En diegene die echt hogerop willen zullen echt wel verder leren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:39 schreef Drakire het volgende:
Waarom deze mensen uitlachen? Schoonmakers en glazenwassers zijn ook nodig in de maatschappij.
True, bij schooltypes t/m HBO is inzet trouwens ook veel belangrijker dan intelligentie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:41 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
En diegene die echt hogerop willen zullen echt wel verder leren.
Er is namelijk ook een groot verschil tussen echt niet kunnen en gewoon niet willen en dan heb je nog de mensen die thuis/omgeving gewoon veel problemen hebben en daar eerst uit moeten geraken.
Ik denk dat een E&M'er meer moeite heeft met wiskunde dan iemand die N&G en/of N&T kiest...quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:20 schreef feesbeeest het volgende:
Het is eigenlijk de bedoeling dat je geen loonslaaf wordt met een hogere opleiding heb je minder kans om er 1 te worden. Als je zo dom bent om geen E&M profiel te kiezen, blijf je een loonslaaf.
Nou waarom zijn ze dan niet daadwerkelijk naar praktijkonderwijs gegaan? Lijkt me zinvoller dan ze koste wat kost nog andere theoriedingen te leren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:18 schreef Core2 het volgende:
[..]
Deze vmbo variant is specifiek gericht op praktijkgerichte leerlingen. Kans is groot dat ze op de basisschool ook al moeite gehad hebben met rekenen, waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen? Lijkt me niet meer dan normaal dat deze leerlingen ook een kans krijgen om een diploma van het middelbaar onderwijs te behalen. Om vervolgens het niveau af te zeiken is ronduit triest, doe dat dan bij mensen die in staat zijn zichzelf te verdedigen (hbo studenten bijvoorbeeld).
Dat geldt voor alle onderwijstypes.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef Drakire het volgende:
[..]
True, bij schooltypes t/m HBO is inzet trouwens ook veel belangrijker dan intelligentie.
Ook voor een timmerman is het wel handig om te weten hoeveel meter hout hij moet halen als een plank 30cm breed is en hij een ruimte van 80 vierkante meter van een vloer moet voorzien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou waarom zijn ze dan niet daadwerkelijk naar praktijkonderwijs gegaan? Lijkt me zinvoller dan ze koste wat kost nog andere theoriedingen te leren.
Nou dat leert ie op praktijkonderwijs ook wel hoor, maar dan in de praktijk. Dat werkt wsl beter.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ook voor een timmerman is het wel handig om te weten hoeveel meter hout hij moet halen als een plank 30cm breed is en hij een ruimte van 80 vierkante meter van een vloer moet voorzien.
Scheelt dat ie terug moet naar de Praxis om extra te halen of overschot te retourneren.
Toch zul je daarvoor enige basisbeginselen moeten beheersen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou dat leert ie op praktijkonderwijs ook wel hoor, maar dan in de praktijk. Dat werkt wsl beter.
Op sommige scholen (zoals die van mij) hebben ze een rekentoets.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Toch zul je daarvoor enige basisbeginselen moeten beheersen.
Maar goed, dat VWO'ers niet eens meer kunnen rekenen zonder rekenmachine is minstens zo triest.
Ik volgend jaar. Ik snap er nu al helemaal niks van. Gaat nooit goed komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:43 schreef R4m0n_46 het volgende:
omg, en ik straks keihard zwoegen op een wis b examen vwo, tering
Dan ben je gewoon een debiel. Als jij 2500-1500 niet kan uitrekenen moet je minder blowenquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:24 schreef keeszify het volgende:
Wat laggen jullie vmboe-rs uit![]()
![]()
![]()
Wij kunnen gewoon niet makkuluk leren.... Voor mei zijn dat exammen egt heeel moeluk!
Voorr jouw is dat misggien maklukquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een debiel. Als jij 2500-1500 niet kan uitrekenen moet je minder blowen
Denken dat je door blowen dom wordtquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een debiel. Als jij 2500-1500 niet kan uitrekenen moet je minder blowen
Trollquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:30 schreef keeszify het volgende:
[..]
Voorr jouw is dat misggien maklukvoor mei niedt
Omdat dan het hele onderwijssysteem instort/ voor gek staat. Zelfde als dat je na je VMBO geen toelatingstest voor het HBO mag maken, maar wel als je 21 bent.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:03 schreef Levolution het volgende:
Waarom mag je eigenlijk geen examens doen zonder les gevolgd te hebben?
Anders zou ik vmbo en havo examens maken, zijn toch weer twee extra diploma's.
Door mijn 'niet willen' ben ik van gymnasium afgeschopt en heb ik havo gedaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:41 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
En diegene die echt hogerop willen zullen echt wel verder leren.
Er is namelijk ook een groot verschil tussen echt niet kunnen en gewoon niet willen en dan heb je nog de mensen die thuis/omgeving gewoon veel problemen hebben en daar eerst uit moeten geraken.
Heb na mijn havo een wiskunde B deelcertificaat gehaald, die man hamerde erop dat we geen rekenmachine mochten gebruiken tijdens de tentamens. Heeft me flink geholpen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Toch zul je daarvoor enige basisbeginselen moeten beheersen.
Maar goed, dat VWO'ers niet eens meer kunnen rekenen zonder rekenmachine is minstens zo triest.
ja. maar als er staat dat je vmbo gedaan hebt, toen mbo en dan hbo zien ze wel dat je een harde werker bent en dat je ook WILT.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Trouwens, op het HBO zitten genoeg mensen die ook VMBO gedaan hebben maar daarna mbo niveau 4 en zo op het HBO terecht komen. Zijn ze net zover als een VWO'er, al staat VWO op je CV wel iets beter natuurlijk.
Zou kunnen. Of dat je gewoon +/- 7 jaar weinig gedaan hebt..quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:04 schreef Chulaa het volgende:
[..]
ja. maar als er staat dat je vmbo gedaan hebt, toen mbo en dan hbo zien ze wel dat je een harde werker bent en dat je ook WILT.
Als ze het willen weten vragen ze het gewoon.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Zou kunnen. Of dat je gewoon +/- 7 jaar weinig gedaan hebt..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |