Hmm, een serieuze suggestie. Nu zie ik hier allemaal bekende namen voorbij komen maar we moeten ons niet te blind staren op wat we hier allemaal leuk en goed en groot vinden. Want laten we eerlijk zijn, de doorsnee Moldaviër zal het aan z'n reet roesten dat Anouk of Marco Borsato hier volle zalen trekken.
Dit jaar hebben we weer geleerd dat je echt afgestraft wordt op act, uitstraling en looks. Dus hoe goed je liedje ook is, het moet vertolkt worden door een goed ogende zanger/zangeres, liefst nog onder de 30, met een briljante outfit en dito toeters en bellen eromheen. Of juist
geen toeters en bellen maar mocht daarvoor gekozen worden, dan moet dat gebrek aan opsmuk juist de act zijn. En het liedje moet dan dus zo klein en lief en ambachtelijk zijn, dat dat opsmukloze er vanaf spat.
Als ik dan toch namen moet noemen... Ehm, leuk uitziende, goede kandidaten die aan [vul hier naam van talentenshow in] hebben meegedaan en het als een uitdaging, potentiële doorbraak en eer zien om aan het ESF mee te doen. Die zijn dan ook niet te stug om te eisen dat er rondom het liedje dat ze zingen verder geen broodnodige backings, eenwielers, luchtballonnen of vuurspuwers worden toegevoegd indien dat nodig is. Als ze aan het eind van het optreden in een vat vol piranhas moeten springen, doen ze dat. Geen gezeik, geen gene, alles voor de votes.

Nu heb ik nog steeds geen namen genoemd.