abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 13:26:33 #76
8781 crew  Frutsel
pi_97028867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik heb voor niks een zwembadje gekocht voor zondag... :'(
Zaterdag zou nog kunnen hoor :P
pi_97036835
Na IRI/NCEP/WCS nu ook de Engelsen die voor een droog en warme zomer gaan! Speciaal voor de zagers onder ons. De zomer is nog niet begonnen of ze hebben hun oordeel al klaar :(

http://nwstatic.co.uk/NetweatherSummerForecast2011-Summary.pdf
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_97036971
Hieronder het model CFS. Het model werkt door middel van heranalyse van gegevens (NCEP heranalyse 2) en de oceaan voorwaarden van GODAS (Global Ocean data Assimilation). Beide datasets zijn van de vorige dag en dus moet je ervan bewust zijn dat de gegevens al een dag oud.

Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:14:20 #79
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_97037754
Nou laat maar komen met veel geweld graag!
pi_97042137
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:52 schreef meteo-online het volgende:
Hieronder het model CFS. Het model werkt door middel van heranalyse van gegevens (NCEP heranalyse 2) en de oceaan voorwaarden van GODAS (Global Ocean data Assimilation). Beide datasets zijn van de vorige dag en dus moet je ervan bewust zijn dat de gegevens al een dag oud.

[ afbeelding ]
Mooi vooruitzicht, hopen dat het uitkomt.
Onderstaande kaart (ook CFS) voorspeld ook een warme juni voor Nederland.

donderdag 19 mei 2011 @ 19:12:31 #81
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_97042202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:52 schreef meteo-online het volgende:

[ afbeelding ]
3 weken vooruit... :N
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:17:33 #82
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_97042477
Ik zie het dan wel wat voor weer het gaat worden.... die seizoensvoorspelling ben ik niet zo'n fan van. :)

al die cape van de afgelopen dagen zit nu en het komende weekend lekker in duitsland :( ze voorspellen daar veel en heftig onweer. Ook nu zitten er al veel buien...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_97047324
Ik reken al op een droge zondag, en áls er neerslag valt zijn het spetterbuitjes.
Life is Music
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:51:56 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_97068431
Worden er voor zondag regenbuien voorspeld die de hele dag kunnen vallen, of zijn het onweersbuien voor het eind van de middag?

Wil gaan fietsen zondag, maar moet er wel een beetje weer voor zijn...
pi_97077318
Leuk cape/lifted kaartje voor komende donderdag.
Wat niet wil zeggen dat het ook gaat uitkomen. :)

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2011 15:35:46 ]
pi_97077742
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:51 schreef Blik het volgende:
Worden er voor zondag regenbuien voorspeld die de hele dag kunnen vallen, of zijn het onweersbuien voor het eind van de middag?

ECMWF heeft een redelijk neerslagsignaal voor zondag. Eind van de ochtend begint het in zeeland en trekt dan door naar het oosten van het land. Volgens de laatste kaarten.
Grote hoeveelheden zijn het niet, maar het lijkt me niet het ideale fietsweer.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:58:45 #87
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_97078411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:51 schreef Blik het volgende:

In het oosten van het land kun je op zondagmiddag regenbuien mogelijk met onweer verwachten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_97085375
En in de nieuwe run is de cape voor donderdag totaal verdwenen. c_/
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:33:25 #89
34663 SpeedyGJ
pi_97091109
Laten we nu maar 2 maanden droogte hebben en daarna effe in 1 maand 200mm :D waarvan 199mm met onweer ;)
pi_97093040
Bij Enkirch (tussen Koblenz en Trier in Duitsland) zaten mijn ouders in een flinke onweersbui :')

Ik wil hier ook onweer :(

ma-do 24oC met een beetje regen zonder onweer in de nacht, vrijdags 26oC met de hele nacht een beetje gerommel, zaterdags 30oC met vanaf 20:30 (nog tijd om de buitenboel op te ruimen) een knallend onweer, en dat ook op zondag.
_DAT_ is mijn ideale zomer :z
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:22:33 #91
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_97097639
Mijn onweerswensen voor de zomer:

Op een paar dagen aan het begin van de avond een spectaculair onweer.
Een warme periode die steeds broeieriger wordt, tot het op een dag gaat losbarsten en de meteorologen het al de dag van te voren uitgebreid aankondigen. Zo'n dag, volgend op een plakkerige, warme nacht, waarbij je in de ochtend de instabiliteit al kan zien in de lucht (met AC Castellanus / AC Floccus) en de temperatuur om 8:00u 's ochtends al 25°C haalt op sommige plaatsen. De instabiele bewolking drijft weg en tussen 10:00u en 12:00u wordt 30°C al gehaald.

Er ontstaat een laag dunne sluierbewolking waar de zon nog voelbaar doorheen schijnt en het voelt alles behalve behaaglijk door de hoge dauwpunten. Aan het eind van de middag kleurt de lucht richting het zuidwesten donkerder en een donkere wolkenmassa nadert met wat lijkt op een lichte band bewolking, een rolwolk. De eerste donders zijn nu ook te horen.

Als de rolwolk dichterbij komt lijkt deze tegen een pikzwarte lucht af te steken. In deze lucht zijn flinke bliksemflitsen te zien. De rolwolk komt nu met een enorme vaart dichterbij en de wind begint ook aan te trekken. Dit is het begin van een heftig onweer met veel neerslag, die tot laat in de avond duurt. ^O^

Op meerdere dagen laat in de avond en 's nachts onweer.
Dit zijn van die heerlijke onweersfronten die zich al ver van te voren aankondigen aan de horizon, of juist verspreide buien(-clusters) die de lucht in alle hoeken verlichten met weerlicht en bij het overtrekken soms veel ontladingen laten zien.

Bij het meest bizarre nachtonweer dat ik ooit meegemaakt heb ontstond dichte grondmist na de neerslag, zo'n 1 meter hoog, net als een rookmachine op een podium. Dat zag er wel lekker spooky uit.

Op een vrije dag 's ochtends vroeg onweer.
Onweersbuien die om 6:00u~8:00u 's ochtends in de lucht hangen, vaak als een restant van een nachtelijk MCS of juist prefrontale buienlijn bij een koufront (met zwaar onweer) dat in de late middag over het land trekt.

Een paar dagen met supercells.
Van die onweersbuien met een herkenbare mesocycloon en redelijk heftige weersverschijnselen, waaronder natuurlijk een zeer hoge bliksemintensiteit. Hagel van 5+ cm doorsnede hoeft van mij dan weer niet. Een tornadootje zou ook wel leuk zijn, zolang deze maar niet dwars door de stad raast.

Zo! :P
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:59:10 #92
34663 SpeedyGJ
pi_97099882
Al met al valt het dus mee :+

Geef mij maar paar micro/downbursten :Y
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:46:13 #93
11766 eymey
koning één-oog
pi_97102481
Als die mooie buien van DemonRage het maar niet wagen om nét te komen als ik op Corfu zit! (begin juli).

Ik verwacht weer minstens 1 avond/nacht met taferelen zoals vorig jaar op 10 juli of 2 jaar terug op 25/26 mei. Anders beschouw ik mijn zomer als "fail" :P
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_97104855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:22 schreef DemonRage het volgende:
Mijn onweerswensen voor de zomer:

Op een paar dagen aan het begin van de avond een spectaculair onweer.
Een warme periode die steeds broeieriger wordt, tot het op een dag gaat losbarsten en de meteorologen het al de dag van te voren uitgebreid aankondigen. Zo'n dag, volgend op een plakkerige, warme nacht, waarbij je in de ochtend de instabiliteit al kan zien in de lucht (met AC Castellanus / AC Floccus) en de temperatuur om 8:00u 's ochtends al 25°C haalt op sommige plaatsen. De instabiele bewolking drijft weg en tussen 10:00u en 12:00u wordt 30°C al gehaald.

Er ontstaat een laag dunne sluierbewolking waar de zon nog voelbaar doorheen schijnt en het voelt alles behalve behaaglijk door de hoge dauwpunten. Aan het eind van de middag kleurt de lucht richting het zuidwesten donkerder en een donkere wolkenmassa nadert met wat lijkt op een lichte band bewolking, een rolwolk. De eerste donders zijn nu ook te horen.

Als de rolwolk dichterbij komt lijkt deze tegen een pikzwarte lucht af te steken. In deze lucht zijn flinke bliksemflitsen te zien. De rolwolk komt nu met een enorme vaart dichterbij en de wind begint ook aan te trekken. Dit is het begin van een heftig onweer met veel neerslag, die tot laat in de avond duurt. ^O^

Op meerdere dagen laat in de avond en 's nachts onweer.
Dit zijn van die heerlijke onweersfronten die zich al ver van te voren aankondigen aan de horizon, of juist verspreide buien(-clusters) die de lucht in alle hoeken verlichten met weerlicht en bij het overtrekken soms veel ontladingen laten zien.

Bij het meest bizarre nachtonweer dat ik ooit meegemaakt heb ontstond dichte grondmist na de neerslag, zo'n 1 meter hoog, net als een rookmachine op een podium. Dat zag er wel lekker spooky uit.

Op een vrije dag 's ochtends vroeg onweer.
Onweersbuien die om 6:00u~8:00u 's ochtends in de lucht hangen, vaak als een restant van een nachtelijk MCS of juist prefrontale buienlijn bij een koufront (met zwaar onweer) dat in de late middag over het land trekt.

Een paar dagen met supercells.
Van die onweersbuien met een herkenbare mesocycloon en redelijk heftige weersverschijnselen, waaronder natuurlijk een zeer hoge bliksemintensiteit. Hagel van 5+ cm doorsnede hoeft van mij dan weer niet. Een tornadootje zou ook wel leuk zijn, zolang deze maar niet dwars door de stad raast.

Zo! :P
Laat maar komen die supercellen, rolwolken en onweer.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_97111739
De oper gaat donderdag voor bijna 30 graden. :)

pi_97112395
Donderdag 29 graden en vrijdag 18 volgens dat blauwe lijntje. (Oper?)
Life is Music
pi_97113028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:58 schreef Fredo55 het volgende:
Als je kijkt naar het rode lijntje op beiden dagen rond de 30 graden :)
pi_97113618
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:58 schreef Fredo55 het volgende:
De oper is de rode lijn en die geeft voor donderdag bijna 30 graden.

pi_97113770
ECMWF kaartjes laat op vrijdag de temperatuur ook dicht bij de 30 graden komen. Maar als je naar de pluim kijkt denk ik dat dat niet gaat gebeuren. De rest van de lijntjes laten daar iets heel anders zien.

zaterdag 21 mei 2011 @ 13:12:17 #100
34663 SpeedyGJ
pi_97114558
In enkele seconden is de wind om van zuid naar noord, bizar gezicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')