Dat.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
de techniek van vooruit tellen ken je niet?
36.75 dan pak je 0.25 dan zit je dus op 37.00, dan pak je 3.00 en zit je op 40.00 en dan nog een briefje van 10.00 en je zit op 50.00. Vrij simpele techniek en het lijkt ook nog eens alsof je direct weet wat je moet pakken
Ja natuurlijk. Ik zie wat erachter de kassa zit en daarvan krijg ik bijna altijd de indruk dat ze nog te dom zijn om 1 en 1 bij elkaar op te tellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef muhahaha het volgende:
Zonder VWO/Gymnasium wordt je niet aangenomen voor kassa werk ...
* ThaKiller hou je in, hou je inquote:
Dat laatste dus. De domheid kan je vaak zien als het bijvoorbeeld 15,65 is en je showt eerst met een briefje van 20 euro. Ze voert dat dan in waarop jij zegt 'wil je 65 cent erbij?'.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:10 schreef mantoe het volgende:
Soms als ik bijvoorbeeld voor 36,73 euro iets gekocht heb en ik betaal met een briefje van 50, dan weten ze meteen precies hoeveel ze terug moeten geven, zonder maar 1 seconde na te denken, en ze maken ook nooit fouten, tenminste dat is bij mij nog niet voorgekomen.
ZIjn ze gewoon zo goed in hoofdrekenen of is komt er op de beeldscherm te staan hoeveel ze moeten betalen?
Ah dus het lijkt alsof ze heel snel uitgerekend hebben, maar eigenlijk zijn ze nog bezig met uitrekenen terwijl ze het geld bij elkaar pakken?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
36.75 dan pak je 0.25 dan zit je dus op 37.00, dan pak je 3.00 en zit je op 40.00 en dan nog een briefje van 10.00 en je zit op 50.00. Vrij simpele techniek en het lijkt ook nog eens alsof je direct weet wat je moet pakken
Daar word het alleen maar makkelijker van!!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat laatste dus. De domheid kan je vaak zien als het bijvoorbeeld 15,65 is en je showt eerst met een briefje van 20 euro. Ze voert dat dan in waarop jij zegt 'wil je 65 cent erbij?'.
Bij onze supermarkt krijg je dan vaak een enorm twijfelende caissiere die er niet veel meer van begrijpt
Niet voor de kassadame, omdat haar beeldscherm al aangeeft dat ze 4,35 moet teruggeven. Met die 65 cent erbij snappen ze dan niet meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:20 schreef JJH het volgende:
[..]
Daar word het alleen maar makkelijker van!!!!
Dan moet ze eerst 65 cent bij die 4,35 optellen, en dat is heul moeilijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Niet voor de kassadame, omdat haar beeldscherm al aangeeft dat ze 4,35 moet teruggeven. Met die 65 cent erbij snappen ze dan niet meer.
Weet je hoe irritant het is als iemand tijdens je rekenwerk ineens een andere variabele eringooit? Ooit een neger gehad die me wilde helpen, met uitleg, en ik had zoiets van "dude, nog 1 muntje en ik was ook klaar, kut!"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat laatste dus. De domheid kan je vaak zien als het bijvoorbeeld 15,65 is en je showt eerst met een briefje van 20 euro. Ze voert dat dan in waarop jij zegt 'wil je 65 cent erbij?'.
Bij onze supermarkt krijg je dan vaak een enorm twijfelende caissiere die er niet veel meer van begrijpt
Dat zegt meer over het bedrijf dan over het personeel...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef okeokeokeoke het volgende:
Die schermen waren een keer bij ons uitgevallen, 90% van het personeel kon niet in zijn hoofd terug rekenen
Dubbele controle inderdaad. 1 keer bij het pakken uit de la, en 1 keer bij uittellen in de hand van klant. Beter dan die schermpjes waarbij je een handvol kleingeld krijgt en maar moet hopen dat ze goed gepakt hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Als je optelt is het idd heel makkelijk en lijkt het ook net alsof je al heel snel weet wat het is, omdat je gelijk begint met pakken.
Verder is het ook makkelijker omdat je dan weet welke getallen je moet noemen bij het optellen in de hand van de klant.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:20 schreef mantoe het volgende:
[..]
Ah dus het lijkt alsof ze heel snel uitgerekend hebben, maar eigenlijk zijn ze nog bezig met uitrekenen terwijl ze het geld bij elkaar pakken?
dit dus. en ja er staat ook op het scherm wat ze terug moeten geven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
Wie is in dit geval het "simpele ding"?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:37 schreef Palomar het volgende:
Ik heb ook wel eens als vakantiebaantje achter een kassa gestaan. Zo'n simpel ding dat niet aangeeft wat het wisselgeld is. Echt zulk k*twerk was dat, gelukkig niet lang gedaan
ja zelf tellen is natuurlijk bijzonder moeilijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:37 schreef Palomar het volgende:
Ik heb ook wel eens als vakantiebaantje achter een kassa gestaan. Zo'n simpel ding dat niet aangeeft wat het wisselgeld is. Echt zulk k*twerk was dat, gelukkig niet lang gedaan
Niksquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vond kassawerk eigenlijk wel leukVroeger, nog in de tijd van de normale kassa's moest je inderdaad je wisselgeld zelf berekenen met de techniek van het vooruit tellen. De lol was dan de lange rijen (evenementen) zo snel mogelijk weg te werken zonder fouten te maken
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Niksaan hoor. Kassawerk is gewoon leuk om (af en toe) te doen
Ik vind Aldi de meest klantonvriendelijke winkel. Wel apart, misschien heeft dat er mee te maken dat die lui zo slim zijn dat ze zich veel meer ergeren aan klanten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:17 schreef Palomar het volgende:
Overigens schijnt het zo te zijn dat kassamedewerkers bij de Aldi tot een paar jaar geleden wel VWO-niveau moesten hebben, omdat ze de prijzen van alle producten uit hun hoofd moesten weten
Alleen als je intikt wat voor een biljet je krijgt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mijn zusje (geen pics) werkt bij V&D en daar krijgen ze het gewoon op een scherm te zien...
Zo gaat het ook in de meeste supermarkten.
Als ik een dikke drugsdeal maak daarentegen, tel ik gewoon de briefjes van 100 één voor één af. Maar daar gaat dan wel weer veel tijd in zitten.
De oude Aldi moest je behoorlijk goed kunnen onthouden, de bedenker was heilig van overtuigd dat het intoetsen van producten sneller werkte dan scannen met de streepjescodequote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik vind Aldi de meest klantonvriendelijke winkel. Wel apart, misschien heeft dat er mee te maken dat die lui zo slim zijn dat ze zich veel meer ergeren aan klanten.
Dat ging daadwerkelijk sneller, ze typen namelijk al producten in die nog verderop op de band liggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
De oude Aldi moest je behoorlijk goed kunnen onthouden, de bedenker was heilig van overtuigd dat het intoetsen van producten sneller werkte dan scannen met de streepjescode. Mensen moesten dus het hele assortiment aan producten met een 13 cijferig nummer onthouden.
Volgens mij geven de nieuwe kassa's al weer wat ze terug moeten betalen.
Al die vmbo-moppies gebruiken hetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alleen als je intikt wat voor een biljet je krijgt.
Dat heeft echt bijna elk kassasysteem, alleen als je een beetje ervaring hebt gebruik je dat niet.
Ze rekenen het totaal zelfs helemaal niet uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:20 schreef mantoe het volgende:
[..]
Ah dus het lijkt alsof ze heel snel uitgerekend hebben, maar eigenlijk zijn ze nog bezig met uitrekenen terwijl ze het geld bij elkaar pakken?
o je moet zo opletten bij de kassa, nooit de korting geven, actieprijs zo af en toe wel aanslaan dan weer niet, enz,enz. hoofdrekenen dat leren ze niet meer , 24*.35=12*0.7=6*1.40 in dit geval 12 keer 70cent is sneller 10*70+2*70quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:44 schreef 08gnoT. het volgende:
Vanmiddag hier in de supermarkt. Ik kom aan de kassa met een kratje van 24 x ¤0,35. Er stond geen streepjescode op, dus blocnoteje erbij. Complete vermenigvuldigingstabelIk: Da's 8,40. Zij: Heul niet, ik kom veel hoger uit.
Nog wat geteken op haar blocnote later pakte ze een rekenmachine erbij omdat het niet uit haar hoofd lukte.
Er zullen wel rekenwonders tussen zitten, maar zij hoort er niet tussen
Je vergat het statiegeld...quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:44 schreef 08gnoT. het volgende:
Vanmiddag hier in de supermarkt. Ik kom aan de kassa met een kratje van 24 x ¤0,35. Er stond geen streepjescode op, dus blocnoteje erbij. Complete vermenigvuldigingstabelIk: Da's 8,40. Zij: Heul niet, ik kom veel hoger uit.
Nog wat geteken op haar blocnote later pakte ze een rekenmachine erbij omdat het niet uit haar hoofd lukte.
Er zullen wel rekenwonders tussen zitten, maar zij hoort er niet tussen
Jup word bij heel veel bedrijven gebruikt! Handig hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
Tuurlijk wel, heb soms wel eens dat mensen 6,70 met briefje van 50 betalen. Moet je al gauw tot 20 tellenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat.
Ik zit dan wel niet achter de kassa, maar heb wel dagelijks met contanten te maken.
Verder dan tien hoef je niet te kunnen tellen.
Zo deed ik het ook altijdquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
ninjaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:15 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
* ThaKiller hou je in, hou je in
Edit: hehehe, anderen zeggen het al, mooi!
TS heeft het IQ van een pinda!
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:57 schreef Aether het volgende:
Sommige kassa's hebben tegenwoordig ook twee kalenders die 16 en 18 jaar achterlopen.
Zo kunnen ze direct (na ID) zien of je betreffende alcohol mag kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |