hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?quote:
Bedankt voor de link, we gaan hem allemaal ff invullen en dat zal ons zeker wel helpen denk ikquote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Glennznl het volgende:
http://animal.discovery.com/breedselector/dogselectorindex.do#apl_nav
Valt heel erg mee als je ze goed opvoedt.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beestenquote:Op maandag 16 mei 2011 23:12 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou in ieder geval niet voor een husky gaan als je ook wil dat je hond altijd los kan lopen.
Ik zeg, een behaarde Peruaanse naakthond![]()
![]()
Slim, waaks als het nodig is, super lief en sociaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jazeker, zijn ook heel geschikt om mee te trainen..ken er meerdere die ook aan behendigheid doen. En heel speels. De bovenste foto is mijn hond.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beesten
Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"Dquote:Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef _Multiply86_ het volgende:
En die tests vind ik altijd zon onzin..bij mij komen er ook honden uit die ik nooit zou kiezen. Ga gewoon lekker op internet speuren, meld je aan op het hondenforum. En zoek veel info. Veel rassen die hier nu genoemd worden zijn ook niet altijd even sociaal met andere honden.. dat zou ik wel erg belangrijk vinden, vooral als je lekker lang met ze wil wandelen in losloopgebieden bijvoorbeeld.
Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:21 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"D
Waar heb je dat vandaan?!?!quote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.
http://www.cachorrodiablo.com/ als je bij puppy's kijkt..zie je de 2 die nog een baasje zoeken.
Je zou altijd contact op kunnen nemen met die fokker om gewoon eens langs te komen. Dan zie je vanzelf hoe leuk ze zijn. Ik werd helemaal platgeknuffeld door al die honden
Lief he.. het zijn zulke leuke hondjes. Er komt er hier over een jaar of 2 zeker weer eentje bijquote:
Elke hond verliest haar (ok behalve naakte naakt honden). Wat dat betreft kan je beter een borstelharige hond hebben of een lang harige dan een kort harige. Die korte haren gaan overal insteken en zijn stukken moeilijker te verwijderen dan die langere zachte haren.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Border collie hebben we ook overwogen, maar die verliezen toch ontzettend veel haar? Mijn vader is al niet zo'n voorstander van het nemen van een hond, laat staan dat het huis onder het haar zit, hij kan soms erg overdrijven met zijn schoonmaak-neigingen.
Okay! Prima reden uiteraardquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Maar wij zijn op zoek naar een pup, aangezien ik er zelf mee naar puppytraining wil gaan. Hoeft niet persé een echte rashond van 1000 euro o.i.d. te zijn.
Husky is zeker leuk heb er zelf 2. Heb tevens ook een website waar je heel veel info kunt afhalenquote:Op maandag 16 mei 2011 23:04 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Wij zijn thuis eigenlijk wel klaar voor een nieuwe hond, maar we weten niet welk ras we willen. We willen geen klein schoothondje als een chiwawa, maar iets groters, aangezien het de bedoeling is dat ik er lange wandelingen mee ga maken op den duur. Wij zaten zelf te denken aan een Husky. Omdat de beesten erg veel energie hebben, maar ook een speels karakter. Hebben jullie nog een ''aanrader'' waar we aan zouden kunnen denken? We zijn een gezin van 4 mensen, 17, 9, 41 en 45 jaar oud en opzoek naar een lieve hond die speels is en graag lang mag wandelen, en als het kan, niet moeilijk om te trainen bij bijv. puppytraining. Bijvoorbaatdank!
Zal de website is doornemen, heb nu al een redelijk lijstje wat mij gewoon op basis van karakter (kan per hond natuurlijk verschillen) en verhalen leuke honden lijken: Perro Peruano Peludo, Border Collie, Husky en een Labrador Retriever.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:12 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Husky is zeker leuk heb er zelf 2. Heb tevens ook een website waar je heel veel info kunt afhalenhttp://www.siberischehusky.info Mijn tip is; Lees jezelf goed in want husky's zijn niet zomaar een hondenras. Het is echt een ras apart zowel in gedrag als qua voeding etc.
Oja en koop een hond met stamboom pls. Zie website waarom.
Kun je een richtprijs noemen voor een husky pup?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:18 schreef RiftNL het volgende:
Als toevoeging wil ik nog even zeggen dat het echt zoveel beter is om een hond bij de fokker te kopen dan particulier. Zie het verhaal van Layka (onder onze huskys), uiteindelijk waren wij ruim 2.000 euro kwijt en dat was ook deels ontwetendheid etc destijds. Houd er rekening mee dat je een ras kapot maakt als je hem particulier koopt indien je er mee zou fokken of slechts eenmalig. Daarnaast weet je bij een fokker gewoon dat het ten alle tijden goed is en mocht je er niet meer voor kunnen zorgen of wat dan ook, de hond teruggaat naar de fokker.
¤750,- eventueel kan ik je in contact brengen met hele goede fokkers.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Kun je een richtprijs noemen voor een husky pup?
¤750,- ligt wel heel erg buiten ons budget, aangezien wij ¤500,- willen neerleggen. Misschien is een Husky dan toch niet een optie, aangezien het er zo ver buiten valt. Ik heb er echt alles voor over, maar we hebben in huis al niet zo breed betreft geld.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:25 schreef RiftNL het volgende:
[..]
¤750,- eventueel kan ik je in contact brengen met hele goede fokkers.
Dan zou ik geen enkele hond nemen eerlijk gezegd en proberen te sparen. Een hond (zeker een poolhond in het algemeen) dient goed voer te krijgen (hoeft niet duur te zijn maar zeker geen Bonzo of Pedigree maar wel GreenHeart wat niet in de dierenwinkel te koop is) en ook zijn dierenarts bezoekjes etc te krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:27 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
¤750,- ligt wel heel erg buiten ons budget, aangezien wij ¤500,- willen neerleggen. Misschien is een Husky dan toch niet een optie, aangezien het er zo ver buiten valt. Ik heb er echt alles voor over, maar we hebben in huis al niet zo breed betreft geld.
quote:Vizslas are very high energy, gentle-mannered, loyal,[6] caring, and highly affectionate. They quickly form close bonds with their owners, including children. Often they are referred to as "velcro" dogs because of their loyalty and affection. They are quiet dogs, only barking if necessary or provoked. Sometimes when these dogs feel neglected or want something, they will cry.
They are natural hunters with an excellent ability to take training.[2] Not only are they great pointers, but they are excellent retrievers as well. They will retrieve on land and in the water, making the most of their natural instincts. However, they must be trained gently and without harsh commands or strong physical correction, as they have sensitive temperaments and can be easily damaged if trained too harshly.[7] Vizslas are excellent swimmers. Like all gun dogs, Vizslas require a good deal of exercise to remain healthy and happy.
The Vizsla thrives on attention, exercise, and interaction. It is highly intelligent, and enjoys being challenged and stimulated, both mentally and physically.[8] Vizslas are very gentle dogs that are great around children. The Vizsla wants to be close to its owner as much of the time as possible. Many Vizslas will sleep in bed with their owners and, if allowed, will burrow under the covers
Lieve honden idd maar spuuglelijk, zou voor mij een reden zijn ze niet te kopenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:31 schreef Maisnon het volgende:
Onze buren hebben een Vizsla, past ook wel een beetje bij je beschrijving en ik heb de honden die ze hebben gehad altijd erg lief gevonden ( en behoooorlijk enthousiast)
[ afbeelding ]
Dit zegt de engelse wikipedia verder erover:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vizsla
[..]
Een poolhond is meer de ''droom'' van mijn moeder. Ik vind het erg mooie honden, en zou er ook graag 1 willen, maar het prijskaartje is op dit moment nog te hoog. Ik denk dat we inderdaad beter even kunnen wachten met een Husky, en beginnen met een andere (eventueel goedkopere) rashond. Onze eerste hond hebben we uit het asiel gehaald toen die 12 weken was, en is 8 geworden. We hebben hem laten inslapen, omdat die een tumor had.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:29 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dan zou ik geen enkele hond nemen eerlijk gezegd en proberen te sparen. Een hond (zeker een poolhond in het algemeen) dient goed voer te krijgen (hoeft niet duur te zijn maar zeker geen Bonzo of Pedigree maar wel GreenHeart wat niet in de dierenwinkel te koop is) en ook zijn dierenarts bezoekjes etc te krijgen.
Als ik jou was zou ik sparen en dan alsnog een hond kopen en koop alsjeblieft geen hond particulier!
Spuuglelijk? Ik vind ze best mooi op hun eigen manierquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:32 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Lieve honden idd maar spuuglelijk, zou voor mij een reden zijn ze niet te kopen
Als je een rashond wil koop je hem dan wel bij een fokker? Als je een hond bij de fokker koopt moet je voor iedere hond wel rond de 800 euro rekenen, groot of klein maakt niks uit. Dit heeft met de hoge kosten te maken die een fokker moet maken zoals rontgenfoto's etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:33 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Een poolhond is meer de ''droom'' van mijn moeder. Ik vind het erg mooie honden, en zou er ook graag 1 willen, maar het prijskaartje is op dit moment nog te hoog. Ik denk dat we inderdaad beter even kunnen wachten met een Husky, en beginnen met een andere (eventueel goedkopere) rashond. Onze eerste hond hebben we uit het asiel gehaald toen die 12 weken was, en is 8 geworden. We hebben hem laten inslapen, omdat die een tumor had.
Ja ze hebben wel wat idd nu ik nog een keer kijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Spuuglelijk? Ik vind ze best mooi op hun eigen manierHet zijn niet hele mooie zachte schattige honden ofzo, maar ze hebben wel echt een gaaf gespierd lichaam en wel een mooie kleur en ogen in het echt
Een kruising is geen rashond en dus kunnen kruisingen ook nooit een erkende stamboom hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik vind die Huskies van jou echt prachtig! En ik ben zeker niet van plan honden op marktplaats te kopen, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik is gekeken en dan kom ik dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/442996946
http://link.marktplaats.nl/449862978
http://link.marktplaats.nl/449786328
Neem aan dat het geen erkende fokkers zijn. Een kruising is trouwens ook geen probleem. Volgens mij zit je dan ook al een stuk goedkoper. Als ik op mijzelf woon (ben nu nog (maar) 17) ga ik toch voor de Husky. Mijn buurman kan me er goed over informeren.
Bij de eerste link staat de prijs er niet bij, hebben wel stamboom zo te zien.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik vind die Huskies van jou echt prachtig! En ik ben zeker niet van plan honden op marktplaats te kopen, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik is gekeken en dan kom ik dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/442996946
http://link.marktplaats.nl/449862978
http://link.marktplaats.nl/449786328
Neem aan dat het geen erkende fokkers zijn. Een kruising is trouwens ook geen probleem. Volgens mij zit je dan ook al een stuk goedkoper. Als ik op mijzelf woon (ben nu nog (maar) 17) ga ik toch voor de Husky. Mijn buurman kan me er goed over informeren.
Dit vind ik een beetje gek, waarom zou je ook een hond van een particulier erg afraden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:48 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Een kruising is geen rashond en dus kunnen kruisingen ook nooit een erkende stamboom hebbenHet gaat niet alleen om Marktplaats ook het kopen van een hond bij iemand thuis raad ik erg af. Als je wil mag je een DM sturen dan stuur ik je mijn telefoonnummer dan kan je bellen mocht je vragen hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |