Als hij 18 is!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:14 schreef Morretje het volgende:
En wat voor baldadig antwoord moet ik geven als ik voor de tigste keer (van dezelfde personen vaak) de vraag krijg of ik nou eindelijk niet eens een keer moet stoppen?
Waarmee ik nog maar eens wil zeggen dat we ons te snel aangesproken voelen..
En misschien elkaar ook wel te snel aanspreken op, ok waar.
Juistem... en dat komt er ook nog een stuk interpretatie bij kijken. Kortom lastigquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
't Is gewoon een heikel onderwerp, dat ouderschap. Je kunt je er maar beter niet aan branden.
Van de borst naar de bar!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:17 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja, dan kan ze dan alsnog aan de fles!
Precies, aan de ene kant staat het "borstvoeden tot een half jaar moet" en aan de andere kant het "flesvoeden vanaf een half jaar moet". Nu heb ik wat mij aangaat alleen ervaring met negatieve opmerkingen met betrekking tot het laatste, maar toch vind ik het heel vervelend, en dit topic is er, vind ik, ook voor om dat soort dingen af en toe te uiten, en dat we dan es een opmerking maken naar de fv-fabrikanten o.i.d. is af en toe wel fijn om onze frustratie te uiten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:14 schreef Morretje het volgende:
En wat voor baldadig antwoord moet ik geven als ik voor de tigste keer (van dezelfde personen vaak) de vraag krijg of ik nou eindelijk niet eens een keer moet stoppen?
Wanneer ze zelfstandig in slaap kan vallen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:14 schreef Morretje het volgende:
Klopt, maar het lijkt me dat iemand die keihard haar best doet om haar kind zelf te voeden terwijl dat al 2 keer mislukt is, zich in een borstvoedingstopic best even mag beklagen over het feit dat ze in eigen huis zo demotiverend wordt toegesproken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Juistem... en dat komt er ook nog een stuk interpretatie bij kijken. Kortom lastig
Hee, ik heb daar verder niks over gezegdquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt me dat iemand die keihard haar best doet om haar kind zelf te voeden terwijl dat al 2 keer mislukt is, zich in een borstvoedingstopic best even mag beklagen over het feit dat ze in eigen huis zo demotiverend wordt toegesproken.
En dan mag er best wat bijval zijn zonder dat een meelezer gelijk op de kast moet zitten.
Ik ken wel iemand hoor die zoiets tegen mij gezegd heeft maar zie je mij daarover in het flesvoeding topic posten? Wel nee, het is namelijk een individuele keuze en ik vind het niet eens waard om daarover te discussiëren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:37 schreef Jore het volgende:
Zo lees ik het helemaal niet, ik lees het als dat het nogal een lompe opmerking is tijdens het voeden. Net als dat het voor een flesvoedende moeder niet tof zou zijn om tijdens het voeden te horen te krijgen dat de toeschouwer nóóit flesvoeding zou gaan geven, al kreeg ze er geld op toe.
Op zich zou ik het helemaal geen vreemde posting vinden in het flesvoedingstopic of in het baby'tjestopic zo je wilt, en ik denk dat er dan een heleboel moeders zijn die het een volkomen belachelijke uitlating vinden. Natuurlijk is het altijd de vraag of je zoiets wel of niet wil posten, net als of je er wel of geen aanstoot aan neemt. DJMO vond/vind het kennelijk vervelend en wilde dat even kwijt. Ik zie het probleem niet zo geloof ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand hoor die zoiets tegen mij gezegd heeft maar zie je mij daarover in het flesvoeding topic posten? Wel nee, het is namelijk een individuele keuze en ik vind het niet eens waard om daarover te discussiëren.
Leandra, wat dacht je van gewoon tips over en weer voor de problemen waar je tegenaan loopt? Want dat is waar het topic ooit voor opgezet is en niet voor de verheerlijking van borstvoeding en het afgeven op kunstvoeding.
Maar ik ga weer in de zon zitten. De toon t.o.v. kunstvoeding zal hier namelijk toch niet veranderen. Vechten tegen de bierkaai en zulks.
Tegenvoorbeeld:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:53 schreef Leandra het volgende:
Okay, het begrip "flutreden" is kennelijk wat lastig...
Voorbeeld: hoogzwangere Anita (zo heet ze echt) staat op zaterdagavond in de kroeg te verkondigen dat ze geen borstvoeding gaat geven omdat ze daar hangtieten van krijgt.
Op donderdag bevalt ze en anderhalve week later staat ze alweer in de kroeg met een passoa/jus in d'r handen.
Het kind denkt de eerste 4 jaar dat hij "Joeynietdoen" heet en komt er pas op de kleuterschool achter dat hij gewoon Joey heet.
Dat is het type vrouw en soort flutreden waar ik het over heb.
En helaas bestaan deze Anita en Joey echt
Het is maar net wat je er in wilt zien natuurlijk. Jij ziet het als poging jou belachelijk te maken. Ik haal dat er niet uit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:24 schreef Leandra het volgende:
Nog een keer dan: iedereen moet lekker zelf weten wat voor voeding ze haar kind gaat geven, maar als je dan om wat voor reden dan ook kiest voor flesvoeding, waarom is het dan nodig om allerlei nonsens-argumenten als hangtieten te gaan gebruiken, waarmee je eigenlijk alleen maar poogt de borstvoedende moeder belachelijk te maken, want dat is dan haar toekomst.
En dan is in deze discussie het feit dat ik 19 jaar geleden dat soort opmerkingen meer dan eens heb moeten aanhoren omdat het toen "normaler" was als je flesvoeding gaf, of iig al na een paar weken overstapte. Ook het CB deed daar aan mee door het vreemd te vinden dat je een 10 weken oude baby nog zelf voedde.
Na een kleine 40 jaar indoctrinatie door de kunstvoedingsfabrikanten mag je tegenwoordig eindelijk trots zijn dat je de beste keuze maakt voor je kind, en dan moet er nog geklaagd worden door mensen die, om wat voor reden dan ook, een andere keuze maken.
Ik klaag niet over het feit dat jij kunstvoeding geeft, ik klaag over het feit dat je ons hier wilt opleggen wat wij wel of niet zouden mogen posten over borstvoeding, en over de opmerkingen die daarover door anderen tegen ons gemaakt worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is maar net wat je er in wilt zien natuurlijk. Jij ziet het als poging jou belachelijk te maken. Ik haal dat er niet uit.
Ik klaag niet over het feit dat jij borstvoeding geeft hoor. Jij klaagt over het feit dat ik kunstvoeding geef en dat is waar ik over val.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |