In de loop der jaren zijn alle principes uit de beurshandel wel eens aan bod gekomen! Van de short-squeeze tot aan een overvloed aan liquiditeiten. En dat wordt altijd duidelijk en correct uitgelegd!quote:
Doet me denken aan die mensen die een aflossingsvrije hypotheek hebben van 7 keer hun jaarsalaris, je zou immers een dief van je portomenee zijn als je daar niet van zou proviterenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:27 schreef Lucas15 het volgende:
"Mijn zuurbuur verdient geld als water! En door zijn rijkdom lijk ik nu nóg armer!"
"Kijk, een zwerver!"![]()
Fantastisch om even te lezen! Hartelijk dank LXIV! Je hebt me weer vrolijk gemaakt vandaag.
![]()
Dagobert Duck heeft het vaker over aandelen enzo.
Ja, die ken ik ook (ken ze allemaalquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:26 schreef raptorix het volgende:
Er is ook een geniaal album waarin al het geld van dagobert door een tornado over de stad word verspreid, dagobert maakt zich geen zorgen door eieren voor 4 miljoen gulden per stuk te verkopen
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
Dus dit is het niveau van dit subforum. Goed om te weten.
Tss, zuurpruim..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
Dus dit is het niveau van dit subforum. Goed om te weten.
Das Kapital van Marx in de Donald Duckquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:
Er is ook een hele goeie dat oom Dagobert op zeker moment al het geld van Duckstad bezit. Dan komt de economie tot stilstand, en kan hij ook geen winst meer maken!
Buffett is sowieso de Dagobert Duck van de real world.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:08 schreef jaco het volgende:
Oom Dagobert's werkwijze doet sterk denken aan die van Warren Buffett.
Alleen niet zo gierig.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Buffett is sowieso de Dagobert Duck van de real world.
En wat dacht je van het boek: "Speculeren is andere koek dan speculaas"quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de loop der jaren zijn alle principes uit de beurshandel wel eens aan bod gekomen! Van de short-squeeze tot aan een overvloed aan liquiditeiten. En dat wordt altijd duidelijk en correct uitgelegd!
Koehandel hebben we al. Leuk spel, al is het nog net te moeilijk voor het Prul. Daar ganzenborden we mee!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:33 schreef sigme het volgende:
LXIV, koop alvast het spelletje Koehandel voor prul en kleinprul!
Het is een loof- en biedspelletje met allerlei veiling- en verkooptactieken. En een ingewikkelde winstberekening (kunnen ze niet vroeg genoeg mee beginnen toch?).
[ afbeelding ]
Maar het is vooral de beste les in inflatie die je kan krijgen wanneer je niet in een land woont waar de koersen dagelijks bijgesteld worden. Elke keer dat de ezel gedraaid wordt (er zijn 4 ezels), komt er extra geld in omloop..
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |