Ben ik het niet mee eens, maar hee, ik kom dan ook uit het katholieke zuiden, waar 'geboren Johannes Wilhelmus, we noemen hem Dennis' een jaar of 30/40 geleden nog heel normaal was :-Pquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik vind beppie ook helemaal niets.
Maar moest ik mijn kind graag beppie willen noemen, dan zou ik dat ook officieel zo doen, en niet teruggaan naar het ouderwetse alternatief. Maar das mijn mening.
En als ze later anders wil genoemd worden, kan dat nog steeds. Zijn zat mensen die anders willen aangesproken worden dan op hun paspoort. Beter doet ze het later, dan het meteen te moeten doen
quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, maar hee, ik kom dan ook uit het katholieke zuiden, waar 'geboren Johannes Wilhelmus, we noemen hem Dennis' een jaar of 30/40 geleden nog heel normaal was :-P
Isa heet dan ook voluit Isabel
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:25 schreef innepin het volgende:
't zou wél een stunt zijn, je kind gewoon Eli noemen.
nou in mijn geval: heb je even: mijn score qua namen: hepie en hepie, wim, hendrik, toos, bep, grietje, sjaan, rosa, sien, catootje truus en marian.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:12 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben ook van de oudhollandse namen voor mijn dieren en als 'schuilnaam'. Score tot nu toe:
Neel (konijn 1), Janus (konijn 2), Driekus (kind 1) en Tienus (kind 2)
En ik ken alleen een nare Jopie dus dat wordt em hier nooit. Uit die categorie hoorde je vroeger nog wel eens Zus als meisjesnaam, maar die is te ouderwetsch geworden.
Op inschrijfformulier van school werd gevraagd naar doopnamen en roepnaamquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kom ook uit het katholieke zuiden en ik ben ook van 30/40 jaar geleden maar ik ken van mijn generatie echt amper mensen met hele andere roepnaam dan de doopnamen
![]()
En Isa of Isabel, dat is natuurlijk zowat hetzelfde. Dan is de roepnaam een hele duidelijke afkorting van de doopnaam. Toch lijkt het me vervelend met school en zo, maar goed, uiteindelijk kun je zelf gewoon overal wel Isa schrijven ipv voluit Isabel, ik denk dat ik het zelf niet eens meer op officiële dokumenten anders zou zetten als de beginletter hetzelfde is, dus dan gebruik je het nooit meer.
Ja ze vragen het wel, je hoeft het niet persé zo in te vullen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op inschrijfformulier van school werd gevraagd naar doopnamen en roepnaam
Ik vind het overigens nog steeds heel opvallend in overlijdensadvertenties, hoe vaak dat daar de officiële namen in staan en dan tussen haakjes de roepnaam erbij.
Vind ik ook, al heb ik er nooit echt problemen mee gehad dat mijn doopnamen heel anders zijn dan mijn roepnaam. Ik moet er alleen rekening mee houden als ik officiële documenten invul dat ik mijn doopnamen gebruik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon de roepnaam als officiële naam, ik vind het wel zo handig en overzichtelijk
Voor vliegtickets moet je toch je officiële naam opgeven? En bijvoorbeeld een hypotheekakte of je testament.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ze vragen het wel, je hoeft het niet persé zo in te vullen.
Ik gebruik mn doopnamen echt alleen maar voor mn paspoort, verder vul ik ze nergens in, ze vragen maar wat ze willen
Ja maar bij dingen als school en zo is voornaam alleen wel voldoende.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor vliegtickets moet je toch je officiële naam opgeven? En bijvoorbeeld een hypotheekakte of je testament.
Oh die vind ik ook wel leuk hoor. Maar hier komt er geen letter M. meer bij. Jammer dan voor alle mooie namen met een M, 2 M-en in 1 huishouden vind ik al onhandig genoeg... (hoewel Minke en ik andere achternamen hebben, dus dat scheelt).quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
Door de achternamen mag hier dus nog wel een M komen. Deze baby heeft andere achternaam dan Mikael.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:41 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh die vind ik ook wel leuk hoor. Maar hier komt er geen letter M. meer bij. Jammer dan voor alle mooie namen met een M, 2 M-en in 1 huishouden vind ik al onhandig genoeg... (hoewel Minke en ik andere achternamen hebben, dus dat scheelt).
Gaat dat wel goed met diploma's dan? Want die moeten wel je volledige namen bevatten om geldig te zijn dacht ik!quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar bij dingen als school en zo is voornaam alleen wel voldoende.
Die paar hele erge officiële dingen zijn niet zo erg.
Ik doe het trouwens vanzelf altijd overal al eerst zonder.
Behalve bij die dingen waar ik mn ID moet overleggen.
Maar voor normale dingen stuur ik rustig een kopie van mn ID mee terwijl ik maar 1 voornaam / voorletter opschrijf.
Matteoquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:45 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Door de achternamen mag hier dus nog wel een M komen. Deze baby heeft andere achternaam dan Mikael.
Ja die is hier een kanshebber. Stond bij Leander al op het lijstje. Maar ben bang dat mijn familie het gaat afkorten naar Teooooo.quote:
Wolf en ikzelf ook. Met vernoemen heb ik totaal niks en een tweede naam voor de leuk zou ik niet weten waarom ik dat zou doen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:44 schreef Pvoesss het volgende:
ik heb 1 naam, mijn kinderen hebben 1 naam.
Lekker makkelijk![]()
Silas is van die Duitse serie van dat straatjoch met dat zwarte paardquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:40 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet bij de naam Silas altijd aan jou denken, KD. Komt omdat ik vroeger iemand kende die zo heette die sprekend op je vriend lijkt. En op Jezus, dat was z'n bijnaam.
Leuke naam ook trouwens. Jammer van de 'hoe heet dat boek ook alweer?'-associaties.
He bah, stom boekquote:
Ben wel erg benieuwd wat jullie nr 1 naam was als het een meisje zou zijnquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
hadden we op de lijst, maar dat wordt m niet
we hebben 3 namen nu..maar nog niet intensief achter jongensnamen aangegegaan, dus t kan nog alle kanten op
(nu 1 nederlandse, een hebreeuwse en een scandinavische)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ariël isquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:02 schreef Kleurdoos het volgende:
We hadden Lena (Elisabeth Matilda)
en als 2e Ariël
dus lekker de inmiddels op fok afgezaagde lena.
maar dat zou nog wel veranderen omdat mijn vriend er verder niet over na wilde denken tot de 20 weken echo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |