Dit vind ik echt sterk van haar.quote:Hoewel ze aanvankelijk liet weten dat de 'oog-om-oog'-actie haar voldoening zou geven, zegt ze nu dat ze genade belangrijker vindt dan wraak. Ze eist wel een schadevergoeding.
De dader zit momenteel een gevangenisstraf van 10 tot 12 jaar uit voor zijn daad.
Die mensen zijn gewoon net zulke grote tokkies als de moslims die de sharia in willen voeren, maar dan voor het andere voetbalteam.quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:55 schreef msnk het volgende:
Het viel mij trouwens op hoeveel mensen (o.a hier op FOK!) het een passende straf vonden, oog-om-oog dus. Het is namelijk een prominent onderdeel binnen de Sharia, datgene wat de meeste (iedereen?) hier zo verafschuwt.
Is dat zo vreemd? Vrijwel elke cultuur heeft wel iets waar je het mee eens bent. In Sharia-landen eten ze ook, ben ik het mee eens, is dat vreemd?quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:55 schreef msnk het volgende:
Het viel mij trouwens op hoeveel mensen (o.a hier op FOK!) het een passende straf vonden, oog-om-oog dus. Het is namelijk een prominent onderdeel binnen de Sharia, datgene wat de meeste (iedereen?) hier zo verafschuwt.
Kennelijk is er dus tóch ruimte voor bepaalde invloeden van buiten binnen onze wetgeving volgens sommige kiezers.
Dit, dus.quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Die mensen zijn gewoon net zulke grote tokkies als de moslims die de sharia in willen voeren, maar dan voor het andere voetbalteam.
quote:
?quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:20 schreef Scorpie het volgende:
Dus als je pro-hardere straffen bent, ben je automatisch pro-sharia? Interesse gedachtegang.
Dat staat er toch niet jonguh!quote:
Ja, omdat het niets met " harder straffen" te maken heeft en alles met beschaving. We hebben een beschaving ondanks mensen als jij, niet dankzij.quote:
En ook dit, dus.quote:
Mensen die zwavelzuur in andermans gezicht gooien, zijn niet "beschaafd" en hoeven van mij ook niet zo behandeld te worden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:10 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Ja, omdat het niets met " harder straffen" te maken heeft en alles met beschaving. We hebben een beschaving ondanks mensen als jij, niet dankzij.
Dat!quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen die zwavelzuur in andermans gezicht gooien, zijn niet "beschaafd" en hoeven van mij ook niet zo behandeld te worden.
Ik vind het mooi dat ze die man genade schenkt, maar eigenlijk vind ik vooral dat dit aantoont dat het oog-om-oog principe veruit superieur is aan ons rechtsysteem.quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:55 schreef msnk het volgende:
Dat dit niet gebumpt is joh, is er soms een ander topic dat ik heb gemist?
[..]
Dit vind ik echt sterk van haar.
Kennelijk is er dus tóch ruimte voor bepaalde invloeden van buiten binnen onze wetgeving volgens sommige kiezers.
Ach ja zo kan je mensen die zo kortzichtig zijn als jij ook wegzetten als tokkies.quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Die mensen zijn gewoon net zulke grote tokkies als de moslims die de sharia in willen voeren, maar dan voor het andere voetbalteam.
Om hier nog even op terug te komen: wat mijn grootste probleem hiermee is -afgezien van het middeleeuwse karakter van de straf- is dat het niet hetzelfde is. De dader handelde uit woede, verkeerde opvoeding, wie zal het zeggen? Het slachtoffer daarentegen handelt uit wraak. Dat ze nu in een klinische omgeving de dader blind mag maken, is niet hetzelfde als een hoeveelheid zuur in iemands gezicht smijten. Waarom maken ze dat onderscheid? In mijn ogen is dit nauwelijks anders dan een hand afhakken bij een winkeldief.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:20 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
En ik heb het nu specifiek over deze straf. Handen afhakken voor diefstal vind ik te ver gaan, maar daar gaat het nu niet om (en ik weet ook helemaal niet of ze dat überhaupt doen in Iran aangezien de sharia van land tot land verschilt). Een dader hetzelfde aandoen als hij zijn slachtoffer aandeed vind ik niet onbeschaafd nee. Zoals ik ook aan du_ke vroeg: als iemand je slaat sla je die persoon toch ook terug?
Zal die knaap een worst wezen. Die kan weer zijn leven lijden zonder een gruwelijk gezicht met alle voordelen van dien.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:48 schreef Sofia90 het volgende:
Wraak nemen geeft geen voldoening blijkt maar weer. Je hebt alleen maar zelf iets op je geweten, dat je eigen gezicht verminkt is kan je namelijk toch niks meer aan doen, wel goed dat ze hem wel heeft laten beseffen wat hij heeft aangericht, pas het laatste moment heeft ze gezegd dat ze het niet gaat doen. Echt goede beslissing van die vrouw, ze laat ook zo zien dat ze veel sterker is dan die man.
Waarom gaat handen afhakken te ver en verblinden niet?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:20 schreef Tyrone_Biggums
En ik heb het nu specifiek over deze straf. Handen afhakken voor diefstal vind ik te ver gaan, maar daar gaat het nu niet om (en ik weet ook helemaal niet of ze dat überhaupt doen in Iran aangezien de sharia van land tot land verschilt). Een dader hetzelfde aandoen als hij zijn slachtoffer aandeed vind ik niet onbeschaafd nee. Zoals ik ook aan du_ke vroeg: als iemand je slaat sla je die persoon toch ook terug?
Omdat het slachtoffer in het eerste geval bestolen is, en in het tweede geval verblind. Oftewel de straf staat gelijk aan de misdaad.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Waarom gaat handen afhakken te ver en verblinden niet?
Misschien wel, alleen ik geloof dat iedereen vroeg of laat zichzelf wel tegenkomt en de gevolgen van zijn of haar daden ervaart, in dit leven of een ander.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zal die knaap een worst wezen. Die kan weer zijn leven lijden zonder een gruwelijk gezicht met alle voordelen van dien.
Aparte vergelijking, ik zou hem niet maken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd? Vrijwel elke cultuur heeft wel iets waar je het mee eens bent. In Sharia-landen eten ze ook, ben ik het mee eens, is dat vreemd?
Dat zul je nooit weten. Wat er toe doet is dat die knul nu met zijn volle verstand ertussen uit knijp en dus leert dat ie ermee weg komt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Misschien wel, alleen ik geloof dat iedereen vroeg of laat zichzelf wel tegenkomt en de gevolgen van zijn of haar daden ervaart, in dit leven of een ander.
Hij komt er genadig van af.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zul je nooit weten. Wat er toe doet is dat die knul nu met zijn volle verstand ertussen uit knijp en dus leert dat ie ermee weg komt.
Al je mooie zweverige praat ten spijt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |