Ja UND? Jaloers, wat let je?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
zij doet dat echter niet op die zeilboot midden op de pacific, die zeilboot is haar manier van transport. feesten doet ze gewoon aan land.
als ik vanaf nu ieder jaar een eiland bezoek voor een aantal weken om daar te feesten heb ik voor 50% of meer dezelfde avonturen beleefd. ik mis alleen het zeilen van en naar eilanden.... en de media aandacht
Ze is nog steeds bezig met het vestigen van records! Lees haar laatste column maar.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
zij doet dat echter niet op die zeilboot midden op de pacific, die zeilboot is haar manier van transport. feesten doet ze gewoon aan land.
als ik vanaf nu ieder jaar een eiland bezoek voor een aantal weken om daar te feesten heb ik voor 50% of meer dezelfde avonturen beleefd. ik mis alleen het zeilen van en naar eilanden.... en de media aandacht
Als je een dergelijke reis maakt moet je in staat zijn zelf alle reparaties uit te voeren en dat kan LD dus niet! Papa moest overkomen om de radar te maken. Want hulp van anderen weigert blijkbaar. Wat als dat ding het vandaag of morgen weer begeeft? Droppen ze papa dan per parachute boven die boot?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja UND? Jaloers, wat let je?
Als je hier met je kop boven het maaiveld durft uit te komen knallen ze hem er meteen af.
Is toch leuk zo'n jong grietje die dat in dr eentje aandurft. De meesten van ons gingen op die leeftijd nog met schoolreisje naar de Efteling met de rest van de brugklas
Punt is dat ze net doet alsof.. Ze kan niks bijzonders en ze doet niks bijzonders. Ja dan krijg je kritiek.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als je hier met je kop boven het maaiveld durft uit te komen knallen ze hem er meteen af.
Is toch leuk zo'n jong grietje die dat in dr eentje aandurft. De meesten van ons gingen op die leeftijd nog met schoolreisje naar de Efteling met de rest van de brugklas
En dan heb je nog de positieve mensen hier die haar verafgodenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:42 schreef Stokstaart het volgende:
Al die negatieve mensen hier weten dat ze straks sterven met de wetenschap dat ze waarschijnlijk niet de helft van de avonturen/uitdagingen zullen ervaren die Laura nu ervaart.
Laura
ben helaas geen 15 meer. bovendien had ik toen andere dingen te doen zoals school en vrienden.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het kind blijkt een Borderline persoonlijkheidsstoornis te hebben. Het is krankzinnig om een dergelijk kind, 2 jaar lang alleen de wereldzeeën op te sturen!quote:Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb de halve wereld gezien en de andere helft staat nog op de planning. En nee, een prima jeugd gehad. Niks tekort gekomen ook niet qua studiemogelijkheden of reizenquote:Op maandag 16 mei 2011 14:24 schreef Engel-b het volgende:
[..]
En dan heb je nog de positieve mensen hier die haar verafgodenom precies dezelfde reden
Wat een leven moet je hebben als je dit fantastisch gedrag vindt. Moeilijke jeugd gehad?
Ja UND?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het kind blijkt een Borderline persoonlijkheidsstoornis te hebben. Het is krankzinnig om een dergelijk kind, 2 jaar lang alleen de wereldzeeën op te sturen!
De belangrijkste verschijnselen van Borderline zijn:
• stemmingswisselingen
de stemming kan sterk en snel, zelfs binnen enkele uren, wisselen. De stemming kan gemakkelijk omslaan na een gebeurtenis waar omstanders minder betekenis aan geven dan de patiënt. Anders gezegd: patiënten reageren vaak -zeker in de ogen van anderen- overgevoelig. Soms zijn deze reacties heftig: in de vorm van woede-uitbarstingen.
• impulsiviteit
patiënten nemen nogal eens impulsief (zonder er eerst goed over na te denken) een beslissing. Impulsiviteit kan zich ook uiten in de vorm van: eetstoornissen, wisselende sexuele relaties, geld verkwisten, alcohol- of drugsmisbruik
• identiteitsproblemen
patiënten hebben meestal weinig zelfvertrouwen en zijn daarbij overgevoelig voor kritiek. Velen weten niet goed wat te doen en wat te willen met hun leven. Een vaak gehoorde klacht is: een 'leeg gevoel' van binnen hebben. Patiënten voelen zich eenzaam, voelen zich snel in de steek gelaten en kunnen moeilijk alleen zijn.
• in uitersten denken
andere mensen of situaties worden beoordeeld als helemaal goed of helemaal fout. De ene dag kan de patiënt ergens zeer enthousiast over zijn, de volgende dag het 'helemaal niks' vinden. Het lijkt of alleen zwart of wit bestaat, grijstinten (nuanceringen) ontbreken. Hierdoor ontstaan vaak werk- en relatieproblemen. Veel patiënten wisselen regelmatig van werk en vriendenkring.
• hoog oplopende spanningen
spanningen kunnen zodanig oplopen dat zij nogal eens leiden tot opzettelijke zelfbeschadiging, bijvoorbeeld krassen in de onderarmen, tot gedachten aan zelfmoord, tot pogingen daartoe en uiteindelijk soms tot zelfdoding. Deze symptomen zijn ernstig en moeten niet zomaar worden afgedaan met 'aandachtvragen'.
• psychotische verschijnselen
• in de war zijn, achterdocht, stemmen horen. Deze zijn meestal kortdurend (enkele uren).
http://home.versatel.nl/j(...)heidsstoornissen.htm
Al die zaken zijn bij mensen met een Borderline persoonlijkheidsstoornis in extreme mate aanwezig. Bovendien is het niet zo, dat iedereen maar in zijn/haar armen loopt te snijden en suïcidale gedachten heeft als de zon een dag niet schijnt.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja UND?
Al die kenmerken die jij noemt om te beginnen van toepassing op elk individu. En als ze aan een dergelijk ziektebeeld mocht lijden is ze waarschijnlijk beter @ the high seas dan als verknipte ziel en doodongelukkig in een maatschappij waar ze zich geen deel van voelt uitmaken.
Jullie kortzichtige boerenwijven zijn gewoon jaloers dat dit meisje (i.t.t. tot jullie zelf) wel in staat is om haar dromen na te streven
Geen idee of jij kinderen hebt, maar jij zou een 13 jarige dus gewoon laten gaan? Het plan toejuichen?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb de halve wereld gezien en de andere helft staat nog op de planning. En nee, een prima jeugd gehad. Niks tekort gekomen ook niet qua studiemogelijkheden of reizen.
Vandaar wellicht ook dat ik dergelijke initiatieven wel kan waarderen. En de media geeft Laura aandacht, als jij en de 10 miljoen andere gefrustreerde loonslaven zich niet zo druk hadden gemaakt had haar columnpje nu niet de aandacht genereert waar jij zo tegen ageert en waaraan deze zijn bestaansrecht ontleent.
haha wat lollig dat je ons (lees mij) jaloers noemt. mijn dromen en prioriteiten liggen weel heel ergens anders en ben druk bezig om deze waar te maken, jij hebt hier echter totaal geen weet van (i.t.t. wij wel weet hebben van laura's droom) dus doe jezelf een lol en begin daar niet over.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja UND?
Al die kenmerken die jij noemt om te beginnen van toepassing op elk individu. En als ze aan een dergelijk ziektebeeld mocht lijden is ze waarschijnlijk beter @ the high seas dan als verknipte ziel en doodongelukkig in een maatschappij waar ze zich geen deel van voelt uitmaken.
Jullie kortzichtige boerenwijven zijn gewoon jaloers dat dit meisje (i.t.t. tot jullie zelf) wel in staat is om haar dromen na te streven
Ik beweer helemaal nergens dat die diagnose niet gesteld is. Ik vind het alleen een kul-argument om daarom niet aan zo'n reis te kunnen beginnen.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Al die zaken zijn bij mensen met een Borderline persoonlijkheidsstoornis in extreme mate aanwezig. Bovendien is het niet zo, dat iedereen maar in zijn/haar armen loopt te snijden en suïcidale gedachten heeft als de zon een dag niet schijnt.
Als ze deze diagnose niet heeft gehad, is het toch wel heel vreemd dat haar vader nu beweert van wel, vind je ook niet?
Je spelt idd. beter dan Laura.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb de halve wereld gezien en de andere helft staat nog op de planning. En nee, een prima jeugd gehad. Niks tekort gekomen ook niet qua studiemogelijkheden of reizen.
Vandaar wellicht ook dat ik dergelijke initiatieven wel kan waarderen. En de media geeft Laura aandacht, als jij en de 10 miljoen andere gefrustreerde loonslaven zich niet zo druk hadden gemaakt had haar columnpje nu niet de aandacht genereert waar jij zo tegen ageert en waaraan deze zijn bestaansrecht ontleent.
Jij hebt jouw dromen en idealen waarvan je niet tolereert dan anderen zich daarmee bemoeien maar zelf ben je geen flikker beter.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:47 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
haha wat lollig dat je ons (lees mij) jaloers noemt. mijn dromen en prioriteiten liggen weel heel ergens anders en ben druk bezig om deze waar te maken, jij hebt hier echter totaal geen weet van (i.t.t. wij wel weet hebben van laura's droom) dus doe jezelf een lol en begin daar niet over.
het grappige is dat waar wij kritiek (en soms lof) uitten naar Laura, jij alleen de jaloezie kaart kan spelen en al je commentaar op ons richt.
Ik vind het hebben van Borderline JUIST een reden om niet aan een dergelijke reis te beginnen. Het betekent namelijk, dat ze niet in staat is om op de juiste manier te handelen wanneer er zich onvoorziene situaties voordoen. Bovendien, zijn de klachten en symptomen het hevigst tijdens de puberteit. Na het 30e levensjaar worden ze vaak wat milder.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik beweer helemaal nergens dat die diagnose niet gesteld is. Ik vind het alleen een kul-argument om daarom niet aan zo'n reis te kunnen beginnen.
Vooralsnog zie ik haar hele onderneming als een dikke middelvinger aan de Nederlandse bemoeizucht en gun ik haar louter geluk en succes toe.
De meeste aspecten van de borderliner kennen hun trigger in het sociale aspect.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van Borderline JUIST een reden om niet aan een dergelijke reis te beginnen. Het betekent namelijk, dat ze niet in staat is om op de juiste manier te handelen wanneer er zich onvoorziene situaties voordoen. Bovendien, zijn de klachten en symptomen het hevigst tijdens de puberteit. Na het 30e levensjaar worden ze vaak wat milder.
Denk je dat echt?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De meeste aspecten van de borderliner kennen hun trigger in het sociale aspect.
Iemand met BPS is waarschijnlijk beter af op zee dan in de maatschappij met alle gevaren van drugs/geld/ (verkeerde) relaties.
De meeste patienten, hebben dat door schade en schande moeten leren: door iedere keer keihard op hun bek te gaan, voor ze zelf in de gaten hebben (en met hulp) hoe ze op situaties reageren, en krijgen vervolgens trucjes aangeleerd om daar beter mee om te leren gaan. Daar mag je flink wat jaartjes voor uittrekken, de meeste Borderliners blijven vele jaren vaste klant bij de GGZ. Laura Dekker, heeft daar niet eens de tijd voor gehad. Die moet het maar zelf gaan ontdekken op de Pacific? Dat is allemaal niet erg verantwoord.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Iemand met BPS is waarschijnlijk beter af op zee dan in de maatschappij met alle gevaren van drugs/geld/ (verkeerde) relaties.
nee je leest het niet goed, ik heb niet gezegd dat ik het niet tollereer dat anderen zich met mijn dromen bemoeien, ik heb gezegd dat jij hier geen weet van hebt en dus niet kan beweren dat ik niet in staat ben om mijn dromen te verwezenlijken. je maakt dus helemaal geen punt en bovendien bevestig je nu weer dat je het alleen op de man kan spelen door te zeggen dat ik geen flikker beter ben.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jij hebt jouw dromen en idealen waarvan je niet tolereert dan anderen zich daarmee bemoeien maar zelf ben je geen flikker beter.
Precies mijn punt.
hoe zit het dan met drugs/geld/ relaties op die eilanden en aandacht van de media?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee sommige mensen zijn juist gemaakt voor een dergelijk solistisch leven. Ze juist kunnen niet of nauwelijks functioneren in de maatschappij zoals wij die kennen. Ik noem een Henk de Velde.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De meeste patienten, hebben dat door schade en schande moeten leren: door iedere keer keihard op hun bek te gaan, voor ze zelf in de gaten hebben (en met hulp) hoe ze op situaties reageren, en krijgen vervolgens trucjes aangeleerd om daar beter mee om te leren gaan. Daar mag je flink wat jaartjes voor uittrekken, de meeste Borderliners blijven vele jaren vaste klant bij de GGZ. Laura Dekker, heeft daar niet eens de tijd voor gehad. Die moet het maar zelf gaan ontdekken op de Pacific? Dat is allemaal niet erg verantwoord.
Laura Dekker behoort iig niet tot die mensenquote:Op maandag 16 mei 2011 15:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee sommige mensen zijn juist gemaakt voor een dergelijk solistisch leven. Ze juist kunnen niet of nauwelijks functioneren in de maatschappij zoals wij die kennen.
Ik durf te wedden dat ze daar op die boot geestelijk stabieler is dan in de hele periode daarvoor omringt door mensen met goede bedoelingen.
Wat is het precies in jou dat maakt dat jij vindt dat zij maar het perfecte keurslijf-leventje moet lijden om "gelukkig" en stabiel te zijn en blijven?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Laura Dekker behoort iig niet tot die mensenZij heeft zelf voor haar vertrek een oproep gedaan voor begeleiding tijdens haar reis, en die is er toen ook gekomen. Laura Dekker, is namelijk nergens op zichzelf aangewezen. Er is maar heel weinig "solo" te ontdekken aan deze vakantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |