quote:
Op woensdag 18 mei 2011 00:09 schreef napoleonfour het volgende:[..]
Kan erop duiden dat GvB enorm slecht is in een goede basis elf te maken.
Nee, Been wisselbeleid zuigt gewoon.
Mja, op zich ben ik het eens met je laatste opmerking, maar bedenk wel, als Castaignos (34 wedstrijden gespeeld!) in de basis staat, wie moet je dan in de spits inbrengen om een wedstrijd open te breken? Cissé en Tomasson waren het hele jaar geblesseeerd, daarna alleen Larsen gehad en Van Beukering (

). AZ en PSV en Vitesse enzo hebben toch veel meer opties gehad?
Het is trouwens wel erg bizar wat er bij Feyenoord de afgelopen jaren is gebeurd met extreem lange blessures (half jaar en langer): Eerst Vlaar twee keer een jaar weg, en vervolgens in twee jaar tijd het volgende: Cissé eerst een jaar kwakkelen en daarna een jaar helemaal weg, Tomasson ook eerst kwakkelen en daarna een jaar helemaal weg, Schenkeveld een jaar helemaal weg, Dani Fernández twee keer een heel jaar weg. Echt heel opvallend en vreemd hoor! En behalve Tomasson zijn dat allemaal spelers onder de 30 waarbij dat echt als een verrassing kwam. Met uitzondering van Schenkeveld ook nog eens stuk voor stuk beoogde basisspelers.
Ik kan me maar weinig voorbeelden bedenken van spelers van andere clubs die zo lang uitgeschakeld zijn geweest. Jonathan Reis natuurlijk, maar verder? Je zou toch gaan denken dat echt niet alleen maar pech is. Vooral ook omdat er telkens problemen zijn bij het herstel van spelers, revalidatie, terugkeren in de ploeg. Vlaar en Dani Fernández raakten bijna meteen weer ernstig geblesseerd. Voorheen was er ook telkens wat met Hofland en een paar andere spelers, dat ze er lang over deden om terug te komen en elke keer wat hadden. Fer had ook lang nodig om terug te komen. En wat er met Cissé aan de hand/teen is gaat al helemaal nergens over. Het is toch niet heel raar dat ik me afvraag of er misschien iets fout gaat in de medische staf bij Feyenoord? Sowieso is er sprake van zeer gebrekkige communicatie, vooral over Cissé en Tomasson, ik vind dat er meer openheid moet komen. Ook als dat betekent dat er gezegd wordt dat ze geen idee hebben wat er aan de hand is en hoe lang het nog gaat duren. Gewoon de boel doodzwijgen kan echt niet.
Eigenlijk mogen we wel heel blij zijn dat Vlaar zo sterk is teruggekomen. En dat Castaignos niets is overkomen, als hij zijn kruisbanden had gescheurd in oktober hadden we echt tot het einde om degradatie gestreden, daar ben ik van overtuigd. Een klein beetje geluk bij zo veel ellende.

Ik vraag me trouwens ook af waarom er ineens nooit meer iets gezegd wordt over Darley, en waarom ze per sé een andere reservedoelman willen hebben (Van Dijk of zoals het nu lijkt een andere nieuwe speler). Een jaar geleden was Darley nog eerste keus, hij deed het helemaal niet slecht, raakt licht geblesseerd, wordt vervangen, Mulder mag blijven staan en vervolgens lijkt het ineens alsof ze Darley zo'n faalhaas vinden dat hij niet goed genoeg is om op de bank te zitten. Ik zou het wel begrijpen als ze een ervaren reservekeeper willen halen en Darley willen verhuren/uitlenen aan Excelsior, maar dat blijkt nergens uit. En dat zou ik ook raar vinden, sowieso gezien zijn kwaliteiten, maar al helemaal als je in zo'n financiële situatie zit, en het elftal op andere plekken echt dringend versterkt moet worden.
Ook vind ik het echt raar hoe Been omgaat met Mokotjo, de paar keer dat hij heeft mogen spelen heeft hij het prima gedaan, zelfs toen hij ineens rechtsback moest spelen tegen PSV (prima wedstrijd, zelfs een assist gegeven). De ene week staat hij in de basis, dan weer zit hij niet eens op de bank maar op de tribune en speelt hij mee met de reserves.
Waarom wordt er niet duidelijk aangegeven of de club graag van Auassar en Schaken af wil? Deze jongens zijn vast niet gelukkig bij de reserves, krijgen wel een salaris en hebben een doorlopend contract, en ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele club is die ze wil hebben. Maak duidelijk kenbaar dat deze jongens geen toekomst hebben bij Feyenoord en dat ze tegen elk aannemelijk bod (waarschijnlijk transfervrij) op te halen zijn. Ze willen zelf vast ook weg, laat die jongens beseffen dat ze alleen nog bij de reserves zullen spelen zodat ze hun conclusies trekken, misschien ook bereid zijn om met een stuk minder salaris genoegen om hun carrières te redden, en laat.ze hun zaakwaarnemers opdracht geven om ze overal aan te bieden.
Er gebeurt volgens mij gewoon niet zo veel, men stelt zich afhankelijk op. Gewoon duidelijk en rechtlijnig zijn. Wijnaldum, Fer, Vlaar: hier heb je een vette contractaanbieding, we willen heel graag dat je blijft, een gelimiteerde transfersom is bespreekbaar en we zullen je sowieso niet naaien als er een grote club komt. Please sign here. Als je voor 15 juni niet bijtekent rekenen we niet op je voor volgend seizoen. Er heeft zich nog geen club voor je gemeld. Fijne vakantie!
En is het een heel gek idee om Nijland te huren van PSV? Dat opperde ik overigens een jaar geleden ook al. Subtoppers staan in de rij, maar hij zal heus wel liever een jaartje voor Feyenoord spelen dan voor Roda JC, en hoe triest het ook is: hij heeft hier ook nog meer kans op speeltijd.
Okee, tot zover weer even mijn lulverhaal, ik post nooit heel veel hier maar zo af en toe raak ik ineens op dreef en moet ik even mijn gal spuien, dus bij deze.
[ Bericht 16% gewijzigd door heiden6 op 18-05-2011 01:14:59 ]