Jesus Draak, niks niet egopost.. dat is gewoon vreselijk zwaar KUT! Ten eerste even van harte gefeliciteerd met je grote meisje! 1 jaar..quote:Op zondag 15 mei 2011 08:54 schreef draculettetje het volgende:
Al dagen te druk om mee te posten! en nu zit ik met tranen in m'n ogen te balen! vandaag wordt m'n meisje 1! en ik mag me eerst melden in ziekenhuis met of een flinke dystrofie aanval of een huidinfectie, hoe dan waarschijnlijk einde bv en hopen dat ik naar huis mag! einde egopost
quote:Op zondag 15 mei 2011 08:54 schreef draculettetje het volgende:
Al dagen te druk om mee te posten! en nu zit ik met tranen in m'n ogen te balen! vandaag wordt m'n meisje 1! en ik mag me eerst melden in ziekenhuis met of een flinke dystrofie aanval of een huidinfectie, hoe dan waarschijnlijk einde bv en hopen dat ik naar huis mag! einde egopost
Nikd egopost!!quote:Op zondag 15 mei 2011 08:54 schreef draculettetje het volgende:
oh ja en dat.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:22 schreef Leandra het volgende:
Fluugs, als hij zijn maag vol is, z'n luier schoon is en hij in z'n bed veilig is, dan is even in z'n bed parkeren en de deur dichttrekken misschien net voldoende voor jezelf om weer op adem te komen.
Al is het maar 5 minuten.
Dan gaat ie heel hard jankenquote:
Hij heeft echt al heel erg een eigen willetje, je doet er niet zomaar mee wat hij niet wil. Uit de situatie halen en aan de andere kant van de kamer zetten resulteert in een kruipwedstrijd tegen mama om weer snel terug te zijn op de plek die niet mocht...quote:Op zondag 15 mei 2011 10:23 schreef huuphuup het volgende:
Afleiden en uit de situatie halen Flugel![]()
Op die leeftijd kun je best vertellen dat iets niet mag maar het blijft echt nog niet hangen helaas.
Wat ik altijd deed was zeggen dat het niet mocht, haar vervolgens letterlijk uit de situatie halen en afleiden met wat anders. "Nee niet doen, dan gaat het stuk *optilt* kijk hier eens bij de ...vulmaarin..."
Als het echt eendag was dan ging ik maar naar buiten met haar, stukje fietsen ofzo
![]()
En soms, heel soms, viel na het meten van haar temperatuur pas een kwartje bij mij![]()
Erg herkenbaar... Op zich vind ik dat nog niet eens zo heel erg, maar het vervelendste is dat ze nog de veiligheid- en opvoedregels van bijna 40 jaar geleden op haar netvlies heeft. Dat levert wel eens leuke, tja... hoe zal ik het noemen... 'gesprekken' op zeg maarquote:En voor schoonmoe geldt allebei.ze heeft nog steeds niet zo geaccepteerd dat ze oma is en geen mama.
B. stelt net al voor om Elin maar gewoon in de doek te doen, wel zo rustig voor haar.
Niks bijzonders denk ik. Ze was loeiheet (wij hadden ook de paracetamol er al in voor we gingen tempen) en ontroostbaar. Veel stampen alsof ze ergens pijn had oid. Als ze aan de borst lag, was ze relatief tevreden. Daar heeft ze dus de hele avond gelegen terwijl ik na die zetpil haar temperatuur voelde dalen. Voelt best vreemd, een kouder wordend kind. Vanmorgen geen koorts, maar wel nog unheimisch.quote:
Werd ze niet rustiger van de pil?quote:Elin sluit ook maar weer aan. Buh. Het regelen is over, maar ze heeft nu vannacht ontroostbaar gehuild
B. heeft haar vanmorgen een zetpil gegeven omdat ze gister en vandaag maar bleef huilen. Jammer genoeg heeft hij de temp toen niet genomen... een uur na de zetpil was de temp 38.5. Ze heeft echt ergens last van, piept, huilt, lijkt pijn te hebben, wil niet drinken; maar wat het nou is?
quote:
quote:Op zondag 15 mei 2011 10:35 schreef huuphuup het volgende:
Zo wil zij inspraak in de schoolkeuze voor Amelie (), vindt ze dat ze teveel tv kijkt (wat helemaal niet zo heel veel is), is er oeverloos commentaar op haar- en kledingkeuze en meer van dat. Ze kan mn rug op met dr inspraak
Ik buit het altijd uit en wakker het aan, 'ach, als ie z'n vingers verbrand doet ie het nooit meer" Daar kan ze ook niet zo goed tegen geloof ikquote:Op zondag 15 mei 2011 10:35 schreef huuphuup het volgende:
oh ik ben daar inmiddels heel simpel in met mijn schoonmoeder, ze zoekt het maar uit. Ik ben de baas, ik ben de moeder en samen met B. zijn wij degene die beslissen. Klaar. Ik ben ook gestopt met in discussie gaan over dingen. Ik wil heus uitleggen waarom ik iets doe, ik sta ook echt wel open voor suggesties, maar ik ga geen discussie meer aan met haar over zulke dingen.
Zo wil zij inspraak in de schoolkeuze voor Amelie (), vindt ze dat ze teveel tv kijkt (wat helemaal niet zo heel veel is), is er oeverloos commentaar op haar- en kledingkeuze en meer van dat. Ze kan mn rug op met dr inspraak
ahw DML mooi he zulke momenten
Dat is niet zo maf, hoor. Er bestaat een verband tussen type vloer en de snelheid van de ontwikkeling van een kind.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:19 schreef Orea het volgende:
Ah! M. heeft haar nu eens zo op de vloer gelegd en ze gaat nu achteruit![]()
![]()
Op het kleed blijft ze lekker liggen!! Logisch ook ergens...
Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je knapperd!quote:Op zondag 15 mei 2011 08:54 schreef draculettetje het volgende:
Je zou nu al kunnen beginnen om peuterlectuur aan te schaffen. Een baby van 9 maanden begrijpt lang niet zoveel als een peuter, maar ik heb gemerkt dat ik het voor mezelf heel fijn vond om al meteen te beginnen met goede gewoontes. Ik vind How2talk2kids een heel nuttig boek. En je zou ook eens over de cavemenmethode kunnen lezen waar het pas in het dreumestopic over ging (YouTube-filmpjes zoeken van Harvey Karp).quote:Op zondag 15 mei 2011 10:15 schreef flugeltje het volgende:
Iemand een knulletje van iets meer dan 9 maanden hebben? Onhandelbaar krijgt echt nieuwe betekenis hier vandaag... En het lastige vind ik dat ik niet weet hoe ik daar nu op deze leeftijd mee om moet gaan. Hij begrijpt redelijk praten natuurlijk nog niet en kan zelf ook niet duidelijk maken wat er is. Martijn is al gefrustreerd de garage in gevlucht en moeders mag het oplossen
Wegzetten is hier natuurlijk nog niet aan de orde geweest, maar ik geloof er ook wel in dat je niet overal strijd over moet willen voeren. Al was het alleen omdat ze het in het begin toch niet kunnen onthouden en je dan alleen maar negatief bezig kunt zijn. Niks leuk.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:00 schreef huuphuup het volgende:
ohja wegzetten enzo deed ik ook.
Vanyel hoe is t nu met Dottir?
Elin is nog steeds heel sneu. 39,2 weer, wil alleen tegen me aangeplakt hangend slapen. Amelie is ook ziekig dus t gaat lekker hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik moest helemaal hardop lachen en voorlezen aan mijn lief incl. foto.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:05 schreef huuphuup het volgende:
En mn schoonmoeder had een rare opmerking vanmiddag![]()
"oh kijk nou, ze krijgt haar!"
ik vraag me af naar welke baby zij de afgelopen drie maanden gekeken heeft
Dat ook nog nu je het zegt. Aan mijn eigen productie had ik wel gedacht, aan de regeldagen niet.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:03 schreef huuphuup het volgende:
En voor je Dottir, rond 3 maanden zijn er ook regeldagen, samen met je menstruatie, wie weet? Heb je extra lang plezier van het geregelhoe dan ook, beterschap.
quote:Op zondag 15 mei 2011 22:29 schreef huuphuup het volgende:
Ja vervelend Vanyel die regeldagen. Werk je morgen of heb je nog vrij? Wellicht t overwegen waard om gewoon maar zoveel mogelijk redelijk bloot met Dottir in bed te gaan liggen en zoveel ze kan/wil te laten drinken ofzo, dan is het t snelst weer voorbij en op peil.
Als het zo blijft, ga ik die eens googlen. Nu hoop ik nog even dat het tijdelijk is.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:28 schreef pessie het volgende:
Vanyel, een vriendin van mij is daarom aan de menstruatiecup gegaan, tampons hielden gewoon niet.
Gewoon een koffiemok naar binnen schuiven!quote:Op maandag 16 mei 2011 10:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als het zo blijft, ga ik die eens googlen. Nu hoop ik nog even dat het tijdelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |