abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96786702
Sinds een tijdje woon ik samen met mijn vriend in een woning aan de rand van de stad. Het is een erg prettige buurt met veel gezinnen en jonge mensen. Onze buren zijn voornamelijk erg fijne mensen. Rechtsonder van ons woont een gezin met al wat oudere kinderen die altijd beleefd gedag zeggen.Soms gaat mijn vriend met de jongetjes voetballen, het zijn verder goed opgevoede kinderen. Linksonder van ons woont een gezellig ouder stel. Omdat wij een woning op de tweede verdieping hebben hebben we dus vier aangrenzende buren. Rechtsboven woont een stel zonder kinderen die we verder niet echt spreken, maar we hebben er nooit last van. Ze zeggen wel altijd gedag.

Het probleem hebben we met de mensen linksboven. Het is een stel met 3 kinderen van ongeveer 5 tot 10 jaar. Die kinderen zie ik soms spelen in de speeltuin vlakbij ons huis. Twee ervan zijn geloof ik normaal, een jongen en een meisje. Maar het derde kind, ik weet niet hoe oud deze jongen is maar wel al wat ouder dan een kleuter, is echt een blaag. Ik hoor hem zo vaak vroeg in de ochtend gillen en stampen, het gaat soms uren door. Eerst dacht ik dat het kind werd geslagen, zo hard gilde het. Maar mijn vriend, bij wie ik ben ingetrokken, zegt dat daar geen sprake van is, maar dat het kind gewoon een probleem heeft. Ik vind dit wel heel raar. Vooral omdat er niks aan het probleem gedaan wordt, want het kind blijft maar gillen en stampen.

Ik ben vanochtend om 7 uur mijn bed uit gekrijst, en heb daardoor niet genoeg kunnen slapen. Ik was het zo zat dat ik de politie wou bellen in de hoop dat ze met dat gezin gingen praten en lieten merken dat dit echt niet zo verder kon. Maar mijn vriend wil dit niet, hij heeft geen zin in problemen en denkt dat het toch niks oplost.

Ik weet niet hoe die ouders opvoeden verder, maar toestaan dat je kind zo hard krijst en stampt is niet normaal. Ik heb als kind ook wel driftbuien gehad, maar als ik te lang doorging dan werden mijn ouders erg boos en dan kreeg ik straf.

Wat moet ik doen? Gewoon de politie bellen? Aanbellen bij die mensen zal wel niks oplossen denk ik...
pi_96786745
Waarom zou aanbellen bij de buren niks oplossen?
als je gaat bellen zullen ze misschien vragen of je zelf wel met de buren een oplossing hebt gezocht
pi_96786772
Ik zou toch aanbellen en zeggen dat je er last van hebt
Het is aan de ouders hoe ze met dat krijsende kind om gaan..
pi_96786776
Gewoon aanbellen en rustig erover praten. In de ghetto heb je geen keus; de kinderen blijven stil of je maakt ze stil.

Pacemaker out. 8-)
pi_96786793
Mensen die voor het minste of geringste de pliesie willen bellen. :') Ga gewoon ff praten met die mensen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:00:12 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96786837
Politie bellen? Waarom niet gelijk de ME?
Ga gewoon zelf eens een informerend praatje maken. Damn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_96786883
Ik zou de AIVD inlichten
pi_96786889
Omdat mijn buren al eens met ze gepraat hebben (de ouderen) en hen werd verteld dat dat kind geestelijk niet helemaal oke is.

De politie kan deze mensen afschrikken zodat ze er eens echt wat aan doen. Desnoods stoppen ze hem vol met pillen, zolang ik maar kan slapen. :S
pi_96786916
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:56 schreef TheaTraal het volgende:
Ik zou toch aanbellen en zeggen dat je er last van hebt
Het is aan de ouders hoe ze met dat krijsende kind om gaan..
Nou, ze gaan er niet mee om blijkbaar, anders was het niet elke keer weer raak. Een corrigerende tik zou wel op zijn plaats zijn...
pi_96786938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:53 schreef dancewithme het volgende:
Ik weet niet hoe die ouders opvoeden verder, maar toestaan dat je kind zo hard krijst en stampt is niet normaal
als het kind b.v. een autistisch trekje heeft moet je er mee om kunnen gaan, en heel veel mensen kunnen dat niet (goed) en komen niet op het idee eens te onderzoeken of er meer aan de hand is...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2011 @ 11:05:39 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96786952
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:03 schreef dancewithme het volgende:

[..]

Nou, ze gaan er niet mee om blijkbaar, anders was het niet elke keer weer raak. Een corrigerende tik zou wel op zijn plaats zijn...
Ja joh, gewoon zijn probleem eruit slaan, ben je zo klaar mee :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:06:35 #12
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_96786973
TS is zo iemand die voor alles de politie belt :')
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:06:40 #13
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96786976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:02 schreef dancewithme het volgende:
...dat dat kind geestelijk niet helemaal oke is.
...
Desnoods stoppen ze hem vol met pillen, zolang ik maar kan slapen. :S
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:03 schreef dancewithme het volgende:
[..]
Een corrigerende tik zou wel op zijn plaats zijn...
Ik moet zeggen dat ik me eerder af vraag of jij je zelf wel helemaal lekker voelt :?
Je kent de hele situatie niet en dan meteen al zulke uitspraken doen is imo echt nogal overtrokken.
Ga eens rustig met die mensen praten en overdrijf niet zo.
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:07:21 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96786997
quote:
Omdat mijn buren al eens met ze gepraat hebben (de ouderen) en hen werd verteld dat dat kind geestelijk niet helemaal oke is.

De politie kan deze mensen afschrikken zodat ze er eens echt wat aan doen. Desnoods stoppen ze hem vol met pillen, zolang ik maar kan slapen. :S
:')

Hihi.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2011 @ 11:08:16 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96787012
TS kan natuurlijk ook gewoon zelf een pilletje pakken...
pi_96787063
Jullie zijn zeker van die mensen die later een kutkind hebben dat in de winkel op de grond rolt omdat hij geen snoepjes mag. Maar dan wel met de zachte hand een aai over de bol en "foei"roepen.

Ookal heeft dat kind een probleem, betekent dat niet dat hij zomaar gerechtvaardigd is om zcj als een mongool te gedragen. Ik neem aan dat niet elke autist zich constant misdraagt. Zo zwaar autistisch is hij ook niet want hij speelt gewoon met de andere kinderen buiten. Als hij bipolar is , of een andere stoornis heeft, dan is daar medicatie en therapie voor.
pi_96787079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja joh, gewoon zijn probleem eruit slaan, ben je zo klaar mee :)
Een tik is een kind niet in elkaar slaan, je kan ook overdrijven. Bij mij hielp het wel.
pi_96787089
Ts is een autist.
pi_96787094
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:00 schreef Copycat het volgende:
Politie bellen? Waarom niet gelijk de ME?
Ga gewoon zelf eens een informerend praatje maken. Damn.
Dit :{
Noot noot.
pi_96787111
Je zegt dat het kind geestelijk niet in orde is daar kunnen de ouders ook niks aandoen. Misschien hebben de ouders al wel van alles geprobeerd. Maar jij weet dit niet omdat je te laf ben om aan te bellen en er normaal naar te vragen, in plaats daarvan wil je meteen de politie meteen bellen, het kind volstoppen met pillen of desnoods een corrigerende tik (wat overigens bij de wet verboden is en dat is niet voor niets) alles zodat jij je nachtrust krijgt (doe anders oordoppen in). Sorry hoor maar ik denk dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan wat er is mis is.
pi_96787118
Er is al een praatje met hen gemaakt door andere buurtgenoten. Dat loste niks op. Als een hele buurt last van je kind heeft dan hoor je daar wel wat aan te doen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2011 @ 11:13:15 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96787122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:10 schreef dancewithme het volgende:
Jullie zijn zeker van die mensen die later een kutkind hebben dat in de winkel op de grond rolt omdat hij geen snoepjes mag. Maar dan wel met de zachte hand een aai over de bol en "foei"roepen.

Ookal heeft dat kind een probleem, betekent dat niet dat hij zomaar gerechtvaardigd is om zcj als een mongool te gedragen. Ik neem aan dat niet elke autist zich constant misdraagt. Zo zwaar autistisch is hij ook niet want hij speelt gewoon met de andere kinderen buiten. Als hij bipolar is , of een andere stoornis heeft, dan is daar medicatie en therapie voor.
Nee lieve schat, ik heb een prima opgevoede zesjarige die netjes dankjewel zegt als ze bij de slager een plakje worst krijgt.

Jij komt met idiote oplossingen als volstoppen met pillen en corrigerende tik, omdat je te lui bent om je in een situatie verdiepen...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:13:30 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:11 schreef dancewithme het volgende:
Een tik is een kind niet in elkaar slaan, je kan ook overdrijven. Bij mij hielp het wel.
Ja, averechts.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:14:00 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef dancewithme het volgende:
Er is al een praatje met hen gemaakt door andere buurtgenoten. Dat loste niks op. Als een hele buurt last van je kind heeft dan hoor je daar wel wat aan te doen.
Ze moeten hem godverdomme aan kettingen leggen. In een kelder.
pi_96787163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:12 schreef Heavenisrighthere het volgende:
Je zegt dat het kind geestelijk niet in orde is daar kunnen de ouders ook niks aandoen. Misschien hebben de ouders al wel van alles geprobeerd. Maar jij weet dit niet omdat je te laf ben om aan te bellen en er normaal naar te vragen, in plaats daarvan wil je meteen de politie meteen bellen, het kind volstoppen met pillen of desnoods een corrigerende tik (wat overigens bij de wet verboden is en dat is niet voor niets) alles zodat jij je nachtrust krijgt (doe anders oordoppen in). Sorry hoor maar ik denk dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan wat er is mis is.
een corrigerende tik is niet verboden hoor, aansteller. Je kind het ziekenhuis in schoppen is verboden.
Naar wat ik heb gehoord is er niks geprobeerd, ze zeiden gewoon "ja hij heeft een probleem" maar er wat aan doen ho maar. Kinderen die adhd hebben krijgen ook pillen, hoor je niemand over.,
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:14:56 #26
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_96787170
TS haat kinderen als ik het zo lees.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_96787185
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze moeten hem godverdomme aan kettingen leggen. In een kelder.
Dan eerder die ouders, dat kind is zo geworden door hun opvoeding.
pi_96787198
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:14 schreef Gemaskerde het volgende:
TS haat kinderen als ik het zo lees.
Nee hoor, ik haat onopgevoede blagen. Met de andere kinderen uit de buurt heb ik totaal geen probleem.,
pi_96787216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:10 schreef dancewithme het volgende:

Joh de mensen die hier reageren maken zelf nooit iets mee, vandaar dat ze reageren met onzinnige reacties die echt nergens op slaan. Voor hulp moet je niet op Fok zijn en als er reacties zijn dan moet je een enorm bullshit filter toepassen.

Het is normaal wat je voelt, het probleem is: Je vriend woont ook bij je in huis en die wil er niets tegen doen. Met zijn zegen zou je een aantal dingen kunnen proberen: Ten eerste praten. Lukt dit niet, melding maken bij politie vanwege overlast (ja om 7 uur je kind op een zaterdag laten schreeuwen en stampen is NIET oké.) en daarnaast mogelijk een melding maken bij maatschappelijk werk. Wie weet wat daar binnen allemaal gebeurd, het klinkt iig niet gezond.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:17:24 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:15 schreef dancewithme het volgende:

Dan eerder die ouders, dat kind is zo geworden door hun opvoeding.
Same goes for you ...
Geïndoctrineerd dat je met geweld alles oplost.
pi_96787271
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Same goes for you ...
Geïndoctrineerd dat je met geweld alles oplost.
Goh mevrouw de LOI psychologe, hoeveel kost dit consult nou.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:20:10 #32
74276 saaw
pi_96787320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef dancewithme het volgende:
Als er 1 keer een praatje is gemaakt weten die mensen dus van 1 stel buren dat er overlast is. Als jij nog nooit iets gezegd hebt weten ze het misschien wel helemaal niet.
Denk dat als 'de hele buurt' allemaal een keertje er aardig en rustig wat van zegt, het al een stuk kan schelen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:20:18 #33
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96787327
ook buren lawaai gehad ooit.....jaren lang en het is slopend op ten duur......sommige mensen zijn er doof voor...maar bij mij werk het alsof ik probeer te slapen en er heeft iemand brood en zandkruimels in mn bed gegooid......kan me niet ontspannen en val dus niet meer in slaap....

ook de tv moet extra hard aangezet worden....want anders hoor je het geluid van de buren....

idem diti bij het avondeten etx etx
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96787356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:14 schreef dancewithme het volgende:

[..]

een corrigerende tik is niet verboden hoor, aansteller. Je kind het ziekenhuis in schoppen is verboden.
Naar wat ik heb gehoord is er niks geprobeerd, ze zeiden gewoon "ja hij heeft een probleem" maar er wat aan doen ho maar. Kinderen die adhd hebben krijgen ook pillen, hoor je niemand over.,
Sinds september 2006 is er een wet die de pedagogische tik verbiedt. Anders google je het even. O anders neem je toch gewoon pillen in waardoor je geen last meer hebt van het kind.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:21:48 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787365
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:18 schreef Aneurism het volgende:

Goh mevrouw de LOI psychologe, hoeveel kost dit consult nou.
Paerlen voor de zwijntjes.
pi_96787403
@Aneurism heeft geen nut om op haar te reageren, naief mens is het die copycat.

maar ja, ik ken die mensen verder niet, om er echt langs te gaan... ik ben ook vrij jong, pas 23, volgens mij nemen ze mij niet serieus. Ik denk sowieso dat als ze al geen respect hebben voor mensen van 60 dat ze mij al helemaal uitlachen achter gesloten deuren. Politie is toch echt wel dringender.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:23:23 #37
74276 saaw
pi_96787411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:21 schreef Heavenisrighthere het volgende:

[..] anders neem je toch gewoon pillen in waardoor je geen last meer hebt van het kind.
Goed punt wel trouwens. Als je er zo ontzettend veel last van hebt en je wil er niet met ze over praten ben je toch ook gewoon dom bezig als je je alleen maar gaat zitten ergeren en niet gewoon een paar oordoppen koopt.
pi_96787415
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Paerlen voor de zwijntjes.
Van de regen in de sloot helpen bedoel je.
pi_96787418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:21 schreef Heavenisrighthere het volgende:

[..]

Sinds september 2006 is er een wet die de pedagogische tik verbiedt. Anders google je het even. O anders neem je toch gewoon pillen in waardoor je geen last meer hebt van het kind.
oh oh oh. Mijn kind krijgt gewoon een klap voor de kont als hij zich misdraagt. Jammer dan.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:23:57 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96787425
quote:

Wat ben jij een egoïstisch stuk vreten. Als dat kind geestelijk niet helemaal in orde is, dan heb jij het maar te accepteren.
Resistance is futile.
pi_96787430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:23 schreef saaw het volgende:

[..]

Goed punt wel trouwens. Als je er zo ontzettend veel last van hebt en je wil er niet met ze over praten ben je toch ook gewoon dom bezig als je je alleen maar gaat zitten ergeren en niet gewoon een paar oordoppen koopt.
Er is al met hen gepraat.
pi_96787456
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ben jij een egoïstisch stuk vreten. Als dat kind geestelijk niet helemaal in orde is, dan heb jij het maar te accepteren.
Hahahaha. Ja! Als dutroux mensen verkracht omdat hij geestelijk niet in orde is, moeten we dat maar accepteren. Als tristan van der vlis geestelijk niet in orde is, wat boeien die doden nou? Zulke woedebuien gaan van kwaad tot erger, het kind leert zo dat hij alles mag flikken want hij is toch ziek.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:25:24 #43
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96787461
nou ja sommige dingen zijn niet verboden dus......dan is verhuizen bijna nog de enige optie die overblijft..... ( of aan de opiaten gaan dus )

bijv een buur hebben met een tiener die subwoofers in zijn slaapkamer heeft en dan van vijf tot elf savonds een computerspel speelt

ja is ook volstrekt legaal....maar ja ik lees graag een boek af en toe...en dat valt dus bijna niet te combineren.......
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:25:33 #44
74276 saaw
pi_96787462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:24 schreef dancewithme het volgende:

[..]

Er is al met hen gepraat.
1 keer, door iemand anders.
Als je het zo erg vindt, ga dan zelf met ze praten!

De politie bellen is, behalve belachelijk, zinloos, want zij vragen als eerste wat je zelf al geprobeerd hebt om de situatie te verbeteren.
  One tough cookie zaterdag 14 mei 2011 @ 11:25:46 #45
169210 liesje1979
pi_96787467
Best rot als je een topic opent om je gelijk te halen en je krijgt allemaal mensen die het niet met je eens zijn :')

Ga gewoon even bij die buren langs en leg uit dat je er last van hebt, zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik zou alleen niet suggereren dat ze het kind anders maar pillen of een tik moeten geven. :')
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:25:59 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:23 schreef Aneurism het volgende:

Van de regen in de sloot helpen bedoel je.
Meebrallen met trolletjes.
pi_96787472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:23 schreef dancewithme het volgende:

maar ja, ik ken die mensen verder niet, om er echt langs te gaan... ik ben ook vrij jong, pas 23, volgens mij nemen ze mij niet serieus. Ik denk sowieso dat als ze al geen respect hebben voor mensen van 60 dat ze mij al helemaal uitlachen achter gesloten deuren. Politie is toch echt wel dringender.
Je hebt nu enkel van horen zeggen. Je kan er best langs gaan en zeggen dat je overlast hebt, of ze er rekening mee kunnen houden. Heeft niets met je leeftijd etc te maken. Je hoeft ook niets uit te leggen zoals: Ik heb examens e.d. Het is gewoon irritant, je geeft ze 1 waarschuwing en daarna kan je zoveel de politie bellen als je wilt. Krijg je achteraf niet te horen van: Ze belt direct de plisie.
pi_96787474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:23 schreef dancewithme het volgende:

Als je niet open staat voor tips en hulp, dan bel je toch lekker de politie? Jezus.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_96787490
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Meebrallen met trolletjes.
Tegen trolletjes brallen.

:') Je boodschap is?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:27:41 #50
74276 saaw
pi_96787505
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:25 schreef liesje1979 het volgende:
Best rot als je een topic opent om je gelijk te halen en je krijgt allemaal mensen die het niet met je eens zijn :')
...
En dat inderdaad, je vraagt om advies en sputtert alleen maar tegen. Volgens mij heb je al lang besloten wat je gaat doen, waarom open je dan dit topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')