abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2011 @ 13:18:51 #1
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96834167
Ik kwam het laatste jaar nogal veel op van die 'career events', 'in-house dagen' en dat soort spul, want was bijna (ben nu) klaar met studie en dan moet je wat. En omdat je jezelf grandioos overschat klop je dan aan bij alle topwerkgevers want ja, je wil ook wat. (En natuurlijk dat veel van deze dingen gewoon leuke dagjes uit zijn waarin je in de watten wordt gelegd.) Ik bedoel de (ict- en managment-)consultancy, banking, law, magement traineeships etc.. ben trouwens totaal iets anders gaan doen uiteindelijk, dit is geen WGR topic.

En dan merk ik: álle jonge vrouwen die op dat soort plekken werken zijn bloedmooi. Eigenlijk geen uitzondering kunnen zien. En dan niet een beetje mooi, maar echt waar je als je ze op straat zou tegenkomen even denkt.. 'dámn..' [spreek uit met Will Smith MIB 1 stem]. En niet 'mooi maar dom', maar allemaal óók capabel/slim.

Een deel zal wel zijn dat HRM natuurlijk niet de kantoor-Dwight naar zo'n event laat gaan. Maar ook als je op de werkvloer rondloopt is het zo. En als ik terugdenk aan medestudentes van mij die op dat soort plekken terecht zijn gekomen, ja, dan ook.

Dit kán geen toeval zijn. Dus, krijgen mooie vrouwen altijd het voordeel van de twijfel op een sollicitatiegesprek? Pesten ze alle anderen weg? Zijn 'topwerkgevers' eigenlijk niet zo top en zitten de echte slimme mensen te zweten in het lab? Schiet maar, ik weet het niet.
pi_96834243
ts kan wel eens gelijk hebben.

Tevens TVP
  zondag 15 mei 2011 @ 13:24:15 #3
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96834399
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:18 schreef Conspicuous het volgende:
Dit kán geen toeval zijn. Dus, krijgen mooie vrouwen altijd het voordeel van de twijfel op een sollicitatiegesprek? Pesten ze alle anderen weg? Zijn 'topwerkgevers' eigenlijk niet zo top en zitten de echte slimme mensen te zweten in het lab?
m.u.v. het wegpesten: Well, duh.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:24:42 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96834418
Ach mooie vrouwen zijn zelfverzekerd en krijgen dus ook meer voor elkaar.

Daarnaast zij zijn niet veel vrouwen echt heel lelijk. Ik denk dat 80% van de vrouwen er met een goede uiterlijke verzorging en smaakvolle kleding wel goed uit kan zien. En dit type vrouwen besteed nu eenmaal veel aandacht aan het uiterlijk.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:25:42 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96834454
TS denk dat de dames die op dat soort beurzen staan een topbaan hebben :')
So we just called him Fred
  zondag 15 mei 2011 @ 13:26:04 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96834464
Slimme mensen krijgen een mooie partner, en dus kinderen die slim en mooi zijn.

Opgelost.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:28:18 #7
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96834542
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:25 schreef FredvZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid, want zie nu dat ik het niet goed heb opgeschreven, maar mijn observatie gaat dus niet over de HRM-stagiaires op beurzen. Ik ben wel slim genoeg om dat te kunnen onderscheiden ;)

Dit waren dus vooral interne dingen (zo'n beurs is ook teringsaai, d'oh.) bij een bedrijf zelf waarin je even wordt rondgeleid met een groepje studenten, een lunch doet met wat trainees van dit jaar, etc.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:29:00 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_96834571
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:24 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

m.u.v. het wegpesten: Well, duh.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:32:08 #9
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96834711
Als ik zo eens om me heen kijk merk ik in ieder geval dat hoogopgeleide vrouwen maar zelden overgewicht hebben.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:40:27 #10
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_96835043
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:25 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk inderdaad dat het gewoon gepromotiveerde pit poezen zijn,
die een week lang een paar punten en een verhaaltje uit hun hoofd hebben moeten leren en daar mooi staan te wezen en mensen te trekken. [lekker dubbelzinnig]

Aan de andere kant moet je vaak wel het een en ander in huis hebben als vrouw om een goeie baan te scoren, ze kijken graag ergens naar.
Maar ook heb je dan een vrouw met geld, wat in veel gevallen voor hele goeie uiterlijke verzorging en kleding zorgt.
Om eerlijk te zeggen heb ik denk ik zelf meerdere keren freelance opdrachten binnen gehaald bij game bedrijven omdat ik een leuker iets was dan die Game mannetjes die game art zijn gaan doen.
[je zit dan maar 2 a 3 maanden op hun kantoor of komt af en toe langs.. maar toch]
  zondag 15 mei 2011 @ 13:50:12 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96835478
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:28 schreef Conspicuous het volgende:
Even voor de duidelijkheid, want zie nu dat ik het niet goed heb opgeschreven, maar mijn observatie gaat dus niet over de HRM-stagiaires op beurzen. Ik ben wel slim genoeg om dat te kunnen onderscheiden ;)

Dit waren dus vooral interne dingen (zo'n beurs is ook teringsaai, d'oh.) bij een bedrijf zelf waarin je even wordt rondgeleid met een groepje studenten, een lunch doet met wat trainees van dit jaar, etc.
ok wat jij wil:
TS denkt dat dames die je rondleiden op zulke dagen een topbaan hebben :')

Zeker bij grotere bedrijven worden die speciaal aangenomen voor dit soort zaken.
En er zijn zelfs promotiebedrijven speciaal voor dit soort inhouse-activiteiten.
So we just called him Fred
pi_96835536
Zij kunnen duurdere make-up betalen.
pi_96837718
Ik geloof niet dat een topmanager op zo'n career event gaat staan. Daar heb je, in de meeste gevallen, de HRM of communicatie afdeling voor.
  zondag 15 mei 2011 @ 14:39:10 #14
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_96837902
Dit moet ik even volgen.
OT: ik denk dat die vrouwen enigszins zijn geselecteerd op uiterlijk om langs te mogen komen.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_96890606
Het is gewoon waar: mensen- m.n. vrouwen - worden sterk op uiterlijk geselecteerd. Ze willen tenslotte liever een lekker ding dan iemand die het van de inhoud moet hebben.
pi_96890655
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Slimme mensen krijgen een mooie partner, en dus kinderen die slim en mooi zijn.

Opgelost.
Laat het de nerdjes niet horen.
pi_96892118
quote:
En dan merk ik: álle jonge vrouwen die op dat soort plekken werken zijn bloedmooi. Eigenlijk geen uitzondering kunnen zien. En dan niet een beetje mooi, maar echt waar je als je ze op straat zou tegenkomen even denkt.. 'dámn..' [spreek uit met Will Smith MIB 1 stem]. En niet 'mooi maar dom', maar allemaal óók capabel/slim.
Ik heb er tussen gezeten, en ik wijs je op 2 fouten:
- Nee, lang niet alle vrouwen daar zijn bloedmooi, of zelfs maar knap.
- De paar knappe vrouwen die er zijn zijn lang niet allemaal capabel/slim. Meestal zijn ze sociaal
handig en kunnen ze het spelletje goed spelen.

Dus ja, er zijn bloedmooie capabele vrouwen. Alleen is dat een uitzondering op een uitzondering.
Ja, ik generaliseer.
pi_96892385
Knappere mensen zijn gewoon slimmer omdat ze nooit vertraagd zijn door pesterijen in het leven
.
pi_96959576
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:57 schreef Golden_Pauper het volgende:
Knappere mensen zijn gewoon slimmer omdat ze nooit vertraagd zijn door pesterijen in het leven
Onzin, ik ben gepest, maar ben ook knap...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:54:44 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96959736
Voor zulk soort events huren wij ook wel eens representatieve dames hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96962682
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:52 schreef Daisy_N het volgende:
Jij hebt weer andere dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_96963316
quote:

[..]

Haha, Quasimodo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96978139
quote:
Ik kwam het laatste jaar nogal veel op van die 'career events', 'in-house dagen' en dat soort spul, want was bijna (ben nu) klaar met studie en dan moet je wat. En omdat je jezelf grandioos overschat klop je dan aan bij alle topwerkgevers want ja, je wil ook wat. (En natuurlijk dat veel van deze dingen gewoon leuke dagjes uit zijn waarin je in de watten wordt gelegd.) Ik bedoel de (ict- en managment-)consultancy, banking, law, magement traineeships etc.. ben trouwens totaal iets anders gaan doen uiteindelijk, dit is geen WGR topic.

Een deel zal wel zijn dat HRM natuurlijk niet de kantoor-Dwight naar zo'n event laat gaan. Maar ook als je op de werkvloer rondloopt is het zo. En als ik terugdenk aan medestudentes van mij die op dat soort plekken terecht zijn gekomen, ja, dan ook.

Dit kán geen toeval zijn. Dus, krijgen mooie vrouwen altijd het voordeel van de twijfel op een sollicitatiegesprek? Pesten ze alle anderen weg? Zijn 'topwerkgevers' eigenlijk niet zo top en zitten de echte slimme mensen te zweten in het lab? Schiet maar, ik weet het niet.
mwa... ik heb er wel een beetje een kijk in... ansich zijn de top managers niet echt knap (kijk maar naar een gemiddelde vrouwelijke CEO). Iedereen die op een beurs staat is goedkoop (en dus niet te duur voor een beurs).

Iedereen die op het kantoor zit (consultancy) doet zijn werk niet goed. Immers, als je je werk wel goed doet, zit je niet op kantoor.
pi_96985734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:22 schreef jstrike het volgende:
Iedereen die op het kantoor zit (consultancy) doet zijn werk niet goed. Immers, als je je werk wel goed doet, zit je niet op kantoor.
Tuurlijk wel. De secretaresses, hrm-trutjes, etc. De overhead.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:00:28 #25
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96985815
quote:

[..]

pic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')