Ik heb een lulverhaal opgehangen van iets van 15 zinnenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:50 schreef Ezell het volgende:
[..]
Zo lang duurt dat vast niet, aangezien de meeste mensen hun klacht waarschijnlijk in een paar zinnetjes beschrijven.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:49 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hoezo geprutst? Er stonden echt geen fouten in het examen Nederlands van gisteren. Klachten: bijna twaalfduizend. Kandidaten: ruim veertigduizend. Dat betekent dat bijna een op de drie een klacht heeft ingediend. Hartstikke overdreven.
Ik vind dit geen echte fout maar het is een hele onduidelijke vraag die ze echt wel duidelijker hadden kunnen verwoordenquote:Zowel in de tekst ‘Pleidooi voor onzekerheid’ als in tekstfragment 1 worden direct en indirect een aantal kenmerken genoemd waaraan hedendaagse deelnemers aan het publieke debat menen te moeten voldoen.
3p 19 Noem of herleid uit de tekst ‘Pleidooi voor onzekerheid’ twee van zulke kenmerken en uit tekstfragment 1 één.
O, haha. Nouja, op het mavo (ja, mavo naar havo) stuurden de meeste mensen een vrije korte e-mail.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:50 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Ik heb een lulverhaal opgehangen van iets van 15 zinnen
Precies. 'menen te moeten' impliceert de mening van de schrijver.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:51 schreef Snuf. het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit geen echte fout maar het is een hele onduidelijke vraag die ze echt wel duidelijker hadden kunnen verwoorden
7quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:37 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ah, jammer zeg. Sta je een beetje goed voor Nederlands?
Inderdaad. En dat bedoelen ze dus niet. Ik heb die vraag tien keer gelezen. Maar volgens mij had ik alsnog wat goed omdat ik gewoon faaldequote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:51 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Precies. 'menen te moeten' impliceert de mening van de schrijver.
Ik heb het idee dat dat meer mails zijn in de trant van 'ik wil extra punten hun zijn slecht!!!!!!', denk dat er op havo toch al een stuk meer gearticuleerde klachten komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:51 schreef Ezell het volgende:
[..]
O, haha. Nouja, op het mavo (ja, mavo naar havo) stuurden de meeste mensen een vrije korte e-mail.
Dan kan je een 4 halen, denk je serieus dat je daar onder zit?quote:
Menen te moeten voldoen impliceert dat het gaat om de zogenaamde "zoekende spreker"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:52 schreef Dastan het volgende:
Menen te moeten had inderdaad gewoon moeten moeten zijn. Maar dan nog. Dat is geen fout waardoor je de vraag niet zou kunnen begrijpen.
Nee, hoor de hedendaagse deelnemers menen dat ze daaraan moeten voldoen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:54 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Menen te moeten voldoen impliceert dat het gaat om de zogenaamde "zoekende spreker"
Dat ging om een vraag die later werd geschrapt. Dus het ging echt niet om de extra punten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:54 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat meer mails zijn in de trant van 'ik wil extra punten hun zijn slecht!!!!!!', denk dat er op havo toch al een stuk meer gearticuleerde klachten komen.
"Dat ze" staat er niet. Dat maakt het al direct veel onduidelijker.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:55 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee, hoor de hedendaagse deelnemers menen dat ze daaraan moeten voldoen.
Op die fiets. Maar je kan de vraag ook lezen als hoe de schrijver zou willen dat de hedendaagse deelnemers zich zouden moeten manifesteren?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:55 schreef Dastan het volgende:
[..]
Nee, hoor de hedendaagse deelnemers menen dat ze daaraan moeten voldoen.
Nee?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:56 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Op die fiets. Maar je kan de vraag ook lezen als hoe de schrijver zou willen dat de hedendaagse deelnemers zich zouden moeten manifesteren?
Het maakt het onduidelijker, maar volgens mij kan deze zin niet op verschillende manieren worden opgevat. Grammaticaal gezien is er van de schrijvers mening geen sprake.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:56 schreef Daev het volgende:
[..]
"Dat ze" staat er niet. Dat maakt het al direct veel onduidelijker.
jonge, hij moet postenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:58 schreef Ezell het volgende:
[..]
Brommer schoonmaken na zijn rit naar school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |