abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:46:45 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96807164
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 32 seizoenen, 774 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.

The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

100217_725_mattsmith-publicity.jpeg

Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg

Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2011, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW6, zal bovendien halverwege een langere pauze inlassen, wat een spectaculaire cliffhanger en uiteindelijk een langer uitgerekt seizoen betekent.

Seizoen 6 zal de voortzetting zien van enkele verhaallijnen uit de seizoenen 4 en 5. Zo zal de uitspraak 'silence will fall' worden verklaard en leren we meer over de mysterieuze River Song, een tijdreizigster die de Doctor herhaaldelijk in omgekeerde chronologische volgorde lijkt te ontmoeten. Ook wordt onderzocht waarom de TARDIS explodeerde in het vorige seizoen.

Doctor Who wordt op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit; seizoen 5 is onlangs uitgezonden en af en toe komen herhalingen van DW3 t/m DW5 langs.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen zal wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel worden. Getiteld 'Miracle Day' zal TW4 tien afleveringen duren en worden geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkt zich dan ook niet langer tot de UK, maar zal zich ook in de VS plaatsen.

Torchwood zal worden uitgezonden op BBC One en Starz, vanaf 8 juli. In Nederland is seizoen 2 onlangs uitgezonden op SyFy.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.

[ Bericht 1% gewijzigd door Breuls op 14-05-2011 21:35:08 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:47:07 #2
45206 Pietverdriet
pi_96807185
Hier verder dus
pi_96807728
Oh ja, de namen die Doctor / TARDIS voor elkaar hebben. _O- . Sexy / Thief. :D
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:00:48 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_96807913
Ik weet echt niet wat ik moet typen :D :D
Het flitst allemaal nog door mijn hoofd maar het is zo veel _O-

Wat een heerlijke aflevering. Moet zeggen dat deze toch wel in de top 5 belandt O+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:05:11 #5
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96808210
Nieuw topic, nieuwe titel. Laten we even iets uit deze ep kiezen. Kandidaten:

› Hi, I'm Sexy!
› You were never very reliable!
› I stole you!
› ...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:06:40 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_96808316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:05 schreef Breuls het volgende:
Nieuw topic, nieuwe titel. Laten we even iets uit deze ep kiezen. Kandidaten:

› Hi, I'm Sexy!
› You were never very reliable!
› I stole you!
› ...
Hi, I'm Sexy!
geweldige naam ook voor de TARDIS, dfe Doctor noemt 'r inderdaad altijd zo.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:08:35 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96808436
Maargoed; net even Confidential gekeken. Leuk om meer over de TARDIS te zien en Gaiman stukjes te zien voorlezen.

Ik vind echt dat dit weer zo'n idee is waarvan je tijdens het kijken denkt: waarom heeft in bijna 50 jaar daar niet eerder iemand iets mee gedaan? Als er 1 companion is die er altijd is geweest, met wie hij een enorm sterke relatie heeft, dan is het de TARDIS. Elke Whovian weet en voelt dat, maar niemand denkt zoals Gaiman, dat is wel duidelijk.

En ik ben niet verbaasd als Neil Gaiman, Suranne Jones en Matt Smith ergens een awardje krijgen voor deze aflevering. Smith & Jones waren geweldig samen, je geloofde meteen dat zij de TARDIS is en je gelooft meteen die band die er al sinds 1963 is maar nu een extra dimensie krijgt. En Gaiman kan makkelijk de nieuwe Moffat worden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:13:00 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96808703
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:22 schreef Omentuva het volgende:
We're four for four on dead-not-dead!Rory. :D

The only water in the forest is a river? Da...

River. Pond. Duck pond. D'r is daar een link, maar wat voor één...
Laten we die niet vergeten: The only water in the forest is a River.

Overigens; ik zag Eye Patch Lady in de preview voor volgende week. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:14:46 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96808807
En: mooi punt om te beseffen: de titel is geen halve cheat zoals met The Doctor's Daughter, die wel klopte maar ook niet echt. Als iemand zijn vrouw is, is het de TARDIS. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:18:12 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96809042
Wow, je kunt zo lang blijven nadenken over deze: oude control rooms zijn dus nog aanwezig, blijkbaar, maar ook in originele vorm. Immers: the Doctor sloopte de vorige control room tijdens zijn regeneratie. Toen de TARDIS zichzelf repareerde kwam er een nieuwe main control room, maar dat is niet het enige wat "repareren" inhield: de oude control room werd ook gerepareerd en verschoven naar een andere ruimte.

En die control room is inmiddels dus verwijderd door House. Dus die zien we niet meer terug.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:31:42 #11
45 SiGNe
pi_96809966
Er werd ook gezegd dat er een stuk of 30 controlrooms waren, ik weet niet of ze allemaal gedelete zijn door House maar het houdt wel in dat er net zoveel Timelords in TARDIS hebben gevlogen.
De kamer met het stapelbed :') van Rory en Amy is ook weg :P

Ik moest bij de naam House wel meteen aan Hugh Laurie denken, was opzich wel grappig geweest als ze hem hadden gevraagd om die stem in te spreken (al vraag ik me af of je 'm dan nog wel gelooft als evil entity, wat was House eigenlijk?)
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:35:20 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96810184
Openingspost even geactualiseerd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 21:38:15 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96810362
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef SiGNe het volgende:
Er werd ook gezegd dat er een stuk of 30 controlrooms waren, ik weet niet of ze allemaal gedelete zijn door House maar het houdt wel in dat er net zoveel Timelords in TARDIS hebben gevlogen.
Is er 1 control room per Time Lord? Dat zou iets van 20 andere Time Lords/regenerations van andere Time Lords betekenen voordat T&D elkaar stolen.
quote:
De kamer met het stapelbed :') van Rory en Amy is ook weg :P
Ja, leuk dialoogje. Ook de vraag of hij een kamer heeft; soms vraag ik me af of hij wel eens slaapt. :P
quote:
Ik moest bij de naam House wel meteen aan Hugh Laurie denken, was opzich wel grappig geweest als ze hem hadden gevraagd om die stem in te spreken (al vraag ik me af of je 'm dan nog wel gelooft als evil entity, wat was House eigenlijk?)
Een sentient planet. Of asteroid. Iets wat normaal gesproken levenloos is, maar in dit geval zelfbewust en communicatief is. In comics heb je zoiets ook wel eens; een planeet waarmee je kunt communiceren.

Op zich geinig: de TARDIS was altijd al sentient, maar nu kon ze ook communiceren, en dat in een verhaal waarin een sentient planet voorkomt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:04:32 #14
64288 Bensel
Ladderzat
pi_96812102
Overigens zei ze dat ze ongeveer 30 control rooms had. van zowel de voorgaande doctors, als toekomstige. (althans, dan impliceerde ze). Leuk joh, zo'n denkende machine die ook vooruit in de tijd kan denken. (zie ook de verwarring in het begin over wat er gezegd is en wordt in de toekomst)

En zelf denk ik dat de tardis (of zulen we haar in het vervolg Sexy noemen?) een grote rol gaat spelen in de season's final. Kan wel zijn dat de mysterious lady Sexy is.

edit: het gaat zo:
Sexy: ive archived about 30 now
The Doctor: Ive only changed the desktop 12 times
Sexy: So far, yes
The doctor: you can't archive something that hasnt happened yet
Sexy: you can't

[ Bericht 20% gewijzigd door Bensel op 14-05-2011 22:16:31 ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:16:38 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96813012
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:04 schreef Bensel het volgende:
Overigens zei ze dat ze ongeveer 30 control rooms had. van zowel de voorgaande doctors, als toekomstige. (althans, dan impliceerde ze). Leuk joh, zo'n denkende machine die ook vooruit in de tijd kan denken. (zie ook de verwarring in het begin over wat er gezegd is en wordt in de toekomst)
Werd er niet 13 gezegd?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:17:24 #16
64288 Bensel
Ladderzat
pi_96813073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Werd er niet 13 gezegd?
nee, echt thirty

ow, vond dit ook we toffe

House: Fear me, I've killed hundreds of timelords
Doctor: Fear me, I've killed all of them
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:19:21 #17
45 SiGNe
pi_96813228
Ik vraag me opeens af waar Timelords vandaan komen.
Een Timelord is niets zonder TARDIS en een TARDIS is niets zonder piloot.
Ze leven in symbiose met elkaar.
Zou het kunnen dat de Timelords door TARDISsen gecreëerd zijn?
pi_96815506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:13 schreef Breuls het volgende:

[..]

Laten we die niet vergeten: The only water in the forest is a River.

Overigens; ik zag Eye Patch Lady in de preview voor volgende week. :)
Ik vraag me af ofdat me de Forest met de bibliotheek bedoeld werd?
Omdat dat het einde voor River is?
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 23:50:15 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96819636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee, echt thirty

ow, vond dit ook we toffe

House: Fear me, I've killed hundreds of timelords
Doctor: Fear me, I've killed all of them
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:13 schreef Breuls het volgende:
In de trailer voor dit seizoen zat de dialoog:

[..]
"Fear me, I've killed hundreds of Time Lords."

"Fear me, I've killed all of them."
[..]

Volgens mij is dat afkomstig uit de ep van deze week. :)
I was right. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 23:50:46 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96819665
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:19 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me opeens af waar Timelords vandaan komen.
Een Timelord is niets zonder TARDIS en een TARDIS is niets zonder piloot.
Ze leven in symbiose met elkaar.
Zou het kunnen dat de Timelords door TARDISsen gecreëerd zijn?
Niet elke Time Lord heeft een TARDIS. Een hele zwik leefde gewoon op Gallifrey. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 23:51:10 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96819697
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:49 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Ik vraag me af ofdat me de Forest met de bibliotheek bedoeld werd?
Omdat dat het einde voor River is?
Da's mogelijk, maar het is een hint naar de toekomst. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 23:51:55 #22
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_96819756
Ik vond ook de grap over de "PULL TO OPEN" aan de buitenkant terwijl die deur altijd naar binnen openslaat erg leuk gevonden _O-
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Admin zaterdag 14 mei 2011 @ 23:54:59 #23
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96819953
Jah. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 23:57:48 #24
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_96820126
En natuurlijk Amy, nadat ze ziet dat de TARDIS een lekker wijf is: "Did you wish really hard?"
  zondag 15 mei 2011 @ 00:14:46 #25
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_96821274
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 23:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
En natuurlijk Amy, nadat ze ziet dat de TARDIS een lekker wijf is: "Did you wish really hard?"
Eerder omdat hij gewoon de TARDIS als zo'n belangrijk object beschouwd. De aflevering heet niet voor niets 'the doctor's wife'
  zondag 15 mei 2011 @ 00:22:30 #26
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_96821770
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 23:51 schreef Breuls het volgende:

[..]

Da's mogelijk, maar het is een hint naar de toekomst. :)
Het is niet echt een kijk naar de toekomst, sinds het al gebeurd is. Kan de Tardis (door Rose) niet door tijd en space kijken? Volgens mij zei Rose dat in de laatste aflevering van seizoen 1 toen ze in de tardis keek. Of ze keek in iets anders.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 00:26:41 #27
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96822041
De TARDIS kan alles tegelijk zien, dat is waar. Rose maakte dat toen ook mee inderdaad. Maar Sexy zal die hint niet geven als het nergens voor nodig is, dus een simpele drama-logica geeft aan dat het slaat op de toekomst. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96825724
Wat overigens ook vreselijk goed was, waren de shots waarin Amy die gang met Kill / Hate / Die Amy vond en dan de dode Rory. Erg snelle en hard cuts en erg creepy sound effects. O+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 15 mei 2011 @ 06:21:34 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_96827615
Hele mooie aflevering (waardoor ik alleen maar kon denken "oh, hoeveel beter was geweest met David" :{ ), beter dan de eerste drie. Alleen jammer dat de nieuwgebouwde TARDIS ook het geluidje maakte. Ik neem tenminste niet aan dat The Doctor ook bij de nieuwe de remmen er niet afhaalt ;)

Neil heeft niet teleurgesteld :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 10:56:33 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96829716
Titels van TW4:

1. The New World
2. Rendition
3. Dead of Night
4. Escape to L.A.
5. The Categories Of Life
6. The Middle Men
7. Immortal Sins
8. End Of The Road
9. The Gathering
10. The Blood Line
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:04:42 #31
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_96829929
End of the Road, das natuurlijk niks voor Captain Jack. Die is verdorie al bij the End of the Universe geweest ....
  zondag 15 mei 2011 @ 11:15:02 #32
45206 Pietverdriet
pi_96830208
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 06:21 schreef wonderer het volgende:
Hele mooie aflevering (waardoor ik alleen maar kon denken "oh, hoeveel beter was geweest met David" :{ ), beter dan de eerste drie. Alleen jammer dat de nieuwgebouwde TARDIS ook het geluidje maakte. Ik neem tenminste niet aan dat The Doctor ook bij de nieuwe de remmen er niet afhaalt ;)

Neil heeft niet teleurgesteld :)
Klagen over continuiteitsfouten bij TV series
:')
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 11:17:49 #33
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96830294
Bij Doctor Who mag het. En het is precies zo'n observatie waarom ik toen dacht "nee Moffat, dit is wel grappig maar zooo tricky om zomaar even te roepen".
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96830324
Zit net wat reviews te lezen over de aflevering, allemaal lovende kritieken.
Vooral deze opmerking moest ik om lachen. :P
quote:
Speaking of which, while many of those scenes were effectively creepy - particularly Amy's nightmare vision of Rory once again having to wait year upon year for her to come back to him - it's starting to turn into a running gag where Rory appears to die once per episode.
Hier te vinden.
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 11:19:50 #35
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96830355
Ja, andere reviews verwijzen al naar "Oh my god, they killed Kenny/Rory!"

En het is wel waar. Hij gaat ietwat vaak een soort van dood.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:26:20 #36
45206 Pietverdriet
pi_96830546
Arme " I Am a Nurse" Rory
  zondag 15 mei 2011 @ 11:48:10 #37
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96831125
Prachtige aflevering, geweldig bedacht. Uncle & aunty waren ook briljant bedacht/gespeeld.

quote:
Hele mooie aflevering (waardoor ik alleen maar kon denken "oh, hoeveel beter was geweest met David" :{ )
Herkenbaar wederom. Best vervelend van mijzelf, dat ik in gedachten dan voor mij zie hoe ( briljant & met meer gevoel ) het zou zijn geweest met Tennant en bv Rose of Donna.

quote:
it's starting to turn into a running gag where Rory appears to die once per episode.
Rory dood en Amy's gejank. Hoe mooi zou het zijn om eens 1 aflevering daarvan verlost te zijn.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_96838240
Doe mij maar een seizoen lang River als companion
  zondag 15 mei 2011 @ 15:04:16 #39
45 SiGNe
pi_96839269
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef Breuls het volgende:

In combinatie met Eye Patch Lady zou ik zeggen dat Amy droomt.
Amy is bang om Rory te verliezen en daar heeft ze nachtmerries over.
  zondag 15 mei 2011 @ 15:07:18 #40
244933 trovey
Nachtoele
pi_96839455
Leuke aflevering met eindelijk eens een blik in de rest van de Tardis (het mechanische omhulsel ;) ). Rory gaat inderdaad standaard dood in zo'n beetje elke aflevering....moeten ze hem niet eens in het rood steken zodat we weten dat hij altijd het slachtoffer is als er doden vallen? :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 15 mei 2011 @ 15:07:51 #41
45 SiGNe
pi_96839493
quote:
Alleen jammer dat de nieuwgebouwde TARDIS ook het geluidje maakte. Ik neem tenminste niet aan dat The Doctor ook bij de nieuwe de remmen er niet afhaalt ;)
Die was gebouwd van (kapotte) onderdelen van andere TARDISsen, logisch dat het niet helemaal soepel werkt ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 15:22:01 #42
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_96840253
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef Breuls het volgende:

het begint er op te lijken dat dit een plotelement vormt op de een of andere manier.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:00:48 #43
64288 Bensel
Ladderzat
pi_96842476
Er zijn echt zoveel zaken die een seizoens plotelement kunnen. Wat begon met bad wolf is echt een zoektocht an sich geworden. Best tof voor een dergelijk serie
Twitch.tv/bensel15
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 16:10:42 #44
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96843143
Ik denk dat ik vanavond om 8 uur mooi even de herhaling ga kijken. Is wel een extra kijkbeurtje waard, deze aflevering. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:16:13 #45
45 SiGNe
pi_96846957
Zou de naam Idris ook nog een betekenis hebben? Sexy heet namelijk zo in de aftiteling.
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 17:21:11 #46
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96847157
Het lichaam was van iemand die Idris heette. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:23:35 #47
45 SiGNe
pi_96847260
Ja, daarom.. wie weet heeft het nog een extra betekenis.
De rest werd gewoon simpel uncle, aunty en nephew genoemd, waarom heette Idris geen niece/cousin?
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 17:24:11 #48
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96847282
Ja, dat vroeg ik me ook even af, maar misschien had ze die naam daarna wel gekregen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:25:29 #49
45 SiGNe
pi_96847330
Naja, we zullen wel zien, antwoorden zullen we vast na september pas krijgen.

[edit] Wikipedia komt uit op op Idris of Libya (de eerste koning van Libië) en bij een Islamitische profeet: http://en.wikipedia.org/wiki/Idris_%28prophet%29

En de naam Idris is ook al eerder langsgekomen bij Doctor Who:
http://tardis.wikia.com/wiki/Idris_Hopper

Weer verder gezocht, het is ook een jongensnaam in het Welsh en betekent "Ardent, impulsive lord"
http://babynamesworld.parentsconnect.com/meaning_of_Idris.html

[ Bericht 40% gewijzigd door SiGNe op 15-05-2011 17:49:41 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 17:39:52 #50
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_96847836
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:10 schreef Breuls het volgende:
Ik denk dat ik vanavond om 8 uur mooi even de herhaling ga kijken. Is wel een extra kijkbeurtje waard, deze aflevering. :)
Iplayer *O*

Vond het leuk om weer de oude set te zien :)
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 18:35:08 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96849731
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:39 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Iplayer *O*
Is die er ook in HD? Want ik kan ook wel gewoon een download opzetten, maar straks is-ie op BBC HD. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:43:31 #52
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96850088
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:39 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Iplayer *O*

Vond het leuk om weer de oude set te zien :)
Ik heb geen goede proxy meer ;(
  zondag 15 mei 2011 @ 18:56:46 #53
45 SiGNe
pi_96850589
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:35 schreef Breuls het volgende:

[..]

Is die er ook in HD? Want ik kan ook wel gewoon een download opzetten, maar straks is-ie op BBC HD. :)
De 720p versie is hier al binnen, lang leve torrents :)
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 19:04:33 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96850902
Da's geen Full HD. ;)

Usenet heeft ook gewoon 720p hoor. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96853197

Moet het overigens niet Pond-Williams zijn? :+ The Doctor denkt dat wel, geloof ik. :P (Zie Big Bang)
  zondag 15 mei 2011 @ 20:09:44 #56
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_96853913
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:35 schreef Breuls het volgende:

[..]

Is beschikbaar in HD van bbc :)
  zondag 15 mei 2011 @ 20:20:33 #57
45 SiGNe
pi_96854451
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:04 schreef Breuls het volgende:
Da's geen Full HD. ;)

Usenet heeft ook gewoon 720p hoor. :)
BBC HD is 1440x1080i, 't mag zich HD noemen maar echt Full HD is het ook niet. ;)
Overigens wel raar eigenlijk dat Doctor Who verder wel in 720P te vinden is maar niet in 1080i.. naja.. zolang het maar beter is dan PAL :P
  zondag 15 mei 2011 @ 20:25:19 #58
45206 Pietverdriet
pi_96854667
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

BBC HD is 1440x1080i, 't mag zich HD noemen maar echt Full HD is het ook niet. ;)
Overigens wel raar eigenlijk dat Doctor Who verder wel in 720P te vinden is maar niet in 1080i.. naja.. zolang het maar beter is dan PAL :P
BBC HD geen Full HD?? Op de Kabel of ook op Sat?
  zondag 15 mei 2011 @ 20:28:46 #59
45 SiGNe
pi_96854851
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

BBC HD geen Full HD?? Op de Kabel of ook op Sat?
Zo wordt het kennelijk door de BBC uitgezonden: http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_HD

[edit]Wacht, in de rest van europa is het kennelijk wel 1080P maar in engeland zelf niet.. vaag.. zeker als je merkt dat de BBC alles voor hun eigen land wil houden (iPlayer enzo)
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 20:54:14 #60
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96856285
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Huh? Is het maar 1440 breed? Hoe kan het dan het hele beeld vullen? :?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 20:56:48 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96856478
Net de herhaling gekeken overigens. Was weer erg leuk om te zien. Ik vind vooral "This is when we talked" een mooie quote. Zo nostalgisch en mooi; laat zien dat de TARDIS eigenlijk alweer verder is maar het nog steeds zo erg waardeert even dit avontuur gehad te hebben. En dan de Doctor die het echt klote vindt als Idris' lichaam sterft, want dan is het voorbij.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:58:54 #62
45206 Pietverdriet
pi_96856648
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef Breuls het volgende:

[..]

Huh? Is het maar 1440 breed? Hoe kan het dan het hele beeld vullen? :?
Pixels die niet vierkant zijn
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 21:02:38 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96856940
quote:
Wow. So many tweets from today. About 20,000 of them (!) Thank you all. You can ask me DW questions at http://bit.ly/jFD06v (Guardian blog)
- Neil Gaiman
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 21:02:57 #64
45 SiGNe
pi_96856956
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:56 schreef Breuls het volgende:
Net de herhaling gekeken overigens. Was weer erg leuk om te zien. Ik vind vooral "This is when we talked" een mooie quote. Zo nostalgisch en mooi; laat zien dat de TARDIS eigenlijk alweer verder is maar het nog steeds zo erg waardeert even dit avontuur gehad te hebben. En dan de Doctor die het echt klote vindt als Idris' lichaam sterft, want dan is het voorbij.
Zekers, de laatste keer met elkaar praten..
Wat dat betreft ook mooi om te zien dat Sexy op het eind zelf de hendel overhaalde toen de Doctor vroeg of ze weer klaar was voor een nieuw avontuur.
Toch even laten merken dat ze er nog is, al is het weer in haar oude vorm.
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 21:06:23 #65
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96857206
Morgen: radio plays van Doctor Who op Radio 4extra: http://www.bbc.co.uk/programmes/b01132vq
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:47:19 #66
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_96864840
quote:

Hij is gewoon een waardeloze TARDIS-bestuurder. ;)
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 16 mei 2011 @ 06:48:36 #67
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_96873996
Dat geluid was een keuze van de Tardis. Ze verteld dat ze de Tardis is door te zeggen "I make this sound"
  Admin maandag 16 mei 2011 @ 07:26:48 #68
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96874111
Dat was meer ter identificatie; ik ben degene die je kent van 'vvorp, vvorp'.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:18:38 #69
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_96874469
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 07:26 schreef Breuls het volgende:
Dat was meer ter identificatie; ik ben degene die je kent van 'vvorp, vvorp'.
Ja, en daarom denk ik dat ze 'denkt' dat ze altijd dat geluid moet maken. En aangezien zij de tardis is en ook de reden dat de nieuwbouw werkte ze ook dat geluid maakte :)
  Admin maandag 16 mei 2011 @ 08:23:24 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96874540
Dat zou ook kunnen. Maar hoe verklaren we dan Rivers bewering dat het het geluid van de remmen is? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:26:42 #71
45206 Pietverdriet
pi_96874597
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:23 schreef Breuls het volgende:
Dat zou ook kunnen. Maar hoe verklaren we dan Rivers bewering dat het het geluid van de remmen is? :P
Vrouwen verwijten je altijd van alles en nog wat.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:28:19 #72
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_96874616
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:23 schreef Breuls het volgende:
Ik geloof best dat het het geluid van de remmen is, maar ik denk dat de tardis als 'mens' verkeerde conclusies kan trekken over hetgeen dat normaal is :)
  Admin maandag 16 mei 2011 @ 08:44:04 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96874811
Dat zou ook nog kunnen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 mei 2011 @ 09:57:06 #74
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_96876129
Ik kon niets anders zitten dan *O* O+ :o O+ ;( :'( en zat letterlijk op t puntje van de bank.
Vanaf deze aflevering mag het 'David is beter dan Matt' eens opgehouden zijn. David is gestopt, het is zijn eigen keuze geweest, hij is niet ontslagen omdat ze Matt hadden gevonden ofzo.
Ik vond Matt echt briljant hier! Hij is gewoon een waardig opvolger, lekker Tom Baker-esque.

En Neil Gaiman O+ kan niet wachten op de Good Omens en American Gods verfilmingen *O*

"Bunk beds are cool, a bed... with a ladder! You can't beat that."
pi_96878711
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef SuperPoekie het volgende:
Vanaf deze aflevering mag het 'David is beter dan Matt' eens opgehouden zijn. David is gestopt, het is zijn eigen keuze geweest, hij is niet ontslagen omdat ze Matt hadden gevonden ofzo.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:40:38 #76
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96879685
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef SuperPoekie het volgende:
\
Vanaf deze aflevering mag het 'David is beter dan Matt' eens opgehouden zijn.
Wat fijn dat het mag en niet moet. Kan mooi een ieder zijn/haar eigen mening en gevoelens blijven uiten. Staat een ander natuurlijk vrij om deze niet te lezen. :Y)

Meer OT, op andere fora worden vergelijkingen gemaakt met Rory en Michael J.Fox 'back to the future' bodywarmer en zulks. Verborgen hint? :P
  Admin maandag 16 mei 2011 @ 22:31:45 #77
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96914793
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:06 schreef Breuls het volgende:
Morgen: radio plays van Doctor Who op Radio 4extra: http://www.bbc.co.uk/programmes/b01132vq
Nu op iPlayer: http://www.bbc.co.uk/ipla(...)o_Cobwebs_Episode_1/
(radio-iPlayer is wel internationaal beschikbaar)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:42:45 #78
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_96915707
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:40 schreef yavanna het volgende:

[..]
Meer OT, op andere fora worden vergelijkingen gemaakt met Rory en Michael J.Fox 'back to the future' bodywarmer en zulks. Verborgen hint? :P
Welk forum is dat?
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
pi_96918982
Hmm, na wat Who terug aan het kijken.. Episode uit Season 4: The Silence in the Library

Toeval of Moffat-genius?
  Admin maandag 16 mei 2011 @ 23:42:03 #80
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96920226
Moffat-genius. Hij wist daar al dat-ie het stokje van RTD over zou nemen en is dus alvast zijn eigen plan in werking gaan zetten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:06:23 #81
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96927782
Torchwood: Up Close Preview - bbc.co.uk/torchwood ^O^

Geen idee of onderstaande foto echt is of photoshop.

http://img6.imageshack.us/img6/5010/partycrasher.jpg (copy/paste deze link)
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 09:14:17 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96927927
Net even de aflevering erbij gepakt; het is geen photoshop, maar is dat een persoon of gewoon een vlek?

Overigens verandert de locatie van dat huisje af en toe in de scène, maar dat kan ook een productiefout zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 09:15:42 #83
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96927959
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:06 schreef yavanna het volgende:
Da's van TW3: Children of Earth. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 12:13:57 #84
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96934088
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96935434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:13 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

Maar, wat de hell doet superman in London :')
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_96936705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:13 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Clark Kent zonder bril, WAT?!? Dan herkent iedereen hem toch meteen! :P
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 13:30:27 #87
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96937187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:48 schreef maxmit het volgende:

[..]

_O-

Maar, wat de hell doet superman in London :')
Blijkbaar het werk van the Doctor. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Clark Kent zonder bril, WAT?!? Dan herkent iedereen hem toch meteen! :P
Neejoh, niemand in de UK weet hoe een journalist van een Amerikaanse krant eruit ziet. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96937283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Neejoh, niemand in de UK weet hoe een journalist van een Amerikaanse krant eruit ziet. :P
Ik bedoelde dat iedereen hem dan herkent als Superman. Aangezien het enige verschil tussen Clark Kent en Superman de bril is. :P
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 13:36:29 #89
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96937489
Oh zo. Mja eh. Misschien vindt-ie dat niet erg. :P

Overigens is het nooit alleen de bril; ook zijn manier van doen, houding etc onderscheiden de twee van elkaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:14:54 #90
45 SiGNe
pi_96939144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:14 schreef Breuls het volgende:
Net even de aflevering erbij gepakt; het is geen photoshop, maar is dat een persoon of gewoon een vlek?

Overigens verandert de locatie van dat huisje af en toe in de scène, maar dat kan ook een productiefout zijn.
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:06 schreef yavanna het volgende:

Geen idee of onderstaande foto echt is of photoshop.

[ http://img6.imageshack.us/img6/5010/partycrasher.jpg (copy/paste deze link) ]
Misschien de Doctor die toekijkt? Die heeft tenslotte ook een brief gekregen om op die plek aanwezig te zijn.
Waarom zat de Doctor niet daar maar in de Diner?
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 14:21:13 #91
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96939386
Als het the Doctor is die toekijkt had-ie zijn eigen dood gezien, en we gaan er nu vanuit dat-ie van niets weet. Het zou wel een grote misleiding zijn als hij het allang weet maar dat niet laat merken aan zijn companions.

Dat gezegd hebbende: hij kende de astronaut bij het meer en leek niet volledig verrast door de gebeurtenis.

Overigens las ik ergens een theorie dat die astronaut River is uit de periode van de Library. Ze zou dan weer uit de hard drive gevist zijn en dat pak nodig hebben om in leven te blijven, of zoiets. Het klinkt raar, maar feit is dat River een mysterie is die we het eerst hebben leren kennen in een astronautenpak.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 14:49:37 #92
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96940474

Moffat is helemaal niet slecht bezig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96944606
Ook de aflevering erbij gepakt... Kijk even goed naar het stukje waar de Doctor 'Whatever happens, you do not interfere' zegt, en dan vooral naar dat huisje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Breuls, je plaatje hierboven doet het niet.
pi_96944705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:49 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]

Moffat is helemaal niet slecht bezig. :)
plaatje doet het niet :(
pi_96944859
het huisje is een 'werkende' tardis? :P
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 16:26:29 #96
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96944930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Omentuva het volgende:

En Breuls, je plaatje hierboven doet het niet.
Oh, dat zal wel een refererbeveiliging zijn. Dit is 'm: http://twitpic.com/4ytvzu
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_96945190
Cool :D
pi_96946675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:21 schreef Breuls het volgende:
Als het the Doctor is die toekijkt had-ie zijn eigen dood gezien, en we gaan er nu vanuit dat-ie van niets weet. Het zou wel een grote misleiding zijn als hij het allang weet maar dat niet laat merken aan zijn companions.

Dat gezegd hebbende: hij kende de astronaut bij het meer en leek niet volledig verrast door de gebeurtenis.
Plus Canton - waarom Canton? Waarom heeft hij #4? Hij is maar een character-of-the-week, to be honest. Why him? Is het een paradoxtrucje? (Moffat is daar niet vies van, zie Big Bang, of, voor een minder 'end of the universe' voorbeeld, Forest of the Dead.)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:50:38 #99
45 SiGNe
pi_96948845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:26 schreef Breuls het volgende:

[..]

Oh, dat zal wel een refererbeveiliging zijn. Dit is 'm: http://twitpic.com/4ytvzu
Cumberbatch moet echt een rolletje krijgen in Doctor Who... :Y
Liefst als Timelord
pi_96949383
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zo wordt het kennelijk door de BBC uitgezonden: http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_HD

[edit]Wacht, in de rest van europa is het kennelijk wel 1080P maar in engeland zelf niet.. vaag.. zeker als je merkt dat de BBC alles voor hun eigen land wil houden (iPlayer enzo)
Dat komt omdat de BBC betaalt wordt door de inwoners van Engeland (waaronder ik zelf, ieder jaar 140 pond betalen). Zou een beetje oneerlijk zijn als iedereen buiten Engeland het gewoon gratis zou kunnen zien he...
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:01:57 #101
71919 wonderer
pi_96949409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Cumberbatch moet echt een rolletje krijgen in Doctor Who... :Y
Liefst als Timelord
Ja, de Doctor bijvoorbeeld O-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 19:02:48 #102
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96952462
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:05 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Plus Canton - waarom Canton? Waarom heeft hij #4? Hij is maar een character-of-the-week, to be honest. Why him? Is het een paradoxtrucje? (Moffat is daar niet vies van, zie Big Bang, of, voor een minder 'end of the universe' voorbeeld, Forest of the Dead.)
Ik ga er eigenlijk vanuit dat we hem nog terugzien. Ik vond zijn rol nu inderdaad ook te klein om het logisch te vinden dat hij #4 is, dus ik denk dat hij in ep7 of in de finale nog langskomt. En zo niet, dan is het gewoon een beetje onlogisch (of het wordt op een andere manier uitgelegd).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:11:03 #103
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_96952953
Er was iemand nodig die benzine meenam voor de verbranding. Waarom dan niet iemand die al eerder in zijn leven kennis had gemaakt met de Impossible Astronaut en die ook nog eens in Amerika woont (zoveel mensen kent the Doctor daar niet, daar de Aliens vaak Londen als uitvalsbasis kiezen :P ) ...
  Admin dinsdag 17 mei 2011 @ 19:17:36 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_96953325
Het is wel een Moffat-verhaal he? ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:22:15 #105
45 SiGNe
pi_96953602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Er was iemand nodig die benzine meenam voor de verbranding. Waarom dan niet iemand die al eerder in zijn leven kennis had gemaakt met de Impossible Astronaut en die ook nog eens in Amerika woont (zoveel mensen kent the Doctor daar niet, daar de Aliens vaak Londen als uitvalsbasis kiezen :P ) ...
Dan had ie ook in de brief kunnen schrijven. "en neem een blik benzine mee", stuk makkelijker en betrouwbaarder ook.
Er zal vast meer aan de hand zijn.
  Admin woensdag 18 mei 2011 @ 19:25:46 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97001141
quote:
THE HIGHLY-ANTICIPATED STARZ ORIGINAL, “TORCHWOOD: MIRACLE DAY,” BOASTS NOTABLE GUEST STAR LINE-UP INCLUDING C. THOMAS HOWELL, WAYNE KNIGHT, ERNIE HUDSON, FRANCES FISHER AND MARE WINNINGHAM
Premiering Friday, July 8th at 10 PM ET/PT, The Series Will Feature Series Alums John Barrowman, Eve Myles and Kai Owen; New Cast Members Mekhi Phifer, Bill Pullman, Alexa Havins, Arlene Tur; and Recurring Guest Star Lauren Ambrose

New York, May 17, 2011 -- Imagine a day when nobody dies. All across the world, nobody dies. And then the next day, and the next, and the next, people keep aging. They get hurt and sick but they never die. This is the extraordinary premise of the highly-anticipated STARZ original drama series, "Torchwood: Miracle Day," produced by BBC Worldwide Productions for STARZ, BBC Cymru Wales and BBC Worldwide. The series will premiere on STARZ July 8 at 10 pm ET/PT.

Today, the network announced that in addition to Torchwood alumni, John Barrowman, Eve Myles, and Kai Owen and new headliners, Mekhi Phifer, Bill Pullman and Alexa Havins, that the 10-episode, hour-long series will also feature an impressive list of guest stars: Wayne Knight (“Seinfeld,” Jurassic Park), C. Thomas Howell (“Southland,” The Outsiders), Ernie Hudson (“OZ,” Ghostbusters), Nana Visitor (“Star Trek: Deep Space Nine”), John DeLancie (“Star Trek: The Next Generation”), Mare Winningham (Mildred Pierce, George Wallace) and Frances Fisher (Titanic, The Lincoln Lawyer).

Additional actors starring in the cult sensation include: Arlene Tur (“Crash,” Eat Pray Love) and Lauren Ambrose (“Six Feet Under,” The Other Woman) who join the cast in an extended guest role. The show's original creator, writer/producer Russell T Davies, serves as executive producer along with BBC Worldwide Productions' SVP Julie Gardner, with Davies also serving as show-runner for "Torchwood: Miracle Day."

"Torchwood: Miracle Day" begins with a day when nobody dies. The result: a population boom, overnight. With all the extra people, resources are finite. It's said that in four month's time, the human race will cease to be viable. But this can't be a natural occurrence - someone's got to be behind it. It's a race against time as C.I.A. agent Rex Matheson investigates a global conspiracy. The answers lie within an old, secret British institute. As Rex keeps asking "What is Torchwood?," he's drawn into a world of adventure, and a threat to change what it means to be human, forever.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:28:55 #107
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_97004642
'Doctor Who' writer teases "unpleasant" episode
'Life On Mars' creator has written this week's episode

http://www.nme.com/filman(...)asant-episode/215607
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  Admin woensdag 18 mei 2011 @ 20:53:49 #108
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97006060
Matthew Graham, aan wie we ook DW2's Fear Her te danken hebben.

Overigens is een van de hoofdrolspelers uit LoM en AtA te zien in de komende DW-afleveringen: Marshall Lancaster (Chris Skelton).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 19 mei 2011 @ 07:41:14 #109
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_97019843
John DeLancie is not from just one Star Trek. John DeLancie is Q!
  Admin donderdag 19 mei 2011 @ 09:36:09 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97021341
Wie?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:37:10 #111
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_97021372
Staat in het artikel over guest appeareances genoemd ;)
  Admin donderdag 19 mei 2011 @ 09:38:16 #112
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97021396
Ah. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97051028
Officiële synopsis voor 6.07 is bekend:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

4 juni, 6pm BST, hoewel dat kan veranderen.
  Admin donderdag 19 mei 2011 @ 22:08:45 #114
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97052319
Exciting! *O*

En daarna drie maanden geen Doctor Who. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97052749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Breuls het volgende:
Exciting! *O*

Met een cliffhanger van hier tot gunter en het zomerseizoen op TV (=endless repeats van ditjes en datjes).
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:34:24 #116
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_97059876
quote:
Exciting! *O*

Torchwood *O*
  Admin vrijdag 20 mei 2011 @ 09:33:00 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97064124
Oh da's waar, TW4 valt precies in het gat. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:34:02 #118
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_97064141
Ik denk dat ik de cliffhanger niet aankan en dus lekker pas in september 6.07 pas kijk. Ik haat cliffhangers. Cliffhangers zijn not cool :D
  Admin vrijdag 20 mei 2011 @ 09:35:37 #119
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97064177
Cliffhangers zijn juist wel cool. Gewoon dat gevoel dat het zo gaaf is maar je moet wachten tot het verder gaat.

Ik hoop trouwens wel dat er niet een of andere dipshit in die drie maanden de boel gaat lekken. Ik wil wel pas in 6.08 zien wat er in 6.08 gebeurt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:00:58 #120
107652 Quincy5
Back to the future
pi_97081365
quote:
Exciting! *O*

Is morgen al de laatste van de eerste helft van het seizoen?
www.bttf.com
I hate mornings
pi_97103406
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:00 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Is morgen al de laatste van de eerste helft van het seizoen?
Nee, gelukkig niet :)

Morgen komt de eerste helft van een twoparter, volgende week de andere helft, en de week daarna het eerste deel van een twoparter die drie maanden daarna pas verdergaat.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:08:01 #122
13250 Lod
Sapere aude!
pi_97109447
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:02 schreef anoniemelurker het volgende:
en de week daarna het eerste deel van een twoparter die drie maanden daarna pas verdergaat.
Oh gelukkig maar, ik heb altijd zo'n hekel aan two-parters die vlak na elkaar worden uitgezonden. Dan mis je helemaal de pret van het stukje 'previously on'.
GNU Terry Pratchett
pi_97113324
Zo, ik ben weer helemaal bij. Jammer dat er nog maar een is voor ik weer 3 maanden kan wachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:40:26 #124
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_97113588
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 09:08 schreef Lod het volgende:

[..]

Oh gelukkig maar, ik heb altijd zo'n hekel aan two-parters die vlak na elkaar worden uitgezonden. Dan mis je helemaal de pret van het stukje 'previously on'.
:D
pi_97116064
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 09:08 schreef Lod het volgende:
:P

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:32 schreef Monolith het volgende:
Zo, ik ben weer helemaal bij. Jammer dat er nog maar een is drie zijn voor ik weer 3 maanden kan wachten.
There, fixed.
pi_97116423
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:56 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

:P

[..]

There, fixed.
Niet vervelend om het mis te hebben in dit geval. :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:41:34 #127
45 SiGNe
pi_97123602
Lekker (BBQ)weer, Doctor Who én vanavond ook weer Dit Was Het Nieuws op TV, wat willen we nog meer?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:49:43 #128
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_97123945
Hoe laat gaan we los zo?
pi_97123958
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 17:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe laat gaan we los zo?
kwart voor 8.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:11:29 #130
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_97124919
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 17:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

kwart voor 8.
Kwart over 7 beginnen met eten koken, zijn we mooi op tijd er klaar voor. Toffe avatar trouwens, Blackadder is een baas _O_
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:14:35 #131
244933 trovey
Nachtoele
pi_97125038
Na Who naar de bios, Pirats of the Caribbean: On Stranger Tides in 3D, ik ben benieuwd. :P
Optimist tot in de kist
pi_97125191
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Kwart over 7 beginnen met eten koken, zijn we mooi op tijd er klaar voor. Toffe avatar trouwens, Blackadder is een baas _O_
Blackadder is de reden dat ik niet serieus naar House kan kijken. :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:43:51 #133
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97128017
Final warning! *O*
pi_97129302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:14 schreef trovey het volgende:
Na Who naar de bios, Pirats of the Caribbean: On Stranger Tides in 3D, ik ben benieuwd. :P
De nieuwe Who lijkt me serieus beter dan On Stranger Tides :P

Helaas nog een lang half uur wachten omdat ik hier geen beeb heb -O-
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:29:00 #135
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97129813
Dat laatste zag je echt mijlenver aankomen (zo van het moment dat hij weer bij bewustzijn komt na de val) _O-
pi_97129942
Je zag 't al aankomen bij de sticky-hand scene (waar ie z'n hand niet los kan krijgen.) Identificatiemethode is ook al bekend - it's the shoes, silly.

Wel amusant en zeker een leuk dilemma.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:36:34 #137
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_97130095
Ik vond het eigenlijk de minste ep van dit seizoen tot nu toe, ik kwam maar niet echt lekker in het verhaal. Misschien morgen nog een keer kijken ...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:41:34 #138
45 SiGNe
pi_97130269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:32 schreef Omentuva het volgende:
Je zag 't al aankomen bij de sticky-hand scene (waar ie z'n hand niet los kan krijgen.) Identificatiemethode is ook al bekend - it's the shoes, silly.

Wel amusant en zeker een leuk dilemma.
Deel 1 er ook even bij gepakt, daar zijn er geen veranderingen te zien.
pi_97130302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:29 schreef wdn het volgende:
Dat laatste zag je echt mijlenver aankomen (zo van het moment dat hij weer bij bewustzijn komt na de val) _O-
So... no longer the last of the Timelords ;)

Maar hij is dit dilemma als tijdreizger wel gewend. Hij kan en heeft zichzelf wel vaker ontmoet.
  Admin zaterdag 21 mei 2011 @ 21:21:44 #140
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97131678
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:42 schreef MisterSqueaky het volgende:

Maar hij is dit dilemma als tijdreizger wel gewend. Hij kan en heeft zichzelf wel vaker ontmoet.
Recent nog in de Medusa Cascade. :)

Vond 't wel een prima aflevering.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 22 mei 2011 @ 00:00:55 #141
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97138855
Leuke aflevering, met o.a. : 'Jennifer "i thought i was going to die", Rory " welcome to my world". :) Rory was nice deze week hoe hij het opnam voor Jennifer en ook wat meer 'solo' tijd kreeg. Ook mooi dat the doctor zich eindelijk weer eens lijkt te intresseren/opkomt voor 'aliens' zonder ze allemaal dood te willen hebben. Beetje jammer dat hij Rory dan zo laat gaan, maar ok. ;)

The doctor was schijnbaar al eens op die plek geweest of dacht dat onbewust, ook leek hij het flesh te herkennen als iets wat in de toekomst een geavanceerder 'iets' is. Mijn geheugen is een zeef as always, wellicht die gezichten uit de Libary? Toen het hoofd zo uit het flesh omhoog kwam leek het ook wel wat op dat vrouwengezicht gespannen op een doek, waar mijn geheugfen mij ook verder in de steek mee laat. *Argh*

Anyway, ben wel benieuwd naar volgende week.

Random spoilers

SPOILER
SPOILER
  zondag 22 mei 2011 @ 00:09:35 #142
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97139341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Recent nog in de Medusa Cascade. :)

Vond 't wel een prima aflevering.
Vergeet Time Crash niet.

Vond het trouwens wel grappig dat ze op de dag des oordeels een aflevering hadden waar de lucht in brand stond(daar leek het iig op). Zouden ze dat bewust hebben gedaan?
  zondag 22 mei 2011 @ 00:22:28 #143
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97139948
Aardige review

quote:
6.05
The Rebel Flesh

Writer: Matthew Graham
Director: Julian Simpson

THE ONE WHERE
A solar tsunami brings the Doctor, Amy and Rory to an acid pumping station, where the workers use a substance called “the Flesh” to create artificial doppelgangers (or “gangers”) who can stand in for them on dangerous jobs. Unfortunately, the copies are about to become sentient…

VERDICT
This may be a more traditional Who episode than we’ve seen so far this year, but that’s no bad thing. Life On Mars/Ashes To Ashes co-creator Matthew Graham has written an episode that follows plenty of well-trodden Doctor beats, yet still manages to feel original and packed with ideas – what it lacks in Moffat-style narrative gymnastics or Gaiman-ish esoterics, it more than makes up for with its solid, old school storytelling.

Indeed, the set-up is textbook: an isolated setting; a small cast (albeit a duplicated one); a dangerous, acid-filled environment; enemies within; science turned against humanity… While all the boxes for what makes a tense sci-fi thriller are ticked off, however, what makes the episode really special is the packaging. The Flesh is an ingenious concept, and – despite the acid-pumping crew’s assertions that their gangers have no minds of their own – a piece of tech that was always bound to turn on its creators. This is science fiction, after all…

Meanwhile, the fact that the gangers have all the memories of the “parent” means they’re not just mindless (though they are occasionally faceless) clones , and raises intriguing moral questions about whether they have as much right to exist as the originals, or how you might cope with the idea that there are suddenly two of you. You certainly won’t have encountered quandaries like these earlier this evening on Don’t Scare The Hare.

The episode also looks fantastic. The abbey setting is the last place you’d expect to find a factory, and that’s why it works, blowing the cliché of a futuristic industrial setting apart immediately, and making you feel like you’re watching something new. And aside from the occasional bit of shonky CG (see below), the effects that create a spectacularly stormy sky and the shapeshifting gangers are generally brilliant. A cracking way to start a two-parter.

NITPICK
While the visual effects are generally pretty good, the shot of Jennifer’s head bursting through a toilet door on the end of a tentacle is far from convincing. To be fair, though, I’ve never seen any film/show make this kind of effect look anything approaching realistic.

INFLUENCES
Everything from Invasion Of The Body Snatchers’and The Thing’s enemies within to Blade Runner’s synthetic humans craving a life of their own – a veritable smorgasbord of top science fiction repackaged in a fresh way.

SPECULATION
What does the Doctor know about the Flesh? Where has he encountered it before? Will it evolve into something we’ve seen before? Could the ganger Doctor be the Time Lord we saw getting shot at the beginning of “The Impossible Astronaut”? And will Dicken’s cold become crucial, War Of The Worlds style? (That would be rather disappointing.)

WTF?
What precisely is Jennifer measuring when she scans the acid and gives a reading of 9.7? It can’t be pH (the traditional measure of acid strength) because as any GCSE chemistry student will tell you, anything over 7 means alkali.

DID YOU SPOT?
Eyepatch lady makes her weekly appearance through a hole in a door when Amy goes looking for Rory.

STAR TURNS
Matthew Graham brings Marshall Lancaster (DC Chris Skelton) along for the ride as Buzzer; Mark Bonnar (Jimmy) can currently be seen as murderous Detective Finney in Psychoville, and he appeared in 2009’s Paradox; Sarah Smart (Jennifer) is a stalwart of Brit TV, arguably most famous for At Home With The Braithwaites and (to kids of the ’90s) Woof!; and Raquel Cassidy (Foreman Cleaves) has had roles in Land Girls, Moving Wallpaper and Jack Dee’s Lead Balloon.

BEST LINE
Jennifer: “I thought I was going to die.”
Rory: “Welcome to my world.”

Richard Edwards

Read more: Doctor Who 6.05 “The Rebel Flesh” Review - SFX http://www.sfx.co.uk/2011(...)eview/#ixzz1N1oQ9pgo
  Admin zondag 22 mei 2011 @ 00:24:00 #144
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97140011
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Vergeet Time Crash niet.
Dat was daarvoor. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 22 mei 2011 @ 00:28:13 #145
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97140186
Opvallend toch hoe enorm de meningen verschillen over deze en eerdere aflevering(en), van verschrikkelijk slecht/meh/bleh tot een 9/10/fantastic/classic episode.

Zulke enorme verschillen waren er 'vroeger' een stuk minder, dacht ik.
pi_97143297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Deel 1 er ook even bij gepakt, daar zijn er geen veranderingen te zien.
Ik volg je even niet...

Oh, en Ganger-Doctor misbruiken voor Impossible Astronaut target practice is té makkelijk, dus ik gok dat dat het niet wordt. :+
  zondag 22 mei 2011 @ 06:58:45 #147
71919 wonderer
pi_97145636
Aardig opzetje. Vind het leuk dat het geen supergemene monsters zijn maar gewoon wezens met een hang naar het leven, zoals allemaal. Ben benieuwd of dit nog vreedzaam is op te lossen.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:21:44 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_97149437
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:13 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

De nieuwe Who lijkt me serieus beter dan On Stranger Tides :P

Helaas nog een lang half uur wachten omdat ik hier geen beeb heb -O-
Beide gelijk uitgekomen bij mij. :P
Optimist tot in de kist
  zondag 22 mei 2011 @ 14:24:07 #149
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_97153577
Volgens mij is er ook een reden waarom die ene gast minstens drie keer heel opvallend niesde. Dat komt vast terug in de volgende aflevering. Zijn kloon heeft namelijk niet één keer geniesd. Ik vermoed dat ze dat gaan gebruiken.
Hoe? Ik heb geen flauw idee. 8-)
  Admin zondag 22 mei 2011 @ 14:48:43 #150
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97154365
In film en tv niesen karakters nooit zomaar,dus ja, dat gaat nog iets betekenen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:17:51 #151
71919 wonderer
pi_97157882
Dat zal wel de manier zijn om ze uit elkaar te houden of zo.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:31:20 #152
45 SiGNe
pi_97158481
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 01:59 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Ik volg je even niet...

Oh, en Ganger-Doctor misbruiken voor Impossible Astronaut target practice is té makkelijk, dus ik gok dat dat het niet wordt. :+
Nou Omentuva zei dat je de 2 Doctors uit elkaar kan houden door de schoenen, maar in deel 1 zien we 2 verschillende Doctors die er wel hetzelfde uitzien, incl schoenen.
Hoewel je inderdaad gelijk hebt dat een Ganger-Doctor in die episode misschien een te makkelijke verklaring is.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:35:08 #153
45 SiGNe
pi_97158645
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:24 schreef Wepeel2 het volgende:
Volgens mij is er ook een reden waarom die ene gast minstens drie keer heel opvallend niesde. Dat komt vast terug in de volgende aflevering. Zijn kloon heeft namelijk niet één keer geniesd. Ik vermoed dat ze dat gaan gebruiken.
Hoe? Ik heb geen flauw idee. 8-)
Toen Jennifer klappen kreeg van Rory werd ze ook weer normaal, dus misschien dat door pijn en ziekte het menselijk afweersysteem geactiveerd wordt?
pi_97183124
Marshall Lancaster uit Life on Mars deed mee *O*
pi_97186791
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nou Omentuva zei dat je de 2 Doctors uit elkaar kan houden door de schoenen, maar in deel 1 zien we 2 verschillende Doctors die er wel hetzelfde uitzien, incl schoenen.
Hoewel je inderdaad gelijk hebt dat een Ganger-Doctor in die episode misschien een te makkelijke verklaring is.
Als je met 'deel 1' Impossible Astronaut bedoelt dan snap ik je. De schoenen zijn echter voor de aflevering van volgende week - de orginele Doctor heeft andere schoenen omdat z'n oude (die ook gescanned zijn door The Flesh) zijn opgelost.
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 07:19:46 #156
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97187625
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:45 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Marshall Lancaster uit Life on Mars deed mee *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:53 schreef Breuls het volgende:
Overigens is een van de hoofdrolspelers uit LoM en AtA te zien in de komende DW-afleveringen: Marshall Lancaster (Chris Skelton).
No shit. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97189142
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:00 schreef yavanna het volgende:
Toen het hoofd zo uit het flesh omhoog kwam leek het ook wel wat op dat vrouwengezicht gespannen op een doek, waar mijn geheugfen mij ook verder in de steek mee laat. *Argh*
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat.....

Dat vrouwengezicht op dat doek is in een aflevering van S1 of S2 waarin de Dr met Rose op een spacestation naar het einde van de aarde gaan kijken, die wordt opgeslokt door de zon.
SPOILER
Dat vrouwengezicht is de laatste overgebleven mens, op dat moment. Wat er nog van over is in ieder geval :')

S1 ep2
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 09:56:17 #158
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97189739
Dat is Cassandra. Zij is uiteindelijk overleden in 2x01, New Earth. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97190443
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:56 schreef Breuls het volgende:
Dat is Cassandra. Zij is uiteindelijk overleden in 2x01, New Earth. :)
Overbespannen/uitgedroogd of zoiets toch?
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 10:39:39 #160
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97190656
Dat was in The End of the World. In New Earth heeft ze haar bewustzijn naar eerst Rose en the Doctor verplaatst, en later naar haar slaaf. Die slaaf was echter biologisch inferieur en dus stervende, en daarmee stierf zijzelf ook.

Overigens niet voordat the Doctor en Rose Cassandra-in-slaaf naar een eerdere versie van haarzelf brachten zodat ze zichzelf kon vertellen hoe mooi ze wel niet was.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97191086
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef Breuls het volgende:
Dat was in The End of the World. In New Earth heeft ze haar bewustzijn naar eerst Rose en the Doctor verplaatst, en later naar haar slaaf. Die slaaf was echter biologisch inferieur en dus stervende, en daarmee stierf zijzelf ook.

Overigens niet voordat the Doctor en Rose Cassandra-in-slaaf naar een eerdere versie van haarzelf brachten zodat ze zichzelf kon vertellen hoe mooi ze wel niet was.
:{ Dat kan ik me niet volledig herinneren. Alleen kleine fragmentjes eerlijk gezegd..
Maar dat is meegegaan in de aflevering-stroom die ik in het begin aan één stuk door heb gekeken. Waarschijnlijk dus in een 'information overload'* niet goed onthouden. Is trouwens ook alweer een jaar of 3, 4 geloof ik geleden.

*Wat bij DrWho niet zo heel raar is gezien alle visuele en mentale vage shit wat je soms te verwerken krijgt. :')
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 12:20:38 #162
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97194106

Dit, dus. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97195828
Ik ben 'n paar weken terug ook eindelijk eens begonnen met Doctor Who!
Ben begonnen met Series 1 uit 2005, dus met Christopher Eccleston als Doctor ;)
Heb zonet seizoen 3 afgekeken, dus ben benieuwd hoe het verder gaat
SPOILER
  maandag 23 mei 2011 @ 13:07:11 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97195934
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Bakakame het volgende:
Ik ben 'n paar weken terug ook eindelijk eens begonnen met Doctor Who!
Ben begonnen met Series 1 uit 2005, dus met Christopher Eccleston als Doctor ;)
Heb zonet seizoen 3 afgekeken, dus ben benieuwd hoe het verder gaat
SPOILER
Baka! Oh er komen nog een paar magistrale afleveringen :D
'Blink' zul je kunnen waarderen.
pi_97196025
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef wdn het volgende:

[..]

Baka! Oh er komen nog een paar magistrale afleveringen :D
Al gezien ;) 3x10 was dat! Heb net de Children in Need special van 8 min gezien :)
SPOILER
  maandag 23 mei 2011 @ 13:34:40 #166
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97197089
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Al gezien ;) 3x10 was dat! Heb net de Children in Need special van 8 min gezien :)
SPOILER
Is dat al zolang geleden :D Ok s06e03 kun je ook wel waarderen _O-
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 13:59:24 #167
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97198353
6x04 zul je bedoelen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:15:12 #168
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97199014
6x03 bedoelde ik niet serieus ;)
pi_97199648
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit, dus. :)
Inderdaad
pi_97200155
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef wdn het volgende:
Blink is mijn favoriet...duidelijk. Vooral dat ie op het einde die vrouw tegenkomt, bij hem voor het eerst, bij haar voor het laatst...
superepisode, paradox heaven eigenlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Bakakame het volgende:
SPOILER
Kan ik me ook al niet herinneren :'( jammer ja :|W
In de zomerstop een aantal 'oudjes' nog een keertje kijken dan maar w/
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 14:55:30 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97200686
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef wdn het volgende:
6x03 bedoelde ik niet serieus ;)
Gelukkig maar. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97205157
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:42 schreef maxmit het volgende:

[..]

Blink is mijn favoriet...duidelijk. Vooral dat ie op het einde die vrouw tegenkomt, bij hem voor het eerst, bij haar voor het laatst...
superepisode, paradox heaven eigenlijk.
Enige aan die aflevering dat mij niet duidelijk werd aan 't einde is
SPOILER
Maar verder leuke aflevering! En dat einde deed me denken aan het einde van The Shakespeare Code, toen
SPOILER
  Admin maandag 23 mei 2011 @ 16:48:04 #173
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97206122
Zaken uit voorbije afleveringen (of seizoen) hoeven niet in spoilers hoor.

Ik vind het leuk dat op de valreep van Tennants periode nog is verklaard waar die reactie van Elizabeth I op gebaseerd was. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97207333
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:48 schreef Breuls het volgende:
Zaken uit voorbije afleveringen (of seizoen) hoeven niet in spoilers hoor.

Ik vind het leuk dat op de valreep van Tennants periode nog is verklaard waar die reactie van Elizabeth I op gebaseerd was. :)
Gelukkig gebeurt dat nog, zou vreemd zijn als ze wist dat hij het was als hij al geregenerate had ;)

En ik zette 't tussen spoilers omdat ik 't niet zeker wist, maar dan hoeft dat van nu af aan ook niet meer :P Moet ik alleen zelf wel oppassen met dit topic, aangezien ik net pas aan seizoen 4 begin ;)
  Admin dinsdag 24 mei 2011 @ 19:09:59 #175
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97259115
Er is een TW4 trailer. Deze schijnt echter geolocked te zijn, dus is-ie door anderen weer geupload, maar dan in mindere kwaliteit. Hier twee versies (dezelfde trailer, andere beeldkwaliteit):

Ziet er niet slecht uit. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 27 mei 2011 @ 08:30:45 #176
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_97370895
Zo, DW en DWC ingesteld voor opname. Maandagavond na een weekendje weg eens kijken.

Veel plezier morgen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_97371202
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:30 schreef Breuls het volgende:
Zo, DW en DWC ingesteld voor opname. Maandagavond na een weekendje weg eens kijken.

Veel plezier morgen. :)
Ik heb nog nooit DWC gekeken, wat is 't precies?

Heb zonet die afleveringen met de library gezien, met River Song voor de eerste keer :o
pi_97374097
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:50 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit DWC gekeken, wat is 't precies?
Dr Who Confidential.. Achtergrondinformatie en/of making of en/of interviews over de episode met de acteurs/schrijvers/director/producers of..etc die je van alles vertellen en/of uitleggen.

Voor de echte fans/freaks van de serie uiteraard. :9~
  zaterdag 28 mei 2011 @ 08:15:00 #179
71919 wonderer
pi_97412354
Alex Kingston was by Graham Norton, btw... Was wel aardig.
pi_97412857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 08:15 schreef wonderer het volgende:
Alex Kingston was by Graham Norton, btw... Was wel aardig.
Even niet om 't een of 't ander, maar is er voor jou deze week wel een aflevering? Ik dacht dat ik op de BBC America site zag staan dat er pas 4 juni weer een was?

Lees: Je moet eventjes andere manieren gebruiken voor je Who-fix volgens mij.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:28:00 #181
71919 wonderer
pi_97427053
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:42 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Even niet om 't een of 't ander, maar is er voor jou deze week wel een aflevering? Ik dacht dat ik op de BBC America site zag staan dat er pas 4 juni weer een was?

Lees: Je moet eventjes andere manieren gebruiken voor je Who-fix volgens mij.
Ik download gewoon hoor, we hebben BBCA niet hier :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:32:50 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97429276
15 minuten waarschuwing :)

Ik ben benieuwd naar het verloop.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:30:37 #183
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97431884
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Briljant einde *O*
Dat is nou wat ik van Doctor Who verwacht.
pi_97432246
Leuk einde, maar ook de hele 'wie is er echt' werd goed uitgevoerd. In elk ander seizoen zou dit wel een van de top-afleveringen zijn.

Dit seizoen hangt ie achter 1, 2 en 4, maar goed. :')

SPOILER
pi_97433821
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:38 schreef Omentuva het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:13:29 #186
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_97436888
De trailer van het volgende deel ziet er ook goed uit:
Link

Edit:
En de prequel

[ Bericht 32% gewijzigd door Wer-Al_Zwowe op 28-05-2011 23:04:41 ]
No escape from reality
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:17:11 #187
64288 Bensel
Ladderzat
pi_97437098
moet zeggen dat het wel heel freaky word nu..
Twitch.tv/bensel15
  zondag 29 mei 2011 @ 00:40:10 #188
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97443512
sheeeeeeeeeeeeeeeeeet
  zondag 29 mei 2011 @ 03:27:40 #189
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97447213
Er is dus hoogstwaarschijnlijk een manier dat de 'flesh doctor' ook blijft leven, dus dat zal dan wel degene zijn die 200 jaar later dood gaat/of juist blijft leven.

Benieuwd naar volgende week.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:51:04 #190
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_97477408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bensel het volgende:
moet zeggen dat het wel heel freaky word nu..
Ik moet zeggen dat ik het wel eens stuk minder 'familie-vriendelijk' vindt dit seizoen. Ben benieuwd of je dat ook terugziet in de ratings.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:48:51 #191
45 SiGNe
pi_97482421
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:51 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het wel eens stuk minder 'familie-vriendelijk' vindt dit seizoen. Ben benieuwd of je dat ook terugziet in de ratings.
Mooi toch, is het ook leuker voor volwassenen, vorig jaar vond ik weet teveel voor de kinderen.
Plus ze zenden het op kwart voor 7 uit (engelse tijd), vorig jaar zonden ze iets eerder uit, dus de kleinste kinderen kijken niet meer.

Doctor Who moet ook een beetje een zwartrandje hebben vind ik, het hoeft allemaal niet zo heel vrindelijk en child-proof.
Aliens willen de aarde veroveren, daar is niets leuks aan...
pi_97532025
Cross post vanuit het tweakers forum, die ik jullie niet wil onthouden:

quote:
defiant schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:04[/message]:
Hier nog een mogelijke spoiler voor de volgende aflevering (dus niet klikken als je nog niets wilt weten).
SPOILER
pi_97540244
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:47 schreef MLO1983 het volgende:
Cross post vanuit het tweakers forum, die ik jullie niet wil onthouden:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_97546001
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mooi toch, is het ook leuker voor volwassenen, vorig jaar vond ik weet teveel voor de kinderen.
Plus ze zenden het op kwart voor 7 uit (engelse tijd), vorig jaar zonden ze iets eerder uit, dus de kleinste kinderen kijken niet meer.

Doctor Who moet ook een beetje een zwartrandje hebben vind ik, het hoeft allemaal niet zo heel vrindelijk en child-proof.
Aliens willen de aarde veroveren, daar is niets leuks aan...
De mentaliteit onder het productieteam en het publiek is de laatste 6 jaar dan ook erg veranderd. Het maken van afleveringen zoals Dalek(1e serie) zou men vandaag de dag schandalig vinden.
pi_97546816
Ik weet niet, ik verspil op het moment wat tijd met de vorige series terugkijken, maar niks mis met die aflevering toch? Het was een goede herintroductie van de Daleks, en benadrukte tevens de hardvochtigheid van Ecclestone's Doctor vs. Rose's empathie. In die zin zou het dus ook niet bij onze huidige Doctor+companion passen.
pi_97547373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:00 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik weet niet, ik verspil op het moment wat tijd met de vorige series terugkijken, maar niks mis met die aflevering toch? Het was een goede herintroductie van de Daleks, en benadrukte tevens de hardvochtigheid van Ecclestone's Doctor vs. Rose's empathie. In die zin zou het dus ook niet bij onze huidige Doctor+companion passen.
Wat mij betreft was er ook niets mis mee. Sterker nog, het blijft een van mijn favoriete afleveringen, samen met de gehele eerste serie.

Het productieteam heeft echter veel kritiek ontvangen vanwege het vele geweld en sterfgevallen in die aflevering. Ik stoor mij er niet aan, maar er zullen altijd overprotectieve ouders blijven die dit soort beelden liever van hun kinderen weerhouden.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:13:26 #197
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_97549669
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')