Vandaag de vloeistofjes van de Saab gepeild (alles in orde), de accu gemonteerd (hing aan een druppellader), de grille gemonteerd (was er uit gebroken, zit nu met tiewraps vast) en de kofferbak leegehaald en opnieuw ingeruimd. Maar daarbij schrok ik me de t*r*ng. Er is n.l. brand geweest in de kofferbak. Die is ontstaan bij het lassen. Dat dat überhaupt gebeurd is vind ik vrij matig, dat het bedrijf waar ik m'n Saab heb laten lassen dit niet gemeld heeft vind ik helemaal schandalig !
Hier de foto's (allen klikbaar voor een groter formaat) :
![DSCF9409_klein.jpg]()
Kofferbakvloer met brand-rotzooi Rechts in de hoek (niet zichtbaar) is het begonnen.
![DSCF9410_klein.jpg]()
Rechts-boven bij het scharnier van de kofferklep. Hier mist iets. Ook de veer is raar uitgerekt. Of dat door de hitte komt weet ik niet, want de veer is zwel zwartgeblakerd maar de lak/ciating die er op zit is niet weggeschroeid (zou je wel verwachten als het metaal zo heet is geweest dat het z'n eigenschappen verliest)
![DSCF9411_klein.jpg]()
Links-boven bij het andere scharnier van de kofferklep. Die kitrommel moet je even wegdenken, maar verder hoort het er zo uit te zien. Dus de veer niet zo ver uitgerekt en een plastic bak voor het rooster.
![DSCF9413_klein.jpg]()
De kartonnen (!) kofferbakbekleding. Hier is duidelijk iets weggefikt. Waarom saab trouwens kartonnen kofferbakbekleding gebruikt is mij een raadsel.
![DSCF9414_klein.jpg]()
De versmolten bak voor het roostertje.
Door de uitgerekte veer blijft de klep niet fijn open staan. Die moet dus vervangen worden. De andere gesmolten/verbrandde dingen uiteraard ook.
Overigens kom ik hier nu pas achter omdat ik sinds het laswerk niet echt meer naar de Saab omgekeken heb
Morgen ga ik er mee naar Nanko om de ontsteking te stellen en wellicht ook de kleppen te stellen (dat werkt met vulplaatjes

). Daarom ben ik er vandaag mee bezig geweest en heb ik hem ook afgetankt. En hoewel de motor wat afstelwerk nodig heeft (als ik het gaspedaal in 1 keer vol in trapt gaat het toerental niet omhoog maar ploft het wel in het luchtfilter) en de auto in verhouding tot Driezel erg stug is afgeveerd is rijdt het best leuk !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/