Inmiddels is officieel bekend gemaakt dat 70 procent van alle prostituees gedwongen wordt.
Ik heb hier persoonlijk mee te maken gehad en ik kan iedereen vertellen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een prostituee vrijwillig dit werk deed, dus ik weet zeker dat dit percentage nog veel hoger ligt. En de politie....alsjeblieft zeg! Die zijn er voor mij nooit geweest! Ik kreeg hulp van wel een heel bijzondere man: Marcel Zwoferink!
Ik was 17 toen alle ellende begon. Mijn ´vriend´, rotterdammer, dwong me hardhandig seks te hebben, eerst met zijn vrienden, later met betalende klanten. Hij mishandelde me. Soms zo erg dat ik dagen lang niet toonbaar was voor de buitenwereld.
Ik schaamde me ontzettend en was doodsbang voor mijn ´vriend´. Toen ik 19 was, moest ik achter het raam, op de wallen. Als er een politie langs kwam, zwaaide die soms naar mij. Ik zag soms, vanaf het begin op de Wallen, dat mijn pooier korte gesprekjes voerde met politie-agenten. Ik had alle hoop op een gegeven moment opgegeven. Wilde ook niet meer leven.
Op een dag kwam er een grote man bij mij binnen. Ik sloot de gordijnen en meldde me per telefoon bij mijn ´vriend´ en gaf door dat ik een klant had. De ´klant´ noemde opeens mijn echte naam en liet me persoonlijke items en foto´s zien van mijn ouders en vrienden. Die ´klant´ was.... Marcel Zwoferink. Gekomen om mij te redden, uit de situatie te halen (wat echt niet zo gemakkelijk ging, had te maken met erg gevaarlijke mensen) en hij presenteerde mij een mogelijk toekomstbeeld. Alles wat hij mij vertelde bleek de waarheid. Ik ben nu 22 en ben heerlijk vrij. Soms vraag ik mij af waarom het een 'bijzondere' burger moest zijn om mij uit die shit te halen ipv de politie?