hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?quote:
Bedankt voor de link, we gaan hem allemaal ff invullen en dat zal ons zeker wel helpen denk ikquote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Glennznl het volgende:
http://animal.discovery.com/breedselector/dogselectorindex.do#apl_nav
Valt heel erg mee als je ze goed opvoedt.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beestenquote:Op maandag 16 mei 2011 23:12 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou in ieder geval niet voor een husky gaan als je ook wil dat je hond altijd los kan lopen.
Ik zeg, een behaarde Peruaanse naakthond![]()
![]()
Slim, waaks als het nodig is, super lief en sociaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jazeker, zijn ook heel geschikt om mee te trainen..ken er meerdere die ook aan behendigheid doen. En heel speels. De bovenste foto is mijn hond.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beesten
Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"Dquote:Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef _Multiply86_ het volgende:
En die tests vind ik altijd zon onzin..bij mij komen er ook honden uit die ik nooit zou kiezen. Ga gewoon lekker op internet speuren, meld je aan op het hondenforum. En zoek veel info. Veel rassen die hier nu genoemd worden zijn ook niet altijd even sociaal met andere honden.. dat zou ik wel erg belangrijk vinden, vooral als je lekker lang met ze wil wandelen in losloopgebieden bijvoorbeeld.
Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:21 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"D
Waar heb je dat vandaan?!?!quote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.
http://www.cachorrodiablo.com/ als je bij puppy's kijkt..zie je de 2 die nog een baasje zoeken.
Je zou altijd contact op kunnen nemen met die fokker om gewoon eens langs te komen. Dan zie je vanzelf hoe leuk ze zijn. Ik werd helemaal platgeknuffeld door al die honden
Lief he.. het zijn zulke leuke hondjes. Er komt er hier over een jaar of 2 zeker weer eentje bijquote:
Elke hond verliest haar (ok behalve naakte naakt honden). Wat dat betreft kan je beter een borstelharige hond hebben of een lang harige dan een kort harige. Die korte haren gaan overal insteken en zijn stukken moeilijker te verwijderen dan die langere zachte haren.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Border collie hebben we ook overwogen, maar die verliezen toch ontzettend veel haar? Mijn vader is al niet zo'n voorstander van het nemen van een hond, laat staan dat het huis onder het haar zit, hij kan soms erg overdrijven met zijn schoonmaak-neigingen.
Okay! Prima reden uiteraardquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Maar wij zijn op zoek naar een pup, aangezien ik er zelf mee naar puppytraining wil gaan. Hoeft niet persé een echte rashond van 1000 euro o.i.d. te zijn.
Husky is zeker leuk heb er zelf 2. Heb tevens ook een website waar je heel veel info kunt afhalenquote:Op maandag 16 mei 2011 23:04 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Wij zijn thuis eigenlijk wel klaar voor een nieuwe hond, maar we weten niet welk ras we willen. We willen geen klein schoothondje als een chiwawa, maar iets groters, aangezien het de bedoeling is dat ik er lange wandelingen mee ga maken op den duur. Wij zaten zelf te denken aan een Husky. Omdat de beesten erg veel energie hebben, maar ook een speels karakter. Hebben jullie nog een ''aanrader'' waar we aan zouden kunnen denken? We zijn een gezin van 4 mensen, 17, 9, 41 en 45 jaar oud en opzoek naar een lieve hond die speels is en graag lang mag wandelen, en als het kan, niet moeilijk om te trainen bij bijv. puppytraining. Bijvoorbaatdank!
Zal de website is doornemen, heb nu al een redelijk lijstje wat mij gewoon op basis van karakter (kan per hond natuurlijk verschillen) en verhalen leuke honden lijken: Perro Peruano Peludo, Border Collie, Husky en een Labrador Retriever.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:12 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Husky is zeker leuk heb er zelf 2. Heb tevens ook een website waar je heel veel info kunt afhalenhttp://www.siberischehusky.info Mijn tip is; Lees jezelf goed in want husky's zijn niet zomaar een hondenras. Het is echt een ras apart zowel in gedrag als qua voeding etc.
Oja en koop een hond met stamboom pls. Zie website waarom.
Kun je een richtprijs noemen voor een husky pup?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:18 schreef RiftNL het volgende:
Als toevoeging wil ik nog even zeggen dat het echt zoveel beter is om een hond bij de fokker te kopen dan particulier. Zie het verhaal van Layka (onder onze huskys), uiteindelijk waren wij ruim 2.000 euro kwijt en dat was ook deels ontwetendheid etc destijds. Houd er rekening mee dat je een ras kapot maakt als je hem particulier koopt indien je er mee zou fokken of slechts eenmalig. Daarnaast weet je bij een fokker gewoon dat het ten alle tijden goed is en mocht je er niet meer voor kunnen zorgen of wat dan ook, de hond teruggaat naar de fokker.
¤750,- eventueel kan ik je in contact brengen met hele goede fokkers.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Kun je een richtprijs noemen voor een husky pup?
¤750,- ligt wel heel erg buiten ons budget, aangezien wij ¤500,- willen neerleggen. Misschien is een Husky dan toch niet een optie, aangezien het er zo ver buiten valt. Ik heb er echt alles voor over, maar we hebben in huis al niet zo breed betreft geld.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:25 schreef RiftNL het volgende:
[..]
¤750,- eventueel kan ik je in contact brengen met hele goede fokkers.
Dan zou ik geen enkele hond nemen eerlijk gezegd en proberen te sparen. Een hond (zeker een poolhond in het algemeen) dient goed voer te krijgen (hoeft niet duur te zijn maar zeker geen Bonzo of Pedigree maar wel GreenHeart wat niet in de dierenwinkel te koop is) en ook zijn dierenarts bezoekjes etc te krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:27 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
¤750,- ligt wel heel erg buiten ons budget, aangezien wij ¤500,- willen neerleggen. Misschien is een Husky dan toch niet een optie, aangezien het er zo ver buiten valt. Ik heb er echt alles voor over, maar we hebben in huis al niet zo breed betreft geld.
quote:Vizslas are very high energy, gentle-mannered, loyal,[6] caring, and highly affectionate. They quickly form close bonds with their owners, including children. Often they are referred to as "velcro" dogs because of their loyalty and affection. They are quiet dogs, only barking if necessary or provoked. Sometimes when these dogs feel neglected or want something, they will cry.
They are natural hunters with an excellent ability to take training.[2] Not only are they great pointers, but they are excellent retrievers as well. They will retrieve on land and in the water, making the most of their natural instincts. However, they must be trained gently and without harsh commands or strong physical correction, as they have sensitive temperaments and can be easily damaged if trained too harshly.[7] Vizslas are excellent swimmers. Like all gun dogs, Vizslas require a good deal of exercise to remain healthy and happy.
The Vizsla thrives on attention, exercise, and interaction. It is highly intelligent, and enjoys being challenged and stimulated, both mentally and physically.[8] Vizslas are very gentle dogs that are great around children. The Vizsla wants to be close to its owner as much of the time as possible. Many Vizslas will sleep in bed with their owners and, if allowed, will burrow under the covers
Lieve honden idd maar spuuglelijk, zou voor mij een reden zijn ze niet te kopenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:31 schreef Maisnon het volgende:
Onze buren hebben een Vizsla, past ook wel een beetje bij je beschrijving en ik heb de honden die ze hebben gehad altijd erg lief gevonden ( en behoooorlijk enthousiast)
[ afbeelding ]
Dit zegt de engelse wikipedia verder erover:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vizsla
[..]
Een poolhond is meer de ''droom'' van mijn moeder. Ik vind het erg mooie honden, en zou er ook graag 1 willen, maar het prijskaartje is op dit moment nog te hoog. Ik denk dat we inderdaad beter even kunnen wachten met een Husky, en beginnen met een andere (eventueel goedkopere) rashond. Onze eerste hond hebben we uit het asiel gehaald toen die 12 weken was, en is 8 geworden. We hebben hem laten inslapen, omdat die een tumor had.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:29 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dan zou ik geen enkele hond nemen eerlijk gezegd en proberen te sparen. Een hond (zeker een poolhond in het algemeen) dient goed voer te krijgen (hoeft niet duur te zijn maar zeker geen Bonzo of Pedigree maar wel GreenHeart wat niet in de dierenwinkel te koop is) en ook zijn dierenarts bezoekjes etc te krijgen.
Als ik jou was zou ik sparen en dan alsnog een hond kopen en koop alsjeblieft geen hond particulier!
Spuuglelijk? Ik vind ze best mooi op hun eigen manierquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:32 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Lieve honden idd maar spuuglelijk, zou voor mij een reden zijn ze niet te kopen
Als je een rashond wil koop je hem dan wel bij een fokker? Als je een hond bij de fokker koopt moet je voor iedere hond wel rond de 800 euro rekenen, groot of klein maakt niks uit. Dit heeft met de hoge kosten te maken die een fokker moet maken zoals rontgenfoto's etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:33 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Een poolhond is meer de ''droom'' van mijn moeder. Ik vind het erg mooie honden, en zou er ook graag 1 willen, maar het prijskaartje is op dit moment nog te hoog. Ik denk dat we inderdaad beter even kunnen wachten met een Husky, en beginnen met een andere (eventueel goedkopere) rashond. Onze eerste hond hebben we uit het asiel gehaald toen die 12 weken was, en is 8 geworden. We hebben hem laten inslapen, omdat die een tumor had.
Ja ze hebben wel wat idd nu ik nog een keer kijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Spuuglelijk? Ik vind ze best mooi op hun eigen manierHet zijn niet hele mooie zachte schattige honden ofzo, maar ze hebben wel echt een gaaf gespierd lichaam en wel een mooie kleur en ogen in het echt
Een kruising is geen rashond en dus kunnen kruisingen ook nooit een erkende stamboom hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik vind die Huskies van jou echt prachtig! En ik ben zeker niet van plan honden op marktplaats te kopen, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik is gekeken en dan kom ik dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/442996946
http://link.marktplaats.nl/449862978
http://link.marktplaats.nl/449786328
Neem aan dat het geen erkende fokkers zijn. Een kruising is trouwens ook geen probleem. Volgens mij zit je dan ook al een stuk goedkoper. Als ik op mijzelf woon (ben nu nog (maar) 17) ga ik toch voor de Husky. Mijn buurman kan me er goed over informeren.
Bij de eerste link staat de prijs er niet bij, hebben wel stamboom zo te zien.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik vind die Huskies van jou echt prachtig! En ik ben zeker niet van plan honden op marktplaats te kopen, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik is gekeken en dan kom ik dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/442996946
http://link.marktplaats.nl/449862978
http://link.marktplaats.nl/449786328
Neem aan dat het geen erkende fokkers zijn. Een kruising is trouwens ook geen probleem. Volgens mij zit je dan ook al een stuk goedkoper. Als ik op mijzelf woon (ben nu nog (maar) 17) ga ik toch voor de Husky. Mijn buurman kan me er goed over informeren.
Dit vind ik een beetje gek, waarom zou je ook een hond van een particulier erg afraden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:48 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Een kruising is geen rashond en dus kunnen kruisingen ook nooit een erkende stamboom hebbenHet gaat niet alleen om Marktplaats ook het kopen van een hond bij iemand thuis raad ik erg af. Als je wil mag je een DM sturen dan stuur ik je mijn telefoonnummer dan kan je bellen mocht je vragen hebben
Kijk uit! De eerste link kan ook een NEP STAMBOOM zijn! Kan dat? Jazeker! De husky bond heeft hier heel vaak mee te maken gehad, voornamelijk met honden uit België. Ze maken dan gewoon de aktes etc na.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij de eerste link staat de prijs er niet bij, hebben wel stamboom zo te zien.
Bij de tweede link gaan mijn alarmbellen rinkelen omdat die verkoper op dezelfde dag als het husky nest ook een rottweiler nest te koop heeft gezet. Broodfok, lijkt me. Ver weg van blijven.
De derde is idd een kruising
Bespreek het allemaal maar even goed met je ouders.
Jullie hebben eerder een hond gehad, dus de kosten van de verzorging zal geen probleem zijn. En de aanschafskosten kan je idd ook drukken door voor een kruising te gaan. En kijk af en toe ook toch eens op asiel websites, daar hebben ze soms ook pups, kan je ze nog helemaal zelf opvoeden.
Maar TS zei al letterlijk nooit een hond via Marktplaats te kopen net.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:51 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Kijk uit! De eerste link kan ook een NEP STAMBOOM zijn! Kan dat? Jazeker! De husky bond heeft hier heel vaak mee te maken gehad, voornamelijk met honden uit België. Ze maken dan gewoon de aktes etc na.
Een echte erkende fokker zal nooit zijn honden via internet verkopen.
Het punt is dat het ras zo naar de knoppen wordt geholpen. Ieder ras heeft een bepaalde standaard zoals de bonden etc dat vastgelegd hebben. Als je hier vanaf wijkt (ook al ziet de hond er goed uit etc) dan creeer je zonder dat je het in de gaten hebt een hond die niet helemaal is zoals hij/zij moet zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit vind ik een beetje gek, waarom zou je ook een hond van een particulier erg afraden?
Er zijn ook vaak genoeg wel 'gewone' nestjes bij iemand thuis van kruisingen oid waar helemaal niets mis mee is hoor. Je moet alleen in de gaten houden of diegene niet adverteert met meerdere nesten tegelijk en in zijn schuur niet een hele fokkerij heeft zitten
Maar als je via een kennis of bekende of familie oid aan een betrouwbaar particulier adres kunt komen is er weinig aan de hand?
Ik zou zeggen spaar 250 euro extra en je hebt garantie tot de dood van de hond.... denk er over na.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:53 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ja het is niet een keuze die we zo 1 2 3 maken op een avondje. Denk dat we ons er nog even goed in moeten verdiepen en serieuze afspraken maken. Over kruizingen, ze zien er misschien niet uit als de échte ras Huskies, maar wel minstens zo mooi. Misschien toch een idee om een kruising te nemen?
Oh maar wacht, in het geval van alleen de husky heb je misschien gelijk, maar als je het topic doorleest zie je dat het ook best een kruising mag zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:53 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Het punt is dat het ras zo naar de knoppen wordt geholpen. Ieder ras heeft een bepaalde standaard zoals de bonden etc dat vastgelegd hebben. Als je hier vanaf wijkt (ook al ziet de hond er goed uit etc) dan creeer je zonder dat je het in de gaten hebt een hond die niet helemaal is zoals hij/zij moet zijn.
Een husky kan aan de buitenkant wel 100% husky zijn, maar niemand weet of er 5% herder in zit snap je? Dit kan alleen met een bloedlijn en stamboom.
Hehe ook bij een ander ras blijf ik bij dat standpunt. Je maakt een ras kapot, vergelijk het met stropers die tijgers etc uitroeien.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar wacht, in het geval van alleen de husky heb je misschien gelijk, maar als je het topic doorleest zie je dat het ook best een kruising mag zijn.
Of een ander ras. En in dat geval kan je ook best via een betrouwbaar (via familie/kennis/vrienden) eventueel bij een particulier thuis een hondje nemen.
We waren even langs elkaar heen aan het praten
Dit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:54 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Ik zou zeggen spaar 250 euro extra en je hebt garantie tot de dood van de hond.... denk er over na.
Er zijn ook prima leuke bastaardhondjes. Bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:55 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Hehe ook bij een ander ras blijf ik bij dat standpunt. Je maakt een ras kapot, vergelijk het met stropers die tijgers etc uitroeien.
Idd neem Layka nu als voorbeeld:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:56 schreef Auti het volgende:
[..]
Dit.
Mocht er ook maar iets mis zijn met het beestje dan is de rekening van de dierenarts plus eventuele operatie een stuk duurder.
Dat dan weer welquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zijn ook prima leuke bastaardhondjes. Bedoel ik.
Ik heb er zelf eentje (niet wat TS zoekt, maar toch). Wordt over twee weken 15.
Dat heeft al niets meer met 'een ras' te maken.
Nah, hoe denk je dat rassen ontstaan? Maar zoiets gaat niet over 1 nacht ijs.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:55 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Hehe ook bij een ander ras blijf ik bij dat standpunt. Je maakt een ras kapot, vergelijk het met stropers die tijgers etc uitroeien.
Ik kan natuurlijk het een en ander overleggen met mijn ouders, aangezien ik nu ongeveer vakantie heb en toch wat meer werk. Ik zou bijvoorbeeld wel 300 euro bij kunnen leggen. Geen problemen mee. Zou ik jou dan nog eventueel kunnen benaderen voor een goede fokker? Ik moet me wel echt eerst goed inlezen zoals je zei over de Husky. Je had het bijvoorbeeld over voer, wat niet in Nederland te krijgen is? Ook lees ik van veel ''erkende fokkers'' dat ze Huskies niet snel verkopen aan mensen die niet weten waar ze aan beginnen; is dat hetzelfde bij jou contacten?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:54 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Ik zou zeggen spaar 250 euro extra en je hebt garantie tot de dood van de hond.... denk er over na.
Ja krijg je 40% terug ofzo. Honden verzekeringen zijn echt de reinste oplichterijquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:57 schreef Greys het volgende:
Je kunt je huisdier ook verzekeren tegen dat soort kosten toch?
Dat voer is wel in Nederland te koop (Breda) maar niet in de dierenwinkel omdat de voederfabrikant de volgende stelling aanneemt:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk het een en ander overleggen met mijn ouders, aangezien ik nu ongeveer vakantie heb en toch wat meer werk. Ik zou bijvoorbeeld wel 300 euro bij kunnen leggen. Geen problemen mee. Zou ik jou dan nog eventueel kunnen benaderen voor een goede fokker? Ik moet me wel echt eerst goed inlezen zoals je zei over de Husky. Je had het bijvoorbeeld over voer, wat niet in Nederland te krijgen is? Ook lees ik van veel ''erkende fokkers'' dat ze Huskies niet snel verkopen aan mensen die niet weten waar ze aan beginnen; is dat hetzelfde bij jou contacten?
Goed overleggen iddquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk het een en ander overleggen met mijn ouders, aangezien ik nu ongeveer vakantie heb en toch wat meer werk. Ik zou bijvoorbeeld wel 300 euro bij kunnen leggen. Geen problemen mee. Zou ik jou dan nog eventueel kunnen benaderen voor een goede fokker? Ik moet me wel echt eerst goed inlezen zoals je zei over de Husky. Je had het bijvoorbeeld over voer, wat niet in Nederland te krijgen is? Ook lees ik van veel ''erkende fokkers'' dat ze Huskies niet snel verkopen aan mensen die niet weten waar ze aan beginnen; is dat hetzelfde bij jou contacten?
Dus ander voer is niet goed voor de Husky? En volgende week is wel een beetje heel snel hahaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:00 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dat voer is wel in Nederland te koop (Breda) maar niet in de dierenwinkel omdat de voederfabrikant de volgende stelling aanneemt:
Ons voer verkopen wij niet in winkels die Bonzo/Pedigree verkopen, dit soort winkels hebben geen verstand van voeding en schuiven dozen. Ons voer is een hoogstaand merk (wordt onder andere gebruikt voor de Great Alaska Race van Discovery). Ze willen zichzelf distantieren van dierenwinkels die troep verkopen en ook konijntjes verkopen etc ala broodfok.
Het klopt dat fokkers HOGE eisen stellen aan eigenaren, maar schrik daar niet van hoor ik kan je zover helpen dat je zeg maar volgende week al een hond kan kopen
Edit: nvmquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'ons voer' en verkopen?
Ben je zelf een voerleverancier?
Nee ben zelf geen leverancier. Ik typte even hoe hun erover denkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'ons voer' en verkopen?
Ben je zelf een voerleverancier?
Ja zie mijn edit hierboven, ik las het verkeerd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:04 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ik denk ''ons'' als in de producent van het voer.
Gewoon rustig aan doen. Je kunt er beter te lang over nadenken dan te kort.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:03 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Dus ander voer is niet goed voor de Husky? En volgende week is wel een beetje heel snel hahaDat word hem nog niet.. denk dat we het hebben over enkele maanden hier, 2-3.
Hoelang doe jij op dit moment met 15KG dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:04 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Nee ben zelf geen leverancier. Ik typte even hoe hun erover denken
@Maus Er zijn zeker nog andere goede merken hoor, meeste is niet verkrijgbaar maar wat wel een goed merk is is bijvoorbeeld FOKKER en dan de Sport of Adult daar kun je prima mee beginnen. GreenHeart kost 50 euro voor 15 Kg maar echt het beste van het beste voer.
Zo denken we er thuis ook over. Heb zelf nog wel het een ander wat ik niet meer gebruik dat zo op marktplaats kan, alle kleine beetjes helpenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon rustig aan doen. Je kunt er beter te lang over nadenken dan te kort.
Vrij lang Husky's zijn geen grote eters. Ze hebben aan 200 gram PER DAG meer dan voldoende + KVV (Kompleet vers vlees) hier heb je verschillende merken van. Dit is echt vlees en 1 zo'n bakje kost 1,50 en bevat 500 gram (wat ik dus deel door 2 honden)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:06 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Hoelang doe jij op dit moment met 15KG dan?
Neee we gaan er niet de sport mee in. Ik wil er elke dag een uurtje mee wandelen en in de weekenden naar bossen toe om daar lekker te wandelen etc. Omdat ze zoveel energie hebben zie ik het als een stimulans voor mij om ook weer wat meer buitenshuis te komen, aangezien ik al ruim een jaar onverklaarbaar ziek ben en graag weer wat meer buiten ben. Wandelen met een hond is fysieke ontspanning voor mij en ook voor de hond.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:06 schreef RiftNL het volgende:
Wil je trouwens ook iets in de sport gaan doen? Zoja spaar even tot je 10-20.000 euro hebt damn wat is dat duur zeg
Om je een voorbeeld te geven:
Sledekar met wielen 1500 euro
Aanhanger om het in te vervoeren 500-1000 euro
Contributie 200 euro
Voer voor de wedstrijden 200 euro
etc etc
Mooi zoquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Neee we gaan er niet de sport mee in. Ik wil er elke dag een uurtje mee wandelen en in de weekenden naar bossen toe om daar lekker te wandelen etc. Omdat ze zoveel energie hebben zie ik het als een stimulans voor mij om ook weer wat meer buitenshuis te komen, aangezien ik al ruim een jaar onverklaarbaar ziek ben en graag weer wat meer buiten ben. Wandelen met een hond is fysieke ontspanning voor mij en ook voor de hond.
Probeer Border Collies eens...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Mooi zoWel is het zo dat een husky niet moe wordt van wandelen, al ga je er 5 uur mee lopen haha das wel een nadeel hebben wij ook last van
Haha dan mag die na het wandelen voor op het veld nog even apporteren, we hebben een redelijk groot grasveldquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Mooi zoWel is het zo dat een husky niet moe wordt van wandelen, al ga je er 5 uur mee lopen haha das wel een nadeel hebben wij ook last van
I know mijn schoonouders hebben er eenquote:
ik heb je bij ''buddies'' ff toegevoegt, zodat ik je makkelijk een berichtje kan sturen. Heb je ook een ander e-mail adres? Kunnen we misschien zo contact houden en kan ik evt. vragen stellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:12 schreef RiftNL het volgende:
Verschillende soorten huskys:
http://www.siberischehusk(...)n-siberische-huskys/
Hehe dat probleem hebben wij met Djangoquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:14 schreef flap_konijn het volgende:
husky's zijn geweldig honden maar ook een heel apart ras ik heb redelijk wat ervaring met ze ik vind ze geweldig maar je moet echt tijd en energie in ze steken ik heb er een gehad hier in de opvang prachtbeestjemaar god daar heb ik veel energie in moeten steken... 4 jaar lang in een kennel
deed haar geen goed nu inmiddels herplaatst en daar zit ze goed![]()
denk er goed over na want ze hebben gewoon veel beweging nodig de border collies konden die niet bijhouden
1 van mijn BC's heeft/had/heeft een soort van HD, heeft een spiertransplantatie gehad en al, maar die gaat ook de trap op en af hoor. Ze zijn er allemaal zonder problemen oud mee geworden, Vic zelfs 15!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:16 schreef RiftNL het volgende:
OMG sprak laatst iemand die zijn husky laat traplopenAls je van je hond af wilt zeg het dan gewoon
Tja denk dat een goede dierenarts het afraad en zelfs heel kwaad wordt. Dat je hond oud wordt is puur geluk. Ken genoeg voorbeelden van honden die kanker in hun botten kregen etc, zeker met poolhonden ermee uitkijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:19 schreef Auti het volgende:
[..]
1 van mijn BC's heeft/had/heeft een soort van HD, heeft een spiertransplantatie gehad en al, maar die gaat ook de trap op en af hoor. Ze zijn er allemaal zonder problemen oud mee geworden, Vic zelfs 15!
laika de opvang-husky hadden ze aangeschaft als waakhond van pup af in een kennel en dat was het dus een hel voor zo'n ras. 4 jaar lang in een kennel achter in de tuin dat men dat gewoon kan aanzienquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:16 schreef RiftNL het volgende:
OMG sprak laatst iemand die zijn husky laat traplopenAls je van je hond af wilt zeg het dan gewoon
Ik zal het zelf ook niet aanraden, en wellicht dat het ook per ras verschilt, een BC heeft toch ook wel een aparte bouw en manier van bewegen en zo zijn er meer hondenrassen, ook heeft elk ras zijn zwakheden. Ik zie het zelf ook liever niet hoor, safety first!, maar hou die rakkers maar eens tegen..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:20 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Tja denk dat een goede dierenarts het afraad en zelfs heel kwaad wordt. Dat je hond oud wordt is puur geluk. Ken genoeg voorbeelden van honden die kanker in hun botten kregen etc, zeker met poolhonden ermee uitkijken.
3 x 20 of 4 X 15 minuten ?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Neee we gaan er niet de sport mee in. Ik wil er elke dag een uurtje mee wandelen
Een mechelse herder? Zo ontzettend lief rasquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ben toch echt meer opzoek naar iets wat al eerder genoemd is, de Perro Peruano Peludo:
[ afbeelding ]
Een ras wat er op lijkt is ook prima, aangezien we er toch nog niet uit zijn.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
3 x 20 of 4 X 15 minuten ?
Dat is te weinig .
En toen ik nogal krap in de tijd zat en er van fietsen/wandelen niet veel was gekomen, kon ik ook een nieuw bankstel aanschaffen.
http://www.shkn.nl/Ras%20informatie.htm
Misschien lijken ze qua uiterlijk nu nog op elkaar, maar qua karakter(gelukkig) helemaal niet. Dus die 2 kan je niet met elkaar vergelijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een mechelse herder? Zo ontzettend lief ras
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
senuwelijers zeg ik U.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een mechelse herder? Zo ontzettend lief ras
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben dan ook puur van uiterlijk uitgegaan, ik heb geen idee hoe die andere hond qua karakter is. We hebben thuis enkel herders gehad (duitse en mechelse) en het is nog steeds mijn favoriete rasquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:17 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Misschien lijken ze qua uiterlijk nu nog op elkaar, maar qua karakter(gelukkig) helemaal niet. Dus die 2 kan je niet met elkaar vergelijken.
Met een Mechelaar moet je ook wel iets meer doen dan alleen wandelen en die zijn ook een stuk pittiger.
Om op te voeden? Kan ik me voorstellen, je moet vreselijk consequent met ze zijn. Maar goed, moet dat niet eigen lijk elke hond?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja maar als je leest wat hij wil, past zon hond niet echt bij zijn situatie qua karakter. Denk dat veel mensen zich ook wel vergissen in hoe een Mechelaar echt is... heb al zo vaak meegemaakt dat mensen hun Mechelaar als pup al wegdoen, omdat hij dan al te heftig is voor ze.
Goede tip!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Lastpost het volgende:
Berner Sennen, verliest niet overdreven veel haar (alles is relatief), houdt van wandelen, speels, vrolijk, houdt van nieuwe dingen (aan)leren en is een goed sul.
En ze hebben een hoog aaibaarheids-gehalte.
absoluut niet mee eens om TS een berner aan te radenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Lastpost het volgende:
Berner Sennen, verliest niet overdreven veel haar (alles is relatief), houdt van wandelen, speels, vrolijk, houdt van nieuwe dingen (aan)leren en is een goed sul.
En ze hebben een hoog aaibaarheids-gehalte.
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, al vind ik het persoonlijk absoluut geen reden om het ras niet aan te raden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef flap_konijn het volgende:
[..]
MAAR... het ras is echt zwak echt niet gezond meer daarom tenzij je een grote liefhebber van ze bent doe het niet want de DA rekeningen komen hoe dan ook en daar word je niet vrolijk van...
Ooooo,in de Grotestraatquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:43 schreef WinnieWana het volgende:
Wij hadden vroeger een duitse herder. Waaks, maar toch lief.
Trouwens, ik las hier over greenheart, hier in Almelo kan je dat gewoon kopen in een klein dierenwinkeltje.
het zijn en blijven geweldige honden maar ik ontraad het mensen gewoon omdat vele bernertjes echt kampen met vele gezondheid problemen ouders ED/HD vrij zijn bied nog steeds geen garantie ik heb meerdere berners gehad die allen flink wat mankeerde ook met hele goede stambomen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:53 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, al vind ik het persoonlijk absoluut geen reden om het ras niet aan te raden.
De levensverwachting is niet bepaald hoog (in vergelijking met andere rassen) en ze hebben nogal wat kans op allerlei medische problematiek, maar ik zonder meer weer voor een Berner gaan wanneer onze huidige hond overlijdt, geweldige honden.![]()
En je kunt een aantal zaken natuurlijk wel een handje helpen, vooral niet op de trappen laten lopen wanneer het niet hoeft, zorgen dat de ouders ED/HD vrij zijn etc.
Hondje word 4x per dag uitgelaten ruim 20 minuten en daarnaast is het de bedoeling dat ik elke dag er mee ga lopen. Ik houd zelf bijvoorbeeld van hardlopen en dan kan de hond ook mee, ideaal toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
3 x 20 of 4 X 15 minuten ?
Dat is te weinig .
En toen ik nogal krap in de tijd zat en er van fietsen/wandelen niet veel was gekomen, kon ik ook een nieuw bankstel aanschaffen.
http://www.shkn.nl/Ras%20informatie.htm
Woah, thanks voor de tip! Een husky is toch echt wat hier het meest in de smaak valt, maar ik ga over jaartje of 4-5, misschien wel 6, het huis uit, en ik zou hem dan best graag meenemen, maar dat kan ik niet maken tegen over mijn zusje van 9 en tegenover de hond zelf, want ik werk dan ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:43 schreef WinnieWana het volgende:
Wij hadden vroeger een duitse herder. Waaks, maar toch lief.
Trouwens, ik las hier over greenheart, hier in Almelo kan je dat gewoon kopen in een klein dierenwinkeltje.
Begin niet aan een husky wanneer je een uur of 2/3 de tijd hebt voor het buitenzijn met de hond zou ik zeggen, dat is voor jou misschien ideaal, maar voor dat beest absoluut niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:34 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Hondje word 4x per dag uitgelaten ruim 20 minuten en daarnaast is het de bedoeling dat ik elke dag er mee ga lopen. Ik houd zelf bijvoorbeeld van hardlopen en dan kan de hond ook mee, ideaal toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |