En diegene die echt hogerop willen zullen echt wel verder leren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:39 schreef Drakire het volgende:
Waarom deze mensen uitlachen? Schoonmakers en glazenwassers zijn ook nodig in de maatschappij.
True, bij schooltypes t/m HBO is inzet trouwens ook veel belangrijker dan intelligentie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:41 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
En diegene die echt hogerop willen zullen echt wel verder leren.
Er is namelijk ook een groot verschil tussen echt niet kunnen en gewoon niet willen en dan heb je nog de mensen die thuis/omgeving gewoon veel problemen hebben en daar eerst uit moeten geraken.
Ik denk dat een E&M'er meer moeite heeft met wiskunde dan iemand die N&G en/of N&T kiest...quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:20 schreef feesbeeest het volgende:
Het is eigenlijk de bedoeling dat je geen loonslaaf wordt met een hogere opleiding heb je minder kans om er 1 te worden. Als je zo dom bent om geen E&M profiel te kiezen, blijf je een loonslaaf.
Nou waarom zijn ze dan niet daadwerkelijk naar praktijkonderwijs gegaan? Lijkt me zinvoller dan ze koste wat kost nog andere theoriedingen te leren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:18 schreef Core2 het volgende:
[..]
Deze vmbo variant is specifiek gericht op praktijkgerichte leerlingen. Kans is groot dat ze op de basisschool ook al moeite gehad hebben met rekenen, waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen? Lijkt me niet meer dan normaal dat deze leerlingen ook een kans krijgen om een diploma van het middelbaar onderwijs te behalen. Om vervolgens het niveau af te zeiken is ronduit triest, doe dat dan bij mensen die in staat zijn zichzelf te verdedigen (hbo studenten bijvoorbeeld).
Dat geldt voor alle onderwijstypes.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef Drakire het volgende:
[..]
True, bij schooltypes t/m HBO is inzet trouwens ook veel belangrijker dan intelligentie.
Ook voor een timmerman is het wel handig om te weten hoeveel meter hout hij moet halen als een plank 30cm breed is en hij een ruimte van 80 vierkante meter van een vloer moet voorzien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou waarom zijn ze dan niet daadwerkelijk naar praktijkonderwijs gegaan? Lijkt me zinvoller dan ze koste wat kost nog andere theoriedingen te leren.
Nou dat leert ie op praktijkonderwijs ook wel hoor, maar dan in de praktijk. Dat werkt wsl beter.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ook voor een timmerman is het wel handig om te weten hoeveel meter hout hij moet halen als een plank 30cm breed is en hij een ruimte van 80 vierkante meter van een vloer moet voorzien.
Scheelt dat ie terug moet naar de Praxis om extra te halen of overschot te retourneren.
Toch zul je daarvoor enige basisbeginselen moeten beheersen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou dat leert ie op praktijkonderwijs ook wel hoor, maar dan in de praktijk. Dat werkt wsl beter.
Op sommige scholen (zoals die van mij) hebben ze een rekentoets.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Toch zul je daarvoor enige basisbeginselen moeten beheersen.
Maar goed, dat VWO'ers niet eens meer kunnen rekenen zonder rekenmachine is minstens zo triest.
Ik volgend jaar. Ik snap er nu al helemaal niks van. Gaat nooit goed komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:43 schreef R4m0n_46 het volgende:
omg, en ik straks keihard zwoegen op een wis b examen vwo, tering
Dan ben je gewoon een debiel. Als jij 2500-1500 niet kan uitrekenen moet je minder blowenquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:24 schreef keeszify het volgende:
Wat laggen jullie vmboe-rs uit![]()
![]()
![]()
Wij kunnen gewoon niet makkuluk leren.... Voor mei zijn dat exammen egt heeel moeluk!
Voorr jouw is dat misggien maklukquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een debiel. Als jij 2500-1500 niet kan uitrekenen moet je minder blowen
Denken dat je door blowen dom wordtquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een debiel. Als jij 2500-1500 niet kan uitrekenen moet je minder blowen
Trollquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:30 schreef keeszify het volgende:
[..]
Voorr jouw is dat misggien maklukvoor mei niedt
Omdat dan het hele onderwijssysteem instort/ voor gek staat. Zelfde als dat je na je VMBO geen toelatingstest voor het HBO mag maken, maar wel als je 21 bent.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:03 schreef Levolution het volgende:
Waarom mag je eigenlijk geen examens doen zonder les gevolgd te hebben?
Anders zou ik vmbo en havo examens maken, zijn toch weer twee extra diploma's.
Door mijn 'niet willen' ben ik van gymnasium afgeschopt en heb ik havo gedaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:41 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
En diegene die echt hogerop willen zullen echt wel verder leren.
Er is namelijk ook een groot verschil tussen echt niet kunnen en gewoon niet willen en dan heb je nog de mensen die thuis/omgeving gewoon veel problemen hebben en daar eerst uit moeten geraken.
Heb na mijn havo een wiskunde B deelcertificaat gehaald, die man hamerde erop dat we geen rekenmachine mochten gebruiken tijdens de tentamens. Heeft me flink geholpen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Toch zul je daarvoor enige basisbeginselen moeten beheersen.
Maar goed, dat VWO'ers niet eens meer kunnen rekenen zonder rekenmachine is minstens zo triest.
ja. maar als er staat dat je vmbo gedaan hebt, toen mbo en dan hbo zien ze wel dat je een harde werker bent en dat je ook WILT.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Trouwens, op het HBO zitten genoeg mensen die ook VMBO gedaan hebben maar daarna mbo niveau 4 en zo op het HBO terecht komen. Zijn ze net zover als een VWO'er, al staat VWO op je CV wel iets beter natuurlijk.
Zou kunnen. Of dat je gewoon +/- 7 jaar weinig gedaan hebt..quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:04 schreef Chulaa het volgende:
[..]
ja. maar als er staat dat je vmbo gedaan hebt, toen mbo en dan hbo zien ze wel dat je een harde werker bent en dat je ook WILT.
Als ze het willen weten vragen ze het gewoon.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Zou kunnen. Of dat je gewoon +/- 7 jaar weinig gedaan hebt..
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:21 schreef Dastan het volgende:
Daarbij kankeren op het vmbo terwijl je het woord zelf niet eens kunt spellen.
Welkom op fokquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:13 schreef Dastan het volgende:
Je verheven voelen boven anderen, omdat jij toevallig met wat meer intelligentie bent geboren.Ga maar weer fijn door met je kansloze gedrag door je zo boven vmbo'ers te plaatsen en jezelf te verheerlijken.
Dat vertel jij mij.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef Drakire het volgende:
[..]
Welkom op fok; waar iedereen die slechter is dan jij een noob is en iedereen die beter is een nerd.
Het toepassen van die intelligentie is hetgene dat mensen boven anderen plaatst. Waarom zo naïef om te denken dat er geen hierarchie is in de maatschappij? Je hebt gelijke rechten en plichten, maar gelijk ben je niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:13 schreef Dastan het volgende:
Je verheven voelen boven anderen, omdat jij toevallig met wat meer intelligentie bent geboren.Ga maar weer fijn door met je kansloze gedrag door je zo boven vmbo'ers te plaatsen en jezelf te verheerlijken.
Mja, ik denk dat vele van ons (waaronder ik) niet echt een idee hadden van het werkelijke niveau.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:16 schreef waj1 het volgende:
Boeiend hoe makkelijk wij die examenopgaves vinden, een groot gedeelte van die mensen die daar zitten hebben grote leerproblemen, zoals bijvoorbeeld dyscalculie of dyslexie en zijn nou eenmaal wat beter in praktische dingen dan theoretische dingen. Ik vind het zwak om ze nu voor dom en zwakzinnig uit te maken.
SPOILER: Rekenopgaves cito toets voor ouders:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:42 schreef Drakire het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat vele van ons (waaronder ik) niet echt een idee hadden van het werkelijke niveau.
Ik heb zelf nooit een VMBO BB examen ingekeken, maar ik heb laatst wel de cito toets voor ouders gedaan. Ik kan je vertellen dat het onderdeel rekenen daar een stuk moeilijker is dan de opgaves in dit topic, terwijl er vier jaar onderwijs verschil tussen zit.
Als je na vier jaar onderwijs niet boven het niveau van basisschool groep 8 uitkomt begrijp ik best (ook al is het misschien onterecht) waarom je het label dom en zwakzinnig krijgt opgedrukt.Ik vind het niveau van die cito-toets niet per se hoger dan dat examen. Verder ben ik het met waj1 eens, sommige mensen zijn nou eenmaal beter in praktische dingen.SPOILER: Rekenopgaves cito toets voor ouders:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke mee eens, maar er zit niet 4 jaar onderwijsverschil tussen deze opgavesquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:53 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Ik vind het niveau van die cito-toets niet per se hoger dan dat examen. Verder ben ik het met waj1 eens, sommige mensen zijn nou eenmaal beter in praktische dingen.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:55 schreef Drakire het volgende:
[..]
Oke mee eens, maar er zit niet 4 jaar onderwijsverschil tussen deze opgaves, eerder 4 dagen terug in de tijd.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:13 schreef mctwigt het volgende:
Oke mee eens, maar er zit niet 4 jaar onderwijsverschil tussen deze opgaves, eerder 4 dagen terug in de tijd.
Helaas gaat het een beetje moeilijk om domme mensen hun stemrecht af te nemen want hoe bedenk je daar nou in vredesnaam criteria voor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom hebben de SP en PVV ook zoveel stemmen
Tuurlijk, aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 03:37 schreef Flitskikker het volgende:
VMBO, Scooter, Scooterjeugd.
Er is toch wel over nagedacht.
Sinds wanneer zegt intelligentie alles over de opleiding die je volgt?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:13 schreef Dastan het volgende:
Ik heb dat afgeleerd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:13 schreef Dastan het volgende:
5 vragen vooraf als je in het stemhokje staat. minder dan 4 goed? niet stemmenquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:41 schreef Gravereaper het volgende:
[..]
Helaas gaat het een beetje moeilijk om domme mensen hun stemrecht af te nemen want hoe bedenk je daar nou in vredesnaam criteria voor.
Eerlijker is om de belastingdienst te laten bepalen welke mensen er meer belasting hebben betaald dan ontvangen (directe geldstromen) en deze mensen een oproepkaart te sturen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
5 vragen vooraf als je in het stemhokje staat. minder dan 4 goed? niet stemmen
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:13 schreef Dastan het volgende:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:21 schreef Dastan het volgende:
Daarbij kankeren op het vmbo terwijl je het woord zelf niet eens kunt spellen.
TS is onzeker en kraakt daarom zwakke mensen maar af.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:16 schreef waj1 het volgende:
Boeiend hoe makkelijk wij die examenopgaves vinden, een groot gedeelte van die mensen die daar zitten hebben grote leerproblemen, zoals bijvoorbeeld dyscalculie of dyslexie en zijn nou eenmaal wat beter in praktische dingen dan theoretische dingen. Ik vind het zwak om ze nu voor dom en zwakzinnig uit te maken.
Precies. Mijn natuurkunde leraar heeft dyscalculie, maar de aardige man is werkelijk geniaal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
[..]
[..]
TS is onzeker en kraakt daarom zwakke mensen maar af.Die mensen kunnen er niks aan doen dat ze niet intelligent zijn.
vraag 9, wat een helden!quote:
Niet alles, maar wel veel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 04:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zegt intelligentie alles over de opleiding die je volgt?
WAJOOOOOOOOOOO!!!! DAS KANKAH HOOOOG MANN! ICK HAT EN 0,9quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:40 schreef hakunamatafaka het volgende:
Heb een 2.1 gehaald op dit examen.
Enige juiste antwoordquote:Op donderdag 19 mei 2011 05:27 schreef star_gazer het volgende:
13 minuten is 780 seconden. 780-2 = 778 seconden.
Een vwo'er is verder, die kan namelijk naar een universiteit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Trouwens, op het HBO zitten genoeg mensen die ook VMBO gedaan hebben maar daarna mbo niveau 4 en zo op het HBO terecht komen. Zijn ze net zover als een VWO'er, al staat VWO op je CV wel iets beter natuurlijk.
De vraag is: "Hoeveel seconden zat hij onder de 13 minuten volgens jou dus:quote:Op donderdag 19 mei 2011 05:27 schreef star_gazer het volgende:
13 minuten is 780 seconden. 780-2 = 778 seconden.
Je meent het.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:16 schreef Drakire het volgende:
[..]
De vraag is: "Hoeveel seconden zat hij onder de 13 minuten volgens jou dus:
"778 seconden" dat betekend dat hij de race heeft geschaatst in jawel, 2 seconden.
Hier is de vraagstelling wel fout. En de antwoorden kloppen ook niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:35 schreef Vultures het volgende:
En als je denkt dat dit erg was, moet je zeker nog ff naar Biologie VMBO-BB kijken.
Al staan er over het algemeen meer moeilijke vragen bij biologie dan bij wiskunde op VMBO-BB.
Hij zat de gehele race onder de 13 minuten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:16 schreef Drakire het volgende:
[..]
De vraag is: "Hoeveel seconden zat hij onder de 13 minuten volgens jou dus:
"778 seconden" dat betekend dat hij de race heeft geschaatst in jawel, 2 seconden.
Dat moet je er gewoon bij zetten als antwoordquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:24 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hier is de vraagstelling wel fout. En de antwoorden kloppen ook niet.
Dit is geen orgaan en ze verzinnen het woord 'bottenstelsel'
Geen wonder dat je VMBO-ers zo dom houdt.
Inderdaad.quote:
Een bot is gewoon een orgaan hoor. Definitie van een orgaan is 'een deel van het lichaam met een bepaalde functie', en daar valt een bot onder. Ow en 'bottenstelsel' kan gewoon hoor, al is het inderdaad wel een minder gangbaar woord dan gewoon 'skelet' of 'geraamte'quote:En de antwoorden kloppen ook niet.
Een skelet is geen orgaan. En het woord bottenstelsel bestaat gewoon niet. Ik weet niet in wat voor fictieve wereld jij leeft, maar kennelijk heb je ook dat examen af moeten leggen. Hier nog een snoepje die je kan nemen tot je darmenstelsel. Ik weet wel dat ik op fok zit dus dat het nog wat moeilijker is voor iedereen. Maar toch sta ik weer perplex met zulks soort van repliek.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:53 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Een bot is gewoon een orgaan hoor. Definitie van een orgaan is 'een deel van het lichaam met een bepaalde functie', en daar valt een bot onder. Ow en 'bottenstelsel' kan gewoon hoor, al is het inderdaad wel een minder gangbaar woord dan gewoon 'skelet' of 'geraamte'
Waar zeg ik dat een skelet een orgaan is?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:09 schreef Deckard het volgende:
[..]
Een skelet is geen orgaan. En het woord bottenstelsel bestaat gewoon niet. Ik weet niet in wat voor fictieve wereld jij leeft, maar kennelijk heb je ook dat examen af moeten leggen. Hier nog een snoepje die je kan nemen tot je darmenstelsel. Ik weet wel dat ik op fok zit dus dat het nog wat moeilijker is voor iedereen. Maar toch sta ik weer perplex met zulks soort van repliek.
Leuk artikelquote:
quote:Heb je tussen de 85 en de 95 dan kun je meestal naar VMBO-B of VMBO-K.
Een orgaan is weefsel dat een bepaalde overeenkomstige functie heeft.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:24 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hier is de vraagstelling wel fout. En de antwoorden kloppen ook niet.
Het is dan ook voor vmbo-BB, pannenkoek.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:52 schreef Maikuuul het volgende:
Wtf
Dat heb ik bij mijn mavo TL examen toch niet gehadkenkers
quote:
Het enige juiste antwoord is 0. Welke mongool gaat er nou zitten tijdens een schaatswedstrijdquote:
Is van vorig jaar (of nog eerder) natuurlijk..quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:27 schreef xChar het volgende:
Op dat examenblad stond 27 mei? Heb je het examen al kunnen inkijken voordat die daadwerkelijk gemaakt word?
of is dit een vmbo opmerking
Toch snap ik niet dat sommige mensen daar sowieso al terecht komen. Ik ken mensen die van KB kwamen, hoger zijn gekomen vanwege goede cijfers en naar de havo zijn gegaan en die uiteindelijk met hele hoge cijfers zijn geslaagd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:07 schreef R4m0n_46 het volgende:
Discussie omtrent een VMBO-BB examenvraag
Ik kom van KB af (heb diplomaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:14 schreef iwannabehigh het volgende:
Toch snap ik niet dat sommige mensen daar sowieso al terecht komen. Ik ken mensen die van KB kwamen, hoger zijn gekomen vanwege goede cijfers en naar de havo zijn gegaan en die uiteindelijk met hele hoge cijfers zijn geslaagd.
Fout. Hij 'zat' helemaal niet tijdens de race. Het enige antwoord is 0.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:43 schreef -0- het volgende:
[..]
Hij zat de gehele race onder de 13 minuten.
Als je na het mbo niveau 4 een simpel iq testje doet mag je vaak ook naar de universiteitquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Een vwo'er is verder, die kan namelijk naar een universiteit.
Maar dan faal je hard als je er eenmaal op zit. Overigens is het geen simpel iq testje, maar soms zijn ze inderdaad wel dramatisch simpel ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:45 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
[..]
Als je na het mbo niveau 4 een simpel iq testje doet mag je vaak ook naar de universiteit
Hmm vertel eens wat meer over? Ik dacht dat je perse eerst een propedeuse moet halen?quote:Op zondag 22 mei 2011 18:45 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
[..]
Als je na het mbo niveau 4 een simpel iq testje doet mag je vaak ook naar de universiteit
Ik neem aan dat hij de 21+ test bedoeldquote:Op zondag 22 mei 2011 19:28 schreef Zolder het volgende:
Hmm vertel eens wat meer over? Ik dacht dat je perse eerst een propedeuse moet halen?
Afmaken danquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:11 schreef ukga het volgende:
Geloof me, er zijn zieltjes die het presteren deze vraag fout te beantwoorden
Over ontopic blijven gesproken:quote:Op zondag 22 mei 2011 19:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij de 21+ test bedoeld![]()
Krijg je een test voor de basisvakken, als je die haalt krijg je ook toegang.
(laten we ontopic blijven)
Dus?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:54 schreef Jupilertje het volgende:
Ik ken iemand, die twee keer bleef zitten in de brugklas op het vmbo-t, waardoor hij van school moest
Nog dommer is de school, om de leerling niet een niveau te laten zakken. Gewoon naar BB sturen, slagingspercentage 100% (anders doet Darwin zn werk niet goed).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:54 schreef Jupilertje het volgende:
Ik ken iemand, die twee keer bleef zitten in de brugklas op het vmbo-t, waardoor hij van school moest
Da's tegenwoordig ongeveer hetzelfde als een 'simpel iq testje'quote:Op zondag 22 mei 2011 19:28 schreef Zolder het volgende:
[..]
Hmm vertel eens wat meer over? Ik dacht dat je perse eerst een propedeuse moet halen?
Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:54 schreef Jupilertje het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |