Je gaat dan kijken naar dingen als huur, eten, reizen, etc. In Dublin ligt de huur echt wel hoger dan in Nederland. Als is het alleen al omdat de meeste huizen hier achterstallig onderhoud hebben. Voor een kwalitatief goede woning ben je zeer veel kwijt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:32 schreef RPG het volgende:
[..]
Als voorbeeld zouden we uit kunnen gaan van een salaris van 25.000 per jaar (iets wat in IE redelijk snel geboden wordt en in Nederland ook goed haalbaar is)
In NL heb je dan 1577 netto (zonder huur toeslag want te hoog salaris) (http://www.intermediair.n(...)etto_calculator.html)en heb je in ierland 1791 (zonder rent relief want geld niet voor nieuwe inwoners) per maand.
(http://www.hookhead.com/T(...)0.00&credits=3300.00)
Je zorg toeslag in NL is max 70 geloof ik maar bij 25.000 per jaar krijg je maar 48 per maand staat wel tegenover dat je dan minimaal 66 euro zorg verzekering betaald (was goedkoopste die ik kon vinden) In ierland krijg je geen zorg toeslag maar is goedkoopste zorg verzekering ook maar 30 per maand (quinn essential starter)
Dus hou je als je zorg verzekering betaald in NL 1559 euro over. In ierland hou je 1761 over.
Ik weet niet of ik nu nog dingen vergeet waar je normaal in nederland nog recht op hebt wat netto salaris kan verhogen?
Snap ik, maar ik gaf aan dat we graag een paar maanden van tevoren wilden weten wanneer we moesten beginnen ivm verhuizen enzo en toen kreeg ik terug dat we niet langer dan 4 weken van tevoren te horen konden krijgen waar en wanneer we zouden moeten beginnen... nah, dan kijk ik nog wel even verder.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:25 schreef RPG het volgende:
Cpl is niet echt meest vriendelijke bureau om voor te werken. Ze zijn heel drammerig dus gewoon aangeven hoeveel tijd jullie willen hebben. Maar verhuizen kan je in een weekend afhankelijk van jullie hulp + spullen. Je kan natuurlijk van te voren al alle spullen die je niet gebruikt al in pakken
Ik werk nu niet, maar studeer in juli af en was aan het oriënteren... dan lijkt vier weken heel kortquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef RPG het volgende:
4 weken is vaak wel standaard. Dat is ook bij meeste bedrijven je opzegtermijn. Zelf zou je je cv gewoon op jobs.ie kunnen zetten. Ik ga meestal buiten werving en selectie bureau om. Maar weet niet of dat in cork net zo makkelijk als in dublin gaat. Maar als je naar ierland wilt ga je nu toch al alle nutteloze dingen inpakken en uitzoeken hoe je het hier krijgt of je slaat het op in de opslag in nederland want meeste huizen hebben hier al meubels.
Dat wordt nog lastig dan, heb je gezien hoeveel huurwoningen al gemeubileerd zijn op DAFT? 'k Denk dat dat echt ver boven de 90% ligt..quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil overigens absoluut geen gemeubileerd huis, dat vind ik meestal echt afschuwelijk
Het voelt zo raar om alles voor te bereiden als ik nog geen baan heb, maar het is eigenlijk wel logisch. Gaan het maar gewoon zo doen danquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:06 schreef RPG het volgende:
Maar als je pas in juli afstudeerd heb je dus nu al 8 maanden om je voor te bereiden en begin je in mei met werkzoeken. En dan is maand ruimschoots voldoende om te verhuizen omdat je dan al 6 maanden dingen voorbereid hebt. Moet je alleen in die maand je spullen in nl opzeggen en zorgen dat je spullen de plas water overgaan. En dat kan je aankomende 6 maanden al voorbereiden.
Ik realiseer me dat deze huisjes echt niet in augustus nog te huur staan maar met max. 900,- per maand, minimaal 2 slaapkamers en "anywhere in Cork city" krijg ik de volgende (leuke) hits:quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:48 schreef LintuxCx het volgende:
Dat wordt nog lastig dan, heb je gezien hoeveel huurwoningen al gemeubileerd zijn op DAFT? 'k Denk dat dat echt ver boven de 90% ligt..
Markt? Die zijn er niet in Ierland hoor. Althans, niet zoals jij gewend bent in Nederland. Je hebt hier een enkele keer een farmers markt, maar daar verkopen ze niet veel, appeltaarten, schilderijtjes en andere 'kunst' troep en truien en broeken. Dawast, Geen hollandsche stalletjes met groenten en fruit, vis, kaas, onderboeken en sokken en stroopwafelsquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik kom in ieder geval tot de conclusie dat ik, als ik gewoon (zoals nu) één keer per week grote boodschappen doe bij de Aldi en de rest op een markt haal ofzo
Meenemen. Dat kennen ze hier niet. Alleen voor curry'squote:Nog een vraagje; van die producten als nasi-mix, maaltijdpakketten en wok-olie enzo, zijn die een beetje verkrijgbaar of kan ik dat maar beter meenemen?
Dat is een, voor Ierse begrippen, grote woonkamer.quote:
CPL, Katrien? Niet voor werken, ken genoeg mensen die haar liever dood dan levend zien...quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:28 schreef Tink89 het volgende:
Wow, wat een hoop informatie
Txs!
Kreeg net een mailtje van CPL dat ze je 4 weken de tijd geven om te verhuizen als ze je aangenomen hebben. Is dat niet een beetje weinig? :|
Xx
Nou ... farmers market bij mij in de buurt heeft groente en fruit, vis, kaas, stroopwafels (vers gemaakt door een Belgische immigrant) en vlees van een bio boerderij. (Superlekkere hamburgers!)quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:43 schreef ElizabethR het volgende:
Markt? Die zijn er niet in Ierland hoor. Althans, niet zoals jij gewend bent in Nederland. Je hebt hier een enkele keer een farmers markt, maar daar verkopen ze niet veel, appeltaarten, schilderijtjes en andere 'kunst' troep en truien en broeken. Dawast, Geen hollandsche stalletjes met groenten en fruit, vis, kaas, onderboeken en sokken en stroopwafels
Serieus? Da's vrij uniek. Zeker de stroopwafels. Maar het is hier toch niet te vergelijken met een Nederlandse markt hoor. Een stalletje met wat groenten en aardappels tref je nog wel aan, maar verder is de keus altijd erg beperkt, en gaat het bij de markten in Ierland meer om de crafts.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 05:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nou ... farmers market bij mij in de buurt heeft groente en fruit, vis, kaas, stroopwafels (vers gemaakt door een Belgische immigrant) en vlees van een bio boerderij. (Superlekkere hamburgers!)
Maar vergeleken met een Nederlandse markt is het idd erg klein en beperkt.
Klopt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:35 schreef ElizabethR het volgende:
Serieus? Da's vrij uniek. Zeker de stroopwafels.
Dat verbaast me best wel. Zelfs niet in de immigrantenwijken? Hier in de UK is er best een levendige markt-cultuur met veel verschillende soorten en maten markten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:43 schreef ElizabethR het volgende:
Markt? Die zijn er niet in Ierland hoor.
Hey, nog een Katrien-fan!! Nee, zij is inderdaad echt een vreselijk mens.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:18 schreef PeuRac het volgende:
[..]
CPL, Katrien? Niet voor werken, ken genoeg mensen die haar liever dood dan levend zien...
Dan woon jij in/bij Templebarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:51 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Klopt.Die dude doet naast stroopwafels ook Brusselse wafels.
Die markt is best leuk, maar alleen op zaterdagmorgen open. Alhoewel hun fruit volgens mij wel een beetje tegenviel.
Hehe, heel herkenbaar, liet me een of ander iets tekenen dat ik alleen via haar zou werken, dreigde me toen ik vervolgens via iemand anders een baan had bij dat bedrijf, met aanklagen. Ze had alleen niet gezien dat haar papiertje van geen kant klopte en dat ik het in Nederland had getekendquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:22 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
[..]
Hey, nog een Katrien-fan!! Nee, zij is inderdaad echt een vreselijk mens.
Heeeel erg drammerig!
Ze had een baan bij HP voor me, die ik uiteindelijk afwees. Ze heeft me compleet afgezeikt en werd echt boos aan de telefoon, zei dat ik met mijn ervaring (geen ervaring toendertijd) nooit meer zo'n kans zou krijgen en dat het heel dom van me was om HP af te weigeren.
Paar maanden later belde ze me weer vrolijk op met een aanbod van de andere vestiging van HP.
Ai, nee, ik moet er niet aan denken, al die drukte! Ik woon gewoon in de Gasworks.quote:
Klinkt als een smerig figuur zeg.quote:Hehe, heel herkenbaar, liet me een of ander iets tekenen dat ik alleen via haar zou werken, dreigde me toen ik vervolgens via iemand anders een baan had bij dat bedrijf, met aanklagen. Ze had alleen niet gezien dat haar papiertje van geen kant klopte en dat ik het in Nederland had getekend![]()
Hmm, dat is ook vlakbij mij, moet ik maar eens heen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 05:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ai, nee, ik moet er niet aan denken, al die drukte! Ik woon gewoon in de Gasworks.En de Farmers Market is http://www.supernatural.ie/ in Pearse Street.
Ik heb het gemeld bij het bedrijf waarvoor ze recruitte, maar meestal liggen die contracten al vast.quote:[..]
Klinkt als een smerig figuur zeg.en tenzij het bedrijf waar je het nu over heeft een vorige werkgever was .. doet ze kennelijk ook nog alsof ze een tussenpersoon is voor bedrijven die helemaal geen zaken willen doen met dit soort uitzu.. eh, agents.
Uiteindelijk wel ja... maar nu is het wel even lekker.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:26 schreef PeuRac het volgende:
Is maar goed ook, want je krijgt er genoeg van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |