abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:16:50 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96767751
De VVD-fractie van de een of andere stadsdeelraad heeft een onderzoekje gedaan naar de verschillende subsidies die er zoal in stadsdeel Oost verstrekt worden. Een grappig stuk om te lezen, hier een korte bloemlezing:
Voorbeelden van subsidies:
quote:
 Meer dan vijf organisaties in Oost organiseren – los van elkaar – gesubsidieerde
naaicursussen;
 Acht gesubsidieerde migrantenorganisaties organiseren lessen Arabisch, Turks etc.
(zogenoemde lessen in de oorspronkelijke taal);
 Meerdere organisaties organiseren gesubsidieerde kooklessen;
 Een organisatie begeleidt – met subsidie van het stadsdeel – uitvaarten in Egypte;
 Er gaat meer dan EUR 11.000,-- per jaar naar de organisatie van feesten (Iftar,
Suikerfeest etc.);
 Op de geboortedag van de Profeet worden er op kosten van het stadsdeel rozen
uitgedeeld;
 Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter
bestrijding van islamfobie;
 Het kunnen beoefenen van het kaartenspel bridge is kennelijk belangrijk
stadsdeelbeleid: EUR 1.300,-- subsidie;
 Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg voor o.a. het
organiseren van activiteiten ‘ter bevordering van inspraak en deelname van
wijkbewoners’ werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de
inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een ‘platform
sociale vernieuwing’. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de
volgende bijeenkomst vindt – zo leert de website van deze organisatie ons – plaats
op 2 oktober 2006;
 Uitstapjes naar zwembaden en attractieparken, alsmede vakanties (!) worden – in
sommige gevallen zelfs tot over de grens – gesubsidieerd;
 Jongedames die meer willen weten over het Ottomaanse Rijk hoeven Oost niet te
verlaten; het stadsdeel subsidieert een workshop over dit onderwerp;
 Waar scholen vroeger af en toe een ouderavond organiseerden om ouders bij de
school betrokken te houden en te krijgen, daar worden er nu duur betaalde
ouderprojecten op touw gezet (inclusief bijna EUR 20.000,-- kostend amusement en
uitgebreide catering). Niet betaald uit het reguliere schoolbudget, maar uit een
stevige subsidie van het stadsdeel;
 Wie dat wil kan in Oost een cursus hoofddoek binden/vouwen volgen, uiteraard voor
het grootste deel betaald door de belastingbetaler;
Maar. Hoe kun je zo'n subsidie dan aanvragen?

Gewoon, met een briefje. Net als dit:
Bezoek zwembaden en pretparken
Doelstelling:
Ontspanning,recreatie en lichaamsbeweging
Organisatie en werkwijze:
Met de bus naar spectaculaire zwembaden zoals Duinrell, Tikibad of de Efteling, enzovoort
Beoogd effect:
Andere waterattracties meemaken/leren rekening te houden met anderen ivm gevaar
Aanvullende opmerking
geen

Er is dus een (extreem!) simpel formatje, dat je kunt invullen en in de brievenbus van het gemeentehuis kunt gooien. Wie weet staat er volgende week dan wel een fors subsidiebedrag op jouw rekening!! (Wel niet-bureaucratisch, dat wel!)

Het hele rapport (de moeite waard, ook wel grappig geschreven), kun je hier nalezen: http://www.geenstijl.nl/a(...)nota_VSD__NIEUW_.pdf

In het rapport staan genoeg stellingen om over te discussiëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 13-05-2011 21:24:32 ]
The End Times are wild
pi_96767959
Links :r
pi_96768218
geenstijlnieuws :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:24:18 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_96768280
omg.. wat een uitgave's
dat mijn belastinggelden aan dit soort stereotype subsidie.. maar goed.. ben er nu al moe van om te reageren
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_96768531
Rotterdam-Zuid vernietigd ¤1.000.000.000,- aan subsidie.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_1_mil.html#comments
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96768595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:
geenstijlnieuws :')
Anders blijft t onder t tapijt..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:31:58 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96768791
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef HSG het volgende:
Rotterdam-Zuid vernietigd ¤1.000.000.000,- aan subsidie.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_1_mil.html#comments
Maar misschien zijn dat allemaal wel hele zinvolle subsidies!
The End Times are wild
pi_96768850
;(
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_96768858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:29 schreef kawotski het volgende:

[..]

Anders blijft t onder t tapijt..
Je kan het ook gewoon zelf navragen maar ik denk dat je daar te lam voor bent.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:39:38 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_96769275
Uiteraard belachelijk, al die onzin-subsidies, maar wel goedkoop scoren door de VVD, aangezien je ze niet hoort over de HRA-regeling, wat volgens mij toch wel een paar miljardjes meer kost en als gevolg een verziekte woonmarkt oplevert...
pi_96769722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Uiteraard belachelijk, al die onzin-subsidies, maar wel goedkoop scoren door de VVD, aangezien je ze niet hoort over de HRA-regeling, wat volgens mij toch wel een paar miljardjes meer kost en als gevolg een verziekte woonmarkt oplevert...
De VVD keurt zelf ook subsidies goed, wat dat betreft hebben ze een complete boterberg op hun hoofd.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:57:21 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96770399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
QFT.
The End Times are wild
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:17:58 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96771758
Voor een individueel op minimumloon is dat idd veel geld, maar tering..

Dit is niets vergeleken met het grote geld dat opgaat aan fraude, regeringcomputerprojecten, de OV chipkaart en andere geldverslindende onzin. De bouwfraude was iets minder een miljoenste van de bovenstaande bedragen bij elkaar. Zo krijgt de PVV z'n stemmen. Waarom geen demonstraties over de bouwfraude? Niet dat dit zo goed is maar, onderbuikpopulisme.. :{w
reset
pi_96779570
Dank je voor deze opsomming.
Ik kan hier kort over zijn: dit subsidiebeleid is complete waanzin, zeker in een tijd waarin er bezuinigd wordt op onderwijs en sociale zekerheid terwijl de kosten van de gezondheidszorg en sociale zekerheid (AOW) fors stijgen.
Een huursubsidie is nodig zolang de HRA bestaat, de zorgtoeslag is voor veel inkomensgroepen ook nodig maar al die multicultisubsidies en vermaaksubsidies moeten inderdaad zo snel mogelijk worden afgeschaft.
Veel van die zaken bevorderen de segregatie terwijl juist de integratie en mogelijk de assimilatie moeten worden bevorderd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96779817
Rechts geeft vele malen meer subsidie aan het bedrijfsleven.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:31:42 #16
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_96779890
Dat levert tenminste nog iets op.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_96779966
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:31 schreef pisnicht het volgende:
Dat levert tenminste nog iets op.
Deze subsidies verdwijnen in een zwart gat ofzo ? Stoppen ze het in een ouwe sok ? Vertel eens.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:34:36 #18
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_96780053
Stopten ze het maar in een oude sok. Pak er anders eens één punt uit die de maatschappij wat oplevert?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_96780127
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:34 schreef pisnicht het volgende:
Stopten ze het maar in een oude sok. Pak er anders eens één punt uit die de maatschappij wat oplevert?
De vraag was dus waar jij denkt dat dat geld blijft. Verdampt het, moeten we elk jaar miljoenen euro's bijdrukken vanwege subsidies ? Vertel eens.
pi_96780289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:34 schreef pisnicht het volgende:
Als je gaat denken in termen van verlies of winst in euro's dan ben je snel klaar met "een samenleving". Daarmee zeg ik niet dat er niet naar subsidies gekeken mag worden, maar als de VVD met zo'n lijstje komt, dan staan bij mij alle signalen op rood. Want bijvoorbeeld een beetje boer staat bij een flinke regenbui ook gelijk op het Binnenhof met zijn hand open.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:49:31 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96780848
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Linkse ratten die allochtoonknuffelzakkenvulprojecten subsidieren :r :r :r
Fijn dat je mij een rat noemt :+
pi_96780886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:50 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Fijn dat je mij een rat noemt :+
Deze user heeft in het verleden waarschijnlijk zuurstoftekort gehad, niet teveel op letten.
pi_96781049

De voorzitter van stadsdeel Oost is Fatima Elatik, en dat is volgens VVD wethouder Eric van der Burg een hele goede :s)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:56:23 #25
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_96781084
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:39 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Als je gaat denken in termen van verlies of winst in euro's dan ben je snel klaar met "een samenleving". Daarmee zeg ik niet dat er niet naar subsidies gekeken mag worden, maar als de VVD met zo'n lijstje komt, dan staan bij mij alle signalen op rood. Want bijvoorbeeld een beetje boer staat bij een flinke regenbui ook gelijk op het Binnenhof met zijn hand open.
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.
#allmightygod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')