abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96786702
Sinds een tijdje woon ik samen met mijn vriend in een woning aan de rand van de stad. Het is een erg prettige buurt met veel gezinnen en jonge mensen. Onze buren zijn voornamelijk erg fijne mensen. Rechtsonder van ons woont een gezin met al wat oudere kinderen die altijd beleefd gedag zeggen.Soms gaat mijn vriend met de jongetjes voetballen, het zijn verder goed opgevoede kinderen. Linksonder van ons woont een gezellig ouder stel. Omdat wij een woning op de tweede verdieping hebben hebben we dus vier aangrenzende buren. Rechtsboven woont een stel zonder kinderen die we verder niet echt spreken, maar we hebben er nooit last van. Ze zeggen wel altijd gedag.

Het probleem hebben we met de mensen linksboven. Het is een stel met 3 kinderen van ongeveer 5 tot 10 jaar. Die kinderen zie ik soms spelen in de speeltuin vlakbij ons huis. Twee ervan zijn geloof ik normaal, een jongen en een meisje. Maar het derde kind, ik weet niet hoe oud deze jongen is maar wel al wat ouder dan een kleuter, is echt een blaag. Ik hoor hem zo vaak vroeg in de ochtend gillen en stampen, het gaat soms uren door. Eerst dacht ik dat het kind werd geslagen, zo hard gilde het. Maar mijn vriend, bij wie ik ben ingetrokken, zegt dat daar geen sprake van is, maar dat het kind gewoon een probleem heeft. Ik vind dit wel heel raar. Vooral omdat er niks aan het probleem gedaan wordt, want het kind blijft maar gillen en stampen.

Ik ben vanochtend om 7 uur mijn bed uit gekrijst, en heb daardoor niet genoeg kunnen slapen. Ik was het zo zat dat ik de politie wou bellen in de hoop dat ze met dat gezin gingen praten en lieten merken dat dit echt niet zo verder kon. Maar mijn vriend wil dit niet, hij heeft geen zin in problemen en denkt dat het toch niks oplost.

Ik weet niet hoe die ouders opvoeden verder, maar toestaan dat je kind zo hard krijst en stampt is niet normaal. Ik heb als kind ook wel driftbuien gehad, maar als ik te lang doorging dan werden mijn ouders erg boos en dan kreeg ik straf.

Wat moet ik doen? Gewoon de politie bellen? Aanbellen bij die mensen zal wel niks oplossen denk ik...
pi_96786745
Waarom zou aanbellen bij de buren niks oplossen?
als je gaat bellen zullen ze misschien vragen of je zelf wel met de buren een oplossing hebt gezocht
pi_96786772
Ik zou toch aanbellen en zeggen dat je er last van hebt
Het is aan de ouders hoe ze met dat krijsende kind om gaan..
pi_96786776
Gewoon aanbellen en rustig erover praten. In de ghetto heb je geen keus; de kinderen blijven stil of je maakt ze stil.

Pacemaker out. 8-)
pi_96786793
Mensen die voor het minste of geringste de pliesie willen bellen. :') Ga gewoon ff praten met die mensen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:00:12 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96786837
Politie bellen? Waarom niet gelijk de ME?
Ga gewoon zelf eens een informerend praatje maken. Damn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_96786883
Ik zou de AIVD inlichten
pi_96786889
Omdat mijn buren al eens met ze gepraat hebben (de ouderen) en hen werd verteld dat dat kind geestelijk niet helemaal oke is.

De politie kan deze mensen afschrikken zodat ze er eens echt wat aan doen. Desnoods stoppen ze hem vol met pillen, zolang ik maar kan slapen. :S
pi_96786916
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:56 schreef TheaTraal het volgende:
Ik zou toch aanbellen en zeggen dat je er last van hebt
Het is aan de ouders hoe ze met dat krijsende kind om gaan..
Nou, ze gaan er niet mee om blijkbaar, anders was het niet elke keer weer raak. Een corrigerende tik zou wel op zijn plaats zijn...
pi_96786938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:53 schreef dancewithme het volgende:
Ik weet niet hoe die ouders opvoeden verder, maar toestaan dat je kind zo hard krijst en stampt is niet normaal
als het kind b.v. een autistisch trekje heeft moet je er mee om kunnen gaan, en heel veel mensen kunnen dat niet (goed) en komen niet op het idee eens te onderzoeken of er meer aan de hand is...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2011 @ 11:05:39 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96786952
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:03 schreef dancewithme het volgende:

[..]

Nou, ze gaan er niet mee om blijkbaar, anders was het niet elke keer weer raak. Een corrigerende tik zou wel op zijn plaats zijn...
Ja joh, gewoon zijn probleem eruit slaan, ben je zo klaar mee :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:06:35 #12
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_96786973
TS is zo iemand die voor alles de politie belt :')
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:06:40 #13
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96786976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:02 schreef dancewithme het volgende:
...dat dat kind geestelijk niet helemaal oke is.
...
Desnoods stoppen ze hem vol met pillen, zolang ik maar kan slapen. :S
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:03 schreef dancewithme het volgende:
[..]
Een corrigerende tik zou wel op zijn plaats zijn...
Ik moet zeggen dat ik me eerder af vraag of jij je zelf wel helemaal lekker voelt :?
Je kent de hele situatie niet en dan meteen al zulke uitspraken doen is imo echt nogal overtrokken.
Ga eens rustig met die mensen praten en overdrijf niet zo.
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:07:21 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96786997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:02 schreef dancewithme het volgende:
Omdat mijn buren al eens met ze gepraat hebben (de ouderen) en hen werd verteld dat dat kind geestelijk niet helemaal oke is.

De politie kan deze mensen afschrikken zodat ze er eens echt wat aan doen. Desnoods stoppen ze hem vol met pillen, zolang ik maar kan slapen. :S
:')

Hihi.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2011 @ 11:08:16 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96787012
TS kan natuurlijk ook gewoon zelf een pilletje pakken...
pi_96787063
Jullie zijn zeker van die mensen die later een kutkind hebben dat in de winkel op de grond rolt omdat hij geen snoepjes mag. Maar dan wel met de zachte hand een aai over de bol en "foei"roepen.

Ookal heeft dat kind een probleem, betekent dat niet dat hij zomaar gerechtvaardigd is om zcj als een mongool te gedragen. Ik neem aan dat niet elke autist zich constant misdraagt. Zo zwaar autistisch is hij ook niet want hij speelt gewoon met de andere kinderen buiten. Als hij bipolar is , of een andere stoornis heeft, dan is daar medicatie en therapie voor.
pi_96787079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja joh, gewoon zijn probleem eruit slaan, ben je zo klaar mee :)
Een tik is een kind niet in elkaar slaan, je kan ook overdrijven. Bij mij hielp het wel.
pi_96787089
Ts is een autist.
pi_96787094
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:00 schreef Copycat het volgende:
Politie bellen? Waarom niet gelijk de ME?
Ga gewoon zelf eens een informerend praatje maken. Damn.
Dit :{
Noot noot.
pi_96787111
Je zegt dat het kind geestelijk niet in orde is daar kunnen de ouders ook niks aandoen. Misschien hebben de ouders al wel van alles geprobeerd. Maar jij weet dit niet omdat je te laf ben om aan te bellen en er normaal naar te vragen, in plaats daarvan wil je meteen de politie meteen bellen, het kind volstoppen met pillen of desnoods een corrigerende tik (wat overigens bij de wet verboden is en dat is niet voor niets) alles zodat jij je nachtrust krijgt (doe anders oordoppen in). Sorry hoor maar ik denk dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan wat er is mis is.
pi_96787118
Er is al een praatje met hen gemaakt door andere buurtgenoten. Dat loste niks op. Als een hele buurt last van je kind heeft dan hoor je daar wel wat aan te doen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2011 @ 11:13:15 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96787122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:10 schreef dancewithme het volgende:
Jullie zijn zeker van die mensen die later een kutkind hebben dat in de winkel op de grond rolt omdat hij geen snoepjes mag. Maar dan wel met de zachte hand een aai over de bol en "foei"roepen.

Ookal heeft dat kind een probleem, betekent dat niet dat hij zomaar gerechtvaardigd is om zcj als een mongool te gedragen. Ik neem aan dat niet elke autist zich constant misdraagt. Zo zwaar autistisch is hij ook niet want hij speelt gewoon met de andere kinderen buiten. Als hij bipolar is , of een andere stoornis heeft, dan is daar medicatie en therapie voor.
Nee lieve schat, ik heb een prima opgevoede zesjarige die netjes dankjewel zegt als ze bij de slager een plakje worst krijgt.

Jij komt met idiote oplossingen als volstoppen met pillen en corrigerende tik, omdat je te lui bent om je in een situatie verdiepen...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:13:30 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:11 schreef dancewithme het volgende:
Een tik is een kind niet in elkaar slaan, je kan ook overdrijven. Bij mij hielp het wel.
Ja, averechts.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:14:00 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96787143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef dancewithme het volgende:
Er is al een praatje met hen gemaakt door andere buurtgenoten. Dat loste niks op. Als een hele buurt last van je kind heeft dan hoor je daar wel wat aan te doen.
Ze moeten hem godverdomme aan kettingen leggen. In een kelder.
pi_96787163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:12 schreef Heavenisrighthere het volgende:
Je zegt dat het kind geestelijk niet in orde is daar kunnen de ouders ook niks aandoen. Misschien hebben de ouders al wel van alles geprobeerd. Maar jij weet dit niet omdat je te laf ben om aan te bellen en er normaal naar te vragen, in plaats daarvan wil je meteen de politie meteen bellen, het kind volstoppen met pillen of desnoods een corrigerende tik (wat overigens bij de wet verboden is en dat is niet voor niets) alles zodat jij je nachtrust krijgt (doe anders oordoppen in). Sorry hoor maar ik denk dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan wat er is mis is.
een corrigerende tik is niet verboden hoor, aansteller. Je kind het ziekenhuis in schoppen is verboden.
Naar wat ik heb gehoord is er niks geprobeerd, ze zeiden gewoon "ja hij heeft een probleem" maar er wat aan doen ho maar. Kinderen die adhd hebben krijgen ook pillen, hoor je niemand over.,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')