Juistem. Wat dat betreft zijn we het dus wel eens.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:40 schreef Esses het volgende:
[..]
Probeer het eens, want met jou heb ik al lang geen medelijden meer. Ga eerst lezen en vind dan maar eens uit waar wij in ons werk tegen aan lopen. Zoals Peter R ook al zegt. Ik ben niet tegen de politie maar tegen de Politiek die zijn plicht verzuimd.
Waarom geef je dan zo af op de politie die niet meer kan doen?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juistem. Wat dat betreft zijn we het dus wel eens.
Omdat ze zelf een signaal moeten afgeven aan de politiek. Maar dat doen ze niet, of te weinig.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom geef je dan zo af op de politie die niet meer kan doen?
Wat voor signaal moet de diender op straat afgeven?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat ze zelf een signaal moeten afgeven aan de politiek. Maar dat doen ze niet, of te weinig.
Ja, en? Lijkt me dat agenten ook mensen zijn, en dus ook burgerlijke ongehoorzaamheid kunnen gebruiken om de politiek duidelijk te maken dat het zo niet gaat werken.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Wat voor signaal moet de diender op straat afgeven?
Als de politiek de agent op straat toestaat fotos te uploaden van verdachten (immers het is geen veroordeelde) heb je ook gelijk de poppen aan het politieke dansen.
Burgerlijke ongehoorzaamheid? LOL, je slaat de plank wel heel erg mis.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, en? Lijkt me dat agenten ook mensen zijn, en dus ook burgerlijke ongehoorzaamheid kunnen gebruiken om de politiek duidelijk te maken dat het zo niet gaat werken.
Wat denk je van de tonnen papierwerk en verantwoordingen?quote:Nogmaals, ik ben heel erg benieuwd wat ze nu zoal op bureau uitvoeren.
Checkquote:Ik werk door,
Breng ze door met een boterham en papierwerkquote:heb geen pauzes,
Werkend achter de computerquote:eet in de auto,
Conform Strafvorderingquote:en doe mijn ding. Conform de postwet,
Iets doen?quote:kunnen agenten ook doen, eens gewoon ff iets doen.
Arrogant? Nee, ik zal is met 50 man op je route gaan staan. 4 weken lang. ieder huis vragen of je nog post voor me hebt. Dat maak je mee aan zo'n balie. Have funquote:Btw, zag je ook die arrogante houding van die "dienstdoende" agent toen ze op bureau kwamen? Waarna een behulpzame agent ineens in beeld kwam? Het is gewoon de arrogantie die ze tonen.
je laat je kennenquote:
Gelezen en voor kennis aangenomen. Zit iets in, zit anderzijds ook weer iets NIET in.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:48 schreef Sine_Pari het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar misschien moet men even een stapje terug doen en afstand nemen. Drie maal tot tien tellen en eens door ademen. Daarna eens afvragen wie de politiewetten maakt, en zien aan welke voorschriften deze (de politie) zich moet houden ivm een onderzoek. Wijkt de politie van deze voorschriften/wetten af, zal in verloop van een eventuelen rechtzaak verschillend bewijsmateriaal als niet bruikbaar (ivm de voorschiften/wetten) worden bestempeld en het een vervolging enkel maar kunnen verzwaren. Ook de vergelijking omtrend de motor en haark mag hard klinken maar zoals Essen aangeeft gaat het bij beide om een diefstal. Wat nu als er een sentimentele waarde aan de haark zit, omdat hij van opa was om maar iets te noemen. Zou het eerlijk zijn dat een zaak die "enkel" materieele schade kent hogere ingeschat zou worden dan een zaak die sentimentele schade heeft? En wat nu als er ook nog eens een zaak is waar materieele alswel sentimentele schade is. Hoe willen wij dan dat de politie de zaken indeelt? Precies dat ze zich aan de voorschriften en wetten houden. Zijn wij niet diegene die het eerste luid brand en moord schreeuwen als de politie een voorschrift/wets overtredeing maakt? Maar is het dan niet ook hypocrite als het om onze eigen belangen gaat te verwachten dat voorswchiften/wetten etc gebroken, gebogen, etc kunnen worden. Verder zou ik er ook nog eens op willen wijzen dat we het hier enkel uit enkel een (deels) pers/media perspectief zien. Hou vaak heb ik hier of elders gelezen dat leden/lezers kwaad zijn omdat de pers/media het uit enkel een punt belicht hebben. En zoals Essen ook al aangeeft, hoe zou het zijn als men zelf elke keer weer opgebelt word met vragen die men om wat voor reden niet kan beantwoorden. Ja het zal heel frustrerend zijn voor Ronnie dat er na zijn gevoel niet of niet genoeg gedaan word omtrend de gestollen motor. Ja ook ik zou waarschijnlijk gefrustreerd raken als ik zou weten dat de dader een bekende is met een lang strafblad. Maar wat is met de dame van politie? Kan en mag men van haar verwachte dat ze elke crimineel die ooit eens op tv is geweest kent/ dan wel de namen heeft moeten onthouden. En hou verre weten we uitwat we in dit programma konden zien wat deze zelfde dame met de verkregen informatie heeft gedaan. Ook vind ik het opvallend dat hier (U.S.) waar er niet zo een voorzicht is met betrekking tot verdachte en criminelen, en/of de politie wetten iest anders zijn, er geroepen word dat het mensontwaardig is. Maar men dezezelfde mensontwaardige weten wil zien toegepast gaat het om eigen belangen. Stap nu weer eens wat dichteraan, zet de roze bril af en bekijk de zaak eens vanuit meerdere punten een men zal zien dat de fout niet bij de politie ligt, maar bij de burgers zelf die hun vertegenwoordigers zelf hebben gekozen en deze vertegenwoordigers precies die wetten hebben laten maken die nu gehandhaafd worden.
Dat dus......quote:
Geef toe, er lopen een hele hoop horken rond binnen het politie apparaat. Horken waarvan de arrogantie vanaf druipt terwijl ze niks nada nul ervaring hebben met het echte leven. Geloof me, ben ze al tegengekomen. Grote bek, maar niets van dienstbaarheid.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:31 schreef Esses het volgende:
Je doet heel veel mensen onrecht aan door je achterlijke standpunt aan te houden. Ik denk dat je maar eens een dagje mee moet lopen om er achter te komen hoe gigantisch ontspannen een dagje politieagentje spelen is. Maar ach. ik ga je beeld toch niet veranderen. Was het maar zo
Dat ga ik niet toegeven.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geef toe, er lopen een hele hoop horken rond binnen het politie apparaat.
<<Moddereet zelf alvast wat weg>>quote:Horken waarvan de arrogantie vanaf druipt terwijl ze niks nada nul ervaring hebben met het echte leven.
Grote bek maar niets van dienstbaarheid. Tjah, dat is dan waarschijnlijk wederzijds. Tjah.quote:Geloof me, ben ze al tegengekomen. Grote bek, maar niets van dienstbaarheid.
Horeca avond?quote:Op maandag 16 mei 2011 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Voorbeeld:
Markt te Eindhoven.
Ik wil taxi nemen naar huis van vriendin. Ik vragen aan meneer agent waar de dichtstbijzijnde taxi-standplaats is. Wat krijg ik als antwoord? "dat zoekt u zelf maar uit, we zijn hier geen gids".
Esses, vertel mij nu eens wat jij hiervan vind.
Ik heb die agent gezegd wat ik ervan vond, en zijn vrouwelijke collega vond zijn antwoord ook niet echt correct. Een agent moet ook dienstbaar zijn ipv arrogant te zijn en denken dat die Jezus is.
Dan spoor ik zelf wel die gast op, schijn je sneller mee te zijn dan dat de politie dat voor je kunt oplossenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:52 schreef Esses het volgende:
Verder kap ik erover. Ik hoor je wel weer janken als je een opsporingsinstantie nodig bent.
ja, en vervolgens hoop ik dat je gepakt word voor alle wetten die je geschonden hebt. Nu antwoord op mijn vorige vraag, dan kan ik die nog beantwoorden en ben ik er klaar mee.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan spoor ik zelf wel die gast op, schijn je sneller mee te zijn dan dat de politie dat voor je kunt oplossen
Ja dus. Nou, dan moet jij is een uniform aantrekken, de helft van die dronken of aangeschoten klootzakjes voor je hebben staan. Die allemaal grappig willen zijn en vervolgens proberen te blijven lachen en vrolijk en dienstbaar te zijn. Als dat je lukt spreek ik je wel weer terug.quote:
quote:Op maandag 16 mei 2011 19:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja dus. Nou, dan moet jij is een uniform aantrekken, de helft van die dronken of aangeschoten klootzakjes voor je hebben staan. Die allemaal grappig willen zijn en vervolgens proberen te blijven lachen en vrolijk en dienstbaar te zijn. Als dat je lukt spreek ik je wel weer terug.
Met andere woorden, ik geef ze groot gelijk.
Ik zeg het je, trek eens een uniform aan. Ga der staan en probeer het eens op een horeca avond. Dan kom je er pas achter. Op dit moment heb je gewoon ontzettend makkelijk praten. Anyway, ik ben er klaar mee. En buitenlandse toeristen? Like I give ...quote:Op maandag 16 mei 2011 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Een hele simpele vraag is dus al teveel gevraagd van de politie?
Zullen buitenlandse toeristen ook heel erg waarderen
Mooie instelling heb je dan als agent.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zeg het je, trek eens een uniform aan. Ga der staan en probeer het eens op een horeca avond. Dan kom je er pas achter. Op dit moment heb je gewoon ontzettend makkelijk praten. Anyway, ik ben er klaar mee. En buitenlandse toeristen? Like I give ...
Kunnen ook ladderzat zijn en wartaal uitroepenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:58 schreef Thaboel het volgende:
Gelukkig kan je een toerist totaal niet onderscheiden van een dronken persoon
Alsof er voor een agent verschil zit in wie hij tegenover zich heeft, een buitenlandse toerist of een Hollander. Lekkere Nederlander ben jij.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooie instelling heb je dan als agent.
Je weet best wat ik bedoel Esses. De dienstbaarheid van een agent. En ga je aub niet verschuilen achter wat jij eerder schreef. Een agent dient ten alle tijden correct, kordaat en helpend op te treden, ook al heeft die daar ff de pest aan.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Alsof er voor een agent verschil zit in wie hij tegenover zich heeft, een buitenlandse toerist of een Hollander. Lekkere Nederlander ben jij.
Ik heb het niet over stressvolle situaties. Jij bent nu gewoon net als de rest van het kloterige kut volk in dit land mee aan het praten over dingen waar jij überhaupt geen ervaring mee hebt. Laat staan dat het werk van een militair op standje lomp en onbezonnen enigerwijs te vergelijken valt met dat van een agent. Ik betwijfel niet of een agent op het moment dat hij daar staat en lomp reageert zijn werk waard is. Immers dit is de simpelste manier om die dronken lui te lozen. Ik begin meer en meer voorstander te worden van een carabinieri aanpak. Gewoon over de vervelende types zonder waarschuwing de lange lat. Zelfs als je verkeerd naar ze kijkt. Eindelijk een beperking van het achterlijke klotenvolk in Nederland. Eindelijk eens een beperking van het bijdehante gedrag van de gemiddelde Nederlander. Rijd een agent in een auto eens te hard is de wereld te klein. Vervolgens word hij opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Echt... Jij bent een typische Nederlander, een eigen mening niet eens waard voor ik die commentaren weer krijg.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
De politie moet daartegen kunnen, net zoals militairen dienen te handelen tijdens stressvolle situaties. Indien die agent dat niet kan of wil, dan is die zijjn vak niet waard. Een agent behoord te helpen, niet de arrogante kwast uit te hangen en bijdehand te doen.
En ook jij gedraagt je niet altijd even keurig. Daarbij heeft een agent meer werk dan de 10 miljoen dronken lui te helpen die vragen waar de taxi's zijn. Dat is mogelijk als jij fixt dat er 100x meer agenten in Nederland komen. Zolang jij je bekrompen zicht houd op het politieapparaat ben je net zo erg als Peter R of noem het op wie. Janken als je ze nodig bent maar klagen als dat niet zo is. Typisch.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel Esses. De dienstbaarheid van een agent. En ga je aub niet verschuilen achter wat jij eerder schreef. Een agent dient ten alle tijden correct, kordaat en helpend op te treden, ook al heeft die daar ff de pest aan.
Het excuus dat die al tig keer dezelfde vraag krijgt is een non-argument.
Ik krijg ook tig keer de vraag of ik iemand gedood heb omdat ik militair was.
Maar die doen dat in het chinees, duits of engels.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kunnen ook ladderzat zijn en wartaal uitroepen
Nee, in 99 van de 100 gevallen gewoon in het Nederlands, zijn zo Nederlands als de tyfus en Blank als de zon.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:06 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Maar die doen dat in het chinees, duits of engels.
En die etters doen het in het marrokaans, turks of een mengeling van die 2
Wat is er gvd zo moeilijk aan, om iemand die gewoon nuchter is de weg te wijzen naar de taxi-standplaats? Leg mij dat nu eens uit.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:05 schreef Esses het volgende:
[..]
En ook jij gedraagt je niet altijd even keurig. Daarbij heeft een agent meer werk dan de 10 miljoen dronken lui te helpen die vragen waar de taxi's zijn. Dat is mogelijk als jij fixt dat er 100x meer agenten in Nederland komen. Zolang jij je bekrompen zicht houd op het politieapparaat ben je net zo erg als Peter R of noem het op wie. Janken als je ze nodig bent maar klagen als dat niet zo is. Typisch.
Ach dat is het mooiste van mijn werk. Je doet het nooit goed en de beste stuurlui staan aan wal.
Zie je, daar ben je al. Net zo erg als de rest van de Nederlanders. Onbeschoft als de tyfus.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat is er gvd zo moeilijk aan, om iemand die gewoon nuchter is de weg te wijzen naar de taxi-standplaats? Leg mij dat nu eens uit.
O? Volgens mij ben jij hier diegene die doof is voor alles. Van de uitleg met wettelijke inhoud tot de uitleg hoe de praktijk is. Jij wilt het gewoon niet horen. Jij denkt dat een politieagent alles weet wat er in een stad gebeurd. Of de huidige verblijfplaats van een veroordeelde voortvluchtige is. Jij bent diegene die denkt dat het allemaal zo makkelijk is en luistert niet naar de redelijke argumenten daartegen. Pas op het moment dat jij je hersens gaat gebruiken en eens redelijk terug argumenteert is er een mogelijkheid om een discussie te voeren met jou.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Esses, met alle respect, maar je laat jezelf nu wel erg kennen hoor, sorry dat ik het zeg.
Agenten worden hier dus niet op getrained? Zouden ze eens moeten doen, stukje beleefdheid tonen indien de aanspreker beleefd is tegen hen. Dan gaat hun werk vanzelf een stukje makkelijker.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:09 schreef Esses het volgende:
[..]
Zie je, daar ben je al. Net zo erg als de rest van de Nederlanders. Onbeschoft als de tyfus.
Overigens is het iemand een taxi-standplaats wijzen geen probleem. De mensen die vervolgens nog 9 keer terugkomen om het te vragen, met jouw telefoon willen bellen. Je spontaan gaan omhelzen en aan je porto rammelen. Je wapen gaan proberen te trekken.
Ik spreek je wel weer als jij dat pak aan hebt gehad en daar gestaan hebt. Dan pas ga ik weer met jou in discussie. Dan pas kom jij erachter dat het zeer snel een keer klaar is. Maar tot die tijd ben jij gewoon de zoveelste IWAB.
Had het tegen ERquote:Op maandag 16 mei 2011 20:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, in 99 van de 100 gevallen gewoon in het Nederlands, zijn zo Nederlands als de tyfus en Blank als de zon.
Ik ben er overigens klaar mee. Tabé.
Zeg eens eerlijk, vond jij die uitzending mbt handelen politie ook niet tenenkrommend?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:12 schreef Esses het volgende:
[..]
O? Volgens mij ben jij hier diegene die doof is voor alles. Van de uitleg met wettelijke inhoud tot de uitleg hoe de praktijk is. Jij wilt het gewoon niet horen. Jij denkt dat een politieagent alles weet wat er in een stad gebeurd. Of de huidige verblijfplaats van een veroordeelde voortvluchtige is. Jij bent diegene die denkt dat het allemaal zo makkelijk is en luistert niet naar de redelijke argumenten daartegen. Pas op het moment dat jij je hersens gaat gebruiken en eens redelijk terug argumenteert is er een mogelijkheid om een discussie te voeren met jou.
Op dit moment ben je iemand die "wel even een foto op marktplaats zet als politieagent" en "oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid onder agenten". Jij ehbt geen idee van de onmogelijkheden en als die weergegeven worden dan gooi je het nog op de agent op straat.
Voor het horeca gedeelte, zie mijn vorige post.
Zat op getraind.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Agenten worden hier dus niet op getrained?
Ik durf te gokken dat je beleefdheid toen al wel wat tegengevallen heeft. Maar indien dat niet zo is, dan nog geef ik de agent gelijk. Maar dat moet je meemaken, dan pas ga je er achter komen.quote:Zouden ze eens moeten doen, stukje beleefdheid tonen indien de aanspreker beleefd is tegen hen.
Mnee, dat is een illusie. Dat houd je een jaar? 6 maanden? misschien max 3 afhankelijk van hoeveel horeca diensten jij draait. Dan kom je er wel achter.quote:Dan gaat hun werk vanzelf een stukje makkelijker.
Mneu, niet alleen tegen schorrie morrie maar gewoon tegen alles wat verkeerd kijkt.quote:Tegen schorre-morrie (daar reken ik mij dus totaal niet toe) die herrie willen? Ok, lange lat erover.
Woensel heb ik gewoond, wel Woensel-Zuid, het min of meer beschaafde gedeelte:)quote:Op maandag 16 mei 2011 20:14 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Had het tegen ERMaar ER als eindhovenaar zal je ook Woensel kennen
. Loop daar eens doorheen als geuniformeerd persoon dan zul je begrijpen dat op een gegeven moment ff klaar bent met lief zijn en wrs ben je helaas diegene geweest na een incidentje met een lieverdje
Nee, met betrekking tot het terugkoppelen van informatie is netjes de Wet Terwee gevolgd. Dat jij niet weet wat dat is, niet mijn probleem. Bij een aangifte krijg je keurig een informatieblad.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, vond jij die uitzending mbt handelen politie ook niet tenenkrommend?
ER, als het wettelijk gezien mogelijk was had ik je met alle liefde eens in een auto gezet en met een collega de straat op gezet. Dan kan je er achter komen. Het uitleggen? Nee, zal lastig zijn.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
@Esses, dan kunnen we discissieren tot we een ons wegen, jij hebt jouw mening, ik de mijne, plus mijn eigen ervaringen daarmee.
Laten we het maar rusten en een pint drinken.
Cheers!
Ik snap het ergens ook wel, de frustratie van de agent op de straat zelf hoor.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:19 schreef Esses het volgende:
[..]
ER, als het wettelijk gezien mogelijk was had ik je met alle liefde eens in een auto gezet en met een collega de straat op gezet. Dan kan je er achter komen. Het uitleggen? Nee, zal lastig zijn.
Stel jij neemt een aangifte op. Vervolgens is het bidden tot de planning dat jij de tijd krijgt om er überhaupt iets aan te doen omdat het volk in Nederland per definitie een X aantal auto's op straat wil hebben. Dan gaat het na 3 dagen naar een recherche eenheid. Die gaan verder met het onderzoek, en wetstechnisch heb jij er geen toegang meer toe. Jij mag dat niet meer inkijken. Hoe moet jij dan weten als jij een auto van Peter R af staat te slepen dat die beste man om de hoek staat? Vooral als jij nou net zijn hoofd niet kent. Ja echt, dat bestaat. Ook een politieagent werkt niet 24/7quote:Op maandag 16 mei 2011 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik snap het ergens ook wel, de frustratie van de agent op de straat zelf hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |