abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96799377
Ohja, laat ze gelijk in het engels de NL-competitie ingaan als ze toch in het engels gaan zingen...
dag
pi_96799393
Gewoon alleen nog maar troep sturen. Voor 2012 nomineer ik de Jostiband, leuk voor die mensen toch. En dan 2013 Guillermo & Tropical Danny. 2014 euhhh nah ja maak er wat leuks van :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:30:48 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96799453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:28 schreef Peter het volgende:
En hoe krijg je dat in de praktijk voor elkaar?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.

Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10.
Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96799499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Dat snap ik.. maar dan heb je dit nog niet:
quote:
Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren.
dag
pi_96799797
quote:
Ohja, laat ze gelijk in het engels de NL-competitie ingaan als ze toch in het engels gaan zingen...
Dat lijkt mij vanzelfsprekend, hoewel, competitie? Waarom een NL-competitie? Dat is nou niet bepaald de manier gebleken om een finalist voort te brengen.

Dat is juist mijn punt, als je wilt winnen dan moet je beginnen bij de vraag hoe je wint, en alle andere vragen meteen skippen. Dus ook de vraag hoe je er een leuk programma voor de Nederlandse tv van maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:42:07 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_96799891
Ik vind Esmee Denters wel een idee, volgens mij is haar carriere toch niet echt van de grond gekomen. En misschien dat ouwe Timberlake nog wel zo gek wil zijn om eens een keer een songfestival liedje te produceren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:42:08 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96799892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat snap ik.. maar dan heb je dit nog niet:

[..]

Dat laat je doen door de markteting firma, er zijn diensten die je kan inkopen van marktonderzoekers en bv google. Google heeft diensten daarvoor, aan de hand van zoekopdracht analyse kunnen ze bijvoorbeeld in kaart brengen hoe goed iets aankomt en waar. Dat kan gaan om een speach van Obama, maar ook een TV programma, of waar mensen veel zoeken naar bv Griep als er een virus rondgaat kan je beter analyseren hoe het rondgaat als klassiek de huisartsen vragen.
Door downloads, zoekopdrachten, chatverkeer, etc door dataminingtooling tools te halen kan je heel interessante zaken achterhalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 mei 2011 @ 18:08:10 #133
163650 Greys
pi_96800760
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.

Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Eens :)

Dat 'Nederland' en de 'Nederlandse vakjury' geen Songfestivalnummer kunnen kiezen is nu wel duidelijk. En nee, óók Cornald Maas niet want die heeft al net zo vaak de plank mis geslagen als de huidige 'vakjury' met Froger en Daniël Dekker.

Kijk, ik vind die enorme voorrondes zoals in Zweden wel geweldig. Daar laten ze het volk kiezen en een echt vakkundige jury. Dat samen levert vaak wel grote successen op. In Nederland werkt dit gewoon niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:12:33 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96800916
Krijg ook altijd het idee dat Nederland zoekt naar een goed songfestivalnummer (whatever that may be), en er moet gewoon gezocht worden naar een GOED nummer, ongeacht songfestival.

Weelderig waardeloos...
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 mei 2011 @ 18:22:04 #135
163650 Greys
pi_96801203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Krijg ook altijd het idee dat Nederland zoekt naar een goed songfestivalnummer (whatever that may be), en er moet gewoon gezocht worden naar een GOED nummer, ongeacht songfestival.

Weelderig waardeloos...
Precies. Want een ander nummer (idd Weelderig Waardeloos) was meer opgevallen van die 5 nummers van de 3Js die ze hadden. Maar nee, dan zegt de 'vakjury' letterlijk 'dit is niet geschikt voor het Songfestival!' :') Ja, want dat hebben ze al zoveel jaar goed, uitzoeken wat er wel of niet scoort. Het is echt hilarisch ergens dat ze steeds in hun eigen kunde blijven geloven na zoveel falen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:24:24 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_96801302
Mwa, er is wel een reden waarom er zoiets als een 'typisch' songfestival nummer is. Veel liedjes worden leuk zodra je ze een aantal keer hoort, maar dat kun je helemaal niet doen bij de ESC. Vandaar de simpele akkoorden en het belang van een instant-herkenbare melodielijn.

en ook met een ander nummer waren de 3js niet knap genoeg
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96801307
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens :)

Dat 'Nederland' en de 'Nederlandse vakjury' geen Songfestivalnummer kunnen kiezen is nu wel duidelijk. En nee, óók Cornald Maas niet want die heeft al net zo vaak de plank mis geslagen als de huidige 'vakjury' met Froger en Daniël Dekker.
Misschien probeerden die ook wel het leukste liedje uit te kiezen. Dan gaat het al fout bij de vraagstelling aan de juryleden en kunnen die er niks meer aan doen. Het verband tussen het leukste liedje en winnen is immers al dubieus, het verband tussen wat zij het leukste liedje vinden en winnen is slechts een aanname die steeds ongefundeerder blijkt. Maar Froger heeft volgens mij nooit in het buitenland gezongen, laat staan dat hij zou weten wat Europese jury's en publieken leuk vinden, laat staaan waar ze punten voor geven (ook dat is weer niet helemaal hetzelfde). Dus wat doet die man in de jury? Hij is op geen enkele manier gekwalificeerd.

Misschien kun je veel beter een jury formeren met marketinggoeroe's, trendwatchers, pluggers, producers, dat soort volk.

quote:
Kijk, ik vind die enorme voorrondes zoals in Zweden wel geweldig. Daar laten ze het volk kiezen en een echt vakkundige jury. Dat samen levert vaak wel grote successen op. In Nederland werkt dit gewoon niet.
De publieksjury is er ook niet omdat het een betere jury is, maar omdat het televisie, kijkers en geld oplevert. Dan is het doel al lang uit het oog verloren. Je zou beter een panel kunnen maken met allerlei hier woonachtige Europeanen die representatief zijn voor songfestivalstemmers en dan van verschillende lied/artiest/show-combinaties gaan kijken wat ze ervan vinden, en dat afzetten tegen wat ze van vorige winnaars of hoge eindigers vonden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:26:47 #138
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96801400
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Precies. Want een ander nummer (idd Weelderig Waardeloos) was meer opgevallen van die 5 nummers van de 3Js die ze hadden. Maar nee, dan zegt de 'vakjury' letterlijk 'dit is niet geschikt voor het Songfestival!' :') Ja, want dat hebben ze al zoveel jaar goed, uitzoeken wat er wel of niet scoort. Het is echt hilarisch ergens dat ze steeds in hun eigen kunde blijven geloven na zoveel falen.
precies!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:31:50 #139
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96801632
En de TROS moet niet doen alsof het songfestival een TROS XL is :'(!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_96801981
Typisch songfestivallied is denk ik gewoon een lied dat 3 minuten blijft boeien. Bij een ballade een mooie opbouw en dus niet voortkabbelend en het mag best oubollig/disney zijn...zie litouwen en oostenrijk. Bij een ballade moet je elke noot zuiver zingen, maakt bij een poplied wat minder uit. Bij een uptemponr moet het gewoon meteen catchy zijn en maakt het niet uit of het eentonig is (zie Jedward, oké die zorgen ook voor een opvallend optreden en zijn zelf al hyper dus dat komt echt wel over)

Je vecht nooit alleen/never alone is een prachtig lied, en heeft een mooie opbouw, maar na het refrein lijkt het wat in te zakken..het duurt dan weer net iets te lang had ik het idee... Een prachtig lied dat wat mij betreft opnieuw mag worden uitgebracht in een 4 minuten versie ofzo.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_96802317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.

Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10. Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.
1. Is onzin, zolang degene een bepaald liedje maar goed, zuiver en vooral overtuigend kan zingen. Kijk nog even naar het 'enorme' aantal uithalen en het 'immense' vocale bereik van de winnares van 2010.
2. Eens. Eric van Thijn heeft aangeboden om weer een nummer te schrijven. Absoluut doen. Hij is de schrijver van 'Vrede' en 'Hemel En Aarde'.
3. Eens.
4. Niet aan de orde; artiesten treden tegenwoordig standaard op met geluidsband.
5. Kan bevorderlijk werken, maar is niet het belangrijkste.

Je vergeet een redelijk cruciale: de zanger(es) moet een fraai, of anderszins interessant uiterlijk hebben.

Mensen als Gerard Joling moeten wegblijven: veel te oud. Hebben we ook bij De Toppers gezien. Zag er gewoon niet uit op het podium. Europa dreef er de spot mee. Niet mijn persoonlijke mening, maar wel hoe de kijker oordeelt.

Gooi een jong, lekker ding op het podium.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 mei 2011 @ 18:55:29 #142
163650 Greys
pi_96802564
En toch doet die Dino van Bosnië het meer dan prima in de polls.
Hoe oud is hij? ;) En de Olsen Brothers waren ook aan de leeftijd.

Maar dat zijn idd uitzonderingen. Joling moet sowieso wegblijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96802734
En wat dachten jullie van Kane? of misschien Racoon?
pi_96802818
Bij de Nederlandse voorronde om het nummer te kiezen waren op wat FOK!kers na ook geen Songfestivalfans in de zaal.. Alléén maar 3J's fans.

Dat vond ik ook al erg opmerkelijk..

En zijn er soms TROS-leden mee met het ledenreisje op de Rijn? :')
dag
pi_96802852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:00 schreef Lesterr het volgende:
En wat dachten jullie van Kane? of misschien Racoon?
Te gewoontjes..

Ik dacht aan Shemsi Mushkolay van The Voice of Holland. Geef dr een door Armin of Tiesto gemixt nummer und tadah? Ze is Duits van afkomst, ziet er wel goed uit en Armin/Tiesto is dan weer een grote naam ofzo.

Oke wacht, nu verklaar ik mezelf voor gek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Benny op 14-05-2011 19:16:44 ]
pi_96803302
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:04 schreef iBenny het volgende:

[..]

Te gewoontjes..

Ik dacht aan Shemsi Mushkolay van The Voice of Holland. Geef dr een door Armin of Tiesto gemixt nummer und tadah? Ze is Duits, ziet er wel goed uit en Armin/Tiesto is dan weer een grote naam ofzo.

Oke wacht, nu verklaar ik mezelf voor gek.
Die vergeet vast haar tekst joh :')
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_96803560
Ik zou zeggen De Jeugd Van Tegenwoordig en/of Bastian met een hip, catchy nummer met een vette beat. En in elk geval meer aandacht voor een boeiende podiumpresentatie.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:48:38 #148
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_96804404
Dance (The War Is Over) van Handsome Poets zou het volgens mij écht goed doen, als die mogelijkheid er was. Jonge band, leuk synthesizer riedeltje, beetje cheesy tekst, en een nummer dat in je hoofd gaat zitten :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:14:06 #149
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96805575
Stuur Rochelle van x-factor. Mooie meid met een geweldige uitstraling en amazing stem.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:14:46 #150
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96805609
Of stuur Waylon, lekker ding met geweldige uitstraling en super stem.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')