Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, en een Lizzy van Elisabeth of Lotte van Charlotte mag dan inmiddels wel ingeburgerd zijn maar dat zijn namen waarvan een hoop al niet een meer weten dat het afgekorte namen zijn.
Bij namen als Beppie, Tinus en Jopie ga ik er vanuit dat men dat wel weet.
Vind ik ook. Fancy schmancy namen geven en ze dan Tinus of zo noemen, dat vind ik echt helemaal overbodigquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.
Beter geef je ze meteen de naam hoe je wil dat ze aangesproken worden, dan de lange naam, om ze dan toch anders te gaan noemen, vind ik.
Ja, het kind is je er later vast dankbaar voor als te eindelijk door het glazen plafond heen is en als CEO Beppie of Tinus de Vries bekend staat...quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.
Beter geef je ze meteen de naam hoe je wil dat ze aangesproken worden, dan de lange naam, om ze dan toch anders te gaan noemen, vind ik.
Ik vind er weinig fancy aan, ik zou m'n kind alleen geen koosnaam als officiële naam geven, dat beperkt het kind immers nogal in het naamgebruik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vind ik ook. Fancy schmancy namen geven en ze dan Tinus of zo noemen, dat vind ik echt helemaal overbodig
Ik vind beppie ook helemaal niets.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het kind is je er later vast dankbaar voor als te eindelijk door het glazen plafond heen is en als CEO Beppie of Tinus de Vries bekend staat...
En geen alternatief heeft met de namen/naam die ze heeft.
Maar in het geval van Tinus Jopie en Beppie zijn het gewoon hun eigen officiële namen, geen koosnamenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind er weinig fancy aan, ik zou m'n kind alleen geen koosnaam als officiële naam geven, dat beperkt het kind immers nogal in het naamgebruik.
Dat vind ik ook wel handig (hebben mijn beide zoons ook) maar ik vind namen als Beppie meer een koosnaam.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar in het geval van Tinus Jopie en Beppie zijn het gewoon hun eigen officiële namen, geen koosnamen![]()
Gewoon de roepnaam als officiële naam, ik vind het wel zo handig en overzichtelijk
Dat is toch iets heel anders?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel handig (hebben mijn beide zoons ook) maar ik vind namen als Beppie meer een koosnaam.
Alsof je je zoon Morris als koosnaam Mootje zult geven en daarom Mootje maar de officiële naam maakt.
Oh die heeft wel die twee klinkers weer, ik vind m wel leukquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
ik ken ook een mathis. is dat misschien iets? of de italiaanse variant: mattia.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
Nou ja, dan zijn er zoveel namen waar je over kan gaan discussiëren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef trui het volgende:
ik vind beppie ook wel op 't randje hoor, qua 'echte naam'. het is maar een gevoel/smaak kwestie uiteraard, maar ik snap best wat leandra bedoelt.
Ezra is hier een naam die heel veel turkse meiden dragen. Dus nee dat vinden we beide niks. En Boaz zo heet de hond van mijn nicht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Ezra is ook leuk bij jullie MeNicole.
Alhoewel ik juist zou proberen iets te vinden met die "botsende" klinkers zoals bij die andere twee.
Was Boaz al geopperd?
Ben ik het niet mee eens, maar hee, ik kom dan ook uit het katholieke zuiden, waar 'geboren Johannes Wilhelmus, we noemen hem Dennis' een jaar of 30/40 geleden nog heel normaal was :-Pquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik vind beppie ook helemaal niets.
Maar moest ik mijn kind graag beppie willen noemen, dan zou ik dat ook officieel zo doen, en niet teruggaan naar het ouderwetse alternatief. Maar das mijn mening.
En als ze later anders wil genoemd worden, kan dat nog steeds. Zijn zat mensen die anders willen aangesproken worden dan op hun paspoort. Beter doet ze het later, dan het meteen te moeten doen
quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, maar hee, ik kom dan ook uit het katholieke zuiden, waar 'geboren Johannes Wilhelmus, we noemen hem Dennis' een jaar of 30/40 geleden nog heel normaal was :-P
Isa heet dan ook voluit Isabel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |