abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 23:04:22 #1
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96917414
Wij zijn thuis eigenlijk wel klaar voor een nieuwe hond, maar we weten niet welk ras we willen. We willen geen klein schoothondje als een chiwawa, maar iets groters, aangezien het de bedoeling is dat ik er lange wandelingen mee ga maken op den duur. Wij zaten zelf te denken aan een Husky. Omdat de beesten erg veel energie hebben, maar ook een speels karakter. Hebben jullie nog een ''aanrader'' waar we aan zouden kunnen denken? We zijn een gezin van 4 mensen, 17, 9, 41 en 45 jaar oud en opzoek naar een lieve hond die speels is en graag lang mag wandelen, en als het kan, niet moeilijk om te trainen bij bijv. puppytraining. Bijvoorbaatdank!
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 16 mei 2011 @ 23:06:50 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96917611
bull terrier

leuke beesten voor kinderen _O_
tevens zijn ze robuust en compact en kunnen een stootje hebben.
pi_96917630
duitse herder?
Come To Daddy
pi_96917836
Labrador ^O^
  maandag 16 mei 2011 @ 23:09:57 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96917863
Labrador!

Leuk speels karakter, als je ze een beetje netjes opvoed nooit problemen met andere honden, een uithoudingsvermogen wat jij nooit leeg loopt (trust me I tried), erg goed te trainen, erg goed alleen te laten maar zijn ook verschrikkelijk lieve gezelschapsdieren, alles wat je wilt in een hond :)
Domo Arigato!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:10:14 #6
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96917880
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Labrador ^O^
*;
Domo Arigato!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:10:31 #7
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96917905
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Labrador ^O^
hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
  maandag 16 mei 2011 @ 23:12:21 #9
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96918045
quote:
Bedankt voor de link, we gaan hem allemaal ff invullen en dat zal ons zeker wel helpen denk ik :P
pi_96918073
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
Valt heel erg mee als je ze goed opvoedt. :)
pi_96918081
Ik zou in ieder geval niet voor een husky gaan als je ook wil dat je hond altijd los kan lopen.

Ik zeg, een behaarde Peruaanse naakthond ^O^ :P
Slim, waaks als het nodig is, super lief en sociaal.

maandag 16 mei 2011 @ 23:15:07 #12
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96918234
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:12 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou in ieder geval niet voor een husky gaan als je ook wil dat je hond altijd los kan lopen.

Ik zeg, een behaarde Peruaanse naakthond ^O^ :P
Slim, waaks als het nodig is, super lief en sociaal.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beesten :D
pi_96918366
border collie!
pi_96918379
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beesten :D
Jazeker, zijn ook heel geschikt om mee te trainen..ken er meerdere die ook aan behendigheid doen. En heel speels. De bovenste foto is mijn hond. ;) Je kan altijd langs een fokker gaan als je ze in het echt wil zien. Dat zwarte pupje zoekt nog een baasje.
pi_96918496
golden retriever
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96918508
En die tests vind ik altijd zon onzin..bij mij komen er ook honden uit die ik nooit zou kiezen. Ga gewoon lekker op internet speuren, meld je aan op het hondenforum. En zoek veel info. Veel rassen die hier nu genoemd worden zijn ook niet altijd even sociaal met andere honden.. dat zou ik wel erg belangrijk vinden, vooral als je lekker lang met ze wil wandelen in losloopgebieden bijvoorbeeld.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:21:34 #17
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96918736
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef _Multiply86_ het volgende:
En die tests vind ik altijd zon onzin..bij mij komen er ook honden uit die ik nooit zou kiezen. Ga gewoon lekker op internet speuren, meld je aan op het hondenforum. En zoek veel info. Veel rassen die hier nu genoemd worden zijn ook niet altijd even sociaal met andere honden.. dat zou ik wel erg belangrijk vinden, vooral als je lekker lang met ze wil wandelen in losloopgebieden bijvoorbeeld.
Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"D
pi_96918906
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:21 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"D
Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.
http://www.cachorrodiablo.com/ als je bij puppy's kijkt..zie je de 2 die nog een baasje zoeken.
Je zou altijd contact op kunnen nemen met die fokker om gewoon eens langs te komen. Dan zie je vanzelf hoe leuk ze zijn. Ik werd helemaal platgeknuffeld door al die honden O+
  maandag 16 mei 2011 @ 23:25:03 #19
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96919013
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan?!?! :o Onze lab luisterde tot op de laatste dag perfect! En daar is amper echte training voor aan te pas gekomen. Lab's willen juist graag zich bewijzen en "braaf" zijn. Een positieve benadering bereikt een hoop bij een Lab. Geef een lab liefde en je krijgt de wereld van hem terug :)
Domo Arigato!
pi_96919197
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:23 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.
http://www.cachorrodiablo.com/ als je bij puppy's kijkt..zie je de 2 die nog een baasje zoeken.
Je zou altijd contact op kunnen nemen met die fokker om gewoon eens langs te komen. Dan zie je vanzelf hoe leuk ze zijn. Ik werd helemaal platgeknuffeld door al die honden O+

O+ O+ O+
pi_96919334
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Lief he.. het zijn zulke leuke hondjes. Er komt er hier over een jaar of 2 zeker weer eentje bij ^O^ O+
  maandag 16 mei 2011 @ 23:29:41 #22
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96919359
Na het zien van dat filmpje ben ik wel heeeeeeelemaal head over heels haha, geweldige beestjes. Zal ik zeker morgen tijdens het avond eten ter sprake brengen. Tot dusver heel erg bedankt al mensen, jullie hebben me al een goed eind op weg geholpen!
pi_96919375
Border collie!
Hebben wel veel aandacht nodig.
Maar zijn mooie luisterende trouwe lieve honden
Plaatjes.
Ah, en je wilt wandelen, dan zijn dit helemaal super honden ;)
Het zijn ook nog is de slimste honden van de wereld.
http://www.petmedsonline.(...)gs-in-the-world.html
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:40:09 #24
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96920089
Border collie hebben we ook overwogen, maar die verliezen toch ontzettend veel haar? Mijn vader is al niet zo'n voorstander van het nemen van een hond, laat staan dat het huis onder het haar zit, hij kan soms erg overdrijven met zijn schoonmaak-neigingen.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:42:40 #25
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96920278
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Border collie hebben we ook overwogen, maar die verliezen toch ontzettend veel haar? Mijn vader is al niet zo'n voorstander van het nemen van een hond, laat staan dat het huis onder het haar zit, hij kan soms erg overdrijven met zijn schoonmaak-neigingen.
Elke hond verliest haar (ok behalve naakte naakt honden). Wat dat betreft kan je beter een borstelharige hond hebben of een lang harige dan een kort harige. Die korte haren gaan overal insteken en zijn stukken moeilijker te verwijderen dan die langere zachte haren.
Domo Arigato!
pi_96920315
EDIT: :O

[ Bericht 91% gewijzigd door Greys op 17-05-2011 00:44:11 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 00:45:54 #27
163650 Greys
pi_96923697
Wil je persé een rashond? :)

Want ik zou je ook willen aanraden gewoon eens in een paar asiels te gaan kijken. Daar zitten soms perfecte honden wiens baas is overleden bijvoorbeeld, hoef je ze niet eens meer de basisdingen te leren. Honden in alle soorten en maten en de mensen van de asiels kunnen je wellicht wijzen welke bij jullie zou kunnen passen, welke er houdt van lange wandelingen etc.

Je bent niets verplicht in een asiel, ga eens vrijblijvend kijken ^O^
Er heerst vaak een vooroordeel dat er met honden in een asiel vaak *iets mis* is, maar net zo vaak zijn het ideale honden wiens baas om wat voor reden dan ook niet meer voor ze kon zorgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:57:22 #28
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924011
Maar wij zijn op zoek naar een pup, aangezien ik er zelf mee naar puppytraining wil gaan. Hoeft niet persé een echte rashond van 1000 euro o.i.d. te zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:01:31 #29
163650 Greys
pi_96924113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Maar wij zijn op zoek naar een pup, aangezien ik er zelf mee naar puppytraining wil gaan. Hoeft niet persé een echte rashond van 1000 euro o.i.d. te zijn.
Okay! Prima reden uiteraard ^O^

Wat ik zelf leuk vind (niet al te groot, maar toch stoer, goed te trainen, je ziet ze ook vaak op flyball cursussen enzo) is een border terrier. Handzaam formaat, ook voor kinderen, maar geen fifi.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:10:53 #30
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924333
Ben toch echt meer opzoek naar iets wat al eerder genoemd is, de Perro Peruano Peludo:

Een ras wat er op lijkt is ook prima, aangezien we er toch nog niet uit zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:11:49 #31
163650 Greys
pi_96924350
Die is ook geweldig.
Ik smolt er ook al voor in de SC waar regelmatig foto's voorbij kwamen en komen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96924363
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:04 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Wij zijn thuis eigenlijk wel klaar voor een nieuwe hond, maar we weten niet welk ras we willen. We willen geen klein schoothondje als een chiwawa, maar iets groters, aangezien het de bedoeling is dat ik er lange wandelingen mee ga maken op den duur. Wij zaten zelf te denken aan een Husky. Omdat de beesten erg veel energie hebben, maar ook een speels karakter. Hebben jullie nog een ''aanrader'' waar we aan zouden kunnen denken? We zijn een gezin van 4 mensen, 17, 9, 41 en 45 jaar oud en opzoek naar een lieve hond die speels is en graag lang mag wandelen, en als het kan, niet moeilijk om te trainen bij bijv. puppytraining. Bijvoorbaatdank!
Husky is zeker leuk heb er zelf 2. Heb tevens ook een website waar je heel veel info kunt afhalen :) http://www.siberischehusky.info Mijn tip is; Lees jezelf goed in want husky's zijn niet zomaar een hondenras. Het is echt een ras apart zowel in gedrag als qua voeding etc.

Oja en koop een hond met stamboom pls. Zie website waarom.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:15:50 #33
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:12 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Husky is zeker leuk heb er zelf 2. Heb tevens ook een website waar je heel veel info kunt afhalen :) http://www.siberischehusky.info Mijn tip is; Lees jezelf goed in want husky's zijn niet zomaar een hondenras. Het is echt een ras apart zowel in gedrag als qua voeding etc.

Oja en koop een hond met stamboom pls. Zie website waarom.
Zal de website is doornemen, heb nu al een redelijk lijstje wat mij gewoon op basis van karakter (kan per hond natuurlijk verschillen) en verhalen leuke honden lijken: Perro Peruano Peludo, Border Collie, Husky en een Labrador Retriever.
pi_96924513
Als toevoeging wil ik nog even zeggen dat het echt zoveel beter is om een hond bij de fokker te kopen dan particulier. Zie het verhaal van Layka (onder onze huskys), uiteindelijk waren wij ruim 2.000 euro kwijt en dat was ook deels ontwetendheid etc destijds. Houd er rekening mee dat je een ras kapot maakt als je hem particulier koopt indien je er mee zou fokken of slechts eenmalig. Daarnaast weet je bij een fokker gewoon dat het ten alle tijden goed is en mocht je er niet meer voor kunnen zorgen of wat dan ook, de hond teruggaat naar de fokker.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:23:40 #35
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:18 schreef RiftNL het volgende:
Als toevoeging wil ik nog even zeggen dat het echt zoveel beter is om een hond bij de fokker te kopen dan particulier. Zie het verhaal van Layka (onder onze huskys), uiteindelijk waren wij ruim 2.000 euro kwijt en dat was ook deels ontwetendheid etc destijds. Houd er rekening mee dat je een ras kapot maakt als je hem particulier koopt indien je er mee zou fokken of slechts eenmalig. Daarnaast weet je bij een fokker gewoon dat het ten alle tijden goed is en mocht je er niet meer voor kunnen zorgen of wat dan ook, de hond teruggaat naar de fokker.
Kun je een richtprijs noemen voor een husky pup?
pi_96924645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Kun je een richtprijs noemen voor een husky pup?
¤750,- eventueel kan ik je in contact brengen met hele goede fokkers.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:27:46 #38
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924677
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:25 schreef RiftNL het volgende:

[..]

¤750,- eventueel kan ik je in contact brengen met hele goede fokkers.
¤750,- ligt wel heel erg buiten ons budget, aangezien wij ¤500,- willen neerleggen. Misschien is een Husky dan toch niet een optie, aangezien het er zo ver buiten valt. Ik heb er echt alles voor over, maar we hebben in huis al niet zo breed betreft geld.
pi_96924694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:27 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

¤750,- ligt wel heel erg buiten ons budget, aangezien wij ¤500,- willen neerleggen. Misschien is een Husky dan toch niet een optie, aangezien het er zo ver buiten valt. Ik heb er echt alles voor over, maar we hebben in huis al niet zo breed betreft geld.
Dan zou ik geen enkele hond nemen eerlijk gezegd en proberen te sparen. Een hond (zeker een poolhond in het algemeen) dient goed voer te krijgen (hoeft niet duur te zijn maar zeker geen Bonzo of Pedigree maar wel GreenHeart wat niet in de dierenwinkel te koop is) en ook zijn dierenarts bezoekjes etc te krijgen.

Als ik jou was zou ik sparen en dan alsnog een hond kopen en koop alsjeblieft geen hond particulier!
pi_96924725
Onze buren hebben een Vizsla, past ook wel een beetje bij je beschrijving en ik heb de honden die ze hebben gehad altijd erg lief gevonden ( en behoooorlijk enthousiast :P )

Dit zegt de engelse wikipedia verder erover:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vizsla

quote:
Vizslas are very high energy, gentle-mannered, loyal,[6] caring, and highly affectionate. They quickly form close bonds with their owners, including children. Often they are referred to as "velcro" dogs because of their loyalty and affection. They are quiet dogs, only barking if necessary or provoked. Sometimes when these dogs feel neglected or want something, they will cry.
They are natural hunters with an excellent ability to take training.[2] Not only are they great pointers, but they are excellent retrievers as well. They will retrieve on land and in the water, making the most of their natural instincts. However, they must be trained gently and without harsh commands or strong physical correction, as they have sensitive temperaments and can be easily damaged if trained too harshly.[7] Vizslas are excellent swimmers. Like all gun dogs, Vizslas require a good deal of exercise to remain healthy and happy.
The Vizsla thrives on attention, exercise, and interaction. It is highly intelligent, and enjoys being challenged and stimulated, both mentally and physically.[8] Vizslas are very gentle dogs that are great around children. The Vizsla wants to be close to its owner as much of the time as possible. Many Vizslas will sleep in bed with their owners and, if allowed, will burrow under the covers
pi_96924739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:31 schreef Maisnon het volgende:
Onze buren hebben een Vizsla, past ook wel een beetje bij je beschrijving en ik heb de honden die ze hebben gehad altijd erg lief gevonden ( en behoooorlijk enthousiast :P )

[ afbeelding ]

Dit zegt de engelse wikipedia verder erover:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vizsla

[..]

Lieve honden idd maar spuuglelijk, zou voor mij een reden zijn ze niet te kopen :D
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:33:51 #42
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:29 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dan zou ik geen enkele hond nemen eerlijk gezegd en proberen te sparen. Een hond (zeker een poolhond in het algemeen) dient goed voer te krijgen (hoeft niet duur te zijn maar zeker geen Bonzo of Pedigree maar wel GreenHeart wat niet in de dierenwinkel te koop is) en ook zijn dierenarts bezoekjes etc te krijgen.

Als ik jou was zou ik sparen en dan alsnog een hond kopen en koop alsjeblieft geen hond particulier!
Een poolhond is meer de ''droom'' van mijn moeder. Ik vind het erg mooie honden, en zou er ook graag 1 willen, maar het prijskaartje is op dit moment nog te hoog. Ik denk dat we inderdaad beter even kunnen wachten met een Husky, en beginnen met een andere (eventueel goedkopere) rashond. Onze eerste hond hebben we uit het asiel gehaald toen die 12 weken was, en is 8 geworden. We hebben hem laten inslapen, omdat die een tumor had.
pi_96924770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:32 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Lieve honden idd maar spuuglelijk, zou voor mij een reden zijn ze niet te kopen :D
Spuuglelijk? Ik vind ze best mooi op hun eigen manier :P Het zijn niet hele mooie zachte schattige honden ofzo, maar ze hebben wel echt een gaaf gespierd lichaam en wel een mooie kleur en ogen in het echt :)
pi_96924773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:33 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Een poolhond is meer de ''droom'' van mijn moeder. Ik vind het erg mooie honden, en zou er ook graag 1 willen, maar het prijskaartje is op dit moment nog te hoog. Ik denk dat we inderdaad beter even kunnen wachten met een Husky, en beginnen met een andere (eventueel goedkopere) rashond. Onze eerste hond hebben we uit het asiel gehaald toen die 12 weken was, en is 8 geworden. We hebben hem laten inslapen, omdat die een tumor had.
Als je een rashond wil koop je hem dan wel bij een fokker? Als je een hond bij de fokker koopt moet je voor iedere hond wel rond de 800 euro rekenen, groot of klein maakt niks uit. Dit heeft met de hoge kosten te maken die een fokker moet maken zoals rontgenfoto's etc.

Hond uit het asiel zeker doen!
pi_96924789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:34 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Spuuglelijk? Ik vind ze best mooi op hun eigen manier :P Het zijn niet hele mooie zachte schattige honden ofzo, maar ze hebben wel echt een gaaf gespierd lichaam en wel een mooie kleur en ogen in het echt :)
Ja ze hebben wel wat idd nu ik nog een keer kijk :P

Dit zijn mijn huskys en kat:

dinsdag 17 mei 2011 @ 01:44:09 #47
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96924881
Ik vind die Huskies van jou echt prachtig! En ik ben zeker niet van plan honden op marktplaats te kopen, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik is gekeken en dan kom ik dit tegen:

http://link.marktplaats.nl/442996946

http://link.marktplaats.nl/449862978

http://link.marktplaats.nl/449786328

Neem aan dat het geen erkende fokkers zijn. Een kruising is trouwens ook geen probleem. Volgens mij zit je dan ook al een stuk goedkoper. Als ik op mijzelf woon (ben nu nog (maar) 17) ga ik toch voor de Husky. Mijn buurman kan me er goed over informeren.
pi_96924941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik vind die Huskies van jou echt prachtig! En ik ben zeker niet van plan honden op marktplaats te kopen, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik is gekeken en dan kom ik dit tegen:

Neem aan dat het geen erkende fokkers zijn. Een kruising is trouwens ook geen probleem. Volgens mij zit je dan ook al een stuk goedkoper. Als ik op mijzelf woon (ben nu nog (maar) 17) ga ik toch voor de Husky. Mijn buurman kan me er goed over informeren.
Een kruising is geen rashond en dus kunnen kruisingen ook nooit een erkende stamboom hebben ;) Het gaat niet alleen om Marktplaats ook het kopen van een hond bij iemand thuis raad ik erg af. Als je wil mag je een DM sturen dan stuur ik je mijn telefoonnummer dan kan je bellen mocht je vragen hebben :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:49:18 #49
163650 Greys
pi_96924957
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:

Bij de eerste link staat de prijs er niet bij, hebben wel stamboom zo te zien.
Bij de tweede link gaan mijn alarmbellen rinkelen omdat die verkoper op dezelfde dag als het husky nest ook een rottweiler nest te koop heeft gezet. Broodfok, lijkt me. Ver weg van blijven.
De derde is idd een kruising ;)

Bespreek het allemaal maar even goed met je ouders.
Jullie hebben eerder een hond gehad, dus de kosten van de verzorging zal geen probleem zijn. En de aanschafskosten kan je idd ook drukken door voor een kruising te gaan. En kijk af en toe ook toch eens op asiel websites, daar hebben ze soms ook pups, kan je ze nog helemaal zelf opvoeden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:51:17 #50
163650 Greys
pi_96924982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:48 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Een kruising is geen rashond en dus kunnen kruisingen ook nooit een erkende stamboom hebben ;) Het gaat niet alleen om Marktplaats ook het kopen van een hond bij iemand thuis raad ik erg af. Als je wil mag je een DM sturen dan stuur ik je mijn telefoonnummer dan kan je bellen mocht je vragen hebben :)
Dit vind ik een beetje gek, waarom zou je ook een hond van een particulier erg afraden?
Er zijn ook vaak genoeg wel 'gewone' nestjes bij iemand thuis van kruisingen oid waar helemaal niets mis mee is hoor. Je moet alleen in de gaten houden of diegene niet adverteert met meerdere nesten tegelijk en in zijn schuur niet een hele fokkerij heeft zitten ;)

Maar als je via een kennis of bekende of familie oid aan een betrouwbaar particulier adres kunt komen is er weinig aan de hand?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96924986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Bij de eerste link staat de prijs er niet bij, hebben wel stamboom zo te zien.
Bij de tweede link gaan mijn alarmbellen rinkelen omdat die verkoper op dezelfde dag als het husky nest ook een rottweiler nest te koop heeft gezet. Broodfok, lijkt me. Ver weg van blijven.
De derde is idd een kruising ;)

Bespreek het allemaal maar even goed met je ouders.
Jullie hebben eerder een hond gehad, dus de kosten van de verzorging zal geen probleem zijn. En de aanschafskosten kan je idd ook drukken door voor een kruising te gaan. En kijk af en toe ook toch eens op asiel websites, daar hebben ze soms ook pups, kan je ze nog helemaal zelf opvoeden.
Kijk uit! De eerste link kan ook een NEP STAMBOOM zijn! Kan dat? Jazeker! De husky bond heeft hier heel vaak mee te maken gehad, voornamelijk met honden uit België. Ze maken dan gewoon de aktes etc na.

Een echte erkende fokker zal nooit zijn honden via internet verkopen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:52:21 #52
163650 Greys
pi_96925000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:51 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Kijk uit! De eerste link kan ook een NEP STAMBOOM zijn! Kan dat? Jazeker! De husky bond heeft hier heel vaak mee te maken gehad, voornamelijk met honden uit België. Ze maken dan gewoon de aktes etc na.

Een echte erkende fokker zal nooit zijn honden via internet verkopen.
Maar TS zei al letterlijk nooit een hond via Marktplaats te kopen net.
Maar idd, de stamboom kan nep zijn. Gelukkig zei TS dus niet via internet te kopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96925009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit vind ik een beetje gek, waarom zou je ook een hond van een particulier erg afraden?
Er zijn ook vaak genoeg wel 'gewone' nestjes bij iemand thuis van kruisingen oid waar helemaal niets mis mee is hoor. Je moet alleen in de gaten houden of diegene niet adverteert met meerdere nesten tegelijk en in zijn schuur niet een hele fokkerij heeft zitten ;)

Maar als je via een kennis of bekende of familie oid aan een betrouwbaar particulier adres kunt komen is er weinig aan de hand?
Het punt is dat het ras zo naar de knoppen wordt geholpen. Ieder ras heeft een bepaalde standaard zoals de bonden etc dat vastgelegd hebben. Als je hier vanaf wijkt (ook al ziet de hond er goed uit etc) dan creeer je zonder dat je het in de gaten hebt een hond die niet helemaal is zoals hij/zij moet zijn.

Een husky kan aan de buitenkant wel 100% husky zijn, maar niemand weet of er 5% herder in zit snap je? Dit kan alleen met een bloedlijn en stamboom.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:53:26 #54
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925014
Ja het is niet een keuze die we zo 1 2 3 maken op een avondje. Denk dat we ons er nog even goed in moeten verdiepen en serieuze afspraken maken. Over kruizingen, ze zien er misschien niet uit als de échte ras Huskies, maar wel minstens zo mooi. Misschien toch een idee om een kruising te nemen?
pi_96925019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:53 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ja het is niet een keuze die we zo 1 2 3 maken op een avondje. Denk dat we ons er nog even goed in moeten verdiepen en serieuze afspraken maken. Over kruizingen, ze zien er misschien niet uit als de échte ras Huskies, maar wel minstens zo mooi. Misschien toch een idee om een kruising te nemen?
Ik zou zeggen spaar 250 euro extra en je hebt garantie tot de dood van de hond.... denk er over na.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:55:01 #56
163650 Greys
pi_96925028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:53 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Het punt is dat het ras zo naar de knoppen wordt geholpen. Ieder ras heeft een bepaalde standaard zoals de bonden etc dat vastgelegd hebben. Als je hier vanaf wijkt (ook al ziet de hond er goed uit etc) dan creeer je zonder dat je het in de gaten hebt een hond die niet helemaal is zoals hij/zij moet zijn.

Een husky kan aan de buitenkant wel 100% husky zijn, maar niemand weet of er 5% herder in zit snap je? Dit kan alleen met een bloedlijn en stamboom.
Oh maar wacht, in het geval van alleen de husky heb je misschien gelijk, maar als je het topic doorleest zie je dat het ook best een kruising mag zijn.
Van een ander ras. En in dat geval kan je ook best via een betrouwbaar (via familie/kennis/vrienden) eventueel bij een particulier thuis een hondje nemen.

We waren even langs elkaar heen aan het praten :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96925040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh maar wacht, in het geval van alleen de husky heb je misschien gelijk, maar als je het topic doorleest zie je dat het ook best een kruising mag zijn.
Of een ander ras. En in dat geval kan je ook best via een betrouwbaar (via familie/kennis/vrienden) eventueel bij een particulier thuis een hondje nemen.

We waren even langs elkaar heen aan het praten :P
Hehe ook bij een ander ras blijf ik bij dat standpunt. Je maakt een ras kapot, vergelijk het met stropers die tijgers etc uitroeien.
pi_96925049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:54 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Ik zou zeggen spaar 250 euro extra en je hebt garantie tot de dood van de hond.... denk er over na.
Dit.
Mocht er ook maar iets mis zijn met het beestje dan is de rekening van de dierenarts plus eventuele operatie een stuk duurder.
-weg-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:56:50 #59
163650 Greys
pi_96925056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Hehe ook bij een ander ras blijf ik bij dat standpunt. Je maakt een ras kapot, vergelijk het met stropers die tijgers etc uitroeien.
Er zijn ook prima leuke bastaardhondjes. Bedoel ik.
Ik heb er zelf eentje (niet wat TS zoekt, maar toch). Wordt over twee weken 15.
Dat heeft al niets meer met 'een ras' te maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96925059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:56 schreef Auti het volgende:

[..]

Dit.
Mocht er ook maar iets mis zijn met het beestje dan is de rekening van de dierenarts plus eventuele operatie een stuk duurder.
Idd neem Layka nu als voorbeeld:

Die had 5% overlevingskans en kostte mij uiteindelijk 2500 euro ofzo dan baal je dus ;)
pi_96925064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Er zijn ook prima leuke bastaardhondjes. Bedoel ik.
Ik heb er zelf eentje (niet wat TS zoekt, maar toch). Wordt over twee weken 15.
Dat heeft al niets meer met 'een ras' te maken.
Dat dan weer wel :)
pi_96925066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Nah, hoe denk je dat rassen ontstaan? Maar zoiets gaat niet over 1 nacht ijs.
-weg-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 01:57:42 #63
163650 Greys
pi_96925068
Je kunt je huisdier ook verzekeren tegen dat soort kosten toch? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:57:55 #64
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:54 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk het een en ander overleggen met mijn ouders, aangezien ik nu ongeveer vakantie heb en toch wat meer werk. Ik zou bijvoorbeeld wel 300 euro bij kunnen leggen. Geen problemen mee. Zou ik jou dan nog eventueel kunnen benaderen voor een goede fokker? Ik moet me wel echt eerst goed inlezen zoals je zei over de Husky. Je had het bijvoorbeeld over voer, wat niet in Nederland te krijgen is? Ook lees ik van veel ''erkende fokkers'' dat ze Huskies niet snel verkopen aan mensen die niet weten waar ze aan beginnen; is dat hetzelfde bij jou contacten?
pi_96925077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:57 schreef Greys het volgende:
Je kunt je huisdier ook verzekeren tegen dat soort kosten toch? :)
Ja krijg je 40% terug ofzo. Honden verzekeringen zijn echt de reinste oplichterij :) Heel veel dingen vergoeden ze niet balbla is pas nog op tv geweest trouwens besef ik me nu.
pi_96925101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk het een en ander overleggen met mijn ouders, aangezien ik nu ongeveer vakantie heb en toch wat meer werk. Ik zou bijvoorbeeld wel 300 euro bij kunnen leggen. Geen problemen mee. Zou ik jou dan nog eventueel kunnen benaderen voor een goede fokker? Ik moet me wel echt eerst goed inlezen zoals je zei over de Husky. Je had het bijvoorbeeld over voer, wat niet in Nederland te krijgen is? Ook lees ik van veel ''erkende fokkers'' dat ze Huskies niet snel verkopen aan mensen die niet weten waar ze aan beginnen; is dat hetzelfde bij jou contacten?
Dat voer is wel in Nederland te koop (Breda) maar niet in de dierenwinkel omdat de voederfabrikant de volgende stelling aanneemt:

Ons voer verkopen wij niet in winkels die Bonzo/Pedigree verkopen, dit soort winkels hebben geen verstand van voeding en schuiven dozen. Ons voer is een hoogstaand merk (wordt onder andere gebruikt voor de Great Alaska Race van Discovery). Ze willen zichzelf distantieren van dierenwinkels die troep verkopen en ook konijntjes verkopen etc ala broodfok.

Het klopt dat fokkers HOGE eisen stellen aan eigenaren, maar schrik daar niet van hoor ik kan je zover helpen dat je zeg maar volgende week al een hond kan kopen :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 02:00:54 #67
163650 Greys
pi_96925108
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Goed overleggen idd :Y
Niet over één nacht ijs gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:03:21 #68
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:00 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dat voer is wel in Nederland te koop (Breda) maar niet in de dierenwinkel omdat de voederfabrikant de volgende stelling aanneemt:

Ons voer verkopen wij niet in winkels die Bonzo/Pedigree verkopen, dit soort winkels hebben geen verstand van voeding en schuiven dozen. Ons voer is een hoogstaand merk (wordt onder andere gebruikt voor de Great Alaska Race van Discovery). Ze willen zichzelf distantieren van dierenwinkels die troep verkopen en ook konijntjes verkopen etc ala broodfok.

Het klopt dat fokkers HOGE eisen stellen aan eigenaren, maar schrik daar niet van hoor ik kan je zover helpen dat je zeg maar volgende week al een hond kan kopen :)
Dus ander voer is niet goed voor de Husky? En volgende week is wel een beetje heel snel haha :D Dat word hem nog niet.. denk dat we het hebben over enkele maanden hier, 2-3.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 02:03:23 #69
163650 Greys
pi_96925147
EDIT: verkeerd gelezen, sorry :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:04:07 #70
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925156
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'ons voer' en verkopen?
Ben je zelf een voerleverancier?
Edit: nvm :D

[ Bericht 13% gewijzigd door Mauskoekwaus op 17-05-2011 02:04:56 (haha je had het al gezien) ]
pi_96925162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'ons voer' en verkopen?
Ben je zelf een voerleverancier?
Nee ben zelf geen leverancier. Ik typte even hoe hun erover denken ;)

@Maus Er zijn zeker nog andere goede merken hoor, meeste is niet verkrijgbaar maar wat wel een goed merk is is bijvoorbeeld FOKKER en dan de Sport of Adult daar kun je prima mee beginnen. GreenHeart kost 50 euro voor 15 Kg maar echt het beste van het beste voer.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 02:04:44 #72
163650 Greys
pi_96925163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:04 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik denk ''ons'' als in de producent van het voer.
Ja zie mijn edit hierboven, ik las het verkeerd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 02:05:25 #73
163650 Greys
pi_96925177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:03 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Dus ander voer is niet goed voor de Husky? En volgende week is wel een beetje heel snel haha :D Dat word hem nog niet.. denk dat we het hebben over enkele maanden hier, 2-3.
Gewoon rustig aan doen. Je kunt er beter te lang over nadenken dan te kort.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:06:18 #74
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:04 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Nee ben zelf geen leverancier. Ik typte even hoe hun erover denken ;)

@Maus Er zijn zeker nog andere goede merken hoor, meeste is niet verkrijgbaar maar wat wel een goed merk is is bijvoorbeeld FOKKER en dan de Sport of Adult daar kun je prima mee beginnen. GreenHeart kost 50 euro voor 15 Kg maar echt het beste van het beste voer.
Hoelang doe jij op dit moment met 15KG dan?
pi_96925191
Wil je trouwens ook iets in de sport gaan doen? Zoja spaar even tot je 10-20.000 euro hebt damn wat is dat duur zeg :)

Om je een voorbeeld te geven:

Sledekar met wielen 1500 euro
Aanhanger om het in te vervoeren 500-1000 euro
Contributie 200 euro
Voer voor de wedstrijden 200 euro

etc etc
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:06:58 #76
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Gewoon rustig aan doen. Je kunt er beter te lang over nadenken dan te kort.
Zo denken we er thuis ook over. Heb zelf nog wel het een ander wat ik niet meer gebruik dat zo op marktplaats kan, alle kleine beetjes helpen :D
pi_96925202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:06 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Hoelang doe jij op dit moment met 15KG dan?
Vrij lang Husky's zijn geen grote eters. Ze hebben aan 200 gram PER DAG meer dan voldoende + KVV (Kompleet vers vlees) hier heb je verschillende merken van. Dit is echt vlees en 1 zo'n bakje kost 1,50 en bevat 500 gram (wat ik dus deel door 2 honden)
pi_96925210
Oja en geef je honden altijd een WIT BOT ipv die lichtgele botten zijn niet bevorderlijk voor de maag/darmen etc etc
pi_96925214
Ja, een hondje koop je niet zo ff op de hoek of in een impuls. Daarom zijn echte goede fokkers "selectief". Maar dat is logisch, ze zijn echt niet super streng (al zitten die er wel tussen).
Die controle moet er gewoon zijn.

Wat een goede wijze is, is als je een fokker hebt gevonden met een nestje om daar dan een paar keer heen te gaan. Je bouwt dan een band op, ook met het nest, vooral dat laatste is belangrijk.
Je kan dan de hond laten kiezen...
-weg-
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:09:09 #80
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:06 schreef RiftNL het volgende:
Wil je trouwens ook iets in de sport gaan doen? Zoja spaar even tot je 10-20.000 euro hebt damn wat is dat duur zeg :)

Om je een voorbeeld te geven:

Sledekar met wielen 1500 euro
Aanhanger om het in te vervoeren 500-1000 euro
Contributie 200 euro
Voer voor de wedstrijden 200 euro

etc etc
Neee we gaan er niet de sport mee in. Ik wil er elke dag een uurtje mee wandelen en in de weekenden naar bossen toe om daar lekker te wandelen etc. Omdat ze zoveel energie hebben zie ik het als een stimulans voor mij om ook weer wat meer buitenshuis te komen, aangezien ik al ruim een jaar onverklaarbaar ziek ben en graag weer wat meer buiten ben. Wandelen met een hond is fysieke ontspanning voor mij en ook voor de hond.
pi_96925228
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Neee we gaan er niet de sport mee in. Ik wil er elke dag een uurtje mee wandelen en in de weekenden naar bossen toe om daar lekker te wandelen etc. Omdat ze zoveel energie hebben zie ik het als een stimulans voor mij om ook weer wat meer buitenshuis te komen, aangezien ik al ruim een jaar onverklaarbaar ziek ben en graag weer wat meer buiten ben. Wandelen met een hond is fysieke ontspanning voor mij en ook voor de hond.
Mooi zo :) Wel is het zo dat een husky niet moe wordt van wandelen, al ga je er 5 uur mee lopen haha das wel een nadeel hebben wij ook last van :D
pi_96925236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Mooi zo :) Wel is het zo dat een husky niet moe wordt van wandelen, al ga je er 5 uur mee lopen haha das wel een nadeel hebben wij ook last van :D
Probeer Border Collies eens... :o ;)
-weg-
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:10:40 #83
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Haha dan mag die na het wandelen voor op het veld nog even apporteren, we hebben een redelijk groot grasveld :D
pi_96925246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:10 schreef Auti het volgende:

[..]

Probeer Border Collies eens... :o ;)
I know mijn schoonouders hebben er een :P Huskys zijn middel tot lange afstand lopers maar Layka bijvoorbeeld is een ''sprinthusky'' en alleen voor de kleine afstand. Huh zijn er verschillende soorten huskys? Jazeker, 3 maar liefst!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:14:00 #86
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96925282
husky's zijn geweldig honden maar ook een heel apart ras ik heb redelijk wat ervaring met ze ik vind ze geweldig maar je moet echt tijd en energie in ze steken ik heb er een gehad hier in de opvang prachtbeestje O+ maar god daar heb ik veel energie in moeten steken... 4 jaar lang in een kennel
deed haar geen goed nu inmiddels herplaatst en daar zit ze goed :Y

denk er goed over na want ze hebben gewoon veel beweging nodig de border collies konden die niet bijhouden :D
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:14:42 #87
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:12 schreef RiftNL het volgende:
Verschillende soorten huskys:

http://www.siberischehusk(...)n-siberische-huskys/
ik heb je bij ''buddies'' ff toegevoegt, zodat ik je makkelijk een berichtje kan sturen. Heb je ook een ander e-mail adres? Kunnen we misschien zo contact houden en kan ik evt. vragen stellen.
pi_96925293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:14 schreef flap_konijn het volgende:
husky's zijn geweldig honden maar ook een heel apart ras ik heb redelijk wat ervaring met ze ik vind ze geweldig maar je moet echt tijd en energie in ze steken ik heb er een gehad hier in de opvang prachtbeestje O+ maar god daar heb ik veel energie in moeten steken... 4 jaar lang in een kennel
deed haar geen goed nu inmiddels herplaatst en daar zit ze goed :Y

denk er goed over na want ze hebben gewoon veel beweging nodig de border collies konden die niet bijhouden :D
Hehe dat probleem hebben wij met Django :P Wel ken ik welgeteld 1 iemand die heeft een husky die de hele dag niks doet haah grappig he? :P
pi_96925322
OMG sprak laatst iemand die zijn husky laat traplopen :( Als je van je hond af wilt zeg het dan gewoon
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:18:50 #90
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96925353
Haha dames en heren, ik houd het voorgezien, mijn 24/7 aanwezige hoofdpijn word er niet minder op als ik zo lang opblijf hehe. Zal morgen vroeg ff de reacties teruglezen! :D
pi_96925362
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:16 schreef RiftNL het volgende:
OMG sprak laatst iemand die zijn husky laat traplopen :( Als je van je hond af wilt zeg het dan gewoon
1 van mijn BC's heeft/had/heeft een soort van HD, heeft een spiertransplantatie gehad en al, maar die gaat ook de trap op en af hoor. Ze zijn er allemaal zonder problemen oud mee geworden, Vic zelfs 15!
-weg-
pi_96925371
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:19 schreef Auti het volgende:

[..]

1 van mijn BC's heeft/had/heeft een soort van HD, heeft een spiertransplantatie gehad en al, maar die gaat ook de trap op en af hoor. Ze zijn er allemaal zonder problemen oud mee geworden, Vic zelfs 15!
Tja denk dat een goede dierenarts het afraad en zelfs heel kwaad wordt. Dat je hond oud wordt is puur geluk. Ken genoeg voorbeelden van honden die kanker in hun botten kregen etc, zeker met poolhonden ermee uitkijken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:24:38 #93
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96925415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:16 schreef RiftNL het volgende:
laika de opvang-husky hadden ze aangeschaft als waakhond van pup af in een kennel en dat was het dus een hel voor zo'n ras. 4 jaar lang in een kennel achter in de tuin dat men dat gewoon kan aanzien :?
pi_96925445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:20 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Tja denk dat een goede dierenarts het afraad en zelfs heel kwaad wordt. Dat je hond oud wordt is puur geluk. Ken genoeg voorbeelden van honden die kanker in hun botten kregen etc, zeker met poolhonden ermee uitkijken.
Ik zal het zelf ook niet aanraden, en wellicht dat het ook per ras verschilt, een BC heeft toch ook wel een aparte bouw en manier van bewegen en zo zijn er meer hondenrassen, ook heeft elk ras zijn zwakheden. Ik zie het zelf ook liever niet hoor, safety first!, maar hou die rakkers maar eens tegen..
Bij ons is het ook gewoon 1 normale trap en is het niet zo dat er tig keer per dag op en af wordt gelopen, bij een flat 3 hoog zonder lift zou ik het niet toelaten. Het zal dus ook wel aan de frequentie liggen.

Maar bij ons levert het geen problemen op, en we hebben zat ervaring.
Dit is Swift, met herstelde "hd"

Ik zal eens navragen wat er nu precies mis wat/is met zijn achterlijfje, ik weet iig dat hij niet goed en zonder pijn kon liggen/zitten en toen is er een operatie geweest waarbij er een spier is vervangen en/of ingekort.
-weg-
pi_96929278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:09 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Neee we gaan er niet de sport mee in. Ik wil er elke dag een uurtje mee wandelen
3 x 20 of 4 X 15 minuten ?
Dat is te weinig .

En toen ik nogal krap in de tijd zat en er van fietsen/wandelen niet veel was gekomen, kon ik ook een nieuw bankstel aanschaffen.

http://www.shkn.nl/Ras%20informatie.htm

[ Bericht 21% gewijzigd door zeeeend op 17-05-2011 10:13:07 ]
pi_96929455
1 tip: vertrouw niet op de omschrijving van Raad van Beheer. Dit is vaak alleen het positieve gedeelte, en iedere kennelclub schrijft wat je wil horen.
Uitzondering is de dalmatier, om te verkomen dat het ras verkracht zou worden door de film 101 dalmatiers.

Te lui om het hele topic door te lezen. Maar als je niet eens weet wat voor hond je wilt, dan is de Husky niet de hond voor je. Als er 1 ras flink wordt onderschat, is het dat ras.
Niet alleen qua energiebehoefte, maar ook qua jachtdrift. Het is 1 van de weinige rassen die minimale prikkels nodig heeft, en daardoor compleet verblind kan worden. Dat verblinden staat los van de opvoeding, enkel de lijnen/afkomst speelt een rol.

'Veel energie en speels karakter' is zo ongeveer de omschrijving van ieder middelgroot ras (behalve als ze oud worden).
Dan kan je net zo goed de standaard labrador nemen, daar valt net iets minder aan te verkloten.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2011 @ 10:15:21 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96929768
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ben toch echt meer opzoek naar iets wat al eerder genoemd is, de Perro Peruano Peludo:
[ afbeelding ]
Een ras wat er op lijkt is ook prima, aangezien we er toch nog niet uit zijn.
Een mechelse herder? Zo ontzettend lief ras O+

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_96929779
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Dat is te weinig .

En toen ik nogal krap in de tijd zat en er van fietsen/wandelen niet veel was gekomen, kon ik ook een nieuw bankstel aanschaffen.

:o Herkenbaar.
Bij zulke actieve honden mag je eerder uitgaan van 3 x een uur per dag en daarnaast nog de nodige activiteit in huis.
-weg-
pi_96929853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien lijken ze qua uiterlijk nu nog op elkaar, maar qua karakter(gelukkig) helemaal niet. Dus die 2 kan je niet met elkaar vergelijken.
Met een Mechelaar moet je ook wel iets meer doen dan alleen wandelen en die zijn ook een stuk pittiger.
pi_96929915
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
senuwelijers zeg ik U.
Kword al onrustig as ik er naer kijk.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2011 @ 10:19:37 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96929921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:17 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Misschien lijken ze qua uiterlijk nu nog op elkaar, maar qua karakter(gelukkig) helemaal niet. Dus die 2 kan je niet met elkaar vergelijken.
Met een Mechelaar moet je ook wel iets meer doen dan alleen wandelen en die zijn ook een stuk pittiger.
Ben dan ook puur van uiterlijk uitgegaan, ik heb geen idee hoe die andere hond qua karakter is. We hebben thuis enkel herders gehad (duitse en mechelse) en het is nog steeds mijn favoriete ras O+ Juist door dat pittige ook :)
pi_96930000
Ja maar als je leest wat hij wil, past zon hond niet echt bij zijn situatie qua karakter. Denk dat veel mensen zich ook wel vergissen in hoe een Mechelaar echt is... heb al zo vaak meegemaakt dat mensen hun Mechelaar als pup al wegdoen, omdat hij dan al te heftig is voor ze.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2011 @ 10:24:55 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96930111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja maar als je leest wat hij wil, past zon hond niet echt bij zijn situatie qua karakter. Denk dat veel mensen zich ook wel vergissen in hoe een Mechelaar echt is... heb al zo vaak meegemaakt dat mensen hun Mechelaar als pup al wegdoen, omdat hij dan al te heftig is voor ze.
Om op te voeden? Kan ik me voorstellen, je moet vreselijk consequent met ze zijn. Maar goed, moet dat niet eigen lijk elke hond?

Een husky neemt in mijn net zo veel tijd in beslag, zo niet meer... Die hebben ook gruwelijk veel lichaamsbeweging nodig.

En precies dat is de reden dat wij nu geen hond hebben, alhoewel ik het echt graag zou willen. Gewoon niet voldoende tijd om alle aandacht te geven die zo'n beest verdient.
pi_96930377
Klopt, maar de Husky vind ik ook niet echt bij de TO passen haha. Vroeg me al af wie er uren met die hond gaat wandelen als hij gaat studeren, uit huis gaat, werken enz.. En ze kunnen vaak ook niet goed alleen zijn.

Ik heb 4 honden, heb genoeg tijd..maar als ik wat minder tijd heb, zou het ook geen probleem zijn.
Daar moet hij ook gewoon op letten, aangezien hij nu nog heel jong is en veel vrije tijd heeft..maar over 3 jaar misschien niet meer. Kies dan gewoon een hond die met wat minder beweging ook blij is..anders heb je straks een hond in huis die de boel gaat afbreken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:37:29 #105
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96930573
Berner Sennen, verliest niet overdreven veel haar (alles is relatief), houdt van wandelen, speels, vrolijk, houdt van nieuwe dingen (aan)leren en is een goed sul.
En ze hebben een hoog aaibaarheids-gehalte.
pi_96931242
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Lastpost het volgende:
Berner Sennen, verliest niet overdreven veel haar (alles is relatief), houdt van wandelen, speels, vrolijk, houdt van nieuwe dingen (aan)leren en is een goed sul.
Goede tip! :Y ^O^
-weg-
pi_96934875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:56 schreef Auti het volgende:

[..]

Goede tip! :Y ^O^
Ze gaan zo kort mee ;(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berner_sennenhond
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:11:09 #108
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96936305
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Lastpost het volgende:
absoluut niet mee eens om TS een berner aan te raden :N zie het niet verkeerd ik ben een grote sennen liefhebber en het zijn prachtbeesten meestal goed karakter reuen willen nog wel eens voor problemen zorgen m.b.t dominantie. ze zijn trouw loyaal waaks hebben eigenlijk alles wat je in een hond zoekt O+

MAAR... het ras is echt zwak echt niet gezond meer daarom tenzij je een grote liefhebber van ze bent doe het niet want de DA rekeningen komen hoe dan ook en daar word je niet vrolijk van...

heb zelf meerdere berners als opvang gehad en als eigen hond en ze zijn geweldig maar de gezondheids problemen die dit ras met zich meedraagt is ook direct een mindere kant
van dit ras :(
pi_96937842
Wij hadden vroeger een duitse herder. Waaks, maar toch lief.
Trouwens, ik las hier over greenheart, hier in Almelo kan je dat gewoon kopen in een klein dierenwinkeltje.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:53:29 #110
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96938277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef flap_konijn het volgende:

[..]

MAAR... het ras is echt zwak echt niet gezond meer daarom tenzij je een grote liefhebber van ze bent doe het niet want de DA rekeningen komen hoe dan ook en daar word je niet vrolijk van...
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, al vind ik het persoonlijk absoluut geen reden om het ras niet aan te raden.
De levensverwachting is niet bepaald hoog (in vergelijking met andere rassen) en ze hebben nogal wat kans op allerlei medische problematiek, maar ik zonder meer weer voor een Berner gaan wanneer onze huidige hond overlijdt, geweldige honden. O+

En je kunt een aantal zaken natuurlijk wel een handje helpen, vooral niet op de trappen laten lopen wanneer het niet hoeft, zorgen dat de ouders ED/HD vrij zijn etc.
pi_96938308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:43 schreef WinnieWana het volgende:
Trouwens, ik las hier over greenheart, hier in Almelo kan je dat gewoon kopen in een klein dierenwinkeltje.
Ooooo,in de Grotestraat :P

http://www.greenheart.nl/(...)nid=3&id=5&Itemid=18
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:10:09 #112
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96938984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:53 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, al vind ik het persoonlijk absoluut geen reden om het ras niet aan te raden.
De levensverwachting is niet bepaald hoog (in vergelijking met andere rassen) en ze hebben nogal wat kans op allerlei medische problematiek, maar ik zonder meer weer voor een Berner gaan wanneer onze huidige hond overlijdt, geweldige honden. O+

En je kunt een aantal zaken natuurlijk wel een handje helpen, vooral niet op de trappen laten lopen wanneer het niet hoeft, zorgen dat de ouders ED/HD vrij zijn etc.
het zijn en blijven geweldige honden maar ik ontraad het mensen gewoon omdat vele bernertjes echt kampen met vele gezondheid problemen ouders ED/HD vrij zijn bied nog steeds geen garantie ik heb meerdere berners gehad die allen flink wat mankeerde ook met hele goede stambomen.

als je echt je zinnen op een berner hebt gezet zou je ook eens kunnen kijken naar de entlebucher sennen

zelfde karakter eigenschappen als een berner maar kleiner en kortharig ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:34:56 #113
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96970739
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Dat is te weinig .

Hondje word 4x per dag uitgelaten ruim 20 minuten en daarnaast is het de bedoeling dat ik elke dag er mee ga lopen. Ik houd zelf bijvoorbeeld van hardlopen en dan kan de hond ook mee, ideaal toch?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:40:15 #114
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96971038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:43 schreef WinnieWana het volgende:
Woah, thanks voor de tip! Een husky is toch echt wat hier het meest in de smaak valt, maar ik ga over jaartje of 4-5, misschien wel 6, het huis uit, en ik zou hem dan best graag meenemen, maar dat kan ik niet maken tegen over mijn zusje van 9 en tegenover de hond zelf, want ik werk dan ook.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:44:14 #115
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96971261
Hmm, over entlebucher sennen lees ik het volgende;

De Entlebucher Sennenhond is atletisch en stoutmoedig, stevig en gespierd, en houdt van stoeien, rouwdouwen, achterna rennen en happen naar dingen die bewegen, of het nu kinderen zijn of joggers, andere dieren of auto's. Het is een gelijkmatige en goedgehumeurde hond en het is een plezier om er een om je heen te hebben.

Met name dat happen naar andere honden willen we liever niet. We willen een hond die ook sociaal is met andere honden, zodat die ook los kan lopen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:57:29 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96975104
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:34 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Hondje word 4x per dag uitgelaten ruim 20 minuten en daarnaast is het de bedoeling dat ik elke dag er mee ga lopen. Ik houd zelf bijvoorbeeld van hardlopen en dan kan de hond ook mee, ideaal toch?
Begin niet aan een husky wanneer je een uur of 2/3 de tijd hebt voor het buitenzijn met de hond zou ik zeggen, dat is voor jou misschien ideaal, maar voor dat beest absoluut niet.
Wat al eerder in het topic gezegd werd, die beesten worden echt niet moe en willen blijven gaan en als ze niet genoeg geprikkeld worden beginnen ze met het bankstel of ze klimmen doodleuk over het tuinhek van 2.20 heen en dan ben je hem kwijt.
Sowieso geen ras waar je vanuit moet gaan dat je hem los kunt laten, natuurlijk zijn er die prima los kunnen en waar er niets bij gebeurd, maar ik ken ook de verhalen van doodgebeten schapen of gewoon de vermiste husky omdat ie iets rook en een spurt nam. :+

Over het gejank maar niet te beginnen, dan kan de hele buurt meegenieten. ;(
Oja en het makkelijk trainen kun je wel vergeten met dit ras, tevens moet je echt standvastig zijn en streng zijn in de opvoeding van je hond anders neemt ie een loopje met je.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lastpost op 18-05-2011 02:13:07 ]
pi_96976457
Tsja, je zou ook een Dobermann kunnen overwegen. Ik vind het prachthonden (ooit 1 van een illegale fokker in India gered en meegenomen naar Nederland). Ontzettend lief, goed te trainen (vooral als je er tijd voor hebt), veel energie, maar soms heb je ook het gevoel of dat er klitteband aan je kont geplakt zit, zo hechten ze zich aan je.

Ik mis mijn Dobie Dante nog elke dag :'( Vooral als hij 's avonds zo dicht mogelijk tegen mijn voeten op de grond ging liggen als ik op de bank zat, en altijd even opkijken of ik niet ging opstaan en er nog was hahaha
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')