abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104082292
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:22 schreef smaugmans het volgende:
"gepoch"
yep, ik ben een Belg ;)
Ik ben bang dat je nog wat ervaring tekort komt voor een baan bij ons, maar ik wens je verder veel succes met zoeken!

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 07-11-2011 17:44:27 ]
pi_104083050
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

ElizabethR, waar zit jij dan? Ben benieuwd...

Xx
Ik zet 2 pints op Galway...
  maandag 7 november 2011 @ 19:54:24 #203
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_104088818
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:56 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik zet 2 pints op Galway...
Sláinte!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_104091828
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 19:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Sláinte!
:)
pi_104094757
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 01:39 schreef ElizabethR het volgende:
Ik werk niet in Dublin :) Zou er nog niet dood gevonden willen worden overigens... Niks Iers aan. Net als Cork.
Ja, ik vertel toeristen altijd dat als ze naar Ierland komen, het doodzonde is om alleen naar Dublin te gaan, grote steden kun je overal wel vinden zeg. Maar toch vinden ze het vaak geweldig en "gemoedelijk". Dan vraag je je toch af hoe verschrikkelijk Nederlandse steden nu moeten zijn dan. :')

Maar ja, mijn werkgever zit er en om nou buiten de stad te gaan wonen en elke dag meer dan een uur met woon-werk verkeer bezig te zijn, mmm nee dankje.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_104101799
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:20 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, ik vertel toeristen altijd dat als ze naar Ierland komen, het doodzonde is om alleen naar Dublin te gaan, grote steden kun je overal wel vinden zeg. Maar toch vinden ze het vaak geweldig en "gemoedelijk". Dan vraag je je toch af hoe verschrikkelijk Nederlandse steden nu moeten zijn dan. :')

Maar ja, mijn werkgever zit er en om nou buiten de stad te gaan wonen en elke dag meer dan een uur met woon-werk verkeer bezig te zijn, mmm nee dankje.
Ik snap het, vandaag voor het eerst sinds jaren weer tot de "commuters" gehoord en vind het maar niks. Ik ga snel verhuizen denk ik, jammer dat ik uit de vertrouwde omgeving wegga, met al m'n vrienden/kennissen, maar een uur heen en een uur terug vind ik teveel.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:47:57 #207
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_104107544
Hoe was je eerste dag verder bevallen?? Goed hoop ik :)
pi_104117272
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:54 schreef Tennessee het volgende:
Iedereen die een beetje kan verkopen, niet vies is van wat administratief en goed Engels (en natuurlijk Nederlands) spreekt/schrijft kan bij mijn bedrijf/werkgever in Dublin (South) aan de slag voor ruim 35K als start salaris... Verder goede promotiemogelijkheden... Laat maar wat horen als je interesse hebt...

Oh ja, affiniteit met IT en redelijk goed met WIndows/Office en zo overweg kunnen is ook wel essentieel... (Geen cold calling! Alleen al bestaande klanten!)
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:36 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je nog wat ervaring tekort komt voor een baan bij ons, maar ik wens je verder veel succes met zoeken!
euhm, juist ja
pi_104124943
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:45 schreef PeuRac het volgende:
Ik snap het, vandaag voor het eerst sinds jaren weer tot de "commuters" gehoord en vind het maar niks. Ik ga snel verhuizen denk ik, jammer dat ik uit de vertrouwde omgeving wegga, met al m'n vrienden/kennissen, maar een uur heen en een uur terug vind ik teveel.
Wow ja, jammer om te verdwijnen maar nu verspil je idd enorm veel tijd, en als je in een half jaar Dublin al veel goeie buren had heb je die met een beetje geluk daar ook zo. :)

Het zou helpen als OV in Dublin wat beter functioneerde, of als fietsen en de wens om te blijven leven niet in conflict met elkaar waren.
pi_104131978
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:03 schreef smaugmans het volgende:

[..]

[..]

euhm, juist ja
Als je dat wil kan ik wel wat verder toelichten?
pi_104135906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wow ja, jammer om te verdwijnen maar nu verspil je idd enorm veel tijd, en als je in een half jaar Dublin al veel goeie buren had heb je die met een beetje geluk daar ook zo. :)

Het zou helpen als OV in Dublin wat beter functioneerde, of als fietsen en de wens om te blijven leven niet in conflict met elkaar waren.
Ik ga rond St. Stephens Green wonen bij het begin van de LUAS, dan is het niet zo erg. Ik vind de 25min naar de LUAS lopen het ergst.

Met de goede buren bedoel ik niet m'n directe buren, maar meer dat iedereen in de Ghetto woont ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:47 schreef ElizabethR het volgende:
Hoe was je eerste dag verder bevallen?? Goed hoop ik :)
Erg goed, dank je. Wel heel vermoeiend, net als m'n 2e dag, maar nu lekker naar de Comedy Club.
pi_104147168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:33 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Met de goede buren bedoel ik niet m'n directe buren, maar meer dat iedereen in de Ghetto woont ;)
Ha, ik vroeg me al af of jouw buren nou zoveel beter waren dan - van die van mij weet ik niet eens hoe ze heten. Stadsvolk. }:|

Is 't zo erg in sales dan? In mijn afdeling valt het ghetto-gehalte best mee, vrij veel lui die verder weg wonen. Maar dan wel vooral in gebieden met DART dekking.

Elke dag 2×25m moeten lopen van en naar LUAS is idd ruk. Succes met zoeken. :)
pi_104201601
Tsja, ik vind Dublin ook nog steeds gemoedelijk. Sue me! :D Maar misschien heb ik ook wel betere dagen/avonden meegemaakt. ;) Zo kan het ook. En het ligt natuurlijk aan de mensen met wie je bent. In Dublin heb ik altijd een internationaal gezelschap om mij heen, daar hou ik van.

Anyway, ik ga, mits de interviews goed verlopen, wellicht vanaf januari 2012 'permanent' verhuizen naar Cork voor werk. Nog steeds niet het echte Ierland, als ik sommigen mag geloven ;), maar het lijkt mij dat het leven daar toch net weer ietsjes anders is vergeleken ol' Dub. Ik kijk er erg naar uit, maar helaas is niets nog zeker.
pi_104224556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ha, ik vroeg me al af of jouw buren nou zoveel beter waren dan - van die van mij weet ik niet eens hoe ze heten. Stadsvolk. }:|

Is 't zo erg in sales dan? In mijn afdeling valt het ghetto-gehalte best mee, vrij veel lui die verder weg wonen. Maar dan wel vooral in gebieden met DART dekking.

Elke dag 2×25m moeten lopen van en naar LUAS is idd ruk. Succes met zoeken. :)
Het is niet zozeer sales, vooral iedereen die bij AW of Entp zit. Ik denk dat 70 in of om de Ghetto woont. waarom denk je anders dat die prijzen daar zo hoog zijn?

Ik ben ook stadsvolk, heb hiervoor in Utrecht en Helsinki gewoont :P
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:04:49 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104280915
Vanmiddag komt een mannetje (ene Cor Schuilenburg) praten over wat de verhuizing van onze inboedel gaat kosten...

Beetje jammer dat vriendjelief sinds een paar dagen twijfels heeft. Hij weet niet zeker offie de zekerheden die hij hier in Nederland heeft, wel wil opgeven. Ik heb hem uitgelegd dat hier ook niks zeker is, omdat we vanaf volgend jaar toch al geen huurtoeslag enzo meer krijgen en ik hier niet zeker weet of ik een baan kan vinden enzo en dat lijkt te helpen... Hoop wel echt dattie zich niet definitief bedenkt dattie in NL wil blijven :|

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:44:36 #216
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_104284301
Ik vind jou zelf al niet bepaald avontuurlijk overkomen want je hebt zelf ook twijfels. Je wilt geen enkele concessie doen aan wat hier in Ierland gebruikelijk is en wilt het liefste gewoon je vertrouwde leventje exact zo voortzetten als je nu gewend bent. Alleen op een andere plek. Flexibiliteit is ver te zoeken. Zo kom je althans op mij over.

Ik denk niet dat jullie emigratiemateriaal zijn en verwacht dat jullie niet doorzetten.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:09:53 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104286214
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:44 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind jou zelf al niet bepaald avontuurlijk overkomen want je hebt zelf ook twijfels. Je wilt geen enkele concessie doen aan wat hier in Ierland gebruikelijk is en wilt het liefste gewoon je vertrouwde leventje exact zo voortzetten als je nu gewend bent. Alleen op een andere plek. Flexibiliteit is ver te zoeken. Zo kom je althans op mij over.

Ik denk niet dat jullie emigratiemateriaal zijn en verwacht dat jullie niet doorzetten.
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je dat vandaan haalt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 november 2011 @ 09:30:34 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104343718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet waar je dat vandaan haalt.
Ik probeerde je een berichtje te sturen, om te vragen wat ik zou kunnen veranderen en misschien wat meer uitleg te geven over hoe ik er momenteel in sta, maar ik krijg de melding dat je inbox niet beschikbaar is... Jammer :(

Xx
  maandag 14 november 2011 @ 09:37:43 #219
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104343852
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:44 schreef ElizabethR het volgende:

Ik lees al een tijd mee en dit dacht ik ook.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_104352334
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik probeerde je een berichtje te sturen, om te vragen wat ik zou kunnen veranderen en misschien wat meer uitleg te geven over hoe ik er momenteel in sta, maar ik krijg de melding dat je inbox niet beschikbaar is... Jammer :(

Xx
Tsja, laat je niet door een paar cynische mensen op een forum ontmoedigen eh. :)

Maar goed, ben je er wel eens een maand geweest? 't Is natuurlijk wel een grote stap - veel mensen die daar terecht komen doen het voor een baan die hun al aangeboden is, dat geeft veel meer zekerheid. Als je zoiets niet hebt moet je die grote stap wel heel goed overwegen.

Als je er nog nooit meer dan een paar dagen geweest bent, waar je ook heen wil, probeer dat dan wel eerst even uit. Je kunt zo niet meteen aan de banken die nog in de jaren 70 leven wennen, maar wel aan het OV dat ... mjah, de paardentram net ontgroeid is zegmaar. :')
  maandag 14 november 2011 @ 15:03:37 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104353004
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Tsja, laat je niet door een paar cynische mensen op een forum ontmoedigen eh. :)

Maar goed, ben je er wel eens een maand geweest? 't Is natuurlijk wel een grote stap - veel mensen die daar terecht komen doen het voor een baan die hun al aangeboden is, dat geeft veel meer zekerheid. Als je zoiets niet hebt moet je die grote stap wel heel goed overwegen.

Als je er nog nooit meer dan een paar dagen geweest bent, waar je ook heen wil, probeer dat dan wel eerst even uit. Je kunt zo niet meteen aan de banken die nog in de jaren 70 leven wennen, maar wel aan het OV dat ... mjah, de paardentram net ontgroeid is zegmaar. :')
Haha, we laten ons niet zomaar ontmoedigen, nee. Toch heb ik zeker twijfels, maar ik denk dat dat redelijk normaal is in het begin. Emigreren is een grote stap en we laten veel achter. Toch wil dat niet zeggen dat we, na de eerste omg-waar-beginnen-we-aan-fase, niet gelukkig zullen zijn. Misschien heb ik hier te veel vragen gesteld die het idee gegeven hebben dat ik mijn leventje daar net zo zou willen leven als hier, maar dan op een andere plek. Mijn bedoeling was om een idee te krijgen van wat er anders gaat zijn, zodat ik dat vast weet.

Maaruhm, om je vraag te beantwoorden: We zijn er de laatste keer dik twee weken geweest. We hebben met het OV rondgereisd van stad naar stad via de route Dublin-Kilkenny-Cork-Killarney-Limerick-Dublin. Alles met Bus Eireann gedaan, ook al was dat zeker niet altijd ideaal... :r

Er zijn ons inmiddels idd al banen aangeboden. Het zijn dan misschien (nog) niet de functies waar we uiteindelijk in terecht willen komen, maar we zitten niet zonder werk. Mijn vriend geeft Engels en beseft heel goed dat de kans dat hij daar les kan geven klein is (en het eerste half jaar ivm garde sowieso niet bestaat).

In ieder geval is er zaterdag iemand komen praten die met een grote aanhangwagen onze spullen (en katten) wilt verhuizen voor een redelijke prijs en is vriendjelief sindsdien in een beter humeur :) Hij kan er niet zo goed tegen als plannen enorm abstract zijn... hij wil ze liever gewoon uitvoeren.

Xx
  maandag 14 november 2011 @ 20:16:28 #222
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_104367476
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Xx
Ik doe niet aan PM, dus ik heb die onzin uit staan.

En waar ik dat op baseer? Zoals ik al schreef, zo kom je op mij over. Ik kan uiteraard de plank volledig misslaan. Maar ik denk het niet. Ik heb eigenlijk nog nergens gelezen waarom jullie naar Ierland willen emigreren.... Ik lees alleen maar over apen en beren op de weg, en die wil je pasklaar hier opgelost hebben, in dit topic.

Waarom wil je eigenlijk naar Ierland emigreren?
  maandag 14 november 2011 @ 20:18:07 #223
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_104367588
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Niet cynisch hoor, gewoon, een gut feeling...
  maandag 14 november 2011 @ 20:32:38 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104368503
Ook gut feelings kunnen flink cynisch gebracht worden. Het ene sluit het andere niet uit.

Ik begrijp die zuurheid ook niet zo goed. Ook al als het allemaal niet gaat lukken en je moet/wil na een tijdje weer terug naar NL heb je toch veel geleerd. Het is iig een waardevolle ervaring en je blijft iig niet zitten met 'wat als..' gevoel. Mijn 1e emigratie was ook niet helemaal succesvol, maar met de 2e ben ik alweer ruim 11 jaar bezig.

Ik hoop dat je daadwerkelijk de stap zal zetten Tink! ^O^
reset
  maandag 14 november 2011 @ 20:49:47 #225
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_104369871
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:32 schreef Individual het volgende:
Ook gut feelings kunnen flink cynisch gebracht worden. Het ene sluit het andere niet uit.
Het was niet cynisch gebracht, juist heel zakelijk. Lees het anders even voor je er een mening over geeft.
quote:
Ik begrijp die zuurheid ook niet zo goed.
Zuur :? Waarom zuur? Ik woon er al hoor, tot grote tevredenheid ook nog eens. Dus zuur :?
Totaal niet. Ik hoop dat het hen lukt, en dat gaandeweg er wat meer enthousiasme doorheen komt, want dat mis ik echt in de schrijfsels van Tink, ik lees geen passie voor Ierland, alleen maar een eisenpakket waar alles in Ierland aan moet voldoen. Vandaar ook mijn zakelijke manier van uiting geven aan die gut feeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')