abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 03:55:57 #251
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100182962
Dat dit niet gebumpt is joh, is er soms een ander topic dat ik heb gemist?

quote:
Hoewel ze aanvankelijk liet weten dat de 'oog-om-oog'-actie haar voldoening zou geven, zegt ze nu dat ze genade belangrijker vindt dan wraak. Ze eist wel een schadevergoeding.

De dader zit momenteel een gevangenisstraf van 10 tot 12 jaar uit voor zijn daad.
Dit vind ik echt sterk van haar.

Het viel mij trouwens op hoeveel mensen (o.a hier op FOK!) het een passende straf vonden, oog-om-oog dus. Het is namelijk een prominent onderdeel binnen de Sharia, datgene wat de meeste (iedereen?) hier zo verafschuwt.

Kennelijk is er dus tóch ruimte voor bepaalde invloeden van buiten binnen onze wetgeving volgens sommige kiezers.
AFC AJAX
pi_100183157
Goed voor hem, maar druppelen? omg ik had die hele fles 'per ongeluk' leeggegooid in zn face, geen druppeltjes als mijn gezicht totaal verminkt is!
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:00:42 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_100184235
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 03:55 schreef msnk het volgende:

Het viel mij trouwens op hoeveel mensen (o.a hier op FOK!) het een passende straf vonden, oog-om-oog dus. Het is namelijk een prominent onderdeel binnen de Sharia, datgene wat de meeste (iedereen?) hier zo verafschuwt.

Die mensen zijn gewoon net zulke grote tokkies als de moslims die de sharia in willen voeren, maar dan voor het andere voetbalteam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:02:26 #254
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_100184254
Ik vind het een mooi bericht dit. O+

En verder wat Speknek zegt!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:04:34 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100184287
quote:

Kennelijk is er dus tóch ruimte voor bepaalde invloeden van buiten binnen onze wetgeving volgens sommige kiezers.
Is dat zo vreemd? Vrijwel elke cultuur heeft wel iets waar je het mee eens bent. In Sharia-landen eten ze ook, ben ik het mee eens, is dat vreemd?

Ontopic: Wat mij betreft zouden straffen voor misdrijven dusdanig moeten zijn, dat de overgrote meerderheid van de criminelen iets anders gaat doen voor de kost. En de resterende criminelen, tsja, daarbij vind ik het niet erg om ze zeer zwaar te straffen.
censuur :O
pi_100184533
Dus als je pro-hardere straffen bent, ben je automatisch pro-sharia? Interesse gedachtegang.
pi_100185306
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Die mensen zijn gewoon net zulke grote tokkies als de moslims die de sharia in willen voeren, maar dan voor het andere voetbalteam.
Dit, dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_100185325
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit, dus.
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:20 schreef Scorpie het volgende:
Dus als je pro-hardere straffen bent, ben je automatisch pro-sharia? Interesse gedachtegang.
?
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:09:19 #259
116015 SicSicSics
pi_100185372
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:07 schreef Scorpie het volgende:
?
Dat staat er toch niet jonguh! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_100185394
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

?
Ja, omdat het niets met " harder straffen" te maken heeft en alles met beschaving. We hebben een beschaving ondanks mensen als jij, niet dankzij.
pi_100185397
quote:
13s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet jonguh! :')
En ook dit, dus. :D.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:22:02 #262
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100185660
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:10 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Ja, omdat het niets met " harder straffen" te maken heeft en alles met beschaving. We hebben een beschaving ondanks mensen als jij, niet dankzij.
Mensen die zwavelzuur in andermans gezicht gooien, zijn niet "beschaafd" en hoeven van mij ook niet zo behandeld te worden.
censuur :O
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:23:32 #263
116015 SicSicSics
pi_100185699
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen die zwavelzuur in andermans gezicht gooien, zijn niet "beschaafd" en hoeven van mij ook niet zo behandeld te worden.
Dat! ^O^

Dus je wil iemand die buiten de beschaving staat om de straf uit te spreken en daarna uit te voeren? Jij wil dus een rechtssysteem waarin de rechterlijke macht niet in de beschaving staat.

Laat dat nou net al een vaak gehoorde klacht zijn in Nederland! :P
Fine, fuck you then!
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:51:32 #264
351780 Piye
King of Kush
pi_100186356
quote:
Dat dit niet gebumpt is joh, is er soms een ander topic dat ik heb gemist?

[..]

Dit vind ik echt sterk van haar.

Ik vind het mooi dat ze die man genade schenkt, maar eigenlijk vind ik vooral dat dit aantoont dat het oog-om-oog principe veruit superieur is aan ons rechtsysteem.

quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach ja zo kan je mensen die zo kortzichtig zijn als jij ook wegzetten als tokkies.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_100192181
Wraak nemen geeft geen voldoening blijkt maar weer. Je hebt alleen maar zelf iets op je geweten, dat je eigen gezicht verminkt is kan je namelijk toch niks meer aan doen, wel goed dat ze hem wel heeft laten beseffen wat hij heeft aangericht, pas het laatste moment heeft ze gezegd dat ze het niet gaat doen. Echt goede beslissing van die vrouw, ze laat ook zo zien dat ze veel sterker is dan die man.
pi_100193395
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:20 schreef Tyrone_Biggums het volgende:

En ik heb het nu specifiek over deze straf. Handen afhakken voor diefstal vind ik te ver gaan, maar daar gaat het nu niet om (en ik weet ook helemaal niet of ze dat überhaupt doen in Iran aangezien de sharia van land tot land verschilt). Een dader hetzelfde aandoen als hij zijn slachtoffer aandeed vind ik niet onbeschaafd nee. Zoals ik ook aan du_ke vroeg: als iemand je slaat sla je die persoon toch ook terug?
Om hier nog even op terug te komen: wat mijn grootste probleem hiermee is -afgezien van het middeleeuwse karakter van de straf- is dat het niet hetzelfde is. De dader handelde uit woede, verkeerde opvoeding, wie zal het zeggen? Het slachtoffer daarentegen handelt uit wraak. Dat ze nu in een klinische omgeving de dader blind mag maken, is niet hetzelfde als een hoeveelheid zuur in iemands gezicht smijten. Waarom maken ze dat onderscheid? In mijn ogen is dit nauwelijks anders dan een hand afhakken bij een winkeldief.

Over die klap wil ik nog zeggen dat je niet alles zo kunt relativeren. Natuurlijk slaan de meeste mensen terug, maar dat heeft hier niets mee te maken. Omgekeer kan ik zeggen: 'Als iemand met een kettingzaag jouw been er af zaagt en het opeet, zaag je dan zijn been er af en eet je het op?'

edit: ik zie nu dat de post waarop ik reageerde maanden oud is :')
pi_100199549
Oh hmm. Sterk van haar hoor.
Noot noot.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 17:48:36 #268
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_100200141
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:48 schreef Sofia90 het volgende:
Wraak nemen geeft geen voldoening blijkt maar weer. Je hebt alleen maar zelf iets op je geweten, dat je eigen gezicht verminkt is kan je namelijk toch niks meer aan doen, wel goed dat ze hem wel heeft laten beseffen wat hij heeft aangericht, pas het laatste moment heeft ze gezegd dat ze het niet gaat doen. Echt goede beslissing van die vrouw, ze laat ook zo zien dat ze veel sterker is dan die man.
Zal die knaap een worst wezen. Die kan weer zijn leven lijden zonder een gruwelijk gezicht met alle voordelen van dien.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_100201458
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:20 schreef Tyrone_Biggums
En ik heb het nu specifiek over deze straf. Handen afhakken voor diefstal vind ik te ver gaan, maar daar gaat het nu niet om (en ik weet ook helemaal niet of ze dat überhaupt doen in Iran aangezien de sharia van land tot land verschilt). Een dader hetzelfde aandoen als hij zijn slachtoffer aandeed vind ik niet onbeschaafd nee. Zoals ik ook aan du_ke vroeg: als iemand je slaat sla je die persoon toch ook terug?
Waarom gaat handen afhakken te ver en verblinden niet?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_100202114
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:27 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Waarom gaat handen afhakken te ver en verblinden niet?
Omdat het slachtoffer in het eerste geval bestolen is, en in het tweede geval verblind. Oftewel de straf staat gelijk aan de misdaad.

Ik ben het hier totaal niet mee eens, maar dat is volgens mij zijn redenatie.
pi_100203337
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zal die knaap een worst wezen. Die kan weer zijn leven lijden zonder een gruwelijk gezicht met alle voordelen van dien.
Misschien wel, alleen ik geloof dat iedereen vroeg of laat zichzelf wel tegenkomt en de gevolgen van zijn of haar daden ervaart, in dit leven of een ander.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:22:50 #272
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100203357
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Is dat zo vreemd? Vrijwel elke cultuur heeft wel iets waar je het mee eens bent. In Sharia-landen eten ze ook, ben ik het mee eens, is dat vreemd?
Aparte vergelijking, ik zou hem niet maken.

En vreemd wil ik het niet noemen, wel opvallend. Ik lees namelijk nooit berichten waarin niet-moslims zeggen "Goh... Sharia is echter achterlijk maar (en nu komt de nuance dus) sommige dingen lijken mij wel oké"
AFC AJAX
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:19:14 #273
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_100244338
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Misschien wel, alleen ik geloof dat iedereen vroeg of laat zichzelf wel tegenkomt en de gevolgen van zijn of haar daden ervaart, in dit leven of een ander.
Dat zul je nooit weten. Wat er toe doet is dat die knul nu met zijn volle verstand ertussen uit knijp en dus leert dat ie ermee weg komt.
Al je mooie zweverige praat ten spijt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:24:24 #274
249559 crew  Lavenderr
pi_100244585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat zul je nooit weten. Wat er toe doet is dat die knul nu met zijn volle verstand ertussen uit knijp en dus leert dat ie ermee weg komt.
Al je mooie zweverige praat ten spijt.
Hij komt er genadig van af.
Mag toch hopen dat hij levenslang heeft, heeft die vrouw ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')