abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 16:56:41 #1
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96892370
Gisteren heb ik een gebruikte fiets overgenomen met een zelf gemaakt frame van carbon. De verf/lak vertoont diverse beschadigingen, dus die zou ik graag willen oplappen zodat het weer een mooi geheel wordt.

De vragen:
- hoe moet ik dit opschuren?
- moet ik speciale verf gebruiken
- moet ik voorbehandelen alvorens te lakken?

* ik heb geen professionele verfspuit, dus ik zal het met een spuitbus moeten doen. Tenzij iemand een prof weet die dit voor relatief weinig geld kan en wil doen?
Ook hoi !
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:07:46 #2
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96936187
Niemand die een soortgelijk iets eerder gedaan heeft en wat tips kan geven over de te gebruiken materialen?
Ook hoi !
pi_96940594
ik heb geen ervaring met carbon schuren of stralen.
maar 1 korte zoekopdracht op google leert mij dat je niet de enige bent met deze vraag.

korte conclusie: voorzichtig/handmatig opschuren. zorgen dat je niet het carbon beschadigt. Dus liefst een laag verf laten zitten.
hier zul je relatief makkelijk overheen kunnen spuiten.

absoluut niet laten stralen of iets dergelijks
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_96951968
Een carbonfiets met beschadigingen had je beter kunnen laten staan bij de verkoper. Op het oog 'cosmetische' schade kan vele malen erger zijn onder de buitenste laag.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:57:13 #5
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96952171
Het is niet zozeer schade, maar meer dat ie slordig gespoten is. De fiets zelf zal ongetwijfeld in orde zijn; gemaakt en onderhouden door een fanatiekeling. Fietst ook gewoon goed, niets aan te merken. Het is dus puur cosmetisch dat ik 'm wil veranderen en van nieuwe lak cq. ander kleurtje wil voorzien.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')