abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2011 @ 13:18:51 #1
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96834167
Ik kwam het laatste jaar nogal veel op van die 'career events', 'in-house dagen' en dat soort spul, want was bijna (ben nu) klaar met studie en dan moet je wat. En omdat je jezelf grandioos overschat klop je dan aan bij alle topwerkgevers want ja, je wil ook wat. (En natuurlijk dat veel van deze dingen gewoon leuke dagjes uit zijn waarin je in de watten wordt gelegd.) Ik bedoel de (ict- en managment-)consultancy, banking, law, magement traineeships etc.. ben trouwens totaal iets anders gaan doen uiteindelijk, dit is geen WGR topic.

En dan merk ik: álle jonge vrouwen die op dat soort plekken werken zijn bloedmooi. Eigenlijk geen uitzondering kunnen zien. En dan niet een beetje mooi, maar echt waar je als je ze op straat zou tegenkomen even denkt.. 'dámn..' [spreek uit met Will Smith MIB 1 stem]. En niet 'mooi maar dom', maar allemaal óók capabel/slim.

Een deel zal wel zijn dat HRM natuurlijk niet de kantoor-Dwight naar zo'n event laat gaan. Maar ook als je op de werkvloer rondloopt is het zo. En als ik terugdenk aan medestudentes van mij die op dat soort plekken terecht zijn gekomen, ja, dan ook.

Dit kán geen toeval zijn. Dus, krijgen mooie vrouwen altijd het voordeel van de twijfel op een sollicitatiegesprek? Pesten ze alle anderen weg? Zijn 'topwerkgevers' eigenlijk niet zo top en zitten de echte slimme mensen te zweten in het lab? Schiet maar, ik weet het niet.
pi_96834243
ts kan wel eens gelijk hebben.

Tevens TVP
  zondag 15 mei 2011 @ 13:24:15 #3
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96834399
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:18 schreef Conspicuous het volgende:
Dit kán geen toeval zijn. Dus, krijgen mooie vrouwen altijd het voordeel van de twijfel op een sollicitatiegesprek? Pesten ze alle anderen weg? Zijn 'topwerkgevers' eigenlijk niet zo top en zitten de echte slimme mensen te zweten in het lab?
m.u.v. het wegpesten: Well, duh.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:24:42 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96834418
Ach mooie vrouwen zijn zelfverzekerd en krijgen dus ook meer voor elkaar.

Daarnaast zij zijn niet veel vrouwen echt heel lelijk. Ik denk dat 80% van de vrouwen er met een goede uiterlijke verzorging en smaakvolle kleding wel goed uit kan zien. En dit type vrouwen besteed nu eenmaal veel aandacht aan het uiterlijk.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:25:42 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96834454
TS denk dat de dames die op dat soort beurzen staan een topbaan hebben :')
So we just called him Fred
  zondag 15 mei 2011 @ 13:26:04 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96834464
Slimme mensen krijgen een mooie partner, en dus kinderen die slim en mooi zijn.

Opgelost.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:28:18 #7
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96834542
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:25 schreef FredvZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid, want zie nu dat ik het niet goed heb opgeschreven, maar mijn observatie gaat dus niet over de HRM-stagiaires op beurzen. Ik ben wel slim genoeg om dat te kunnen onderscheiden ;)

Dit waren dus vooral interne dingen (zo'n beurs is ook teringsaai, d'oh.) bij een bedrijf zelf waarin je even wordt rondgeleid met een groepje studenten, een lunch doet met wat trainees van dit jaar, etc.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:29:00 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_96834571
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:24 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

m.u.v. het wegpesten: Well, duh.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:32:08 #9
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_96834711
Als ik zo eens om me heen kijk merk ik in ieder geval dat hoogopgeleide vrouwen maar zelden overgewicht hebben.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:40:27 #10
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_96835043
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:25 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk inderdaad dat het gewoon gepromotiveerde pit poezen zijn,
die een week lang een paar punten en een verhaaltje uit hun hoofd hebben moeten leren en daar mooi staan te wezen en mensen te trekken. [lekker dubbelzinnig]

Aan de andere kant moet je vaak wel het een en ander in huis hebben als vrouw om een goeie baan te scoren, ze kijken graag ergens naar.
Maar ook heb je dan een vrouw met geld, wat in veel gevallen voor hele goeie uiterlijke verzorging en kleding zorgt.
Om eerlijk te zeggen heb ik denk ik zelf meerdere keren freelance opdrachten binnen gehaald bij game bedrijven omdat ik een leuker iets was dan die Game mannetjes die game art zijn gaan doen.
[je zit dan maar 2 a 3 maanden op hun kantoor of komt af en toe langs.. maar toch]
  zondag 15 mei 2011 @ 13:50:12 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96835478
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:28 schreef Conspicuous het volgende:
Even voor de duidelijkheid, want zie nu dat ik het niet goed heb opgeschreven, maar mijn observatie gaat dus niet over de HRM-stagiaires op beurzen. Ik ben wel slim genoeg om dat te kunnen onderscheiden ;)

Dit waren dus vooral interne dingen (zo'n beurs is ook teringsaai, d'oh.) bij een bedrijf zelf waarin je even wordt rondgeleid met een groepje studenten, een lunch doet met wat trainees van dit jaar, etc.
ok wat jij wil:
TS denkt dat dames die je rondleiden op zulke dagen een topbaan hebben :')

Zeker bij grotere bedrijven worden die speciaal aangenomen voor dit soort zaken.
En er zijn zelfs promotiebedrijven speciaal voor dit soort inhouse-activiteiten.
So we just called him Fred
pi_96835536
Zij kunnen duurdere make-up betalen.
pi_96837718
Ik geloof niet dat een topmanager op zo'n career event gaat staan. Daar heb je, in de meeste gevallen, de HRM of communicatie afdeling voor.
  zondag 15 mei 2011 @ 14:39:10 #14
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_96837902
Dit moet ik even volgen.
OT: ik denk dat die vrouwen enigszins zijn geselecteerd op uiterlijk om langs te mogen komen.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_96890606
Het is gewoon waar: mensen- m.n. vrouwen - worden sterk op uiterlijk geselecteerd. Ze willen tenslotte liever een lekker ding dan iemand die het van de inhoud moet hebben.
pi_96890655
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Slimme mensen krijgen een mooie partner, en dus kinderen die slim en mooi zijn.

Opgelost.
Laat het de nerdjes niet horen.
pi_96892118
quote:
En dan merk ik: álle jonge vrouwen die op dat soort plekken werken zijn bloedmooi. Eigenlijk geen uitzondering kunnen zien. En dan niet een beetje mooi, maar echt waar je als je ze op straat zou tegenkomen even denkt.. 'dámn..' [spreek uit met Will Smith MIB 1 stem]. En niet 'mooi maar dom', maar allemaal óók capabel/slim.
Ik heb er tussen gezeten, en ik wijs je op 2 fouten:
- Nee, lang niet alle vrouwen daar zijn bloedmooi, of zelfs maar knap.
- De paar knappe vrouwen die er zijn zijn lang niet allemaal capabel/slim. Meestal zijn ze sociaal
handig en kunnen ze het spelletje goed spelen.

Dus ja, er zijn bloedmooie capabele vrouwen. Alleen is dat een uitzondering op een uitzondering.
Ja, ik generaliseer.
pi_96892385
Knappere mensen zijn gewoon slimmer omdat ze nooit vertraagd zijn door pesterijen in het leven
.
pi_96959576
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:57 schreef Golden_Pauper het volgende:
Knappere mensen zijn gewoon slimmer omdat ze nooit vertraagd zijn door pesterijen in het leven
Onzin, ik ben gepest, maar ben ook knap...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:54:44 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96959736
Voor zulk soort events huren wij ook wel eens representatieve dames hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96962682
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:52 schreef Daisy_N het volgende:
Jij hebt weer andere dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_96963316
quote:

[..]

Haha, Quasimodo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96978139
quote:
Ik kwam het laatste jaar nogal veel op van die 'career events', 'in-house dagen' en dat soort spul, want was bijna (ben nu) klaar met studie en dan moet je wat. En omdat je jezelf grandioos overschat klop je dan aan bij alle topwerkgevers want ja, je wil ook wat. (En natuurlijk dat veel van deze dingen gewoon leuke dagjes uit zijn waarin je in de watten wordt gelegd.) Ik bedoel de (ict- en managment-)consultancy, banking, law, magement traineeships etc.. ben trouwens totaal iets anders gaan doen uiteindelijk, dit is geen WGR topic.

Een deel zal wel zijn dat HRM natuurlijk niet de kantoor-Dwight naar zo'n event laat gaan. Maar ook als je op de werkvloer rondloopt is het zo. En als ik terugdenk aan medestudentes van mij die op dat soort plekken terecht zijn gekomen, ja, dan ook.

Dit kán geen toeval zijn. Dus, krijgen mooie vrouwen altijd het voordeel van de twijfel op een sollicitatiegesprek? Pesten ze alle anderen weg? Zijn 'topwerkgevers' eigenlijk niet zo top en zitten de echte slimme mensen te zweten in het lab? Schiet maar, ik weet het niet.
mwa... ik heb er wel een beetje een kijk in... ansich zijn de top managers niet echt knap (kijk maar naar een gemiddelde vrouwelijke CEO). Iedereen die op een beurs staat is goedkoop (en dus niet te duur voor een beurs).

Iedereen die op het kantoor zit (consultancy) doet zijn werk niet goed. Immers, als je je werk wel goed doet, zit je niet op kantoor.
pi_96985734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:22 schreef jstrike het volgende:
Iedereen die op het kantoor zit (consultancy) doet zijn werk niet goed. Immers, als je je werk wel goed doet, zit je niet op kantoor.
Tuurlijk wel. De secretaresses, hrm-trutjes, etc. De overhead.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:00:28 #25
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96985815
quote:

[..]

pic
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:01:28 #26
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96985852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:22 schreef jstrike het volgende:

[..]

mwa... ik heb er wel een beetje een kijk in... ansich zijn de top managers niet echt knap (kijk maar naar een gemiddelde vrouwelijke CEO). Iedereen die op een beurs staat is goedkoop (en dus niet te duur voor een beurs).

Handig om te weten dat het criterium om je werk goed te doen is dat je niet op kantoor mag zitten.
pi_96992980
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Re het volgende:
Voor zulk soort events huren wij ook wel eens representatieve dames hoor
Daar komt het wel op neer ja :@
pi_97020182

[ Bericht 100% gewijzigd door matthij02 op 19-05-2011 08:30:30 ]
pi_97020687
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Handig om te weten dat het criterium om je werk goed te doen is dat je niet op kantoor mag zitten.
in iedergeval niet op je eigen kantoor. Want immers, hoe meer je bij de klant zit, hoe meer geld je opbrengt.
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:56:44 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97027945
In het Parool stond een tijd terug interview met een topvrouw. Die gaf aan dat het geen toeval was dat er alleen maar knappe mensen werkten bij haar op kantoor. Als je 'de top' wil bereiken moet tot in de puntjes verzorgd zijn. Je moet niet alleen goed zijn in je werk, maar ook stijl hebben en goed voor jezelf zorgen. Onderdeel van het totaal pakket.

Resultaat is wel dat je dan een zaal vol aantrekkelijke mensen krijgt. Win-win situatie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97028710
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:56 schreef Ryon het volgende:
In het Parool stond een tijd terug interview met een topvrouw. Die gaf aan dat het geen toeval was dat er alleen maar knappe mensen werkten bij haar op kantoor. Als je 'de top' wil bereiken moet tot in de puntjes verzorgd zijn. Je moet niet alleen goed zijn in je werk, maar ook stijl hebben en goed voor jezelf zorgen. Onderdeel van het totaal pakket.

Resultaat is wel dat je dan een zaal vol aantrekkelijke mensen krijgt. Win-win situatie.
Ligt aan de industrie denk ik. Je kunt niet stellen dat alleen maar knappe mensen kwaliteitswerk kunnen afleveren. Als dat zo was dan waren we nooit op de maan geland.
pi_97028952
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:56 schreef Ryon het volgende:
Als je je als vrouw in de bedrijfspolitiek mengt zal het vast heel handig zijn als je er leuk uitziet. Als je die spelletjes achterwege laat en gewoon je werk wil doen maakt het niet echt uit of je iedere dag helemaal gestyled bent.
Ja, ik generaliseer.
pi_97030650
Typisch voorbeeldje van sex sells.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:37:26 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97031461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:21 schreef jstrike het volgende:

[..]

Ligt aan de industrie denk ik. Je kunt niet stellen dat alleen maar knappe mensen kwaliteitswerk kunnen afleveren. Als dat zo was dan waren we nooit op de maan geland.
Ik heb het over de branche waar TS het over heeft. Natuurlijk kunnen 'lelijke' mensen ook dingen erg goed, maar het is geen toeval dat in die branche in de top de overgrote meerderheid er stijlvol en verzorgd uitziet.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Als je je als vrouw in de bedrijfspolitiek mengt zal het vast heel handig zijn als je er leuk uitziet. Als je die spelletjes achterwege laat en gewoon je werk wil doen maakt het niet echt uit of je iedere dag helemaal gestyled bent.
Een vlot, stijlvol en representatief uiterlijk kan een belangrijke (wellicht onuitgesproken) voorwaarde zijn voor bepaalde functies. Onderdeel van de persoonlijkheid die bij het type werkt hoort.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97031606
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:37 schreef Ryon het volgende:
Een vlot, stijlvol en representatief uiterlijk kan een belangrijke (wellicht onuitgesproken) voorwaarde zijn voor bepaalde functies. Onderdeel van de persoonlijkheid die bij het type werkt hoort.
Ja, natuurlijk, maar zelden voor vakinhoudelijke functies. Vlot en hip zijn ze bij Sales, HRM, etc.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:54:45 #36
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97032088
Toch wel veel mensen hier die zeggen 'alleen Sales/HRM' of 'ja dat zijn ingehuurde events-mensen'. Tenzij ik echt heel erg in de luren ben gelegd en ze complete kantoren hebben vervangen d.m.v. een modellenbureau wil ik mijn eigen observatie hier wel vertrouwen. En zoals Ryon zegt, inderdaad een specifieke branche, en juist daar ook de vakinhoudelijke functies.

Het 'totaalpakket' van verzorgd zijn zoals Ryon het noemt klinkt aannemelijk. Maar dan nog weet ik het niet, een van de rare dingen hiermee is dat het alléén de vrouwen zijn die opvallen op deze manier.

In deze branche heb je bij de mannen gewoon een range aan mensen zitten, van mooiboy tot 'gewoon' en daaronder nog.
pi_97033692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:54 schreef Conspicuous het volgende:
En zoals Ryon zegt, inderdaad een specifieke branche, en juist daar ook de vakinhoudelijke functies.
Ben ik toch wel benieuwd welke branche dat is.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:28:43 #38
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97036015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:01 schreef jstrike het volgende:

[..]

in iedergeval niet op je eigen kantoor. Want immers, hoe meer je bij de klant zit, hoe meer geld je opbrengt.
Hoe kom je daarbij?
pi_97036441
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hoe kom je daarbij?
Geldt alleen voor consultancy.
Ja, ik generaliseer.
pi_97037263
Nogal generaliserend om meteen te denken dat mooie vrouwen zo ver komen door hun uiterlijk, je kan mooi zijn en slim zijn zonder dat je gebruik maakt van je uiterlijkheden. En je kunt niet een universitaire opleiding afronden omdat je mooi bent dus schoonheid zegt niks.
pi_97037777
Ik herken het inderdaad wel een beetje. Ook op veel netwerkbijeenkomsten e.d. stikt het vaak van leuk uitziende, vrouwelijke advocates, account managers, enzovoorts. Is nogal logisch natuurlijk, als man zijnde ben je meestal veel aandachtiger bij zo'n type vrouw, in vergelijking met zo'n midlifecrisis-geval met hippiekleding, jampotglazen en een wolvengebit, en dat weten bedrijven die zulke personen naar dergelijke bijeenkomsten sturen maar al te goed. :)
pi_97040066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:59 schreef Sofia90 het volgende:
je kan mooi zijn en slim zijn zonder dat je gebruik maakt van je uiterlijkheden.
Kan je ook mooi zijn zonder dat anderen je daarom beter behandelen?

quote:
En je kunt niet een universitaire opleiding afronden omdat je mooi bent dus schoonheid zegt niks.
Je kan het een stuk makkelijker maken voor jezelf. Beetje flirten met een jongen en je krijgt die samenvatting wel, scheelt je een hoop werk.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:33:58 #43
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97046646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef Northside het volgende:

[..]

Ben ik toch wel benieuwd welke branche dat is.
Investment banking (elke divisie.. niet alleen HR, mijn OP gaat ook op voor IBD/Trading/Sales) en management consultancy. In beide gevallen is het dus ook zo dat ik niet alleen op een event met een HR-meisje gesproken heb zoals sommigen hierboven zeggen.

Buiten deze twee branches waar ik persoonlijke ervaring heb, weet ik uit 'anecdotal evidence' dat het bij de management traineeships van top beursgenoteerde bedrijven hetzelfde is, maar dat is natuurlijk minder betrouwbaar.

EDIT: Als je me niet gelooft qua praktische observaties moet je me maar een pm sturen.

En Sofia90, het is dus niet zo dat ik dat denk. Hoewel ik natuurlijk meer mensen gezien heb (op kantoor, bij networking events, bij klanten..) dan dat ik daadwerkelijk gesproken heb, zijn alle jonge vrouwen die ik gesproken heb zowel slim als bloedmooi. Dat stond ook in m'n OP. Sterker nog, dit topic heb ik gepost juist omdat ik dezelfde reactie had als jij: die twee dingen (slim+bloedmooi) gaan normaal lang niet altijd samen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Conspicuous op 19-05-2011 20:43:47 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:40:27 #44
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97047019
Kan ik trouwens aan de extreme verhouding views/posts van dit topic afleiden dat allemaal meisjes dit stiekem meelezen en zichzelf voor de spiegel aan het opeten zijn, denkende dat ze 'er' nooit zullen komen omdat ze zichzelf niet 'bloedmooi' vinden?

Dan zou ik me erg schuldig voelen...
pi_97048937
Nou, ik kan je vertellen, dat ook in investment banking en management consulting het niet nodig is om knap te zijn, als je maar slim bent en je werk aflevert.

Heb toevallig te maken met deze groep mensen, en geloof me er lopen ook mensen rond met obesitas en en halve hartinfarct en uiteraard ook minder mooie meiden (wel proper gekleed uiteraard maar desalniettemin niet knap).
pi_97056240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:40 schreef Conspicuous het volgende:
Kan ik trouwens aan de extreme verhouding views/posts van dit topic afleiden dat allemaal meisjes dit stiekem meelezen en zichzelf voor de spiegel aan het opeten zijn, denkende dat ze 'er' nooit zullen komen omdat ze zichzelf niet 'bloedmooi' vinden?

Dan zou ik me erg schuldig voelen...
Nee, fokkertjes die hopen dat jij pics gaat posten. ;)
Ja, ik generaliseer.
pi_97056614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:13 schreef jstrike het volgende:
Nou, ik kan je vertellen, dat ook in investment banking en management consulting het niet nodig is om knap te zijn, als je maar slim bent en je werk aflevert.

Heb toevallig te maken met deze groep mensen, en geloof me er lopen ook mensen rond met obesitas en en halve hartinfarct en uiteraard ook minder mooie meiden (wel proper gekleed uiteraard maar desalniettemin niet knap).
Natuurlijk lopen die er rond. Van alleen mooie vrouwen blijft de schoorsteen niet roken.
pi_97064197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Kan je ook mooi zijn zonder dat anderen je daarom beter behandelen?

[..]

Je kan het een stuk makkelijker maken voor jezelf. Beetje flirten met een jongen en je krijgt die samenvatting wel, scheelt je een hoop werk.
Ja maar dan heb je het over de mannen die zich snel laten verleiden ;)
pi_97064790
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is gewoon waar: mensen- m.n. vrouwen - worden sterk op uiterlijk geselecteerd. Ze willen tenslotte liever een lekker ding dan iemand die het van de inhoud moet hebben.
Ik dat dat vooral afhankelijk van de branche en functie is. Als er vooral gecommuniceerd gaat worden met de klant, kan ik me voorstellen dat ze liever iemand willen die er representatief uit ziet.
signatuurloos
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:07:32 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97065123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:55 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik dat dat vooral afhankelijk van de branche en functie is. Als er vooral gecommuniceerd gaat worden met de klant, kan ik me voorstellen dat ze liever iemand willen die er representatief geil uit ziet.
Dat scheelt inderdaad enorm.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97065205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:33 schreef Conspicuous het volgende:
Investment banking (elke divisie.. niet alleen HR, mijn OP gaat ook op voor IBD/Trading/Sales) en management consultancy. In beide gevallen is het dus ook zo dat ik niet alleen op een event met een HR-meisje gesproken heb zoals sommigen hierboven zeggen.

Buiten deze twee branches waar ik persoonlijke ervaring heb, weet ik uit 'anecdotal evidence' dat het bij de management traineeships van top beursgenoteerde bedrijven hetzelfde is, maar dat is natuurlijk minder betrouwbaar.
Ok, van investment banking weet ik niets. Ik heb een aantal jaren tussen de ICT consultants gezeten en eventjes tussen de strategy consultants. Daar vond ik de verhoudingen niet anders dan op de gemiddelde HBO/universiteit. Maar misschien moet ik dan eens een overstap naar de bankenwereld gaan overwegen, als daar al het lekkers zit. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_97065232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:36 schreef Sofia90 het volgende:
Resultaat is hetzelfde. Uiterlijk zal altijd wel een rol spelen bij die dingen, of je het nou zelf wil of niet.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:25:41 #53
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97065582
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:28 schreef Conspicuous het volgende:
Dat soort dingen wordt ook vaak gedaan door een lokaal lekker wijf hoor. Niet dat ze daar niet werkt, maar als wij een potentieele nieuwe werknemer hebben in het bezit van XY chromosomen dan komt onze HR chick ook ff hoi zeggen.

Ik zit al 8 jaar in dat HR / ICT / consultancy wereldje en er zijn in Nederland gewoon best veel mooie vrouwen. Maar onderschat niet het effect van contrast; op een project waar ik zit zit een meid die gewoon okay is, mooi figuur maar verder niks bijzonders. Maar omdat 90% man is, wordt ze vanzelf knapper.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:27:52 #54
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97065632
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:36 schreef Sofia90 het volgende:
Nee hoor, het gaat om de gunfactor. Mensen gunnen anderen sneller iets als ze die persoon aardig en/of aantrekkelijk vinden. Dit speelt in sales ook een grote rol. Hoe naar het eigenlijk ook is, maar iemand met ernstige brandwonden in z'n gezicht kan niet goed op een sales functie ingezet worden omdat hij significant minder binnen zal halen dan iemand die eruit ziet als George Clooney.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:53:18 #55
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_97068476
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:25 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat soort dingen wordt ook vaak gedaan door een lokaal lekker wijf hoor. Niet dat ze daar niet werkt, maar als wij een potentieele nieuwe werknemer hebben in het bezit van XY chromosomen dan komt onze HR chick ook ff hoi zeggen.

Ik zit al 8 jaar in dat HR / ICT / consultancy wereldje en er zijn in Nederland gewoon best veel mooie vrouwen. Maar onderschat niet het effect van contrast; op een project waar ik zit zit een meid die gewoon okay is, mooi figuur maar verder niks bijzonders. Maar omdat 90% man is, wordt ze vanzelf knapper.
Helemaal mee eens!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:34:07 #57
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_97239047
quote:
Hahaha de moeder maffia :P
pi_97243268
Deze topic kon toch beter jonge vrouw + bloedmooi = topbaan heten :9 (vind ik)
pi_97243894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:45 schreef be-strong het volgende:
Jonge vrouw + bloedmooi = directiesecretaresse komt toch meer voor. ;)
Ja, ik generaliseer.
pi_97243925
Ik zie alleen maar van die horken op hoge plekken werken.
De mooie vrouwen gebruiken ze bij career events op nerdjes en andere jonge jochies te lokken om voor hun te komen werken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:07:04 #61
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_97243941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:45 schreef be-strong het volgende:
Ik zie vaker oudere heren op hoge functies dan bloedmooie vrouwen
pi_97244065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:07 schreef PB-tje het volgende:
Dat, en de spodarische vrouw die je in een dergelijke functie ziet is doorgaans van het type hork inderdaad.
pi_97244099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:07 schreef PB-tje het volgende:

[..]

O oke, ik heb het verder niet gezien ofzo, maar na aanleiding wat sommige mensen hier posten.
pi_97244233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Jonge vrouw + bloedmooi = directiesecretaresse komt toch meer voor. ;)
Voor sommige vrouwen is dat al een topbaan :P Ik heb weleens parttime in een supermarkt gewerkt. En daar was een fulltime cassiere die ging stoppen en in een callcenter ging werken. Nou je wil niet weten hoe erg ze daarmee zat op te scheppen.
pi_97244266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:15 schreef be-strong het volgende:
Voor sommige vrouwen is dat al een topbaan :P Ik heb weleens parttime in een supermarkt gewerkt. En daar was een fulltime cassiere die ging stoppen en in een callcenter ging werken. Nou je wil niet weten hoe erg ze daarmee zat op te scheppen.
Opscheppen over een baantje in een callcenter. :') _!!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:54:39 #66
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_97245512
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:16 schreef Techno het volgende:

Opscheppen over een baantje in een callcenter. :') _!!
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')