Ja ik ben een schrijfwonderquote:
Ik zocht de retweet knopquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:08 schreef Japz_u2 het volgende:
De postbode is hier gewoon nog steeds niet geweest, terwijl hij normaal altijd rond half 1/1 uur komt. AAAAAH
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc
165e, met een stel afhakers kan je het nog halen geloof ik!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:15 schreef Boonster het volgende:
EdNoolk, heb je al post? Hoeveelste?
Ik heb het binnen.. ben 165e. PFFFFFF! Dus lekker tot half Juli wachten voordat ik IETS meer weet. ik baal best een beetje hehe.
hoeveelste ben je met hoeveel punten?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:30 schreef Ezell het volgende:
Pardon, maar ik ga even vloeken. GODVERDOMME, ik heb het niet gehaald. Nu voelt de afgelopen twee jaar als verloren tijd.
Want het ligt aan de school dat je een lage score haalt bij je toets?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:34 schreef thewvll het volgende:
@ ezell bij jou is het dus ook misgegaan op de motivatie en betoog:S:S:S:S klote school kunnen nie eens een normaal correctiemodel plaatsen op intrnet man tiefuss
Ja, daar is het bij mij ook misgegaan. Maarja, ik geef de school niet de schuld. Het is gewoon mijn eigen schuld. Ik ben tenslotte degene die alles heeft opgeschreven en ingevuld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:34 schreef thewvll het volgende:
@ ezell bij jou is het dus ook misgegaan op de motivatie en betoog:S:S:S:S klote school kunnen nie eens een normaal correctiemodel plaatsen op intrnet man tiefuss
Zit jij altijd op je scooter op je iPhone?quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:55 schreef thewvll het volgende:
Pik ik zat op me scooter op me iphone, ga niet zo mieren neuken
Ja meestal wel hahaquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:48 schreef Darkestrah het volgende:
@thewvll, niks persoonlijks, maar:
[..]
Zit jij altijd op je scooter op je iPhone?
Nogmaals, wat is eigenlijk je volgende stap? Kom je niet gezellig naar Tilburg?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:48 schreef Ezell het volgende:
Ondanks dat ik het niet heb gehaald, wil ik iedereen toch even nog feliciteren en succes wensen.
We worden wel ingeloot;)quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:48 schreef Ezell het volgende:
Ondanks dat ik het niet heb gehaald, wil ik iedereen toch even nog feliciteren en succes wensen.
Heb jij t eigenlijk gehaald of deed je er niet aan mee?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef joostanke123 het volgende:
Wow gefeliciteerd iedereen die is toegelaten. Het is dat ik geen twitter heb anders wou ik die gene die 3e is geworden even feliciteren. Echt super goed!!
http://twitter.com/#!/robertpsv1992
http://www.humedia.nl/profiles/blogs/ingeloot-welkom-op-de-svj
Haha ja, de meest actieve posters hebben het niet gehaald op blaffende_visjes na! Het is ook wel heel treurig om bij de slechtste 40 te horen...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:44 schreef Ezell het volgende:
@EdNoolk: Balen. Dan zijn we samen maar een drama.
Haha, ja. De lurkers (hoiquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:54 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Haha ja, de meest actieve posters hebben het niet gehaald op blaffende_visjes na! Het is ook wel heel treurig om bij de slechtste 40 te horen...
5,3 5,4 5,4 6,2 6,2 6,3 zoietsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:56 schreef Ezell het volgende:
[..]
Haha, ja. De lurkers (hoi) zijn vast niet van plan om hun score te plaatsen, als ze niet zijn toegelaten. Je kan ze geen ongelijk geven. Sta je nog een beetje voor je eindexamen?
Jij hebt best weinig vakken! Ik ga nu hard leren omdat ik gemiddeld een acht probeer te staan, dus dag dag Fok!kertjes.quote:
Ben blij dat er een selectietoets geweest is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:34 schreef thewvll het volgende:
hahahaha ja togh xDxDxDquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ben blij dat er een selectietoets geweest is.![]()
Wacht maar ik wordt ingeloot en jij zult zien of kom nu maar anders ff naar bhoven kankermafkeesquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
Bedankt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hahaha, 17-jarige jochies die je proberen te intimideren op internet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:20 schreef thewvll het volgende:
[..]
Wacht maar ik wordt ingeloot en jij zult zien of kom nu maar anders ff naar bhoven kankermafkees
Zit je bij 16meter op zolder?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:20 schreef thewvll het volgende:
[..]
Wacht maar ik wordt ingeloot en jij zult zien of kom nu maar anders ff naar bhoven kankermafkees
Haha, eerder interessant.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:17 schreef EdNoolk het volgende:
Hahaha dit gaan leuke ontmoetingen worden met Fok!kers
bhoven is bilthoven , sukkelquote:
Wtf is er mis met jou joh? De journalistiek verliest geen pareltje met jouquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:37 schreef thewvll het volgende:
[..]
kankernerdje wat proberen te intimideren op internet mail me maar en we spreken af lozer, ik hoop dat je de vlgnde x in een winkelcentrum loopt op een zaterdag en er net zon mogool als jou loopt spowned@ l i v e . nl
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:28 schreef blaffende_visjes het volgende:
@thewvll
Ik zou maar even stoppen, je wordt niet bepaald serieus genomen in DIT topic...
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:28 schreef blaffende_visjes het volgende:
@thewvll
Ik zou maar even stoppen, je wordt niet bepaald serieus genomen in DIT topic...
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:39 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Moet ik het spellen voor je?
W W W . G O O G L E . N L
Je kan je toch uitschrijven? Dat lijkt mij een beter idee, want je mag maar drie keer loten voor een numerus fixus. Dat dacht ik tenminste.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:53 schreef EdNoolk het volgende:
Ik hoop dat ik het niet word eerlijk gezegd. Heb veel meer zin om volgend jaar te beginnen, een tussenjaar zit ik echt op te wachten en daar heb ik ook al mijn plan voor.
Ik kan alleen niet tegen mijn ouders zeggen dat als ik word ingeloot dat ik niet meer wil omdat ik tussenjaar wil, dat gaat er bij hun niet in. Pleaseeeeeee niet mij inloten a.u.b.
Als ik me uitschrijf komen m´n ouders daar achter want er moet natuurlijk wel een uitslag binnenkomen. Oké zoooooooo´n grote ramp is het nou ook weer niet als ik ingeloot word maar zit er niet echt op te wachten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Ezell het volgende:
[..]
Je kan je toch uitschrijven? Dat lijkt mij een beter idee, want je mag maar drie keer loten voor een numerus fixus. Dat dacht ik tenminste.
Valt er geen gesprek te voeren met jouw ouders?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:56 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Als ik me uitschrijf komen m´n ouders daar achter want er moet natuurlijk wel een uitslag binnenkomen. Oké zoooooooo´n grote ramp is het nou ook weer niet als ik ingeloot word maar zit er niet echt op te wachten.
En over dat drie keer loten; na de derde keer loten moeten ze je toelaten, zo werkt dat iig bij journalistiek!
Huh??quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:56 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
En over dat drie keer loten; na de derde keer loten moeten ze je toelaten, zo werkt dat iig bij journalistiek!
Te dom om te poepe? 700- 180 al van decentrale dus minderquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:16 schreef Ezell het volgende:
Leuk, met 700 andere mensen strijden om 180 plekjes. Best veel mensen hebben zich aangemeld voor de loting.
Ja.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:13 schreef thewvll het volgende:
[..]
Te dom om te poepe? 700- 180 al van decentrale dus minder
Jezus man, wat bot. Je zit alleen maar zo te galbakken omdat je baalt dat jij niet door die test bent gekomen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:13 schreef thewvll het volgende:
[..]
Te dom om te poepe? 700- 180 al van decentrale dus minder
Negeer hem maar gewoon. Sinds de uitslag kan je hem op FOK! niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:48 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Jezus man, wat bot. Je zit alleen maar zo te galbakken omdat je baalt dat jij niet door die test bent gekomen.
Haha, dacht dat ik de enige was!quote:Op maandag 13 juni 2011 21:03 schreef Ezell het volgende:
[..]
Negeer hem maar gewoon. Sinds de uitslag kan je hem op FOK! niet meer serieus nemen.
Heel goed, elke avond weet ik weer de route naar mijn slaapkamer thuis te vindenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:05 schreef Darkestrah het volgende:
Morgen intake in Tilburg, en 2 kennismakingsgesprekken voor een kamer.
Hoe gaat het bij jullie met het vinden van woonruimte?
Spannend, veel succes!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:05 schreef Darkestrah het volgende:
Morgen intake in Tilburg, en 2 kennismakingsgesprekken voor een kamer.
Hoe gaat het bij jullie met het vinden van woonruimte?
Ik ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Heel goed, elke avond weet ik weer de route naar mijn slaapkamer thuis te vinden
Kom ik op school om m'n Engels examen in te kijken. Even kijken wat ik fout heb gedaan (met een andere leraar). Kijken we naar een multiple choice vraag. Zegt hij: "Dit moet D zijn". Ik: "Dat heb ik ook". En er was geen punt voor gerekend. Zijn ze die vraag (34) dus gewoon vergeten na te kijken. Anders zou ik in plaats van een 7.1 een 7.3 hebben en gemiddeld een 7.5 staan, wat een 8 wordt waardoor ik met alle vakken gemiddeld een 7.5 sta in plaats van een 7.345 en dus in klasse B zou komen....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:13 schreef Ezell het volgende:
Ik zit, als het goed is, ook in lotingsklasse C. Een herprofilering zal geen effect meer hebben op in welke klasse ik kom te zitten, maar ik ga het wel doen.
Dat is zeker genaaid.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:13 schreef Moffol het volgende:
[..]
Kom ik op school om m'n Engels examen in te kijken. Even kijken wat ik fout heb gedaan (met een andere leraar). Kijken we naar een multiple choice vraag. Zegt hij: "Dit moet D zijn". Ik: "Dat heb ik ook". En er was geen punt voor gerekend. Zijn ze die vraag (34) dus gewoon vergeten na te kijken. Anders zou ik in plaats van een 7.1 een 7.3 hebben en gemiddeld een 7.5 staan, wat een 8 wordt waardoor ik met alle vakken gemiddeld een 7.5 sta in plaats van een 7.345 en dus in klasse B zou komen....
Ze zijn er nu mee bezig. Maar mijn school kennende zal het wel weer heel moeilijk worden...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:17 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dat is zeker genaaid.Het is dus niet mogelijk om dat puntje alsnog te krijgen?
Balen! Veel succes ermee.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:22 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ze zijn er nu mee bezig. Maar mijn school kennende zal het wel weer heel moeilijk worden...
Netjesquote:Op maandag 20 juni 2011 14:24 schreef Moffol het volgende:
Yeaaaaaaaaah! Het cijfer is uiteindelijk toch aangepast. Nu zit ik in klasse B.
wat rot voor je, ik hoop dat je er wel voor zorgt dat je wat aan het komende jaar hebt!quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:57 schreef EdNoolk het volgende:
Ik ben helaas niet ingeloot, 100e in lotingsklasse D. Zo erg vind ik het niet en mijn ouders ook niet. Komend jaar iets beter kijken naar welke opleiding ik écht graag wil.
Ik ga binnenkort even langs het uitzendbureau voor een parttime/fulltime baan (ik prefereer het eerste, m'n ouders het laatste...) en ga gewoon heel veel open dagen bezoeken. Daarbij is het wel leuk om jullie te blijven volgen, weet ik gelijk wat ik kan verwachten!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:06 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
wat rot voor je, ik hoop dat je er wel voor zorgt dat je wat aan het komende jaar hebt!
Bedanktquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:42 schreef Ezell het volgende:
@EdNoolk: Jammer zeg! Of juist niet, want je zei eerder al dat je eigenlijk geen zin had om het komende schooljaar te gaan studeren. In ieder geval, veel succes!
Ik heb nog geen post ontvangen. Waarschijnlijk ben ik bijna de hele dag weg, dus ik hoop dat de postbode gauw langskomt.
Apart, lijkt me dat iedereen tegelijk de mail krijgt? Dat van die 191 man zou kunnen, misschien zijn de plekken van de afmelders van de decentrale selectietoets bij de loting gekomen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:50 schreef Ezell het volgende:
Ik zie niks. Klopt het trouwens dat 191 man is ingeloot?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef Ezell het volgende:
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen. Er staat: "Je bent ingeloot voor onderstaande opleiding.".![]()
Ik wil mijn ticket meteen verzilveren, maar dat kan niet omdat Studielink vastloopt.
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben ook ingeloot, zie je volgend schooljaar!![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef Ezell het volgende:
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen. Er staat: "Je bent ingeloot voor onderstaande opleiding.".![]()
Ik wil mijn ticket meteen verzilveren, maar dat kan niet omdat Studielink vastloopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
@Moffol Natuurlijk ook gefeliciteerd! Beter ff die Fok! HU Journalistiek meet![]()
Gefeliciteerd en tot volgend schooljaar!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:18 schreef Moffol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Ik ben ook ingeloot, zie je volgend schooljaar!
Ja, dat zou zeker wel gaaf zijn!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:19 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
@Moffol Natuurlijk ook gefeliciteerd! Beter ff die Fok! HU Journalistiek meet
vind jequote:Op donderdag 14 juli 2011 12:23 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja, dat zou zeker wel gaaf zijn!![]()
Wel jammer dat jij niet ingeloot bent, hoewel, op zich vindt je het zelf geen man overboord. Nu heb je veel tijd om geld te verdienen en je te oriënteren. Veel succes met je keuze maken dit jaar!
Dank jequote:Op donderdag 14 juli 2011 12:34 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
vind jeSorry, 't is vakantie. Ja precies, gaat goed komen. Dankje
Ja, heeeeeeel erg blij. Dit is iets waar ik een paar jaar naartoe heb gewerkt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:54 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja, heeeeeeel erg blij. Dit is iets waar ik een paar jaar naartoe heb gewerkt.Zó, respect! Lange weg bewandelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 juli 2011 12:48 schreef Boonster het volgende:
Zo, ik ben hier ook al een tijdje niet geweest. en YES, ik heb het ook gehaald! 165e met decentrale, en daarop ben ik toegelaten. Blijkbaar niet veel mensen met een 8 of hoger? Gaat iedereen naar de UIT-week?
Slaapplaatsen worden altijd door je pappa's/mamma's geregeld tijdens de introductieweken.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef Ezell het volgende:
Ik heb ook geen uitnodiging voor de UIT ontvangen. Eigenlijk maakt dat niet zo veel uit, want ik ga toch niet. Het is een beetje ver zonder slaapplaats.Wie gaan er wel heen?
Nog gefeliciteerd Boonster!
Leer je dan mede-studenten kennen? En wat ga je allemaal doen, of staat dat allemaal op de site? Ik vind de site namelijk nogal onduidelijk.quote:
Zeventien jaar.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:29 schreef Boonster het volgende:
Ik heb een vraagje, namelijk: zijn jullie allemaal net klaar met de middelbare school, of zijn er ook bij die al een MBO hebben gedaan? leeftijd 17 of meer 20+?? (just curious)
[ Bericht 72% gewijzigd door EdNoolk op 18-07-2011 17:15:23 ]
Bedankt voor de tip, maar de MacBook is niet in combinatie van mijn personeelskorting èn bovenstaande korting te krijgen. Bovendien ben ik goedkoper uit met mijn 'eigen' korting.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:13 schreef MetBas het volgende:
*kuch* gebruik deze link voor extra korting: http://store.apple.com/nl_aoc_128506 *kuch*
Helaas.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:39 schreef Boonster het volgende:
@ Darkestrah: regel er voor mij ook ff een met korting
Nee, absoluut niet.quote:is een 13" laptop te klein?
Nee, ok, niet de hele HU. Maar wel de afdeling Journalistiek. Video en audio montage bijvoorbeeld.quote:
Goh, daar vraag je iets. Is dat bij de HU verplicht om aan het begin al te kopen?quote:Op zondag 31 juli 2011 16:37 schreef Ezell het volgende:
Welke memorecorder hebben jullie gekocht of gaan jullie kopen?
Geen idee. Wij hebben ze pas echt nodig na het eerste halfjaar. Ik heb er al alvast eentje gekocht (Olympus WS-750M) omdat het in de tussentijd nog goed van pas kan komen.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:53 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Goh, daar vraag je iets. Is dat bij de HU verplicht om aan het begin al te kopen?
Wat heb je erbij gekocht dan?quote:Op zondag 31 juli 2011 17:11 schreef Ezell het volgende:
Die van mij heeft eigenlijk niets gekost dankzij de stapelkorting van de Mediamarkt.Tot nu toe ziet de Olympus WS-750m er goed uit. De USB-stick (of wat de naam ook is) is ingebouwd, dus je hoeft geen kabeltje met je mee te slepen. Dat lijkt mij best handig.
Bij de VU of de UvA?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:44 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Even een vraag: ik hoorde dat er vanaf aankomend schooljaar in Amsterdam een duale master is die ruwweg gezegd bestaat uit een combinatie van geschiedenis en journalistiek. Klopt dit?
Dit is namelijk interessant voor mij omdat ik vanaf volgend jaar aan de UU geschiedenis ga volgen en verregaande interesse heb in journalistiek.
Wat voor 'n laptop krijg je dan voor 800 euro?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:44 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb nog helemaal geen laptop. 800 euro.
MacBook Pro, i5 processor. Eens kijken of dit werkelijk de verlossing brengt van Windows.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:57 schreef Moffol het volgende:
[..]
Wat voor 'n laptop krijg je dan voor 800 euro?
Ikzelf wil graag een Asus met een i7-processor, 6gb werkgeheugen en 2gb videokaart.
Ik moet ook een nieuwe hebben. Binnenkort ga ik een MacBook Pro kopen. Duur ding.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:48 schreef Moffol het volgende:
Moeten jullie ook een nieuwe laptop aanschaffen of voldoet die van jullie aan de eisen?
Een MacBook Pro voor 800 euro? Ik heb liever Windows dan, krijg je een i7 processor, meer werkgeheugen en een betere videokaart.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:58 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
MacBook Pro, i5 processor. Eens kijken of dit werkelijk de verlossing brengt van Windows.
Dat schijnen echt kutdingen te zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:59 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik moet ook een nieuwe hebben. Binnenkort ga ik een MacBook Pro kopen. Duur ding.
Nouja, dan moet ik het goed zeggen. 1000 euro (personeelskorting), maar ik hoef zelf maar 800 te betalen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:00 schreef Moffol het volgende:
[..]
Een MacBook Pro voor 800 euro? Ik heb liever Windows dan, krijg je een i7 processor, meer werkgeheugen en een betere videokaart.
Waar werk je?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:01 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat schijnen echt kutdingen te zijn.
[..]
Nouja, dan moet ik het goed zeggen. 1000 euro (personeelskorting), maar ik hoef zelf maar 800 te betalen.
Dixons, volgens mij heb ik dat inmiddels al wel 5x gezegd hier.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:03 schreef Moffol het volgende:
[..]
Waar werk je?![]()
Ik zit er ook nog aan te denken m'n werkgeheugen uit te breiden naar 16gb.
Mijn zus heeft zo'n ding en ik heb nog nooit iets negatiefs erover gehoord. Het lijkt het me handig om een MacBook te hebben i.v.m. videobewerking enzo. De computers daarvoor schijnen naast de lessen waarin je ermee mag werken altijd bezet te zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:01 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat schijnen echt kutdingen te zijn.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:59 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik moet ook een nieuwe hebben. Binnenkort ga ik een MacBook Pro kopen. Duur ding.
Ik maakte maar een grapje.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:58 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
MacBook Pro, i5 processor. Eens kijken of dit werkelijk de verlossing brengt van Windows.
Met Windows kan je ook videobewerking doen. Je kan er toch gewoon hetzelfde programma opzetten als die je op de MacBook zet?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:03 schreef Ezell het volgende:
[..]
Mijn zus heeft zo'n ding en ik heb nog nooit iets negatiefs erover gehoord. Het lijkt het me handig om een MacBook te hebben i.v.m. videobewerking enzo. De computers daarvoor schijnen naast de lessen waarin je ermee mag werken altijd bezet te zijn.Ik wil ook geen nieuwe Windows omdat ze allemaal zo groot zijn... (
)
Absoluut waar.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:06 schreef Moffol het volgende:
[..]
Daarnaast kopen veel mensen, en vooral mensen die journalistiek studeren denk ik, een MacBook omdat de hipsters zijn en zo trendy en artsy fartsy over willen komen.
De student waar ik de sneak preview van kreeg zei dat het programma alleen op een MacBook kan of zo. Ik heb geen zin om mijn huiswerk af te raffelen omdat er geen computers meer zijn, dus een MacBook is daar een goede oplossing voor. Dat laatste valt vast wel mee, hoop ik..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:06 schreef Moffol het volgende:
[..]
Met Windows kan je ook videobewerking doen. Je kan er toch gewoon hetzelfde programma opzetten als die je op de MacBook zet?
Daarnaast kopen veel mensen, en vooral mensen die journalistiek studeren denk ik, een MacBook omdat de hipsters zijn en zo trendy en artsy fartsy over willen komen.
Ik heb hier ook nog een Windows-laptop liggen, dus voor mij geldt hetzelfde.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:10 schreef Darkestrah het volgende:
Overigens heb ik zelf nog een Windows-desktop staan, dus als het echt niet anders kan pak ik die er gewoon bij.
Prima hoor, serieus. Maar voor journalistieke doeleinden is 16gb RAM echt een achterlijke overkill.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:14 schreef Moffol het volgende:
Ik koop een zware Windows laptop die alle Apple laptops in de schaduw laat van mijn i7, 16gb werkgeheugen en so on. Dat voor een paar honderd euro goedkoper.
I know. Op de site van de hu staan wel de minimale specificaties zoals: Intel core 2 duo, 4gb ram et cetera. Voldoet een laptop met i5 en 4gb dan ook makkelijk of is het slim om er iets overheen te zitten met een i7 en 6 tot 8gb ram?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:18 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Prima hoor, serieus. Maar voor journalistieke doeleinden is 16gb RAM echt een achterlijke overkill.
Zijn de gebruikte videobewerking-programma's alleen compatibel met Apple, of kunnen die ook prima draaien op Windows? Op de site van de hu staat namelijk dat het draait op Apple iMac, maar is het dan ook alleen compatibel met Apple?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:25 schreef Rahl het volgende:
't Enige wat je op je 'top doet is typen. Videobewerking hebben we aparte kamertjes voor, die zijn prima te reserveren.
We gebruiken Final Cut Pro en dat is voor zover ik weet alleen op Apple-machines.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:15 schreef Moffol het volgende:
[..]
Zijn de gebruikte videobewerking-programma's alleen compatibel met Apple, of kunnen die ook prima draaien op Windows? Op de site van de hu staat namelijk dat het draait op Apple iMac, maar is het dan ook alleen compatibel met Apple?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:25 schreef Rahl het volgende:
't Enige wat je op je 'top doet is typen. Videobewerking hebben we aparte kamertjes voor, die zijn prima te reserveren.
O, blijkbaar ben ik verkeerd geïnformeerd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:35 schreef Rahl het volgende:
[..]
We gebruiken Final Cut Pro en dat is voor zover ik weet alleen op Apple-machines.
Maar je krijgt sowieso geen huiswerk op waarbij je video's moet bewerken. Daar komt ook nog bij dat het vervelend werk is zonder de gespecialiseerde machines die we daar staan hebben (drie beeldschermen per computer etc etc).
Wellicht is het bij de nieuwe eerste studiefase veranderd hoor, dat zou kunnen. Maar 't lijkt me sterk dat ze je verplichten een retedure mac aan te schaffen voor die paar keer per jaar dat je monteren moet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:20 schreef Ezell het volgende:
[..]
[..]
O, blijkbaar ben ik verkeerd geïnformeerd.
Op de site van de hu staat dat je de eerste twee jaar aan de slag gaat met standaard tekstverwerking en standaard grafische programma's en in de laatste twee jaar zeer intensief gebruik gaat maken van grafische software van Adobe en zelf video's gaat monteren... Je maakt dus niet alleen gebruik van de school iMacs.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:26 schreef Rahl het volgende:
[..]
Wellicht is het bij de nieuwe eerste studiefase veranderd hoor, dat zou kunnen. Maar 't lijkt me sterk dat ze je verplichten een retedure mac aan te schaffen voor die paar keer per jaar dat je monteren moet.
Volgens de brief die ik heb ontvangen is een laptop voor de eerstejaars verplicht. Een MacBook wordt alleen aangeraden. Volgens mij werken de eerstejaars sinds afgelopen schooljaar meer met videobewerking enzo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:26 schreef Rahl het volgende:
[..]
Wellicht is het bij de nieuwe eerste studiefase veranderd hoor, dat zou kunnen. Maar 't lijkt me sterk dat ze je verplichten een retedure mac aan te schaffen voor die paar keer per jaar dat je monteren moet.
En het videobewerking programma dat men gebruikt draait alleen op Apple. Godver, ik wil juist zo graag een Windows laptop om 'm dik up te graden (aangezien ik graag meer met verschillende Adobe-applicaties wil gaan kloten thuis). Dan zou ik een MacBook en een Windows laptop moeten kopen, dikke vinger.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:38 schreef Ezell het volgende:
[..]
Volgens de brief die ik heb ontvangen is een laptop voor de eerstejaars verplicht. Een MacBook wordt alleen aangeraden. Volgens mij werken de eerstejaars sinds afgelopen schooljaar meer met videobewerking enzo.
Op school kan je tijdens sommige lessen en na schooltijd op een computer met Mac werken. Desnoods kan je een klasgenoot vragen of je even op zijn of haar MacBook even wat mag doen. De MacBooks worden alleen aangeraden, dus het zal vast niet zo erg zijn als je er geen hebt. Maar ja, aan de andere kant hoor je ook verhalen van studenten die spijt hebben dat ze een Windows hebben aangeschaft. Moeilijke keuze..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:51 schreef Moffol het volgende:
[..]
En het videobewerking programma dat men gebruikt draait alleen op Apple. Godver, ik wil juist zo graag een Windows laptop om 'm dik up te graden (aangezien ik graag meer met verschillende Adobe-applicaties wil gaan kloten thuis). Dan zou ik een MacBook en een Windows laptop moeten kopen, dikke vinger.
Apple werkt foutloos en is best snel voor de 'matige' specificaties. Maar dat komt natuurlijk omdat het allemaal zo 'simpel' is en niet erg aanpasbaar. Voor Apple kiezen, en in dit geval een MacBook Pro, is dus best een goede keuze voor de studie. Alleen het is zo verschrikkelijk duur, en ik zou graag wat geld overhouden voor m'n rijbewijs en eventuele reizen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:59 schreef Ezell het volgende:
[..]
Op school kan je tijdens sommige lessen en na schooltijd op een computer met Mac werken. Desnoods kan je een klasgenoot vragen of je even op zijn of haar MacBook even wat mag doen. De MacBooks worden alleen aangeraden, dus het zal vast niet zo erg zijn als je er geen hebt. Maar ja, aan de andere kant hoor je ook verhalen van studenten die spijt hebben dat ze een Windows hebben aangeschaft. Moeilijke keuze..
En een dual boot is geen optie?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:42 schreef Moffol het volgende:
[..]
Apple werkt foutloos en is best snel voor de 'matige' specificaties. Maar dat komt natuurlijk omdat het allemaal zo 'simpel' is en niet erg aanpasbaar. Voor Apple kiezen, en in dit geval een MacBook Pro, is dus best een goede keuze voor de studie. Alleen het is zo verschrikkelijk duur, en ik zou graag wat geld overhouden voor m'n rijbewijs en eventuele reizen.
Alleen aangezien ik ook een laptop wil die gewoon echt zwarte taken aan kan zou ik ook wel een echt sterke Windows laptop willen. Waarschijnlijk, als je een sterke Windows laptop hebt, is die toch echt een stuk sneller dan een Apple. Maar dan kan je geen video's monteren en ben je afhankelijk van materiaal van anderen, dat is minder.
Lastig, lastig.
Is inderdaad niet mogelijk, Windows kan wel op een Apple-systeem maar andersom niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:44 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
En een dual boot is geen optie?
edit: Nee wacht. Het besturingssysteem draaien op een Windows-laptop is niet mogelijk, meen ik.
Een Apple laptop met dezelfde specificaties als een Windows laptop is absoluut sneller. Maar wat als je nou een Windows laptop koopt van 1100 euro met een i7-processor die tot over 3.0ghz gaat, 8gb werkgeheugen, ssd schijf, 2gb videokaart, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan is de Windows laptop zoveel krachtiger dat je 'm voor veel meer doeleinden kan gebruiken. Dat is de reden waarom ik liever Windows heb, al is Apple nog zo mooi en veilig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:32 schreef MetBas het volgende:
Een Apple kiezen is zekerheid, het is heel duidelijk wat je krijgt en wat het doet, en daar betaal je voor. Ja, op papier heb je mindere specificaties, maar je moet je bedenken dat het besturingssysteem wegkomt van ook de producent van de hardware. Ik weet niet 100% zeker of 't zo is, maar dan lijkt mij dat je systeem veel efficiënter is.
Ik heb zelf sinds kort ook een Macbook Pro 13", en die zou op papier net zo 'goed' moeten zijn als de laptop van mijn ouders (¤600 mediamarktdingetje). Maar in praktijk: ab-so-luut niet.
En oh ja: geen virussen.
Zelf zit ik nu ook te twijfelen of ik toch niet een MacBook zal kopen. Hoe graag ik ook een Windows laptop wil, nu ik heb gehoord dat er op de opleiding gebruik gemaakt wordt van een videomontage programma die alleen op Apple draait en de overige programma's toch niet zo zwaar zijn, is het misschien toch beter om de aanschaf van een MacBook Pro te overwegen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:42 schreef MetBas het volgende:
Klopt, anti- dan wel pro-Apple is eigenlijk dikke onzin; je moet kijken naar wat je van een laptop verwacht en welke daar het meest aan voldoet.
Ik gebruik mijn laptop vooral grafisch, dan is een Apple ideaal door het paneel gebruikt in de schermen (heel kleurecht). Ook vind ik 't wel fijn dat ik geen rare virussen meer heb en zo, daar had ik nog wel eens last van.![]()
Maar echte powergebruikers die hele zware applicaties gebruiken, die hebben inderdaad meer baat bij een sterke Windows laptop. Maar in mijn optiek is voor schooldoeleinden een Macbook perfect, door de veiligheid en erg lange accuduur. En mooi.Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Volgens mij maakt het geen flikker uitquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Moffol het volgende:
Dan vraag ik het nog maar één keertje.
Is het echt handig om een Apple te hebben voor journalistiek of volstaat Windows ook?
Je voldoet dan wel aan het imago, en dan kun je in hippe koffietenten gaan zitten met je laptop.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef Moffol het volgende:
Dan vraag ik het nog maar één keertje.
Is het echt handig om een Apple te hebben voor journalistiek of volstaat Windows ook?
Ja, pronken met de MacBook Pro bij de Coffee Company of Starbucks...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:39 schreef MetBas het volgende:
[..]
Je voldoet dan wel aan het imago, en dan kun je in hippe koffietenten gaan zitten met je laptop.Zonder grappen: nee, ik denk niet dat het uit maakt. Wel geeft 'de grafische wereld' 99 van de 100 keer de voorkeur aan Apple computers, en dat zal wel met een reden zijn. Ik weet niet wat voor applicaties je moet draaien? Als je bijvoorbeeld veel video gaat bewerken kan je er best baat bij hebben. Ook de goede specificaties in combinatie met toch een zeer goede batterijduur (>6 uur) zie je niet heel vaak.
En dan zo'n kek montuurtje op je snuffert.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:19 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja, pronken met de MacBook Pro bij de Coffee Company of Starbucks...
Zo een nerd-brilletje en het haar in een studentikoze scheiding.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:25 schreef MetBas het volgende:
[..]
En dan zo'n kek montuurtje op je snuffert.
Geen problemen met zulke types, sommige gaan alleen iets te ver met hun hipster/nerd-houding.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:42 schreef MetBas het volgende:
En dan moodboards maken..
Weet je zeker dat je wel journalistiek wilt doen?
Pics.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:57 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb al jaren een soort scheiding in m'n haar, en heb ook een dik montuur. Ik ga zo akelig vaak voor een hipster aangezien worden als ik die MacBook heb.
Duur, zó duur. En matige specificaties. Maar inderdaad, het zijn mooie dingen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:39 schreef MetBas het volgende:
Ach je moet je gewoon bedenken, wat zou je er mee mis lopen wel een Macbook te kopen? Valt voor de meesten wel mee denk ik. Zijn mooie dingen.
Vind je het dan niet kut dat wanneer je op school komt best wel veel mensen het erover hebben en elkaar al kennen, en jij er als een volstrekt vreemde tussenzit?quote:
Ach, dat is alleen in het begin zo. Volgens de brief die we kregen is het zo dat meestal 3/4 van de eerstejaars naar Baarn gaan. Ik ben dan niet de enige die 'nieuw' is. Maar ja, ik twijfel nog. Ik kan pas over vijf dagen het formulier opsturen, dus ik heb nog tijd om erover na te denken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:47 schreef Moffol het volgende:
[..]
Vind je het dan niet kut dat wanneer je op school komt best wel veel mensen het erover hebben en elkaar al kennen, en jij er als een volstrekt vreemde tussenzit?
Bij ons gingen er 2 of 3 niet. Die hingen er in het begin wel behoorlijk buiten. Als je kunt gaan dan moet je dat gewoon doen. Leukste gedeelte van de opleidingquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:19 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ach, dat is alleen in het begin zo. Volgens de brief die we kregen is het zo dat meestal 3/4 van de eerstejaars naar Baarn gaan. Ik ben dan niet de enige die 'nieuw' is. Maar ja, ik twijfel nog. Ik kan pas over vijf dagen het formulier opsturen, dus ik heb nog tijd om erover na te denken.
Vanwege dat buiten de groep vallen zit ik eraan te denken om juist niet gaan. Het introductiekamp schijnt een hoog feestgehalte te hebben en ik houd daar eerlijk gezegd totaal niet van. Ik weet nu al dat daar ik daar dan de enige of een van de weinige mensen ben die er zo over denkt. Pff, buiten de groep vallen gaat sowieso gebeuren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:20 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Bij ons gingen er 2 of 3 niet. Die hingen er in het begin wel behoorlijk buiten. Als je kunt gaan dan moet je dat gewoon doen. Leukste gedeelte van de opleiding
Hm wat vind je er niet leuk aan dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:32 schreef Ezell het volgende:
[..]
Vanwege dat buiten de groep vallen zit ik eraan te denken om juist niet gaan. Het introductiekamp schijnt een hoog feestgehalte te hebben en ik houd daar eerlijk gezegd totaal niet van. Ik weet nu al dat daar ik daar dan de enige of een van de weinige mensen ben die er zo over denkt. Pff, buiten de groep vallen gaat sowieso gebeuren.
Dat is gewoon een kwestie van smaak. Alcohol drink ik trouwens niet... Jeetje, wat klinkt ik kieskeurig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:50 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Hm wat vind je er niet leuk aan dan?
Je kunt natuurlijk ook het feestgedeelte overslaan en wel met de activiteiten overdag ed meedoen.
Maar je denkt niet dat er een kans is dat het allemaal meevalt en leuk is en je savonds gewoon een biertje meedrinkt?
Ik drink ook geen alcohol hoor. Maar ja, feesten vind ik dan wel weer leuk. Tenminste, geen feesten zoals carnaval en dat soort gedoe. Maar muziekfestivals en dergelijke wel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:53 schreef Ezell het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van smaak. Alcohol drink ik trouwens niet... Jeetje, wat klinkt ik kieskeurig.Maar ja, ik weet het nog niet. Ik moet er nog even over nadenken.
Paar klasgenoten van me zitten in de organisatiecommissie dit jaar, die zullen ook wel schrikken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:56 schreef La_Vita het volgende:
Wat is dit, allemaal aanstaande journalisten die niet drinken
Waarom zou ik? Ten eerste vind ik het totaal niet lekker, geef mij maar een cola of gewoon water. Ten tweede, sommige mensen drinken het om 'gezelliger' te worden, en iedereen zegt tegen mij altijd dat ze me zo gezellig vinden et cetera (dus daarvoor hoef ik ook niet te drinken). Ten derde, ik mountainbike heel fanatiek, nou kunnen een paar drankjes geen kwaad maar ik wil gewoon superfit blijven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:56 schreef La_Vita het volgende:
Trek het je niet aan, er is vast ook limonadequote:Op maandag 8 augustus 2011 12:30 schreef Moffol het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ten eerste vind ik het totaal niet lekker, geef mij maar een cola of gewoon water. Ten tweede, sommige mensen drinken het om 'gezelliger' te worden, en iedereen zegt tegen mij altijd dat ze me zo gezellig vinden et cetera (dus daarvoor hoef ik ook niet te drinken). Ten derde, ik mountainbike heel fanatiek, nou kunnen een paar drankjes geen kwaad maar ik wil gewoon superfit blijven.
Volgens mij heb ik met hem al wel een gesprek gehad. Een man met hele lichte ogen? Hij kwam op mij echt wel sympathiek over.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb er 1 jaar gebivakkeerd. Ben weggegaan omdat Frank Smarius.
Vandaag was de FHJ gesloten. Morgen kan je bellen tussen 12.00 en 14.00 uur. Hoewel het goedkoop is om anoniem op internet kritiek te leveren, gaat de communicatie op de FHJ niet bepaald vlekkeloos.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:39 schreef Omnifacer het volgende:
Weet iemand wanneer de balie van de FHJ telefonisch weer bereikbaar is? Het bandje zegt dat ze er op 8 augustus weer zijn, maar da's vandaag, en ze nemen heul niet op.
Wat een kneuzenkermis is het daar toch ook.
Dat leren ze wel;).quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:56 schreef La_Vita het volgende:
Frank Smarius? Ik heb nog nooit van hem gehoord. Ik denk dat je gemiddeld 3 a 4 dagen school hebt, als het niet minder is. Je hoeft trouwens écht niet nog een extra dag aan school te werken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:35 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik met hem al wel een gesprek gehad. Een man met hele lichte ogen? Hij kwam op mij echt wel sympathiek over.
Misschien kan je deze vraag trouwens wel beantwoorden. Hoeveel schooldagen heb je in het eerste jaar? Ik begreep eerst 4 dagen per week, maar anderen zeggen dat je de 5e vooral bezig bent met het werken aan school.
"Goedkoop om anoniem bla bla bla"quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Vandaag was de FHJ gesloten. Morgen kan je bellen tussen 12.00 en 14.00 uur. Hoewel het goedkoop is om anoniem op internet kritiek te leveren, gaat de communicatie op de FHJ niet bepaald vlekkeloos.
Schoolquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:35 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik met hem al wel een gesprek gehad. Een man met hele lichte ogen? Hij kwam op mij echt wel sympathiek over.
Misschien kan je deze vraag trouwens wel beantwoorden. Hoeveel schooldagen heb je in het eerste jaar? Ik begreep eerst 4 dagen per week, maar anderen zeggen dat je de 5e vooral bezig bent met het werken aan school.
Ik had het over mezelf. Ik vind de communicatie niet je van het.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
"Goedkoop om anoniem bla bla bla"Alles wat ik hier zeg heb ik daar ook gezegd.
Het eerste jaar slaat journalistiek eigenlijk nergens op ja. Je leert de basis van de verschillende journalistieke genres, wat ethiek, een paar communicatiemodellen en flarden economie, politiek, geschiedenis en milieu. Althans, toen ik in mijn eerste jaar zat. Je leert het meest tijdens je stage en door ervaring op te doen. Overigens is de arbeidsmarkt in de dagbladjournalistiek behoorlijk krap. Je moet zeker op regionaal niveau hebben gewerkt, als je bij een landelijke krant aan de slag wilt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Enige probleem is: ze zeggen je op te willen leiden tot kritisch journalist, maar zelf hebben de langste tenen van Tilburg. Het is een omhooggevallen HAVO, waar je opgeleid wordt tot stadsredacteur van de PZC. Je moet het maar willen. Als je ambitie hebt is er maar 1 optie: wegwezen daar.
True. De opleiding is een soort ondersteuning. Maar de een is nou eenmaal creatiever, mondiger, beter met taal dan de ander. Daar is weinig aan te doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:00 schreef MetBas het volgende:
Maar journalist wordt je sowieso niet met een opleiding. Dat is net zo'n beroep zoals fotograaf of kunstenaar; er zijn wel ondersteunende opleidingen voor, maar die geven je amper garantie dat je uiteindelijk daadwerkelijk ook in een relevantie positie terecht komt. Na de studie journalistiek is het zelfs zo dat ongeveer 80% beland als een soort veredelde communicatiemedewerker. Het is gewoon een verschijnsel samen met die hippe media- & knutselstudies komt. Heel leuk hoor, om voor je opleiding een kek blaadje in elkaar te flansen, of lekker gek met de camera op pad te gaan, maar je wordt er niks mee.
Daar zit een belangrijke kern van waarheid in. Update: Je hebt twee dt-fouten in je bericht;).quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:00 schreef MetBas het volgende:
Maar journalist wordt je sowieso niet met een opleiding. Dat is net zo'n beroep zoals fotograaf of kunstenaar; er zijn wel ondersteunende opleidingen voor, maar die geven je amper garantie dat je uiteindelijk daadwerkelijk ook in een relevantie positie terecht komt. Na de studie journalistiek is het zelfs zo dat ongeveer 80% beland als een soort veredelde communicatiemedewerker. Het is gewoon een verschijnsel samen met die hippe media- & knutselstudies komt. Heel leuk hoor, om voor je opleiding een kek blaadje in elkaar te flansen, of lekker gek met de camera op pad te gaan, maar je wordt er niks mee.
Heel waar, heel waar. Daarom wordt de ene uiteindelijk journalist, en de andere niet. Alleen vaak is het knullige dat hen die niet journalist worden, vaak in een of ander kutbaantje belanden waar ze helemaal niet voor studeren. Veel hebben toch de illusie dat ze daadwerkelijk met garantie journalist worden, en dat is niet zo. Zolang je met dat in gedachte nog steeds voor de volle 100% voor deze studie kiest, is er niks aan de hand.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:06 schreef Moffol het volgende:
[..]
True. De opleiding is een soort ondersteuning. Maar de een is nou eenmaal creatiever, mondiger, beter met taal dan de ander. Daar is weinig aan te doen.
Gelukkig ga ik dan ook geen journalistiek studeren.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daar zit een belangrijke kern van waarheid in. Update: Je hebt twee dt-fouten in je bericht;).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |