen hebben wel dusdanig voor mij betekend dat ik ze niet wil "vergeten". Misschien herkenbaar voor sommigen?

Verder gaat het wel goed trouwens, studie loopt op rolletjes, geniet verder best wel van men leven :) De liefde zie ik wel weer verschijnen een keer als ik haar tegenkom :P

[ Bericht 74% gewijzigd door Cocktailprikker op 17-05-2011 22:43:13 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:42:45 #3
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96967351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:24 schreef missconfessions het volgende:
weet je, je zegt wel dat het je allemaal niets meer doet, maar volgens mij ben je nog heel kwaad om wat ze je heeft aangedaan en kan je daarom niet goed stoppen met posten hier.
Neuh, het gaat toevallig nu even over mijn ex, maar dat betekent niet dat ik er niet overheen ben. Ik zit hier al een tijdje, maar niet meer vanwege haar. Ik ben er al tijden overheen. Daarbij legde ik net ook uit aan JiggyJ dat het er ook om gaat met welk gevoel je dingen over je verleden post. Dat verhaaltje over die twee freaks kan ik me niet eens meer druk om maken. Dat was puur ter illustratie wat voor een type mijn ex is. Maar zoals Cocktailprikker al terecht zegt: het blijft wel deel van je geschiedenis.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96967530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:33 schreef Cocktailprikker het volgende:
Even om over Goofy terug te komen, ik denk dat het best wel mee valt met hoe het zijn leven domineert, hij heeft niet voor niks al 7 maanden een vriendin. Dat betekend niet dat je er niet over kan posten... Het blijft deel van je geschiedenis en heeft je gevormd tot wie je bent.
da's waar, maar juist omdat het je vormt, kan het je ook blijven achtervolgen. Als iemand een smerige streek met je uithaalt, dan kan je nog wel anderen tegen komen die aardig zijn, maar dat wil niet zeggen dat je boosheid meteen over is.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:45:56 #5
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96967630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:45 schreef Under_Score het volgende:
TVP voor later.
wa's dat TVP ????

TeVeelPijn ???
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:47:29 #7
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96967711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:45 schreef missconfessions het volgende:

[..]

da's waar, maar juist omdat het je vormt, kan het je ook blijven achtervolgen. Als iemand een smerige streek met je uithaalt, dan kan je nog wel anderen tegen komen die aardig zijn, maar dat wil niet zeggen dat je boosheid meteen over is.
Ik heb genoeg tijd gehad om die boosheid een plek te geven. Het achtervolgt me niet, het is een deel van mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:46 schreef missconfessions het volgende:

[..]

wa's dat TVP ????

TeVeelPijn ???
TerugVindPost ;)
pi_96967753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:47 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik heb genoeg tijd gehad om die boosheid een plek te geven. Het achtervolgt me niet, het is een deel van mij.
en nu in het Nederlands graag, 'het is een deel van je'?
pi_96967767
TerugVindPost ( Toch ? :P)
Naja dat bedoelde ik ook een beetje...

Ik zie ook wel aan zijn gedrag dat goofy er niet echt pijn of last meer van heeft oid, maar bedoel meer dat ik wil weten in welke mate die ''geschiedenis' mij in de toekomst nog blijft achtervolgen...

Was altijd een onbeschreven blad wat betreft relaties, en mijn eerste relatie is TIJDENS die relatie voor mij heerlijk geweest, maar had niet veel pijnlijker af kunnen lopen dan dat het gebeurd is...

Enerzijds ben ik blij dat ik deze ervaring nu opgedaan heb, anderzijds heb ik mezelf wel onherroepelijk voor lul gezet bij iemand ( feitelijk een heel gezin ) die ik, als ik hier blijf wonen, nog mijn hele leven tegen blijf komen...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:48:40 #10
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96967795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:48 schreef missconfessions het volgende:

[..]

en nu in het Nederlands graag, 'het is een deel van je'?
Wat is er niet duidelijk aan? Heb het net toch ook al uitgelegd.
pi_96967871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:48 schreef goofy_goober het volgende:
Wat is er niet duidelijk aan?
als je zegt het achtervolgt je niet, maar is een deel van je, dan zit die woede dus nog ergens opgeslagen, bedoel je dat?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:51:28 #12
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96967996
Ohhhkeeee niemand reageert op mijn post? :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:52:00 #13
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96968034
Nou nee, deze relatie met al zijn plussen en minnen maakt nu deel uit van mijn geschiedenis. Ik heb alles een plek weten te geven en kan er rustig over praten zonder daarbij gefrustreerd of emotioneel te worden.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:52:53 #14
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96968088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik kan er ook niks aan doen dat missconfessions mij zo interessant vindt. :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:53:11 #15
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96968112
terugvindpost ja.

maar kan net zo goed een gewoon postje plaatsen. mischien moet ik me ook is laten testen op wat afwijkingen. ik krijg uitmeerdere hoeken te horen dat ik soms afwijkend gedrag vertoon. -O-
pi_96968289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef goofy_goober het volgende:
Nou nee, deze relatie met al zijn plussen en minnen maakt nu deel uit van mijn geschiedenis. Ik heb alles een plek weten te geven en kan er rustig over praten zonder daarbij gefrustreerd of emotioneel te worden.
probeer je niet uit te horen of zo hoor, maar het brein boeit me gewoon heel erg, zeker na mijn eigen geschiedenis met misbruik. Heb het jarenlang onderdrukt, dacht als ik er maar niet aan denk, gaat het wel goed, maar helaas. Zo af en toe kan ik zo boos worden op wat er toen gebeurd is. Tegelijkertijd geeft het me ook weer een soort van oerkracht om te overleven en het niet mijn leven te laten verknallen.

Als mensen je echt iets smerigs aan doen, dan kan je het positief keren, maar zeker ook negatief, de balans is soms heel moeilijk te vinden.
pi_96968326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
:D

Hoever wonen jullie bij elkaar uit de buurt dat jullie al een half jaar geen contact hebben ?

Lijkt me eigenlijk een heerlijk idee dat je niet constant met het idee rondloopt dat je je ex overal tegen kunt komen..

Ik herken me overigens wel in het feit dat de enige relatie de ik ooit gehad heb, met mijn ex is en dat de door jou zo genoemde ''blokkering'' erop springt bij andere meiden...
En aangezien ik zelf ook met dat probleem zit, kan ik je er eigenlijk niet echt mee helpen :P

Ik ben zelf bezig om me meer open te stellen naar andere meiden, en om iets meer mijn best te doen om door die eerste ''barriere'' heen te komen, zodat ik me wat meer op mn gemak voel oid...

Gooi die laatste sms' jes ook gewoon weg! Het doet alleen maar pijn om dingen te lezen die ze nu niet meer over je zal vinden... Dit zeg ik trouwen, die in de applicatie ''notes'' op mn telefoon ook stiekem nog een lofzang van mn ex heb bewaard :P Aan mij heb je niets! :D
pi_96968525
quote:
Waar ik nu vooral mee zit is het feit dat mijn intieme ervaringen nu alleen met haar zijn geweest, wanneer ik probeer voor te stellen hoe dat met anderen zou zijn, dan springt de automatische blok er op. De beveiliging zegmaar, waardoor ik er niet echt terug aan kan denken.
m.a.w. je kan niet meer intiem zijn met een ander?, dan zit ze nog heel diep, verkeerde woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik ?
pi_96968657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik kan er ook niks aan doen dat missconfessions mij zo interessant vindt. :P
ja, ik vind je zeker interessant als persoon. Je bent rechtstreeks, soms heel hard, maar dan ook weer heel gevoelig, ik vind je in ieder geval boeiend om mee te praten. Je hebt tekst en volgens mij ben je ook best wel slim en ik probeer je nu echt niet te versieren of zo, zeg gewoon wat ik denk.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:01:20 #20
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96968669
Ik kan me nog wel herinneren hoe bevrijdend het was om al haar sms'jes en e-mails te verwijderen. Dat had ik toen gelijk moeten doen ipv na twee maanden. :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:01 schreef missconfessions het volgende:

[..]

ja, ik vind je zeker interessant als persoon. Je bent rechtstreeks, soms heel hard, maar dan ook weer heel gevoelig, ik vind je in ieder geval boeiend om mee te praten. Je hebt tekst en volgens mij ben je ook best wel slim en ik probeer je nu echt niet te versieren of zo, zeg gewoon wat ik denk.
Bedankt. :@

Rechtstreeks zijn in dit topic is ook wel nodig, ook wil men het vaak niet horen. Des te sneller gaat het helingsproces en des te sneller kan men verder. Het heeft imo geen enkel nut om met fluwelen handschoenen te werken hier. Zeg gewoon waar het op staat. :)

[ Bericht 69% gewijzigd door goofy_goober op 17-05-2011 23:07:30 ]
pi_96969016
Maar toch ben ik ook wel eens benieuwd waar we het vandaag een jaar geleden over hadden, zodat ik kan denken van ''oh ja dat was toen''..

Dan baal ik wel eens dat ik mn smsjes heb weggegooid, maar dat zal alleen maar nog meer een reden zijn om erin te blijven hangen....

Ik heb gewoon echt een nieuw avontuur in de liefde nodig :D Maar ik ben er echt zo slecht in dat versieren :(
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:08:05 #22
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96969096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:56 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

:D

Hoever wonen jullie bij elkaar uit de buurt dat jullie al een half jaar geen contact hebben ?

Lijkt me eigenlijk een heerlijk idee dat je niet constant met het idee rondloopt dat je je ex overal tegen kunt komen..

Ik herken me overigens wel in het feit dat de enige relatie de ik ooit gehad heb, met mijn ex is en dat de door jou zo genoemde ''blokkering'' erop springt bij andere meiden...
En aangezien ik zelf ook met dat probleem zit, kan ik je er eigenlijk niet echt mee helpen :P

Ik ben zelf bezig om me meer open te stellen naar andere meiden, en om iets meer mijn best te doen om door die eerste ''barriere'' heen te komen, zodat ik me wat meer op mn gemak voel oid...

Gooi die laatste sms' jes ook gewoon weg! Het doet alleen maar pijn om dingen te lezen die ze nu niet meer over je zal vinden... Dit zeg ik trouwen, die in de applicatie ''notes'' op mn telefoon ook stiekem nog een lofzang van mn ex heb bewaard :P Aan mij heb je niets! :D
Even kort: Ik had haar via Paiq leren kennen, ( :') kom maar op met de reacties ) en anderhalf jaar een relatie gehad daarna. Veel gebeurd in tussentijd, allebei wat problemen, oa school, overlijden van men moeder. Afstand was +- 75 km, 2 u trein, 1 u motor.

Over de smsjes, vandaag uitgedund van 16 naar 3 :P die laatsten gaan ook nog wel een keer denk ik zo. Ergens vind k het wel fijn om dat kleine geheugensteuntje te hebben, dat je toch weer ff weet wat voor fijne tijd je samen kan hebben. Als motivatie zegmaar om niet te blijven tubben.

Merk dat vooral sociale bezigheden, feestjes enzo me wat meer in contact laten komen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:59 schreef missconfessions het volgende:

[..]

m.a.w. je kan niet meer intiem zijn met een ander?, dan zit ze nog heel diep, verkeerde woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik ?
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is het niet zozeer. Het is wel zo dat ik het lastig vind om verder te kijken, blijf nog wat terughoudend eigenlijk. Wanneer ik een echte klik wel ervaar verwacht ik geen moeilijkheden qua intimiteit met een ander.

Maargoed dat kan nog wel even duren, want ik ben niet iemand die het doet om het doen :P Al zou ik er wel open voor staan nu hoor, gewoon om te kijken hoe dat zou zijn.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:08:20 #23
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96969117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:06 schreef JiggyJ het volgende:
Maar toch ben ik ook wel eens benieuwd waar we het vandaag een jaar geleden over hadden, zodat ik kan denken van ''oh ja dat was toen''..
Over een jaar ben je echt niet meer benieuwd hoor.
pi_96969314
Op zich.. smsjes heb je toch niet zo'n last van?

Staan ergens helemaal onder aan de lijst. Ik kan ze niet verwijderen omdat het er te veel zijn en dan loopt ie vast.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:16:08 #25
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96969629
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:08 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Over een jaar ben je echt niet meer benieuwd hoor.
Eensch. Had een hele poos terug ook zoiets van ja, over een paar maanden, dan is er een motorbeurs in haar dorp wat ik wel leuk zou vinden... Misschien langs gaan, of contacten of niet... Nou het is me helemaal voorbij gegaan want toen het zover was dacht ik er niet eens aan :P

Vandaag was haar zus trouwens jarig, handige hyves info, maar ik heb uiteindelijk toch niks gestuurd. Leek me eigenlijk niet zo nodig, misschien dat me dat mogelijk weer terug gaat slepen naar de gedachtes aan men ex. Weet dat ze er toch wel aan denkt, want net als ik nog aan haar denk, zal zij ook wel aan mij denken :) Feit dat ik tegelijk jarig ben met haar vader zal het ook niet verbeteren :P

Achja, genoeg over gehad voor vanavond, ik ga richting bed. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')