Sinds een tijdje woon ik samen met mijn vriend in een woning aan de rand van de stad. Het is een erg prettige buurt met veel gezinnen en jonge mensen. Onze buren zijn voornamelijk erg fijne mensen. Rechtsonder van ons woont een gezin met al wat oudere kinderen die altijd beleefd gedag zeggen.Soms gaat mijn vriend met de jongetjes voetballen, het zijn verder goed opgevoede kinderen. Linksonder van ons woont een gezellig ouder stel. Omdat wij een woning op de tweede verdieping hebben hebben we dus vier aangrenzende buren. Rechtsboven woont een stel zonder kinderen die we verder niet echt spreken, maar we hebben er nooit last van. Ze zeggen wel altijd gedag.
Het probleem hebben we met de mensen linksboven. Het is een stel met 3 kinderen van ongeveer 5 tot 10 jaar. Die kinderen zie ik soms spelen in de speeltuin vlakbij ons huis. Twee ervan zijn geloof ik normaal, een jongen en een meisje. Maar het derde kind, ik weet niet hoe oud deze jongen is maar wel al wat ouder dan een kleuter, is echt een blaag. Ik hoor hem zo vaak vroeg in de ochtend gillen en stampen, het gaat soms uren door. Eerst dacht ik dat het kind werd geslagen, zo hard gilde het. Maar mijn vriend, bij wie ik ben ingetrokken, zegt dat daar geen sprake van is, maar dat het kind gewoon een probleem heeft. Ik vind dit wel heel raar. Vooral omdat er niks aan het probleem gedaan wordt, want het kind blijft maar gillen en stampen.
Ik ben vanochtend om 7 uur mijn bed uit gekrijst, en heb daardoor niet genoeg kunnen slapen. Ik was het zo zat dat ik de politie wou bellen in de hoop dat ze met dat gezin gingen praten en lieten merken dat dit echt niet zo verder kon. Maar mijn vriend wil dit niet, hij heeft geen zin in problemen en denkt dat het toch niks oplost.
Ik weet niet hoe die ouders opvoeden verder, maar toestaan dat je kind zo hard krijst en stampt is niet normaal. Ik heb als kind ook wel driftbuien gehad, maar als ik te lang doorging dan werden mijn ouders erg boos en dan kreeg ik straf.
Wat moet ik doen? Gewoon de politie bellen? Aanbellen bij die mensen zal wel niks oplossen denk ik...