Hi, I'm Sexy!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:05 schreef Breuls het volgende:
Nieuw topic, nieuwe titel. Laten we even iets uit deze ep kiezen. Kandidaten:
› Hi, I'm Sexy!
› You were never very reliable!
› I stole you!
› ...
Laten we die niet vergeten: The only water in the forest is a River.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:22 schreef Omentuva het volgende:
We're four for four on dead-not-dead!Rory.
The only water in the forest is a river? Da...
River. Pond. Duck pond. D'r is daar een link, maar wat voor één...
Is er 1 control room per Time Lord? Dat zou iets van 20 andere Time Lords/regenerations van andere Time Lords betekenen voordat T&D elkaar stolen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef SiGNe het volgende:
Er werd ook gezegd dat er een stuk of 30 controlrooms waren, ik weet niet of ze allemaal gedelete zijn door House maar het houdt wel in dat er net zoveel Timelords in TARDIS hebben gevlogen.
Ja, leuk dialoogje. Ook de vraag of hij een kamer heeft; soms vraag ik me af of hij wel eens slaapt.quote:De kamer met het stapelbedvan Rory en Amy is ook weg
![]()
Een sentient planet. Of asteroid. Iets wat normaal gesproken levenloos is, maar in dit geval zelfbewust en communicatief is. In comics heb je zoiets ook wel eens; een planeet waarmee je kunt communiceren.quote:Ik moest bij de naam House wel meteen aan Hugh Laurie denken, was opzich wel grappig geweest als ze hem hadden gevraagd om die stem in te spreken (al vraag ik me af of je 'm dan nog wel gelooft als evil entity, wat was House eigenlijk?)
Werd er niet 13 gezegd?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:04 schreef Bensel het volgende:
Overigens zei ze dat ze ongeveer 30 control rooms had. van zowel de voorgaande doctors, als toekomstige. (althans, dan impliceerde ze). Leuk joh, zo'n denkende machine die ook vooruit in de tijd kan denken. (zie ook de verwarring in het begin over wat er gezegd is en wordt in de toekomst)
nee, echt thirtyquote:
Ik vraag me af ofdat me de Forest met de bibliotheek bedoeld werd?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Laten we die niet vergeten: The only water in the forest is a River.
Overigens; ik zag Eye Patch Lady in de preview voor volgende week.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, echt thirty
ow, vond dit ook we toffe
House: Fear me, I've killed hundreds of timelords
Doctor: Fear me, I've killed all of them
I was right.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:13 schreef Breuls het volgende:
In de trailer voor dit seizoen zat de dialoog:
[..]
"Fear me, I've killed hundreds of Time Lords."
"Fear me, I've killed all of them."
[..]
Volgens mij is dat afkomstig uit de ep van deze week.
Niet elke Time Lord heeft een TARDIS. Een hele zwik leefde gewoon op Gallifrey.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:19 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me opeens af waar Timelords vandaan komen.
Een Timelord is niets zonder TARDIS en een TARDIS is niets zonder piloot.
Ze leven in symbiose met elkaar.
Zou het kunnen dat de Timelords door TARDISsen gecreëerd zijn?
Da's mogelijk, maar het is een hint naar de toekomst.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:49 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Ik vraag me af ofdat me de Forest met de bibliotheek bedoeld werd?
Omdat dat het einde voor River is?
Eerder omdat hij gewoon de TARDIS als zo'n belangrijk object beschouwd. De aflevering heet niet voor niets 'the doctor's wife'quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
En natuurlijk Amy, nadat ze ziet dat de TARDIS een lekker wijf is: "Did you wish really hard?"
Het is niet echt een kijk naar de toekomst, sinds het al gebeurd is. Kan de Tardis (door Rose) niet door tijd en space kijken? Volgens mij zei Rose dat in de laatste aflevering van seizoen 1 toen ze in de tardis keek. Of ze keek in iets anders.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Da's mogelijk, maar het is een hint naar de toekomst.
Klagen over continuiteitsfouten bij TV seriesquote:Op zondag 15 mei 2011 06:21 schreef wonderer het volgende:
Hele mooie aflevering (waardoor ik alleen maar kon denken "oh, hoeveel beter was geweest met David"), beter dan de eerste drie. Alleen jammer dat de nieuwgebouwde TARDIS ook het geluidje maakte. Ik neem tenminste niet aan dat The Doctor ook bij de nieuwe de remmen er niet afhaalt
Neil heeft niet teleurgesteld
Hier te vinden.quote:Speaking of which, while many of those scenes were effectively creepy - particularly Amy's nightmare vision of Rory once again having to wait year upon year for her to come back to him - it's starting to turn into a running gag where Rory appears to die once per episode.
Herkenbaar wederom. Best vervelend van mijzelf, dat ik in gedachten dan voor mij zie hoe ( briljant & met meer gevoel ) het zou zijn geweest met Tennant en bv Rose of Donna.quote:Op zondag 15 mei 2011 06:21 schreef wonderer het volgende:
Hele mooie aflevering (waardoor ik alleen maar kon denken "oh, hoeveel beter was geweest met David")
Rory dood en Amy's gejank. Hoe mooi zou het zijn om eens 1 aflevering daarvan verlost te zijn.quote:it's starting to turn into a running gag where Rory appears to die once per episode.
In combinatie met Eye Patch Lady zou ik zeggen dat Amy droomt.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef Breuls het volgende:
Ja, andere reviews verwijzen al naar "Oh my god, they killed Kenny/Rory!"
En het is wel waar. Hij gaat ietwat vaak een soort van dood.
Die was gebouwd van (kapotte) onderdelen van andere TARDISsen, logisch dat het niet helemaal soepel werktquote:Op zondag 15 mei 2011 06:21 schreef wonderer het volgende:
Alleen jammer dat de nieuwgebouwde TARDIS ook het geluidje maakte. Ik neem tenminste niet aan dat The Doctor ook bij de nieuwe de remmen er niet afhaalt
het begint er op te lijken dat dit een plotelement vormt op de een of andere manier.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef Breuls het volgende:
Ja, andere reviews verwijzen al naar "Oh my god, they killed Kenny/Rory!"
En het is wel waar. Hij gaat ietwat vaak een soort van dood.
Iplayerquote:Op zondag 15 mei 2011 16:10 schreef Breuls het volgende:
Ik denk dat ik vanavond om 8 uur mooi even de herhaling ga kijken. Is wel een extra kijkbeurtje waard, deze aflevering.
Is die er ook in HD? Want ik kan ook wel gewoon een download opzetten, maar straks is-ie op BBC HD.quote:
Ik heb geen goede proxy meerquote:Op zondag 15 mei 2011 17:39 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Iplayer
Vond het leuk om weer de oude set te zien
De 720p versie is hier al binnen, lang leve torrentsquote:Op zondag 15 mei 2011 18:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is die er ook in HD? Want ik kan ook wel gewoon een download opzetten, maar straks is-ie op BBC HD.
Is beschikbaar in HD van bbcquote:Op zondag 15 mei 2011 18:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is die er ook in HD? Want ik kan ook wel gewoon een download opzetten, maar straks is-ie op BBC HD.
BBC HD is 1440x1080i, 't mag zich HD noemen maar echt Full HD is het ook niet.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:04 schreef Breuls het volgende:
Da's geen Full HD.
Usenet heeft ook gewoon 720p hoor.
BBC HD geen Full HD?? Op de Kabel of ook op Sat?quote:Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
BBC HD is 1440x1080i, 't mag zich HD noemen maar echt Full HD is het ook niet.
Overigens wel raar eigenlijk dat Doctor Who verder wel in 720P te vinden is maar niet in 1080i.. naja.. zolang het maar beter is dan PAL
Zo wordt het kennelijk door de BBC uitgezonden: http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_HDquote:Op zondag 15 mei 2011 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
BBC HD geen Full HD?? Op de Kabel of ook op Sat?
Huh? Is het maar 1440 breed? Hoe kan het dan het hele beeld vullen?quote:Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
BBC HD is 1440x1080i, 't mag zich HD noemen maar echt Full HD is het ook niet.![]()
Pixels die niet vierkant zijnquote:Op zondag 15 mei 2011 20:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Huh? Is het maar 1440 breed? Hoe kan het dan het hele beeld vullen?
quote:Wow. So many tweets from today. About 20,000 of them (!) Thank you all. You can ask me DW questions at http://bit.ly/jFD06v (Guardian blog)
- Neil Gaiman
Zekers, de laatste keer met elkaar praten..quote:Op zondag 15 mei 2011 20:56 schreef Breuls het volgende:
Net de herhaling gekeken overigens. Was weer erg leuk om te zien. Ik vind vooral "This is when we talked" een mooie quote. Zo nostalgisch en mooi; laat zien dat de TARDIS eigenlijk alweer verder is maar het nog steeds zo erg waardeert even dit avontuur gehad te hebben. En dan de Doctor die het echt klote vindt als Idris' lichaam sterft, want dan is het voorbij.
Hij is gewoon een waardeloze TARDIS-bestuurder.quote:Op zondag 15 mei 2011 06:21 schreef wonderer het volgende:
Hele mooie aflevering (waardoor ik alleen maar kon denken "oh, hoeveel beter was geweest met David"), beter dan de eerste drie. Alleen jammer dat de nieuwgebouwde TARDIS ook het geluidje maakte. Ik neem tenminste niet aan dat The Doctor ook bij de nieuwe de remmen er niet afhaalt
Ja, en daarom denk ik dat ze 'denkt' dat ze altijd dat geluid moet maken. En aangezien zij de tardis is en ook de reden dat de nieuwbouw werkte ze ook dat geluid maaktequote:Op maandag 16 mei 2011 07:26 schreef Breuls het volgende:
Dat was meer ter identificatie; ik ben degene die je kent van 'vvorp, vvorp'.
Vrouwen verwijten je altijd van alles en nog wat.quote:Op maandag 16 mei 2011 08:23 schreef Breuls het volgende:
Dat zou ook kunnen. Maar hoe verklaren we dan Rivers bewering dat het het geluid van de remmen is?
Ik geloof best dat het het geluid van de remmen is, maar ik denk dat de tardis als 'mens' verkeerde conclusies kan trekken over hetgeen dat normaal isquote:Op maandag 16 mei 2011 08:23 schreef Breuls het volgende:
Dat zou ook kunnen. Maar hoe verklaren we dan Rivers bewering dat het het geluid van de remmen is?
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef SuperPoekie het volgende:
Vanaf deze aflevering mag het 'David is beter dan Matt' eens opgehouden zijn. David is gestopt, het is zijn eigen keuze geweest, hij is niet ontslagen omdat ze Matt hadden gevonden ofzo.
Wat fijn dat het mag en niet moet. Kan mooi een ieder zijn/haar eigen mening en gevoelens blijven uiten. Staat een ander natuurlijk vrij om deze niet te lezen.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:57 schreef SuperPoekie het volgende:
\
Vanaf deze aflevering mag het 'David is beter dan Matt' eens opgehouden zijn.
Nu op iPlayer: http://www.bbc.co.uk/ipla(...)o_Cobwebs_Episode_1/quote:Op zondag 15 mei 2011 21:06 schreef Breuls het volgende:
Morgen: radio plays van Doctor Who op Radio 4extra: http://www.bbc.co.uk/programmes/b01132vq
Welk forum is dat?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:40 schreef yavanna het volgende:
[..]
Meer OT, op andere fora worden vergelijkingen gemaakt met Rory en Michael J.Fox 'back to the future' bodywarmer en zulks. Verborgen hint?
Da's van TW3: Children of Earth.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:06 schreef yavanna het volgende:
Torchwood: Up Close Preview - bbc.co.uk/torchwood![]()
Blijkbaar het werk van the Doctor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:48 schreef maxmit het volgende:
[..]
![]()
Maar, wat de hell doet superman in London
Neejoh, niemand in de UK weet hoe een journalist van een Amerikaanse krant eruit ziet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:20 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Clark Kent zonder bril, WAT?!? Dan herkent iedereen hem toch meteen!
Ik bedoelde dat iedereen hem dan herkent als Superman. Aangezien het enige verschil tussen Clark Kent en Superman de bril is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Neejoh, niemand in de UK weet hoe een journalist van een Amerikaanse krant eruit ziet.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:14 schreef Breuls het volgende:
Net even de aflevering erbij gepakt; het is geen photoshop, maar is dat een persoon of gewoon een vlek?
Overigens verandert de locatie van dat huisje af en toe in de scène, maar dat kan ook een productiefout zijn.
Misschien de Doctor die toekijkt? Die heeft tenslotte ook een brief gekregen om op die plek aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:06 schreef yavanna het volgende:
Torchwood: Up Close Preview - bbc.co.uk/torchwood![]()
Geen idee of onderstaande foto echt is of photoshop.
[ http://img6.imageshack.us/img6/5010/partycrasher.jpg (copy/paste deze link) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Breuls, je plaatje hierboven doet het niet."Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
plaatje doet het nietquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:49 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Moffat is helemaal niet slecht bezig.
Oh, dat zal wel een refererbeveiliging zijn. Dit is 'm: http://twitpic.com/4ytvzuquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Omentuva het volgende:
En Breuls, je plaatje hierboven doet het niet.
Plus Canton - waarom Canton? Waarom heeft hij #4? Hij is maar een character-of-the-week, to be honest. Why him? Is het een paradoxtrucje? (Moffat is daar niet vies van, zie Big Bang, of, voor een minder 'end of the universe' voorbeeld, Forest of the Dead.)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:21 schreef Breuls het volgende:
Als het the Doctor is die toekijkt had-ie zijn eigen dood gezien, en we gaan er nu vanuit dat-ie van niets weet. Het zou wel een grote misleiding zijn als hij het allang weet maar dat niet laat merken aan zijn companions.
Dat gezegd hebbende: hij kende de astronaut bij het meer en leek niet volledig verrast door de gebeurtenis.
Cumberbatch moet echt een rolletje krijgen in Doctor Who...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:26 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh, dat zal wel een refererbeveiliging zijn. Dit is 'm: http://twitpic.com/4ytvzu
Dat komt omdat de BBC betaalt wordt door de inwoners van Engeland (waaronder ik zelf, ieder jaar 140 pond betalen). Zou een beetje oneerlijk zijn als iedereen buiten Engeland het gewoon gratis zou kunnen zien he...quote:Op zondag 15 mei 2011 20:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo wordt het kennelijk door de BBC uitgezonden: http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_HD
[edit]Wacht, in de rest van europa is het kennelijk wel 1080P maar in engeland zelf niet.. vaag.. zeker als je merkt dat de BBC alles voor hun eigen land wil houden (iPlayer enzo)
Ja, de Doctor bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Cumberbatch moet echt een rolletje krijgen in Doctor Who...
Liefst als Timelord
Ik ga er eigenlijk vanuit dat we hem nog terugzien. Ik vond zijn rol nu inderdaad ook te klein om het logisch te vinden dat hij #4 is, dus ik denk dat hij in ep7 of in de finale nog langskomt. En zo niet, dan is het gewoon een beetje onlogisch (of het wordt op een andere manier uitgelegd).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Plus Canton - waarom Canton? Waarom heeft hij #4? Hij is maar een character-of-the-week, to be honest. Why him? Is het een paradoxtrucje? (Moffat is daar niet vies van, zie Big Bang, of, voor een minder 'end of the universe' voorbeeld, Forest of the Dead.)
Dan had ie ook in de brief kunnen schrijven. "en neem een blik benzine mee", stuk makkelijker en betrouwbaarder ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Er was iemand nodig die benzine meenam voor de verbranding. Waarom dan niet iemand die al eerder in zijn leven kennis had gemaakt met de Impossible Astronaut en die ook nog eens in Amerika woont (zoveel mensen kent the Doctor daar niet, daar de Aliens vaak Londen als uitvalsbasis kiezen) ...
quote:THE HIGHLY-ANTICIPATED STARZ ORIGINAL, “TORCHWOOD: MIRACLE DAY,” BOASTS NOTABLE GUEST STAR LINE-UP INCLUDING C. THOMAS HOWELL, WAYNE KNIGHT, ERNIE HUDSON, FRANCES FISHER AND MARE WINNINGHAM
Premiering Friday, July 8th at 10 PM ET/PT, The Series Will Feature Series Alums John Barrowman, Eve Myles and Kai Owen; New Cast Members Mekhi Phifer, Bill Pullman, Alexa Havins, Arlene Tur; and Recurring Guest Star Lauren Ambrose
New York, May 17, 2011 -- Imagine a day when nobody dies. All across the world, nobody dies. And then the next day, and the next, and the next, people keep aging. They get hurt and sick but they never die. This is the extraordinary premise of the highly-anticipated STARZ original drama series, "Torchwood: Miracle Day," produced by BBC Worldwide Productions for STARZ, BBC Cymru Wales and BBC Worldwide. The series will premiere on STARZ July 8 at 10 pm ET/PT.
Today, the network announced that in addition to Torchwood alumni, John Barrowman, Eve Myles, and Kai Owen and new headliners, Mekhi Phifer, Bill Pullman and Alexa Havins, that the 10-episode, hour-long series will also feature an impressive list of guest stars: Wayne Knight (“Seinfeld,” Jurassic Park), C. Thomas Howell (“Southland,” The Outsiders), Ernie Hudson (“OZ,” Ghostbusters), Nana Visitor (“Star Trek: Deep Space Nine”), John DeLancie (“Star Trek: The Next Generation”), Mare Winningham (Mildred Pierce, George Wallace) and Frances Fisher (Titanic, The Lincoln Lawyer).
Additional actors starring in the cult sensation include: Arlene Tur (“Crash,” Eat Pray Love) and Lauren Ambrose (“Six Feet Under,” The Other Woman) who join the cast in an extended guest role. The show's original creator, writer/producer Russell T Davies, serves as executive producer along with BBC Worldwide Productions' SVP Julie Gardner, with Davies also serving as show-runner for "Torchwood: Miracle Day."
"Torchwood: Miracle Day" begins with a day when nobody dies. The result: a population boom, overnight. With all the extra people, resources are finite. It's said that in four month's time, the human race will cease to be viable. But this can't be a natural occurrence - someone's got to be behind it. It's a race against time as C.I.A. agent Rex Matheson investigates a global conspiracy. The answers lie within an old, secret British institute. As Rex keeps asking "What is Torchwood?," he's drawn into a world of adventure, and a threat to change what it means to be human, forever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
4 juni, 6pm BST, hoewel dat kan veranderen."Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
Met een cliffhanger van hier tot gunter en het zomerseizoen op TV (=endless repeats van ditjes en datjes).quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Breuls het volgende:
Exciting!
En daarna drie maanden geen Doctor Who.
Torchwoodquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Breuls het volgende:
Exciting!
Is morgen al de laatste van de eerste helft van het seizoen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Breuls het volgende:
Exciting!
Nee, gelukkig nietquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:00 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Is morgen al de laatste van de eerste helft van het seizoen?
Oh gelukkig maar, ik heb altijd zo'n hekel aan two-parters die vlak na elkaar worden uitgezonden. Dan mis je helemaal de pret van het stukje 'previously on'.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:02 schreef anoniemelurker het volgende:
en de week daarna het eerste deel van een twoparter die drie maanden daarna pas verdergaat.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Oh gelukkig maar, ik heb altijd zo'n hekel aan two-parters die vlak na elkaar worden uitgezonden. Dan mis je helemaal de pret van het stukje 'previously on'.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:08 schreef Lod het volgende:
Oh gelukkig maar, ik heb altijd zo'n hekel aan two-parters die vlak na elkaar worden uitgezonden. Dan mis je helemaal de pret van het stukje 'previously on'.
There, fixed.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:32 schreef Monolith het volgende:
Zo, ik ben weer helemaal bij. Jammer dat er nog maar een is drie zijn voor ik weer 3 maanden kan wachten.
Niet vervelend om het mis te hebben in dit geval.quote:
Kwart over 7 beginnen met eten koken, zijn we mooi op tijd er klaar voor. Toffe avatar trouwens, Blackadder is een baasquote:
Blackadder is de reden dat ik niet serieus naar House kan kijken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Kwart over 7 beginnen met eten koken, zijn we mooi op tijd er klaar voor. Toffe avatar trouwens, Blackadder is een baas
De nieuwe Who lijkt me serieus beter dan On Stranger Tidesquote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:14 schreef trovey het volgende:
Na Who naar de bios, Pirats of the Caribbean: On Stranger Tides in 3D, ik ben benieuwd.
Deel 1 er ook even bij gepakt, daar zijn er geen veranderingen te zien.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:32 schreef Omentuva het volgende:
Je zag 't al aankomen bij de sticky-hand scene (waar ie z'n hand niet los kan krijgen.) Identificatiemethode is ook al bekend - it's the shoes, silly.
Wel amusant en zeker een leuk dilemma.
So... no longer the last of the Timelordsquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:29 schreef wdn het volgende:
Dat laatste zag je echt mijlenver aankomen (zo van het moment dat hij weer bij bewustzijn komt na de val)
Recent nog in de Medusa Cascade.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:42 schreef MisterSqueaky het volgende:
Maar hij is dit dilemma als tijdreizger wel gewend. Hij kan en heeft zichzelf wel vaker ontmoet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Vergeet Time Crash niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:21 schreef Breuls het volgende:
[..]
Recent nog in de Medusa Cascade.
Vond 't wel een prima aflevering.
quote:6.05
“The Rebel Flesh”
Writer: Matthew Graham
Director: Julian Simpson
THE ONE WHERE
A solar tsunami brings the Doctor, Amy and Rory to an acid pumping station, where the workers use a substance called “the Flesh” to create artificial doppelgangers (or “gangers”) who can stand in for them on dangerous jobs. Unfortunately, the copies are about to become sentient…
VERDICT
This may be a more traditional Who episode than we’ve seen so far this year, but that’s no bad thing. Life On Mars/Ashes To Ashes co-creator Matthew Graham has written an episode that follows plenty of well-trodden Doctor beats, yet still manages to feel original and packed with ideas – what it lacks in Moffat-style narrative gymnastics or Gaiman-ish esoterics, it more than makes up for with its solid, old school storytelling.
Indeed, the set-up is textbook: an isolated setting; a small cast (albeit a duplicated one); a dangerous, acid-filled environment; enemies within; science turned against humanity… While all the boxes for what makes a tense sci-fi thriller are ticked off, however, what makes the episode really special is the packaging. The Flesh is an ingenious concept, and – despite the acid-pumping crew’s assertions that their gangers have no minds of their own – a piece of tech that was always bound to turn on its creators. This is science fiction, after all…
Meanwhile, the fact that the gangers have all the memories of the “parent” means they’re not just mindless (though they are occasionally faceless) clones , and raises intriguing moral questions about whether they have as much right to exist as the originals, or how you might cope with the idea that there are suddenly two of you. You certainly won’t have encountered quandaries like these earlier this evening on Don’t Scare The Hare.
The episode also looks fantastic. The abbey setting is the last place you’d expect to find a factory, and that’s why it works, blowing the cliché of a futuristic industrial setting apart immediately, and making you feel like you’re watching something new. And aside from the occasional bit of shonky CG (see below), the effects that create a spectacularly stormy sky and the shapeshifting gangers are generally brilliant. A cracking way to start a two-parter.
NITPICK
While the visual effects are generally pretty good, the shot of Jennifer’s head bursting through a toilet door on the end of a tentacle is far from convincing. To be fair, though, I’ve never seen any film/show make this kind of effect look anything approaching realistic.
INFLUENCES
Everything from Invasion Of The Body Snatchers’and The Thing’s enemies within to Blade Runner’s synthetic humans craving a life of their own – a veritable smorgasbord of top science fiction repackaged in a fresh way.
SPECULATION
What does the Doctor know about the Flesh? Where has he encountered it before? Will it evolve into something we’ve seen before? Could the ganger Doctor be the Time Lord we saw getting shot at the beginning of “The Impossible Astronaut”? And will Dicken’s cold become crucial, War Of The Worlds style? (That would be rather disappointing.)
WTF?
What precisely is Jennifer measuring when she scans the acid and gives a reading of 9.7? It can’t be pH (the traditional measure of acid strength) because as any GCSE chemistry student will tell you, anything over 7 means alkali.
DID YOU SPOT?
Eyepatch lady makes her weekly appearance through a hole in a door when Amy goes looking for Rory.
STAR TURNS
Matthew Graham brings Marshall Lancaster (DC Chris Skelton) along for the ride as Buzzer; Mark Bonnar (Jimmy) can currently be seen as murderous Detective Finney in Psychoville, and he appeared in 2009’s Paradox; Sarah Smart (Jennifer) is a stalwart of Brit TV, arguably most famous for At Home With The Braithwaites and (to kids of the ’90s) Woof!; and Raquel Cassidy (Foreman Cleaves) has had roles in Land Girls, Moving Wallpaper and Jack Dee’s Lead Balloon.
BEST LINE
Jennifer: “I thought I was going to die.”
Rory: “Welcome to my world.”
Richard Edwards
Read more: Doctor Who 6.05 “The Rebel Flesh” Review - SFX http://www.sfx.co.uk/2011(...)eview/#ixzz1N1oQ9pgo
Ik volg je even niet...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Deel 1 er ook even bij gepakt, daar zijn er geen veranderingen te zien.
Beide gelijk uitgekomen bij mij.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:13 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
De nieuwe Who lijkt me serieus beter dan On Stranger Tides
Helaas nog een lang half uur wachten omdat ik hier geen beeb heb
Nou Omentuva zei dat je de 2 Doctors uit elkaar kan houden door de schoenen, maar in deel 1 zien we 2 verschillende Doctors die er wel hetzelfde uitzien, incl schoenen.quote:Op zondag 22 mei 2011 01:59 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik volg je even niet...
Oh, en Ganger-Doctor misbruiken voor Impossible Astronaut target practice is té makkelijk, dus ik gok dat dat het niet wordt.
Toen Jennifer klappen kreeg van Rory werd ze ook weer normaal, dus misschien dat door pijn en ziekte het menselijk afweersysteem geactiveerd wordt?quote:Op zondag 22 mei 2011 14:24 schreef Wepeel2 het volgende:
Volgens mij is er ook een reden waarom die ene gast minstens drie keer heel opvallend niesde. Dat komt vast terug in de volgende aflevering. Zijn kloon heeft namelijk niet één keer geniesd. Ik vermoed dat ze dat gaan gebruiken.
Hoe? Ik heb geen flauw idee.
Als je met 'deel 1' Impossible Astronaut bedoelt dan snap ik je. De schoenen zijn echter voor de aflevering van volgende week - de orginele Doctor heeft andere schoenen omdat z'n oude (die ook gescanned zijn door The Flesh) zijn opgelost.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nou Omentuva zei dat je de 2 Doctors uit elkaar kan houden door de schoenen, maar in deel 1 zien we 2 verschillende Doctors die er wel hetzelfde uitzien, incl schoenen.
Hoewel je inderdaad gelijk hebt dat een Ganger-Doctor in die episode misschien een te makkelijke verklaring is.
quote:Op zondag 22 mei 2011 23:45 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Marshall Lancaster uit Life on Mars deed mee
No shit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:53 schreef Breuls het volgende:
Overigens is een van de hoofdrolspelers uit LoM en AtA te zien in de komende DW-afleveringen: Marshall Lancaster (Chris Skelton).
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat.....quote:Op zondag 22 mei 2011 00:00 schreef yavanna het volgende:
Toen het hoofd zo uit het flesh omhoog kwam leek het ook wel wat op dat vrouwengezicht gespannen op een doek, waar mijn geheugfen mij ook verder in de steek mee laat. *Argh*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat vrouwengezicht is de laatste overgebleven mens, op dat moment. Wat er nog van over is in ieder geval![]()
S1 ep2Ik heb wel een beetje gelijk :)
Overbespannen/uitgedroogd of zoiets toch?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:56 schreef Breuls het volgende:
Dat is Cassandra. Zij is uiteindelijk overleden in 2x01, New Earth.
quote:Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef Breuls het volgende:
Dat was in The End of the World. In New Earth heeft ze haar bewustzijn naar eerst Rose en the Doctor verplaatst, en later naar haar slaaf. Die slaaf was echter biologisch inferieur en dus stervende, en daarmee stierf zijzelf ook.
Overigens niet voordat the Doctor en Rose Cassandra-in-slaaf naar een eerdere versie van haarzelf brachten zodat ze zichzelf kon vertellen hoe mooi ze wel niet was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Bakakame het volgende:
Ik ben 'n paar weken terug ook eindelijk eens begonnen met Doctor Who!
Ben begonnen met Series 1 uit 2005, dus met Christopher Eccleston als Doctor
Heb zonet seizoen 3 afgekeken, dus ben benieuwd hoe het verder gaatBaka! Oh er komen nog een paar magistrale afleveringenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'Blink' zul je kunnen waarderen.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Al gezienquote:Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Baka! Oh er komen nog een paar magistrale afleveringen![]()
'Blink' zul je kunnen waarderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Al gezien3x10 was dat! Heb net de Children in Need special van 8 min gezien
Is dat al zolang geledenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok s06e03 kun je ook wel waarderen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Blink is mijn favoriet...duidelijk. Vooral dat ie op het einde die vrouw tegenkomt, bij hem voor het eerst, bij haar voor het laatst...quote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Bakakame het volgende:
Kan ik me ook al niet herinnerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jammer ja
![]()
In de zomerstop een aantal 'oudjes' nog een keertje kijken dan maar
Ik heb wel een beetje gelijk :)
Enige aan die aflevering dat mij niet duidelijk werd aan 't einde isquote:Op maandag 23 mei 2011 14:42 schreef maxmit het volgende:
[..]
Blink is mijn favoriet...duidelijk. Vooral dat ie op het einde die vrouw tegenkomt, bij hem voor het eerst, bij haar voor het laatst...
superepisode, paradox heaven eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar verder leuke aflevering! En dat einde deed me denken aan het einde van The Shakespeare Code, toenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig gebeurt dat nog, zou vreemd zijn als ze wist dat hij het was als hij al geregenerate hadquote:Op maandag 23 mei 2011 16:48 schreef Breuls het volgende:
Zaken uit voorbije afleveringen (of seizoen) hoeven niet in spoilers hoor.
Ik vind het leuk dat op de valreep van Tennants periode nog is verklaard waar die reactie van Elizabeth I op gebaseerd was.
Ik heb nog nooit DWC gekeken, wat is 't precies?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:30 schreef Breuls het volgende:
Zo, DW en DWC ingesteld voor opname. Maandagavond na een weekendje weg eens kijken.
Veel plezier morgen.
Dr Who Confidential.. Achtergrondinformatie en/of making of en/of interviews over de episode met de acteurs/schrijvers/director/producers of..etc die je van alles vertellen en/of uitleggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:50 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit DWC gekeken, wat is 't precies?
Even niet om 't een of 't ander, maar is er voor jou deze week wel een aflevering? Ik dacht dat ik op de BBC America site zag staan dat er pas 4 juni weer een was?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 08:15 schreef wonderer het volgende:
Alex Kingston was by Graham Norton, btw... Was wel aardig.
Ik download gewoon hoor, we hebben BBCA niet hierquote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:42 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Even niet om 't een of 't ander, maar is er voor jou deze week wel een aflevering? Ik dacht dat ik op de BBC America site zag staan dat er pas 4 juni weer een was?
Lees: Je moet eventjes andere manieren gebruiken voor je Who-fix volgens mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:38 schreef Omentuva het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet zeggen dat ik het wel eens stuk minder 'familie-vriendelijk' vindt dit seizoen. Ben benieuwd of je dat ook terugziet in de ratings.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bensel het volgende:
moet zeggen dat het wel heel freaky word nu..
Mooi toch, is het ook leuker voor volwassenen, vorig jaar vond ik weet teveel voor de kinderen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:51 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het wel eens stuk minder 'familie-vriendelijk' vindt dit seizoen. Ben benieuwd of je dat ook terugziet in de ratings.
quote:defiant schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:04[/message]:
Hier nog een mogelijke spoiler voor de volgende aflevering (dus niet klikken als je nog niets wilt weten).
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:47 schreef MLO1983 het volgende:
Cross post vanuit het tweakers forum, die ik jullie niet wil onthouden:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
De mentaliteit onder het productieteam en het publiek is de laatste 6 jaar dan ook erg veranderd. Het maken van afleveringen zoals Dalek(1e serie) zou men vandaag de dag schandalig vinden.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooi toch, is het ook leuker voor volwassenen, vorig jaar vond ik weet teveel voor de kinderen.
Plus ze zenden het op kwart voor 7 uit (engelse tijd), vorig jaar zonden ze iets eerder uit, dus de kleinste kinderen kijken niet meer.
Doctor Who moet ook een beetje een zwartrandje hebben vind ik, het hoeft allemaal niet zo heel vrindelijk en child-proof.
Aliens willen de aarde veroveren, daar is niets leuks aan...
Wat mij betreft was er ook niets mis mee. Sterker nog, het blijft een van mijn favoriete afleveringen, samen met de gehele eerste serie.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:00 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik weet niet, ik verspil op het moment wat tijd met de vorige series terugkijken, maar niks mis met die aflevering toch? Het was een goede herintroductie van de Daleks, en benadrukte tevens de hardvochtigheid van Ecclestone's Doctor vs. Rose's empathie. In die zin zou het dus ook niet bij onze huidige Doctor+companion passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |