quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:28 schreef Peter het volgende:
En hoe krijg je dat in de praktijk voor elkaar?
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.
Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10.
Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.
Dat snap ik.. maar dan heb je dit nog niet:quote:
quote:Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren.
Dat lijkt mij vanzelfsprekend, hoewel, competitie? Waarom een NL-competitie? Dat is nou niet bepaald de manier gebleken om een finalist voort te brengen.quote:Ohja, laat ze gelijk in het engels de NL-competitie ingaan als ze toch in het engels gaan zingen...
Dat laat je doen door de markteting firma, er zijn diensten die je kan inkopen van marktonderzoekers en bv google. Google heeft diensten daarvoor, aan de hand van zoekopdracht analyse kunnen ze bijvoorbeeld in kaart brengen hoe goed iets aankomt en waar. Dat kan gaan om een speach van Obama, maar ook een TV programma, of waar mensen veel zoeken naar bv Griep als er een virus rondgaat kan je beter analyseren hoe het rondgaat als klassiek de huisartsen vragen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat snap ik.. maar dan heb je dit nog niet:
[..]
Eensquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.
Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Precies. Want een ander nummer (idd Weelderig Waardeloos) was meer opgevallen van die 5 nummers van de 3Js die ze hadden. Maar nee, dan zegt de 'vakjury' letterlijk 'dit is niet geschikt voor het Songfestival!'quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Krijg ook altijd het idee dat Nederland zoekt naar een goed songfestivalnummer (whatever that may be), en er moet gewoon gezocht worden naar een GOED nummer, ongeacht songfestival.
Weelderig waardeloos...
Misschien probeerden die ook wel het leukste liedje uit te kiezen. Dan gaat het al fout bij de vraagstelling aan de juryleden en kunnen die er niks meer aan doen. Het verband tussen het leukste liedje en winnen is immers al dubieus, het verband tussen wat zij het leukste liedje vinden en winnen is slechts een aanname die steeds ongefundeerder blijkt. Maar Froger heeft volgens mij nooit in het buitenland gezongen, laat staan dat hij zou weten wat Europese jury's en publieken leuk vinden, laat staaan waar ze punten voor geven (ook dat is weer niet helemaal hetzelfde). Dus wat doet die man in de jury? Hij is op geen enkele manier gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens
Dat 'Nederland' en de 'Nederlandse vakjury' geen Songfestivalnummer kunnen kiezen is nu wel duidelijk. En nee, óók Cornald Maas niet want die heeft al net zo vaak de plank mis geslagen als de huidige 'vakjury' met Froger en Daniël Dekker.
De publieksjury is er ook niet omdat het een betere jury is, maar omdat het televisie, kijkers en geld oplevert. Dan is het doel al lang uit het oog verloren. Je zou beter een panel kunnen maken met allerlei hier woonachtige Europeanen die representatief zijn voor songfestivalstemmers en dan van verschillende lied/artiest/show-combinaties gaan kijken wat ze ervan vinden, en dat afzetten tegen wat ze van vorige winnaars of hoge eindigers vonden.quote:Kijk, ik vind die enorme voorrondes zoals in Zweden wel geweldig. Daar laten ze het volk kiezen en een echt vakkundige jury. Dat samen levert vaak wel grote successen op. In Nederland werkt dit gewoon niet.
precies!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. Want een ander nummer (idd Weelderig Waardeloos) was meer opgevallen van die 5 nummers van de 3Js die ze hadden. Maar nee, dan zegt de 'vakjury' letterlijk 'dit is niet geschikt voor het Songfestival!'Ja, want dat hebben ze al zoveel jaar goed, uitzoeken wat er wel of niet scoort. Het is echt hilarisch ergens dat ze steeds in hun eigen kunde blijven geloven na zoveel falen.
1. Is onzin, zolang degene een bepaald liedje maar goed, zuiver en vooral overtuigend kan zingen. Kijk nog even naar het 'enorme' aantal uithalen en het 'immense' vocale bereik van de winnares van 2010.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.
Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10. Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.
Te gewoontjes..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:00 schreef Lesterr het volgende:
En wat dachten jullie van Kane? of misschien Racoon?
Die vergeet vast haar tekst johquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Te gewoontjes..
Ik dacht aan Shemsi Mushkolay van The Voice of Holland. Geef dr een door Armin of Tiesto gemixt nummer und tadah? Ze is Duits, ziet er wel goed uit en Armin/Tiesto is dan weer een grote naam ofzo.
Oke wacht, nu verklaar ik mezelf voor gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |