Ik denk ook dat Ajax het in NL wel red, maar je moet toch in Europa gaan presteren om stappen te maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:38 schreef Devz het volgende:
Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter. Met die spelers erbij (en de concurrentie die zwakker wordt) zie ik het volgend jaar zéér positief in.
Tel daarbij op alle talenten die de laatste maanden naar Ajax zijn gekomen en de Cruijff revolutie en ik zie onze toekomst eindelijk weer eens met vertrouwen tegemoet.
En over de Janssen critici hierboven, als je zo'n speler voor 3 miljoen op kan halen moet je dat altijd doen. Enorm goede speler en de klootzak die Ajax nodig heeft, daardoor ga je veel minder punten verspelen in de kleine wedstrijden. Daarnaast is Twente met of zonder Janssen ook een enorm verschil.
Bovendien verdient Frank wel wat vertrouwen, toch?
Ik zie het helemaal zittenquote:De Boer: 'Je weet dat er altijd nog wat kan gebeuren'
Ajax is al druk bezig de selectie voor komend seizoen op peil te brengen. De kersverse landskampioen heeft vier nieuwe spelers op het oog en hoopt dat de sleutelspelers blijven. Thulani Serero is al overgenomen van Ajax Cape Town, terwijl Derk Boerrigter (RKC Waalwijk), Theo Janssen (FC Twente) en Kolbeinn Sigthórsson (AZ) ook nadrukkelijk gevolgd worden.
'Met die vier versterkingen zouden we een mooie, brede selectie krijgen', stelt trainer Frank de Boer. 'Daar willen we graag naartoe. Elke positie in onze selectie is op die manier dubbel bezet. En omdat het een jonge groep is, krijgen alle spelers gegarandeerd speelminuten.'
'Neem Nicolai Boilesen. Die heeft het als linksback fantastisch gedaan, maar kán geen vijftig wedstrijden in een seizoen spelen. Met Daley achter hem is het ideale plaatje dat ze allebei 25 duels in actie komen of 35 en 15, 30 en 20. Iedereen moet het gevoel hebben erbij te horen. Zo doet Alex Ferguson het ook bij Manchester United. En in deze tijd is dat bijna noodzakelijk.'
'Je weet dat er altijd nog wat kan gebeuren', vervolgde De Boer. 'Gregory van der Wiel en Jan Vertonghen worden met andere clubs in verband gebracht. Ik heb gesprekken met ze gevoerd en ze weten inmiddels hoe ik erover denk. Ik vind dat het voor allebei goed is om langer bij Ajax te blijven. Als Jan vertrekt, zou Joris Mathijsen een mooie oplossing zijn.'
Sowieso gaan we volgend jaar al 5-10 miljoen besparen op de salarissen van spelers als Oleguer en Atouba. Als je voor slechts 10 miljoen dan ook nog vier van zulke spelers kunt halen en een groot deel van de huidige selectie bij elkaar weet te houden (moet lukken met FdB en de CL vooruitzichten) dan ben je echt wel op de goede weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:48 schreef Zolcon het volgende:
Ik denk dat Janssen in de Champions League bepalend zou kunnen zijn voor Ajax. Met zijn schot kan hij zeker bepalend zijn. Op die manier heeft Ajax dat geld van de transfer snel weer terug.
Eens. Jan mag zich nog een jaartje bewijzen, dan komt die topclub in Engeland vanzelf wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:50 schreef fathank het volgende:
Die man heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, behalve een EK/WK en weet precies wat er nodig is om te slagen in het topvoetbal. Jan kan nog een hoop van hem leren en volgend jaar als een hele grote meneer weggaan naar een topclub.
Ik denk dat De Boer, veel beter dan Preud'Homme, in staat is om Janssen in het team te krijgen. Tussen alle jonge spelers is een aankoop als Janssen niet slecht (zeker niet voor dat geld)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:47 schreef 16meter het volgende:
Ben benieuwd wat voor positie Janssen verwacht te krijgen binnen de selectie. Bij Twente is hij het mannetje en geniet hij allerlei priviliges die hij bij Ajax niet hoeft te verwachten. Kan hij daar wel mee omgaan? Aan zijn voetbalkwaliteiten en toegevoegde waarde voor Ajax twijfel ik echter niet.
Ik denk/hoop dat De Boer redelijk met dit soort spelers kan om gaan. Zijn ervaring met het NL11tal kan daar ook mee helpen. Janssen vind zichzelf toch een beetje een vedette en bij het NL11tal lopen daar ook genoeg van rond. De Boer heeft daar (met een stukje afkijken bij Van Marwijk) natuurlijk wel ervaring mee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:47 schreef 16meter het volgende:
Ben benieuwd wat voor positie Janssen verwacht te krijgen binnen de selectie. Bij Twente is hij het mannetje en geniet hij allerlei priviliges die hij bij Ajax niet hoeft te verwachten. Kan hij daar wel mee omgaan? Aan zijn voetbalkwaliteiten en toegevoegde waarde voor Ajax twijfel ik echter niet.
Ook met Janssen is Ajax te zwak om iets schokkends van betekenis te gaan zijn in de Champions Leaguequote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:48 schreef Zolcon het volgende:
Ik denk dat Janssen in de Champions League bepalend zou kunnen zijn voor Ajax. Met zijn schot kan hij zeker bepalend zijn. Op die manier heeft Ajax dat geld van de transfer snel weer terug.
Mee eens, alleen ik denk dat Janssen zelfs tegen sterke tegenstanders nog beslissend zou kunnen zijn met zijn trap. En ik verwacht dat hij de jongere spelers beter kan laten spelen. Al vond ik het wel beetje triest van hem dat hij zondag iedereen de schuld gaf behalve zichzelf. Je moet altijd achter je team staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook met Janssen is Ajax te zwak om iets schokkends van betekenis te gaan zijn in de Champions League
Juist Ajax heeft zo'n soort speler nodig. Hoeveel punten hebben we ook dit seizoen wel niet laten liggen tegen kleinere clubs, waarbij Ajax overlopen werd? Met Janssen erbij is die kans een stuk minder groot.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:57 schreef mymoodfentje het volgende:
Theo Janssen in Ajax, aub niet zeg...die agressieve speler kunnen ze beter bij feyenoord dumpen.
Hij had dat niet voor de camera moeten zeggen, maar dat is emotie en teleurstelling. Wel begrijpelijk, en hij had natuurlijk ook wel een klein beetje gelijk...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Mee eens, alleen ik denk dat Janssen zelfs tegen sterke tegenstanders nog beslissend zou kunnen zijn met zijn trap. En ik verwacht dat hij de jongere spelers beter kan laten spelen. Al vond ik het wel beetje triest van hem dat hij zondag iedereen de schuld gaf behalve zichzelf. Je moet altijd achter je team staan.
Ja, al kopen we alle beste spelers van de eredivisie dan haalt het nog niks uit... als je dat vergelijkt met de miljoenenspelers van de topclubs.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook met Janssen is Ajax te zwak om iets schokkends van betekenis te gaan zijn in de Champions League
ach, je mag best je winnaarsmentaliteit tonen. Iedereen zegt al zo weinig door de mediatraining enzovoort. Wat is er mis om na zo'n wedstrijd na afloop van het seizoen te denken wat je zegt?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Mee eens, alleen ik denk dat Janssen zelfs tegen sterke tegenstanders nog beslissend zou kunnen zijn met zijn trap. En ik verwacht dat hij de jongere spelers beter kan laten spelen. Al vond ik het wel beetje triest van hem dat hij zondag iedereen de schuld gaf behalve zichzelf. Je moet altijd achter je team staan.
precies. Zo vaak klagen we juist dat onze spelers te lief zijn in het veld, laat ermaar een seen huftertje tussen zittenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Devz het volgende:
[..]
Juist Ajax heeft zo'n soort speler nodig. Hoeveel punten hebben we ook dit seizoen wel niet laten liggen tegen kleinere clubs, waarbij Ajax overlopen werd? Met Janssen erbij is die kans een stuk minder groot.
we hebben ook al huftertje ooijerquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:15 schreef The_Hives het volgende:
[..]
precies. Zo vaak klagen we juist dat onze spelers te lief zijn in het veld, laat ermaar een seen huftertje tussen zitten
Uitspraken die gedaan worden 5 minuten na zo'n wedstrijd moet je natuurlijk ook met een korreltje zout nemen...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Alleen als die zijn rollator kan vinden hequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
we hebben ook al huftertje ooijer
Welnee, dat is niet de aanjager die je nodig hebt. Bovendien speelt hij bijna nooit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
we hebben ook al huftertje ooijer
hij schijnt wel signalen af te geven op de trainingquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Welnee, dat is niet de aanjager die je nodig hebt. Bovendien speelt hij bijna nooit.
Ik vond het gewoon niet zo netjes tegenover zijn team. Prima als hij dat vindt maar maar zeg dat niet voor de camera.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:14 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ach, je mag best je winnaarsmentaliteit tonen. Iedereen zegt al zo weinig door de mediatraining enzovoort. Wat is er mis om na zo'n wedstrijd na afloop van het seizoen te denken wat je zegt?
Op de training ja, maar je hebt iemand op het veld nodig tijdens zulke wedstrijden. Een type Stam, Davids of Janssen. (en ja ik weet ook wel dat dat compleet verschillende voetballers zijn, maar het gaat om de mentaliteit)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:23 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
hij schijnt wel signalen af te geven op de training
Zo ontzettend waar.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Devz het volgende:
[..]
Juist Ajax heeft zo'n soort speler nodig. Hoeveel punten hebben we ook dit seizoen wel niet laten liggen tegen kleinere clubs, waarbij Ajax overlopen werd? Met Janssen erbij is die kans een stuk minder groot.
Ik heb er genoeg vertrouwen in dat dit met behulp van Frank de Boer goed zal komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou het een stunt vinden als Janssen komt... vraag me alleen af of het een probleem gaat worden in de hierarchie... Theo is bij Twente in de rol van leider gegroeid en wel redelijk geaccepteerd... om die rol gelijk te pakken bij een nieuwe club zal misschien op weerstand in de kleedkamer stuiten... al zitten er niet heel veel ervaren jongens tussen, het is toch raar als een nieuweling de boel even komt afkammen en zijn dominantie ten toon spreidt.
Kwam nog in die docu Heilig Gras naar boven dat volgens FdB Ooijer ontzettend belangrijk is, ook al speelt ie niet veel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Welnee, dat is niet de aanjager die je nodig hebt. Bovendien speelt hij bijna nooit.
Ja dat is wel vaker zo. Bij Ajax moeten ze schiften als die jongens 18/19 zijn. Hij was toen niet goed genoeg en nu wel. Sommige spelers hebben gewoon iets langer nodig om tot bloei te komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:44 schreef Shreyas het volgende:
Boerrighter was al eens bij de Ajax-jeugd en toen werd hij te licht bevonden, nu hij kampioen is van de eerste divisie is hij ineens een Ajax-waardige aanvaller geworden?
Theo Janssen is een overschatte speler, hij had dit seizoen inderdaad het seizoen van zijn leven, nooit speelde hij zo goed en hij zal wellicht (gezien zijn leeftijd) ook nooit meer zo goed spelen, kan dus net als Suljemani destijds een enorme tegenvaller worden.
Zijn vrije trappen zijn vooral gevaarlijk door hoe hij ze voor de goal gooit. Lastig te verdedigen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik begrijp die euforie voor Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter echt absoluut niet. In de competitie heb je misschien waar meer stabiliteit maar het is niet iets waar mee je enige potten zult breken in Europa.
En Janssen mag misschien een aantal keer beslissend zijn geweest, dat lag natuurlijk ook aan de rol die hij kreeg bij Twentte die ik hem niet zie krijgen bij Ajax. Janssen heeft alleen dit seizoen goed gedraaid. In zijn carriere loopt hij gemiddeld slechts 1 goal op 8 wedstrijden en als je afgelopen seizoen niet meerekent zit je op 1 goal per 13 wedstrijden. 'Dat vrije trappen' argument vind ik dus wel mee vallen.
Moeten we dan pas weer een spits halen als hij topscorer is en de hoofdprijs betalen? Sightorsson is goed bezig en heeft potentie. Uiteindelijk weet je toch nooit hoe een speler het bij Ajax gaat doen, maar je moet toch wat.quote:[quote]Op dinsdag 17 mei 2011 10:44 schreef Shreyas het volgende:
Ik begrijp deze aankopen van Ajax niet echt, ik ben er ook niet super enthousiast over.
Het meeste enthousiast ben ik nog over Sighthorsson, hij heeft 15 goals op zijn naam in 31 wedstrijden, maar waarvan 5 gemaakt in 1 duel, ik zie in hem nog geen spits als Huntelaar of Suarez maar wel een aanvaller met toekomst, hij kan nog groeien bij Ajax.
Gold dat ook niet voor Huntelaar een paar jaar geleden? Zegt niets dus.quote:Boerrighter was al eens bij de Ajax-jeugd en toen werd hij te licht bevonden, nu hij kampioen is van de Eerste Divisie is hij ineens een Ajax-waardige aanvaller geworden?
Ga je nu serieus Janssen (bijna gratis op te halen, komt als ervaren man tussen de jonkies en als aanjager) met Sulejmani (18 miljoen na een leuk seizoen) vergelijken?quote:Theo Janssen is een overschatte speler, hij had dit seizoen inderdaad het seizoen van zijn leven, nooit speelde hij zo goed en hij zal wellicht (gezien zijn leeftijd) ook nooit meer zo goed spelen, kan dus net als Suljemani destijds een enorme tegenvaller worden.
Wie wil je dan halen, Messi en Ronaldo? Voor Ajax zijn dit gewoon prima versterkingen, het geeft ons een hele grote kans om volgend jaar weer kampioen te worden en de selectie is veel beter in balans. Jij verwacht serieus dat we volgend jaar in de CL hoge ogen gaan gooien? Het zou geweldig zijn als we overwinteren en dat is nooit onmogelijk. Zeker niet met de genoemde versterkingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik begrijp die euforie voor Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter echt absoluut niet. In de competitie heb je misschien waar meer stabiliteit maar het is niet iets waar mee je enige potten zult breken in Europa.
Je moet altijd voor het hoogst mogelijke gaan. Dit soort versterkingen zijn inderdaad niet veel soeps en het Ajax met deze 4 versterkingen vind ik een beduidend minder team dan het Ajax van vorig seizoen. Waar we nog Rommedahl, Pantelic, Suarez, Emanuelson hadden. Zet daar een Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter tegenover en we gaan kwa qualiteit en potentie gewoon achter uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef Devz het volgende:
Wie wil je dan halen, Messi en Ronaldo? Voor Ajax zijn dit gewoon prima versterkingen, het geeft ons een hele grote kans om volgend jaar weer kampioen te worden en de selectie is veel beter in balans. Jij verwacht serieus dat we volgend jaar in de CL hoge ogen gaan gooien? Het zou geweldig zijn als we overwinteren en dat is nooit onmogelijk. Zeker niet met de genoemde versterkingen.
Volgens mij zijn een aantal mensen in dit topic een beetje de weg kwijt...
Ik maak die vergelijking helemaal niet. Ik zeg alleen dat Janssen zijn top heeft gehad, dit seizoen bij Twente was hij beter dan ooit te voren. Goede kans dat hij volgend seizoen helemaal niet meer zo goed is, die gast is 30 en dan wellicht op de weg terug. Natuurlijk is hij ruim 6 keer goedkoper dan Suljemani dus nogmaals, die vergelijking maak ik ook niet, het enige wat ik zeg is dat Janssen bij Ajax wellicht slechter zal spelen dan bij Twente, net als Suljemani lange tijd slechter speelde bij Ajax dan bij Heerenveen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef Devz het volgende:
Ga je nu serieus Janssen (bijna gratis op te halen, komt als ervaren man tussen de jonkies en als aanjager) met Sulejmani (18 miljoen na een leuk seizoen) vergelijken?Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat dat appels en peren zijn...
Dus in 1 jaar kan hij er opeens helemaal niks meer van?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik maak die vergelijking helemaal niet. Ik zeg alleen dat Janssen zijn top heeft gehad, dit seizoen bij Twente was hij beter dan ooit te voren. Goede kans dat hij volgend seizoen helemaal niet meer zo goed is, die gast is 30 en dan wellicht op de weg terug. Natuurlijk is hij ruim 6 keer goedkoper dan Suljemani dus nogmaals, die vergelijking maak ik ook niet, het enige wat ik zeg is dat Janssen bij Ajax wellicht slechter zal spelen dan bij Twente, net als Suljemani lange tijd slechter speelde bij Ajax dan bij Heerenveen.
Dat Dennis ooit nog in dat rijtje mag staan had hij zelf ook niet verwacht. En pantelic was vooral goed met Suarez daar voorin, ik zou hem graag terug willen, maar zijn salaris eisen waren te gortig als ik de media mag geloven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je moet altijd voor het hoogst mogelijke gaan. Dit soort versterkingen zijn inderdaad niet veel soeps en het Ajax met deze 4 versterkingen vind ik een beduidend minder team dan het Ajax van vorig seizoen. Waar we nog Rommedahl, Pantelic, Suarez, Emanuelson hadden. Zet daar een Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter tegenover en we gaan kwa qualiteit en potentie gewoon achter uit.
En Ajax moet zeker voor overwintering in de CL kunnen gaan, mits daar juiste versterkingen voor worden gehaald. Als straks Ruiz ook nog weggaat is de Eredivisie toch echt 3 grote smaakmakers kwijtgeraakt in de zin van Suarez, Afellay en Ruiz. Dat is ook niet goed voor het imago van de Nederlandse competitie.
Daar doe je niets aan, de Nederlandse competitie zal zijn smaakmakers voornamelijk moeten krijgen vanuit de jeugd, op het moment dat ze een bepaald niveau bereiken worden ze weggekaapt door de (in diepe schulden verkerende) buitenlandse topclubs die met geleend geld miljoenen salaris kunnen bieden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Als straks Ruiz ook nog weggaat is de Eredivisie toch echt 3 grote smaakmakers kwijtgeraakt in de zin van Suarez, Afellay en Ruiz. Dat is ook niet goed voor het imago van de Nederlandse competitie.
Volgens mij heeft Suljemani nog nooit zijn Heerenveen niveau gehaald bij Ajax.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik maak die vergelijking helemaal niet. Ik zeg alleen dat Janssen zijn top heeft gehad, dit seizoen bij Twente was hij beter dan ooit te voren. Goede kans dat hij volgend seizoen helemaal niet meer zo goed is, die gast is 30 en dan wellicht op de weg terug. Natuurlijk is hij ruim 6 keer goedkoper dan Suljemani dus nogmaals, die vergelijking maak ik ook niet, het enige wat ik zeg is dat Janssen bij Ajax wellicht slechter zal spelen dan bij Twente, net als Suljemani lange tijd slechter speelde bij Ajax dan bij Heerenveen.
Natuurlijk, maar het moet wel realistisch blijven. Een speler als Suarez is onvervangbaar, zeker op de korte termijn. Rommedahl en Pantelic had ik ook liever gehouden, het was een blunder om die te laten vertrekken. Emanuelson had aardige acties, maar liet het verdedigend ook vaak afweten. Die is niet zo lastig te vervangen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je moet altijd voor het hoogst mogelijke gaan. Dit soort versterkingen zijn inderdaad niet veel soeps en het Ajax met deze 4 versterkingen vind ik een beduidend minder team dan het Ajax van vorig seizoen. Waar we nog Rommedahl, Pantelic, Suarez, Emanuelson hadden. Zet daar een Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter tegenover en we gaan kwa qualiteit en potentie gewoon achter uit.
En Ajax moet zeker voor overwintering in de CL kunnen gaan, mits daar juiste versterkingen voor worden gehaald. Als straks Ruiz ook nog weggaat is de Eredivisie toch echt 3 grote smaakmakers kwijtgeraakt in de zin van Suarez, Afellay en Ruiz. Dat is ook niet goed voor het imago van de Nederlandse competitie.
Dat zeg ik niet, maar ik heb niet al te hoge verwachtingen van hem.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:01 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dus in 1 jaar kan hij er opeens helemaal niks meer van?
Het laatste half jaar kwam hij voor het eerst in de buurt ervan. Grappig genoeg nadat Suarez vertrokken was.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:03 schreef Omega het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Suljemani nog nooit zijn Heerenveen niveau gehaald bij Ajax.
Hij scoorde wel belangrijke goals, maar speelde toch vaak niet goed of net voldoende.
Lijkt me niet, ideale speler voor de breedte (en vanuit die positie mag hij zich gaan bewijzen).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Snuf. het volgende:
Gaat Ajax Boerrigter eerst verhuren of niet?
Daarom. Als je ziet wat er de afgelopen jaren allemaal gehaald is en tegen welke salarissen, dan zijn deze aankopen echt een verademing. Volgend jaar weer kampioen worden en CL halen is de allerbelangrijkste doelstelling. Dat moet zeker lukken met deze aankopen en de positie van onze concurrenten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:08 schreef mash_ het volgende:
Met deze versterkingen word je volgend jaar denk ik gewoon kampioen, Ajax word sterker, twente en psv zwakker. Misschien ben je dan dit jaar nog niet zoveel in Europa. Maar zo iets doe je ook niet even in 1x. Ik heb 10x liever volgend jaar kampioen dan dat we overwinteren in de cl.
Je moet niet meteen te veel willen. En daarbij zijn deze spelers nog redelijk goedkoop.
Dit inderdaad...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:08 schreef mash_ het volgende:
Met deze versterkingen word je volgend jaar denk ik gewoon kampioen, Ajax word sterker, twente en psv zwakker. Misschien ben je dan dit jaar nog niet zoveel in Europa. Maar zo iets doe je ook niet even in 1x. Ik heb 10x liever volgend jaar kampioen dan dat we overwinteren in de cl.
Je moet niet meteen te veel willen. En daarbij zijn deze spelers nog redelijk goedkoop.
Huntelaar zal nog willen slagen in het buitenland en zal nooit terug komen in de ED. In ieder geval voorlopig niet. Ik betwijfel sowieso dat hij terug zal komen bij Ajax om te helpen. Voor zover ik weet heeft hij niet echt een Ajax hart.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Devz het volgende:
Maar ik ben wel erg benieuwd welke haalbare spelers jij dan graag ziet komen? Huntelaar? Seedorf?
Seedorf had heel mooi geweest kunnen zijn, hoeft dan geen 50 wedstrijden te spelen, maar kiest die dan gewoon uit (stuk of 30).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Huntelaar zal nog willen slagen in het buitenland en zal nooit terug komen in de ED. In ieder geval voorlopig niet. Ik betwijfel sowieso dat hij terug zal komen bij Ajax om te helpen. Voor zover ik weet heeft hij niet echt een Ajax hart.
Seedorf had ik nog een beetje hoop op. Met dat aflopende contract en zijn leeftijd had ik nog wel een beetje hoop dat hij terug zou keren. Ik denk dat het echt een aanwinst voor de ploeg zou zijn. Hij heeft ervaring, zal ontzag krijgen van de rest van de ploeg, is een leider en kan elke wedstrijd spelen. Helaas heeft hij daar zo te zien niet zo'n zin in. Het zou wel een ideaal scenario zijn.
Toch weet ik niet of ik Boerrighter en Sightorsson hetzelfde vind klinken als Mertens en Dost. Ik had in ieder geval graag Mertens erbij zien komen. Die haalt wekelijks een hoog niveau en ik ben er van overtuigt dat hij Ajax aan kan. Of Boerrighter het in de ED aan kan blijft een gok.
Ideaal? Nog even los van het feit dat hij specifiek heeft aangegeven niet terug te komen. Ik weet het zo zeker nog niet of het ook ideaal zou zijn. Als bijvoorbeeld een van Gaal voor de ploeg had gestaan ja. Maar Frank als trainer en Seedorf als speler? Lijkt mij geen combinatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:25 schreef Komakie het volgende:
Seedorf had ik nog een beetje hoop op. Met dat aflopende contract en zijn leeftijd had ik nog wel een beetje hoop dat hij terug zou keren. Ik denk dat het echt een aanwinst voor de ploeg zou zijn. Hij heeft ervaring, zal ontzag krijgen van de rest van de ploeg, is een leider en kan elke wedstrijd spelen. Helaas heeft hij daar zo te zien niet zo'n zin in. Het zou wel een ideaal scenario zijn.
Mertens is absoluut een erg goede speler, maar inmiddels te duur. Dan hadden we hem gewoon al veel eerder moeten halen. Dost heb ik toch mijn twijfels bij, ik vind hem niet zo trefzeker en twijfel of het wel een Ajax spits is. Voor minder geld zie ik dan denk ik toch liever Sightorsson komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Huntelaar zal nog willen slagen in het buitenland en zal nooit terug komen in de ED. In ieder geval voorlopig niet. Ik betwijfel sowieso dat hij terug zal komen bij Ajax om te helpen. Voor zover ik weet heeft hij niet echt een Ajax hart.
Toch weet ik niet of ik Boerrighter en Sightorsson hetzelfde vind klinken als Mertens en Dost. Ik had in ieder geval graag Mertens erbij zien komen. Die haalt wekelijks een hoog niveau en ik ben er van overtuigt dat hij Ajax aan kan. Of Boerrighter het in de ED aan kan blijft een gok.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Vertonghen, vd Wiel, Alderweireld, Sulejmani en Ebecilio onder de indruk raken van Theo..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:52 schreef Vjenne12345 het volgende:
Zou wel een stunt zijn hoor die Jansen. Belangrijk hierin is denk ik wel of Steek blijf of niet en Ooijer. Heb het idee dat die 2 de enige zijn die ook in de kleedkamer boven Theo kunnen staan zodat iedereen zich niet direct aan Theo gaan ergeren als hij alles op gaat eisen.
Weet zeker dat al die jonkies direct onder de indruk zijn van zo'n Theo en weet niet of dat goed is. Maar goed Frank de Boer is denk ik een perfect "peoplemanager" en ik heb vertrouwen in zijn aankopen. Als hij Theo graag wilt zien komen dan heb ik daar vertrouwen in.
Dank denk ik eigenlijk wel...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:00 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Vertonghen, vd Wiel, Alderweireld, Sulejmani en Ebecilio onder de indruk raken van Theo..
Geen idee, ik zeg dat ik vertrouwen heb in Frank. Ik zie ook liever een versterking op de plek van Anita dan een aanvallende middenvelder.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:01 schreef Godtje het volgende:
En op de plek van wie zouden de liefhebbers Theo dan willen zien?
De plek van de zeeuw?
Juist in deze fase, waarbij je een elftal hebt met 9 jeugdspelers kan je hem gebruiken, hij kan lekker 2 jaar lang die gasten een trap onder hun hol verkopen. Daarna moeten ze het zelf wel eens een keer kunnenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:03 schreef Agentperry het volgende:
ik hoef theo niet. leuke speer maar 5mln afschrijven in 2 jaar is erg veel.
leuk idee maar er zijn teveel wat alsjes, wat als hij niet past, wat als hij zijn niveau niet meer haalt, wat als hij na 2 jaar of eerder echt afgeschreven is, wat als hij niet ligt in de groep a la eh.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Juist in deze fase, waarbij je een elftal hebt met 9 jeugdspelers kan je hem gebruiken, hij kan lekker 2 jaar lang die gasten een trap onder hun hol verkopen. Daarna moeten ze het zelf wel eens een keer kunnen.
Vorig jaar was hij meer DM en dit jaar meer AM. Vandaar mijn vraag wat je met hem moet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:04 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Geen idee, ik zeg dat ik vertrouwen heb in Frank. Ik zie ook liever een versterking op de plek van Anita dan een aanvallende middenvelder.
Er zijn niet al te veel alternatieven op dit moment eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:09 schreef Agentperry het volgende:
[..]
leuk idee maar er zijn teveel wat alsjes, wat als hij niet past, wat als hij zijn niveau niet meer haalt, wat als hij na 2 jaar of eerder echt afgeschreven is, wat als hij niet ligt in de groep a la eh.
Stagiar van Ajax Cape Town.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:21 schreef Enchanter het volgende:
Wie is Serero ?
Die naam zegt me niet veel eigenlijk en ik heb geen om al die vorige topics door te lezen
Eens. Ik zie volgend seizoen veel liever Narsingh dan Boerrighter..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:18 schreef rednitro het volgende:
Theo zou een mega goede aankoop zijn voor Ajax.
Een persoonlijkheid tussen de Broekies
En Ajax komt power tekort op het middenveld.
3 mln en de speler van het jaar, gelijk doen als hij zelf ook wil.
Janssen Eriksen De zeeuw, prima middenveld.
Maar ik verbaas me er meer over dat er niet over een vleugel speler wordt gesprokken behalve die boerigter, dat is toch geen directe basis speler lijkt me?
Zou graag nog een Narsing van Heerenveen zien.
Kan Sulejmani gewoon op links spelen.
Mertens spreken ze toch ook over. Mickey rechts Mertens links.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:18 schreef rednitro het volgende:
Maar ik verbaas me er meer over dat er niet over een vleugel speler wordt gesprokken behalve die boerigter, dat is toch geen directe basis speler lijkt me?
Die 5 miljoen verdien je makkelijk weer terug. Door volgend jaar bijna zeker weer CL te halen en doordat hij andere spelers in waarde zal doen laten stijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:03 schreef Agentperry het volgende:
ik hoef theo niet. leuke speer maar 5mln afschrijven in 2 jaar is erg veel.
Te duur.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mertens spreken ze toch ook over. Mickey rechts Mertens links.
Boerrigter kost nog niet eens 1 miljoen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Eens. Ik zie volgend seizoen veel liever Narsingh dan Boerrighter..
Over een half jaar is hij op. Met zijn leefstijl en dergelijke. Sowieso is hij niet snel genoeg en alleen handig voor dode spelmomenten. Ook belangrijk, maar niet belangrijk genoeg om alleen daarvoor een speler te kopen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:01 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dus in 1 jaar kan hij er opeens helemaal niks meer van?
Laatste seizoenshelft speelt hij altijd als een van de beste.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:03 schreef Omega het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Suljemani nog nooit zijn Heerenveen niveau gehaald bij Ajax.
Hij scoorde wel belangrijke goals, maar speelde toch vaak niet goed of net voldoende.
Laten we dan meteen spelers van Almere City halen voor een tientje per stuk..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Boerrigter kost nog niet eens 1 miljoen.
ik meende zelfs 6 ton gelezen te hebben, bovendien zal boerrigter niet veel loon vragen.. Het is in ieder geval een bedrag waarbij ik vindt dat Ajax de gok mag wagen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Boerrigter kost nog niet eens 1 miljoen.
Vind je dat echt? Net nadat Suarez weg was, had hij inderdaad een wedstrijd of 6 waarin hij heel goed was. Maar daarna zakte hij toch weer ver weg. Tijdens de 2 wedstrijden tegen Twente was hij ook al onzichtbaar, en dat tegen toch wel een middelmatige back.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Laatste seizoenshelft speelt hij altijd als een van de beste.
Je gaat wekelijks met em naar de sportschool ofzo? Makkelijk he, Johan Derksen napraten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Over een half jaar is hij op. Met zijn leefstijl en dergelijke. Sowieso is hij niet snel genoeg en alleen handig voor dode spelmomenten. Ook belangrijk, maar niet belangrijk genoeg om alleen daarvoor een speler te kopen.
[..]
Laatste seizoenshelft speelt hij altijd als een van de beste.
Hoe zal hij andere spelers in waarde laten stijgen, door het perfecte voorbeeld te zijn van wat ze allemaal niet moeten doen en af te geven op zijn eigen team?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:39 schreef Devz het volgende:
[..]
Die 5 miljoen verdien je makkelijk weer terug. Door volgend jaar bijna zeker weer CL te halen en doordat hij andere spelers in waarde zal doen laten stijgen.
Hij geeft zelf toe dat hij veel rookt en drinkt. Dan houd je het echt niet lang uit hoor, niks Johan Derksen napraten. Je ziet nu al hoe traag hij isquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Je gaat wekelijks met em naar de sportschool ofzo? Makkelijk he, Johan Derksen napraten.
Samen met Vertonghen was hij de laatste weken toch wel een van de belangrijkste spelers.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:49 schreef Omega het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Net nadat Suarez weg was, had hij inderdaad een wedstrijd of 6 waarin hij heel goed was. Maar daarna zakte hij toch weer ver weg. Tijdens de 2 wedstrijden tegen Twente was hij ook al onzichtbaar, en dat tegen toch wel een middelmatige back.
Als Ebicilio al voorspelbaar wordt genoemd, dan is Micky helemaal voorspelbaar.
Belangrijk door zijn goals, is toch iets anders dan dat hij goed speelde.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:52 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Samen met Vertonghen was hij de laatste weken toch wel een van de belangrijkste spelers.
Heeft hij gezegd dat hij wel wil dan? Er wordt gespeculeerd dat Ajax m wil en dat hij zelf weg wil bij Twenten... dat zegt niks over of hij dan uberhaupt naar Ajax zou willen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:54 schreef HeatWave het volgende:
Als ie het niet op Amsterdam zou hebben zou hij zelf niet willen lijkt me...
Mertens heeft nog een jaar contract dus voor 5 miljoen pik je hem op, en dat moet Ajax dan ook gewoon doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:49 schreef Devz het volgende:
[..]
Mertens is absoluut een erg goede speler, maar inmiddels te duur. Dan hadden we hem gewoon al veel eerder moeten halen. Dost heb ik toch mijn twijfels bij, ik vind hem niet zo trefzeker en twijfel of het wel een Ajax spits is. Voor minder geld zie ik dan denk ik toch liever Sightorsson komen.
Af en toe drinkt en rookt. Vind het weinig professioneel, maar zo snel ga je daar ook niet van kapot. Dat hij nu traag is ligt eerder aan zijn instelling dan aan het roken en drinken. Hij houdt niet zo van trainen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij geeft zelf toe dat hij veel rookt en drinkt. Dan houd je het echt niet lang uit hoor, niks Johan Derksen napraten. Je ziet nu al hoe traag hij is
Sulejmani moet het hebben van zijn snelheid en de ruimte ingestuurd worden. Tegen Twente lukt dat niet, behalve de afgelopen wedstrijd tegen Buysse waar hij enorm veel ruimte kreeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:49 schreef Omega het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Net nadat Suarez weg was, had hij inderdaad een wedstrijd of 6 waarin hij heel goed was. Maar daarna zakte hij toch weer ver weg. Tijdens de 2 wedstrijden tegen Twente was hij ook al onzichtbaar, en dat tegen toch wel een middelmatige back.
Als Ebicilio al voorspelbaar wordt genoemd, dan is Micky helemaal voorspelbaar.
Ik houd niet van edittenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:53 schreef Geo3kant het volgende:
3 posts op een rij, een extra ster erbij?
Hij stond er toch op de momenten dat het nodig was, terwijl het hele team ongelofelijk slecht speelde. En hij had toch nog z'n momenten in de wedstrijden, stond altijd goed en had nog een goede actie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:54 schreef Omega het volgende:
[..]
Belangrijk door zijn goals, is toch iets anders dan dat hij goed speelde.
Dat ook, hij is gewoon te traag en het enige wat hij heeft is zijn schot. Dan zie ik toch liever iemand anders.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Af en toe drinkt en rookt. Vind het weinig professioneel, maar zo snel ga je daar ook niet van kapot. Dat hij nu traag is ligt eerder aan zijn instelling dan aan het roken en drinken. Hij houdt niet zo van trainen.
Zo goed als zekerquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:
De komst van Boerrigter naar Ajax zijn toch pas geruchten of is het al zeker dat tie komt?
Mickey doet het volgens mij ook alleen goed met vertrouwen. Die moet je minimaal nog een halfjaar laten staan. Wat helpt is een goed draaiend team om hem heen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Sulejmani moet het hebben van zijn snelheid en de ruimte ingestuurd worden. Tegen Twente lukt dat niet, behalve de afgelopen wedstrijd tegen Buysse waar hij enorm veel ruimte kreeg.
Dat hij zijn volle potentie en belofte nooit gaat inlossen staat buiten kijf, een Suarez type wordt het ook nooit maar een prima mee voetballer absoluut. En die heb je ook nodig.
door hiervan uit te gaan is 010 nu ook bijna faillietquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:39 schreef Devz het volgende:
[..]
Die 5 miljoen verdien je makkelijk weer terug. Door volgend jaar bijna zeker weer CL te halen en doordat hij andere spelers in waarde zal doen laten stijgen.
Ben ik met je eens, een speler is goed genoeg of niet, leeftijd of leefgewoontes doen er niet toe zolang je op het veld laat zien dat je de beste bent op die positiequote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:03 schreef The_Hives het volgende:
Rijkaard rookte ook, was ook niet bepaald een misselijke speler. Ik rook ook en loop ook zonder problemen een halve marathon, hoeft dus niets te zeggen
Ik gun hem al het goeds en hij werkt altijd hard. Hij staat alleen door noodzaak op de verkeerde positie. Dat weet hij zelf denk ik ook wel en ik hoor het ook weinig mensen hem kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:05 schreef Gwunnik het volgende:
Even iets heel anders hoor... maar zijn jullie ook zo blij dat Siem zo bepalend is geweest afgelopen zondag? Had het echt n beetje met m te doen... in de bekerfinale lukte het ook al niet... terwijl hij zoveel werklust laat zien.
Ik vond het iig dik verdiend dat hij een keer op n belangrijk moment het verschil heeft gemaakt
het gaat ook niet om losse spelers die je koopt, je moet spelers hebben die een team samenbrengen en het als een team laat presteren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:44 schreef Shreyas het volgende:
Ik begrijp deze aankopen van Ajax niet echt, ik ben er ook niet super enthousiast over.
Het meeste enthousiast ben ik nog over Sighthorsson, hij heeft 15 goals op zijn naam in 31 wedstrijden, maar waarvan 5 gemaakt in 1 duel, ik zie in hem nog geen spits als Huntelaar of Suarez maar wel een aanvaller met toekomst, hij kan nog groeien bij Ajax.
Boerrighter was al eens bij de Ajax-jeugd en toen werd hij te licht bevonden, nu hij kampioen is van de Eerste Divisie is hij ineens een Ajax-waardige aanvaller geworden?
Theo Janssen is een overschatte speler, hij had dit seizoen inderdaad het seizoen van zijn leven, nooit speelde hij zo goed en hij zal wellicht (gezien zijn leeftijd) ook nooit meer zo goed spelen, kan dus net als Suljemani destijds een enorme tegenvaller worden.
Hoop dat het een gerucht is, en mocht hij gehaald worden dat hij direct als basisspeler moet fungeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:
De komst van Boerrigter naar Ajax zijn toch pas geruchten of is het al zeker dat tie komt?
Klopt, al lijkt hij dat aardig te hebben geleerd zoals Elia gisteren mooi zei: "Als het niet loopt moet je werken voor je team". En zo is het!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mickey doet het volgens mij ook alleen goed met vertrouwen. Die moet je minimaal nog een halfjaar laten staan. Wat helpt is een goed draaiend team om hem heen.
Potentie heeft hij wat mij betreft nog zeker en lekker laten staan en niet wisselen.
Vastigheid hebben sommige mensen nodig. Leren om mee te voetballen als het wat minder gaat en niet je kop laten hangen.
Het is een goeie speler hoor. Al denk ik wel dat hij op dit moment nog tekort komt voor een club als Ajax.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoop dat het een gerucht is, en mocht hij gehaald worden dat hij direct als basisspeler moet fungeren.
Lange pass is des duivels dus daarmee kap je Jansen toch al wel voor zo'n 30 procent van zijn kwaliteiten af.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:09 schreef Adames het volgende:
Onder Martin Jol zou ik Janssen nog graag willen zien, maar onder Frank zal het niks worden ben ik bang.
Bij voetbal kun je natuurlijk veel compenseren door spelinzicht en 'natuurlijke' techniek, maar als een type Janssen nu als een topsporter zou leven zou ie veel beter zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:03 schreef The_Hives het volgende:
Rijkaard rookte ook, was ook niet bepaald een misselijke speler. Ik rook ook en loop ook zonder problemen een halve marathon, hoeft dus niets te zeggen
Het is ook wel een goede speler. Maar als basisklant van Jupiler niveau naar CL niveau + het feit dat hij al een keer is afgetest is bij Ajax geeft natuurlijk stof tot nadenken. Hij heeft continu onder de radar kunnen spelen, tis de vraag hoe hij zal spelen als de schijnwerpers er op eens op staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is een goeie speler hoor. Al denk ik wel dat hij op dit moment nog tekort komt voor een club als Ajax.
Roken heeft alleen invloed op de longcapaciteit. Startsnelheid en snelheid in zijn algemeen ontstaat door een combinatie van verschillende doorgaan fysieke factoren als lengte en gewicht, spierkracht. Roken is dus een duurloop probleem.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:14 schreef thettes het volgende:
[..]
Bij voetbal kun je natuurlijk veel compenseren door spelinzicht en 'natuurlijke' techniek, maar als een type Janssen nu als een topsporter zou leven zou ie veel beter zijn.
Jij zal ook vast 5 minuten sneller kunnen zonder roken.
Eigenlijk vind ik voetbal (zo op het oog als buitenstaander), zeker afgezet tegen het geld dat er in omgaat, uitermate amateuristisch wat het puur fysieke trainingsaspect betreft.
Klopt en het vertrouwen wat hij heeft gekregen. Zeer positieve ontwikkeling.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, al lijkt hij dat aardig te hebben geleerd zoals Elia gisteren mooi zei: "Als het niet loopt moet je werken voor je team". En zo is het!
Dat dus. Ik zie ook niet waar we Janssen zouden moeten zetten, in plaats van wie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:15 schreef Godtje het volgende:
Leuk en wel dat Janssen maar dan zou je hem kopen in eerste instantie omdat (let wel ik geloof nog steeds niet dat hij komt, of zelfs wil komen):
1: hij dit seizoen de beste speler van de eredivisie was (volgens vele in elk geval).
2: Hij weg wil
En volgens mij moest Ajax vanaf nu toch echt anders werken. Te weten
1: Wie gaat er web en moeten we vervangen
2: Welke plek staat de zwakste schakel
3: wie kunnen we makkelijk inpikken.
Dan zou Janssen dus op plek 3 staan om een keer te komen.
Wat zou eventueel/vermoedelijk prioriteit hebben
1: Wie gaan er (mogelijk) weg
- Verthongen - wie zijn de opties: Mathijssen
- Stekelenburg - wie zijn de opties: ........ vermeer heb je, Wie gaat vermeer vervangen?
- Greg -Wie zijn de opties: ......
- El Ham - Wie zijn de opties: ...... dost (please not), stig nog wattes
2: Wat zijn de zwakste plekken:
- Links Achter
- Diepe spits
- Middenvelder (plek anita)
- Links buiten
3:
Ik gun het hem ook welquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:05 schreef Gwunnik het volgende:
Even iets heel anders hoor... maar zijn jullie ook zo blij dat Siem zo bepalend is geweest afgelopen zondag? Had het echt n beetje met m te doen... in de bekerfinale lukte het ook al niet... terwijl hij zoveel werklust laat zien.
Ik vond het iig dik verdiend dat hij een keer op n belangrijk moment het verschil heeft gemaakt
Als je een speler van 30 haalt die al z'n hele leven rookt en drink en totaal geen topsporters fysiek heeft, weet je gewoon dat hij zeer binnenkort op de tribune plaats mag nemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, een speler is goed genoeg of niet, leeftijd of leefgewoontes doen er niet toe zolang je op het veld laat zien dat je de beste bent op die positie
Er zijn geen issues. Vermeer voor Steek met Verhoeven of Bizot erachter.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:15 schreef Godtje het volgende:
Leuk en wel dat Janssen maar dan zou je hem kopen in eerste instantie omdat (let wel ik geloof nog steeds niet dat hij komt, of zelfs wil komen):
1: hij dit seizoen de beste speler van de eredivisie was (volgens vele in elk geval).
2: Hij weg wil
En volgens mij moest Ajax vanaf nu toch echt anders werken. Te weten
1: Wie gaat er web en moeten we vervangen
2: Welke plek staat de zwakste schakel
3: wie kunnen we makkelijk inpikken.
Dan zou Janssen dus op plek 3 staan om een keer te komen.
Wat zou eventueel/vermoedelijk prioriteit hebben
1: Wie gaan er (mogelijk) weg
- Verthongen - wie zijn de opties: Mathijssen
- Stekelenburg - wie zijn de opties: ........ vermeer heb je, Wie gaat vermeer vervangen?
- Greg -Wie zijn de opties: ......
- El Ham - Wie zijn de opties: ...... dost (please not), stig nog wattes
2: Wat zijn de zwakste plekken:
- Links Achter
- Diepe spits
- Middenvelder (plek anita)
- Links buiten
Zeker.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
ik meende zelfs 6 ton gelezen te hebben, bovendien zal boerrigter niet veel loon vragen.. Het is in ieder geval een bedrag waarbij ik vindt dat Ajax de gok mag wagen.
Of na het einde van het seizoen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:17 schreef msnk het volgende:
De Telegraaf schrijft iets en dan ineens is er wel discussie, vreemd
Veel nieuwe namen ineens trouwens na de derde ster.
Ook in dit topic laatste dagenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:17 schreef msnk het volgende:
Veel nieuwe namen ineens trouwens na de derde ster.
Voetballen doe je dan ook 90 minuten. Ook je herstel na een sprintje wordt beter als je niet rookt. Maar het is geen bepalende factor, dat klopt. Toch zou je als topsporter in theorie voor elk procentje moeten gaan vind ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Roken heeft alleen invloed op de longcapaciteit. Startsnelheid en snelheid in zijn algemeen ontstaat door een combinatie van verschillende doorgaan fysieke factoren als lengte en gewicht, spierkracht. Roken is dus een duurloop probleem.
Steek 1e keeper, dan Vermeer en dan Verhoeven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Er zijn geen issues. Vermeer voor Steek met Verhoeven of Bizot erachter.
LB kunnen Boilesen en Blind doen.
Voor de spits komt Sigthorsson wel gok ik. Castillion erachter eventueel.
Ik zou graag een goede, sterke, grote, middenvelder zien komen + een CB als Jan weggaat.
Ben ik het mee eens hoor, ik zou het ook niet zo waarderen als een (veld)speler bij Ajax zou roken (Steek rookt).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:21 schreef thettes het volgende:
[..]
Voetballen doe je dan ook 90 minuten. Ook je herstel na een sprintje wordt beter als je niet rookt. Maar het is geen bepalende factor, dat klopt. Toch zou je als topsporter in theorie voor elk procentje moeten gaan vind ik.
Dat sowieso, ik vind dat Ajax gewoon alleen echte topsporters moet hebben, niet een net te dikke vent met een net te slechte conditie die rookt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:21 schreef thettes het volgende:
[..]
Voetballen doe je dan ook 90 minuten. Ook je herstel na een sprintje wordt beter als je niet rookt. Maar het is geen bepalende factor, dat klopt. Toch zou je als topsporter in theorie voor elk procentje moeten gaan vind ik.
Nee, in principe is Castillion de beoogde nummer 9, probleem is alleen dat hij mentaal een kleuter is en dat hij nog een aantal basisprincipes moet leren zoals koppen. Dit jaar zal hij mee minuten maken en hoogstwaarschijnlijk wel een gooi doen om de 9 van Ajax te worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Stel die Ijslander is straks voor 6 maand geblesseerd. Hamlap is weg. Zal Siem dan weer als gelegenheidsspits moeten opdraven?
Ik begin zelfs te hopen dat Hamlap blijft als we 'slechts' deze 4 aanschaffen omdat ik denk dat Hamlap op basis van talent een stuk hoger zit dan deze 4.
Noem eens een haalbare naam die aanwijsbaar beter is. En kom dan aub niet met zo'n koorknaapje als Ruud Vormer aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat ook, hij is gewoon te traag en het enige wat hij heeft is zijn schot. Dan zie ik toch liever iemand anders.
In principe wordt Jozefzoon al verhuurd en zullen dus zowel Lorenzo als Aras blijven voor de breedte.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:23 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik denk dat Boerrigter sowieso beter is dan Ebe en Aras. Daarbij is een beetje concurrentie voor die 2 nooit verkeerd. Hoop dat 1 van de 2 word uitgeleend.
Dus kansen op een eventueel aanschaf van een 2e spits?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, in principe is Castillion de beoogde nummer 9, probleem is alleen dat hij mentaal een kleuter is en dat hij nog een aantal basisprincipes moet leren zoals koppen. Dit jaar zal hij mee minuten maken en hoogstwaarschijnlijk wel een gooi doen om de 9 van Ajax te worden.
Maar die is fysiek wel in vormquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor, ik zou het ook niet zo waarderen als een (veld)speler bij Ajax zou roken (Steek rookt).
LB: Boilesen is prima maar ik denk te jong voor een heel seizoen. Zeker als Verthongen weg gaat als ervaren speler gaat het denk ik krap worden. Boilesen is ook de verwachting dat hij centraal gaat spelen. Blind...... tja. Ik hoop het voor hem.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Er zijn geen issues. Vermeer voor Steek met Verhoeven of Bizot erachter.
LB kunnen Boilesen en Blind doen.
Voor de spits komt Sigthorsson wel gok ik. Castillion erachter eventueel.
Ik zou graag een goede, sterke, grote, middenvelder zien komen + een CB als Jan weggaat.
Dan moet Stekelenburg ook maar weg? Want die is ook niet vies van een peuk en een biertje..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik vind dat Ajax gewoon alleen echte topsporters moet hebben, niet een net te dikke vent met een net te slechte conditie die rookt.
Ze waren dan niet dik maar Cruijff van Basten en Rijkaard zijn slechts een paar voorbeelden van spelers die ook rooktenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik vind dat Ajax gewoon alleen echte topsporters moet hebben, niet een net te dikke vent met een net te slechte conditie die rookt.
Ik ben geen scout, ik vind Janssen gewoon geen speler voor Ajax. Dan heb ik liever dat Eriksen en de Zeeuw blijven staan, en dan een goede verdedigend middenvelder. Alhoewel ik Anita ook heel goed vind, maar er klopt gewoon iets niet op ons middenveld.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Noem eens een haalbare naam die aanwijsbaar beter is. En kom dan aub niet met zo'n koorknaapje als Ruud Vormer aan.
Die zou je dan ook eens een klap voor zijn kop moeten geven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:26 schreef fathank het volgende:
Chivu pafte ook aardig wat in z'n Ajax tijd.
Janssen heeft aanwijsbare specifieke kwaliteiten die je nu niet in je ploeg hebt. Als je zo iemand voor een prikkie kunt ophalen moet je dat gelijk doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik ben geen scout, ik vind Janssen gewoon geen speler voor Ajax. Dan heb ik liever dat Eriksen en de Zeeuw blijven staan, en dan een goede verdedigend middenvelder. Alhoewel ik Anita ook heel goed vind, maar er klopt gewoon iets niet op ons middenveld.
Heeft ie gekregenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die zou je dan ook eens een klap voor zijn kop moeten geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |