Ten eerste, is dat niet wat ik denk.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat is het precies in jou dat maakt dat jij vindt dat zij maar het perfecte keurslijf-leventje moet lijden om "gelukkig" en stabiel te zijn en blijven?
Zoals jij immers geen weet hebt van haar exacte geestelijke gemoedstoestand of motieven.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
nee je leest het niet goed, ik heb niet gezegd dat ik het niet tollereer dat anderen zich met mijn dromen bemoeien, ik heb gezegd dat jij hier geen weet van hebt en dus niet kan beweren dat ik niet in staat ben om mijn dromen te verwezenlijken. je maakt dus helemaal geen punt en bovendien bevestig je nu weer dat je het alleen op de man kan spelen door te zeggen dat ik geen flikker beter ben.
Is dat een reden om er überhaupt niet aan te beginnen?quote:hoe zit het dan met drugs/geld/ relaties op die eilanden en aandacht van de media?
Hoelang is ze nu al niet onderweg dan?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ten eerste, is dat niet wat ik denk.
Maar ik ben wel van mening dat Laura Dekker niet over de capaciteiten én niet over de middelen (Guppy is niet goed uitgerust voor deze reis) beschikt om deze zogenaamde "recordpoging" aan te gaan. Nu blijkt, dat ze ook nog eens de diagnose Borderline heeft, vind ik het zelfs levensgevaarlijk. Een dergelijk kind heeft namelijk begeleiding en bescherming nodig, voor je het de wijde wereld instuurt. Dat weten de ouders ook heel goed, want ze hebben immers gezorgd dat er overal opvang voor haar is. Bovendien, geven ze beide nu aan spijt te hebben dat ze toestemming hebben gegeven voor deze reis.
Heb je het wel bijgehouden allemaal? Ze brengt 3/4 van de tijd door aan land! Ze zeilt alleen nu en dan even stukje.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zoals jij immers geen weet hebt van haar exacte geestelijke gemoedstoestand of motieven.
[..]
Is dat een reden om er überhaupt niet aan te beginnen?
Hier in Nederland raakt ze gefrustreerd omdat ze haar droom niet kan of mag najagen en is er evengoed een grotere kans om een verslaving te ontwikkel, dan als je incidenteel een voor jou onbekende havenplaats bezoek om vervolgens weer weken op zee te zitten.
En een bot gebroken in haar hoofd... Pietlut die er op let.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoelang is ze nu al niet onderweg dan?
Op wat kleine verwondingen zoals recent die val in het trapgat zie ik geen ernstige bezwaren die erop duiden dat ze de hele onderneming geestelijk of lichamelijk niet meer trekt.
Ik denk persoonlijk van wel. Ik denk dat ze er sterker uitkomt en het haar gaat lukken. Waarna ze een bepaalde rust krijgt.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:26 schreef livelink het volgende:
Denk je dat deze reis Laura gelukkig maakt? Ik twijfel daar namelijk ernstig aan. Ik kan me niet voorstellen dat dit de reis is zoals ze ze in haar dromen had voorgesteld. We hebben allemaal onze dagdromen (gehad) en zij had het volgens mij best goed voor elkaar. Na school zo snel mogelijk de zeilboot in en ook in haar vakanties lekker zeilen.
Ik vermoed, dat haar ouders hebben toegegeven uit angst dat ze zichzelf inderdaad iets aan zou doen als ze haar zin niet kreeg. Maar dat maakt nog niet, dat dat de juiste beslissing is geweest. Nu hebben ze namelijk spijt van die beslissing.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk van wel. Ik denk dat ze er sterker uitkomt en het haar gaat lukken. Waarna ze een bepaalde rust krijgt.
Ook acht ik de kans vrij reëel dat ze juist verder ontspoort was als ze tegen wil en dank hier gehouden was.
Geen dusdanige argumenten om de reis af te breken, en wederom zaken die niets te maken met haar leeftijd of geestelijke toestand.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En een bot gebroken in haar hoofd... Pietlut die er op let.
Nee, maar ze heeft dus wel wat meer opgelopen dan jij wilde aanhalenquote:Op maandag 16 mei 2011 15:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Geen dusdanige argumenten om de reis af te breken, en wederom zaken die niets te maken met haar leeftijd of geestelijke toestand.
Tja kiezen tussen twee kwaden voor die ouders. In Nederland ging het ook verre van goed met Laura, nu lijkt het toch wel weer beter te gaan?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vermoed, dat haar ouders hebben toegegeven uit angst dat ze zichzelf inderdaad iets aan zou doen als ze haar zin niet kreeg. Maar dat maakt nog niet, dat dat de juiste beslissing is geweest. Nu hebben ze namelijk spijt van die beslissing.
tja hierin heb je misschien wel gelijk, maar let wel dat ik meer inzicht heb in haar geestelijke gemoedstoestand en motieven dan jij in de mijne...(jij weet niet eens wat mijn droom is..)quote:Op maandag 16 mei 2011 15:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zoals jij immers geen weet hebt van haar exacte geestelijke gemoedstoestand of motieven.
ik bedoelde meer in de zin van dat ze die dingen ook gaat tegenkomen daar en misschien wel in meerdere mate omdat ze het meerendeel van de tijd aan land toch wel bezig is met toeristische uitstapjes, bbq avonden en weet ik het allemaal.quote:Is dat een reden om er überhaupt niet aan te beginnen?
Hier in Nederland raakt ze gefrustreerd omdat ze haar droom niet kan of mag najagen en is er evengoed een grotere kans om een verslaving te ontwikkel, dan als je incidenteel een voor jou onbekende havenplaats bezoek om vervolgens weer weken op zee te zitten.
Relatief kleine verwondingen als in: "Geen argumenten die de noodzaak of aanleiding gaven om de hele trip maar af te brekenquote:Op maandag 16 mei 2011 15:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, maar ze heeft dus wel wat meer opgelopen dan jij wilde aanhalen
maar denk je niet dat door laura haar zin te geven je het risico loopt dat ze zo altijd zal gaan handelen wanneer madam haar zin niet krijgt? ik denk dat je de kans hierop wel vergroot. in mijn ogen was het verstandiger geweest om die reis gewoon wat langer uit te stellen en betere voorbereidingen te treffen en haar op haar 17e of 18e dan de wereld rond laten gaanquote:Op maandag 16 mei 2011 15:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tja kiezen tussen twee kwaden voor die ouders. In Nederland ging het ook verre van goed met Laura, nu lijkt het toch wel weer beter te gaan?
Al kan ze natuurlijk altijd in een split second besluiten overboord te springen en haar leven te beëindigen.
Mocht dat gebeuren zullen die ouders met een schuldgevoel achterblijven en als ze haar hadden tegengehouden en ze doet zichzelf iets aan waarschijnlijk ook.
Ik weet niet hoe serieus die droom van haar precies was.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:41 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
maar denk je niet dat door laura haar zin te geven je het risico loopt dat ze zo altijd zal gaan handelen wanneer madam haar zin niet krijgt? ik denk dat je de kans hierop wel vergroot. in mijn ogen was het verstandiger geweest om die reis gewoon wat langer uit te stellen en betere voorbereidingen te treffen en haar op haar 17e of 18e dan de wereld rond laten gaan
met alle respect maar ik vind het nogal een verschil 17 jaar of 15 jaar, en oost europa en de wereldzeeen.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zelf op mijn 17e ook een half jaar wezen backpacken in oost Europa. En als ik dan weer met een of ander schokkend verhaal thuiskwam waarbij we *net niet* overvallen werden door Bulgaarse crimi's begon mijn moeder ook tegen te sputteren en dat ik maar snel naar huis moest komen.
Als het nu beter gaat met haar, waarom hebben haar ouders dan juist nu spijt van hun beslissing?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tja kiezen tussen twee kwaden voor die ouders. In Nederland ging het ook verre van goed met Laura, nu lijkt het toch wel weer beter te gaan?
Al kan ze natuurlijk altijd in een split second besluiten overboord te springen en haar leven te beëindigen.
Mocht dat gebeuren zullen die ouders met een schuldgevoel achterblijven en als ze haar hadden tegengehouden en ze doet zichzelf iets aan waarschijnlijk ook.
Omdat ze weer es op haar bek is gegaan?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als het nu beter gaat met haar, waarom hebben haar ouders dan juist nu spijt van hun beslissing?
Je bedoelt die val van de trap? Dat was gisterenquote:Op maandag 16 mei 2011 16:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Omdat ze weer es op haar bek is gegaan?
Omdat ze haar met met spullen op reis hebben gestuurd die zo ongveer antiek zijn?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Omdat ze weer es op haar bek is gegaan?
nouja sattelieten sturen ze ook de ruimte in met “bewezen” apparatuur. Ook met oudere apparatuur kun je de wereld rondvarenquote:Op maandag 16 mei 2011 16:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Omdat ze haar met met spullen op reis hebben gestuurd die zo ongveer antiek zijn?
Zelfs zonder apparatuur. Ook met alleen kaarten en een degelijke ouwerwetse sextant kan het. Maar die laatste had LD tot voor kort ook niet. . En als dan door een ongeluk of wat dan ook je "moderne" apparatuur uitvalt ben je dus gewoon aan de goden overgeleverd!quote:Op maandag 16 mei 2011 16:41 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
nouja sattelieten sturen ze ook de ruimte in met “bewezen” apparatuur. Ook met oudere apparatuur kun je de wereld rondvaren
De rechter heeft hem anders wel vrijgesproken en gesteld dat het uiteindelijke verdict over wel/niet vertrekken aan de ouders is.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:49 schreef spuitje het volgende:
Laten we even niet vergeten dat LD al wilde vertrekken toen ze 13 was en dat papaatje dit goed vond! Die man heeft dat kind dingen laten doen die wettelijk niet waren toegestaan. Noch in Nederland, noch in Engeland! Maar laten we het vooral blijven toejuichen dat er jongeren zijn die zo ondernemend zijn! Laten we het vooral blijven toejuichen dat er jongeren zijn die wanneer ze hun zin niet krijgen gaan dreigen met zelfmoord of gaan vluchten naar 1 of ander verweggistan met een pak geld op zak!
En nu? Er valt geen record voor dat kind te behalen. Ze is gewoon een wereldreis aan het maken op kosten van mensen die hun eigen kinderen iets dergelijks nooit zouden toestaan maar het geweldig vinden dat LD het wel doet!! Of is er echt iemand die denkt dat al die mensen die in haar gastenboek schrijven hun eigen kinderen iets dergelijks zouden laten ondernemen?
Mensen die schrijven dat ze schijt moet hebben aan regels en wetten, dat het geweldig is dat ze instanties eens een poepie laat ruiken. Vaak zijn dat dezelfde mensen die als eerste klagen bij de gemeente wanneer de buren de vuilcontainer een uurtje te vroeg op de stoep zetten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |