Met zo'n constructie is de kans inderdaad veel meer aanwezig dat er eens een succesvol nummer wordt uitgebracht voor het ESFquote:Op maandag 16 mei 2011 14:40 schreef CommanderKeen het volgende:
Je kunt wel performers als Jim Bakkum of Esmee Denters noemen, maar wie gaat de liedjes voor hun schrijven? Je kunt beter inderdaad een aantal producer-teams samenstellen, zoals hierboven ook al voorgesteld, die dan de performer zoeken die het beste bij hun liedje past. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een Sharon den Adel dan de leiding op zich neemt van zo'n team, het liedje schrijft en dan een up-and-coming Gothic band begeleid bij het repeteren van het nummer. En dan een team Fluitsma/van Tijn die een goed popnummer schrijven voor een van de artiesten uit de X-factor/Voice scene.
Maar ja, zoals iedere post hier zo'n beetje eindigt: TROS
Fluitsma en Van Tijn zijn verantwoordelijk voor de laatste twee Nederlandse Songfestival inzendingen die wel hoog scoorden en verder is Van Tijn natuurlijk bekend van zijn jurering in diverse TV talentenjachten, dus vandaar dat hij degene is die als eerste bij veel mensen opkomt als ze een producer moeten noemen. Ik heb even geGoogled en het is inderdaad wel veel vergane glorie en recentelijk voornamelijk Kinderen voor Kinderen wat ze gedaan hebben, dus misschien niet de beste keus, inderdaad.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:02 schreef grazz het volgende:
Ik lees telkens van Tijn..maar kan iemand een nummer van hem plaatsen dat hij recentelijk heeft uitgebracht (en een hit werd)? Ik weet dat hij voor Raffaela en nog twee meiden een nummer had geschreven. Maar ook daar werd ik niet enthousiast van. Het is allemaal zo Nederlands. Ik vind Nederlandse pop niet zo catchy, het is vrij vlak en naarmate je het vaker hoort ga je het beter vinden. Ik denk ook dat wij de tekst belangrijker vinden. Voor het songfestival mag je het vrij simpel houden is wel weer gebleken.
Dit pleit er alleen maar meer voor om niet zomaar een artiest of producer aan te wijzen, maar om een soort van publieke voorselectie of voorronde te houden, zodat het kaf van het koren kan worden gescheiden.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Rusland had gewoon 1 miljoen neergelegd zodat RedOne (de producer van Bad Romance en Pokerface) hun inzending zou schrijven en produceren.
Veel heeft het uiteindelijk niet geholpen, dus het is absoluut geen garantie voor succes. Net als Blue, wereldbekend vanwege hun cover van Elton John, ook niet in de top 10.
Een goede constructie betekent alsnog niets.
Nee, is geen garantie voor succes. Maar dat nummer van Rusland had RedOne nog ergens liggen, een Lady Gaga-reject was het. En dat Blue geen noot kan houden wordt afgestraft inderdaad. Maar een goede constructie is een must voor succes. Moeten wel alles samenhangen. Artiest en nummerquote:Op maandag 16 mei 2011 15:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Rusland had gewoon 1 miljoen neergelegd zodat RedOne (de producer van Bad Romance en Pokerface) hun inzending zou schrijven en produceren.
Veel heeft het uiteindelijk niet geholpen, dus het is absoluut geen garantie voor succes. Net als Blue, wereldbekend vanwege hun cover van Elton John, ook niet in de top 10.
Een goede constructie betekent alsnog niets.
De TROS heeft dat eigenlijk al min of meer gedaan in het jaar van Shalalie... met dat verschil dat er één liedje was waar 5 coaches van niveau Weber en Bauer iets mee moesten doen...quote:Op maandag 16 mei 2011 14:40 schreef CommanderKeen het volgende:
Je kunt wel performers als Jim Bakkum of Esmee Denters noemen, maar wie gaat de liedjes voor hun schrijven? Je kunt beter inderdaad een aantal producer-teams samenstellen, zoals hierboven ook al voorgesteld, die dan de performer zoeken die het beste bij hun liedje past. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een Sharon den Adel dan de leiding op zich neemt van zo'n team, het liedje schrijft en dan een up-and-coming Gothic band begeleid bij het repeteren van het nummer. En dan een team Fluitsma/van Tijn die een goed popnummer schrijven voor een van de artiesten uit de X-factor/Voice scene.
Maar ja, zoals iedere post hier zo'n beetje eindigt: TROS
Niks is te ingetogen voor het Songfestival.. mits je het maar goed herkenbaar neerzet op het podium!quote:Op maandag 16 mei 2011 16:12 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit vond ik zeer mooi. Maar waarschijnlijk te ingetogen voor het ESF...
Niet recent, wel een grote hit: 15 miljoen mensen.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:02 schreef grazz het volgende:
Ik lees telkens van Tijn..maar kan iemand een nummer van hem plaatsen dat hij recentelijk heeft uitgebracht (en een hit werd)?
Ik ben geen rekenwonderquote:Op maandag 16 mei 2011 19:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor net bij Boulevard de directeur van de TROS zeggen dat er EUR 100.000 EUR budget voor volgend jaar is. Volgens hem te weinig om een show a la Jedward neer te zetten...
Maar die hebben ook de uitstraling van een zak aardappelen of niet?quote:Op maandag 16 mei 2011 19:49 schreef Susi het volgende:
Acda en de Munnik heeft altijd een mooie samenklank en mooie melodietjes.
Ik denk niet dat je er uitgebreid mee uit kan pakken zoals Ierland, Rusland en Zweden.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:53 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik ben geen rekenwondermaar 100.000 voor een lied, act, etc Wat kost dat gemiddeld, weet iemand dat?
Je hebt die ton al nodig voor de marketing...quote:Op maandag 16 mei 2011 19:53 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik ben geen rekenwondermaar 100.000 voor een lied, act, etc Wat kost dat gemiddeld, weet iemand dat?
Díe ton is al van de 2 ton afgehaald. Nu alleen nog het liedje en de act.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:55 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je hebt die ton al nodig voor de marketing...
Ik denk wel een paar ton meer dan Nederland. Maar volgens mij hebben Zweden, Ierland en Rusland véél meer geld uitgegeven.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoeveel denk je dat het budget van Azerbaijan was dit jaar? 20.000 euro maximaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |