abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:24:40 #1
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96747137

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:27:19 #2
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96747235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef richard_prf het volgende:
Nogal waar het bij ontbreekt hier bij de zogenaamde Alpha mannen die hier de dienst denken uit te maken zonder in het bezit te zijn van geen enkele Beta kwaliteiten.
Ten eerste zou je wel wat minder jaloersig mogen reageren op mensen die je hier proberen te helpen. Daarnaast is dat alpha versus niet-alpha verhaal helemaal niet zo zwart-wit als jij en een paar anderen stellen. Je hoeft helemaal geen enorm dominant type zijn om een meid te krijgen, sterker nog; er zijn genoeg vrouwen die dat overdreven machogedrag een enorme afknapper vinden. maar er is nogal een verschil tussen 'gewoon normaal' en 'extreem gebrek aan zelfvertrouwen', en dat laatste is waar het bij zoveel mensen op misgaat.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:28:31 #3
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96747275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja maar je stelt eigenlijk dat mannen die beta opleidingen doen per definitie slecht zijn met vrouwen, en da's natuurlijk onzin.
Ik kwam een man tegen, die me vertelde dat hij geen beta's opleiding had gekozen vanwege het slechte imago, en nu constateerde dat al zijn beta vrienden gelukkige relaties hadden en hij niet.

Maar goede beta kwaliteiten stellen iemand in staat meer zelfoverstijgend naar situaties te kijken.
The view from nowhere.
pi_96747409
en dat geloof jij gelijk deelnemer.. :|W |:(
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:38:37 #5
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96747603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik kwam een man tegen, die me vertelde dat hij geen beta's opleiding had gekozen vanwege het slechte imago, en nu constateerde dat al zijn beta vrienden gelukkige relaties hadden en hij niet.

Maar goede beta kwaliteiten stellen iemand in staat meer zelfoverstijgend naar situaties te kijken.
het grappige vind ik dat zo'n houding (je keuze af laten hangen van het imago) dan weer absoluut niet beta-typisch is volgens mij
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:41:44 #6
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96747697
Dus je kiest niet de opleiding die bij je past omdat je het wellicht leuk vindt en er goed in bent, vanwege het slechte imago.... Je gaat dus maar iets doen waarvan je denkt dat vrouwen het interessant vinden... Je vindt het maar half zo leuk, bent er dus ook maar zo-zo goed in, en zodra je een baan vindt die bij die opleiding past begin je er vol frisse tegenzin aan. Na een paar jaar ben je emotioneel compleet afgevlakt omdat je 8 à 9 uur per dag iets doet dat je helemaal niet leuk vindt, en je loopt derhalve dag in dag uit chagrijnig over straat.

Hóe zie je het dan voor je dat je ooit gelukkig wordt in de liefde?? :{

Oftewel, alpha, beta, het maakt niet uit, doe wat je ligt.
Ook al kom je misschien tijdens je opleiding of op je werk weinig vrouwen tegen, je kunt dan in ieder geval vrolijk en geanimeerd (want je bent enthousiast) over je werk vertellen... Dat is vele malen aantrekkelijker voor vrouwen.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_96748081
Helemaal goed is als je iets leuk vindt wat je zelf onwijs ambieert, en wat vrouwen aantrekt.
You have enemies good? That means you've stood up for something sometime in your life.
pi_96748126
Hoe onzeker kan je zijn als je een studie kiest op basis van "wat zullen de vrouwen wel niet denken". :')

Dat vind ik gewoon erg. Ik denk niet dat ik erg sexy overkom bij vrouwen als ik Chinees begin te praten. Ik zal maar stoppen en HBO Toerisme doen zodat ik op Aruba als reisleider kan werken bij de gewillige sma'tjes.
Ron Paul 2012
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:56:40 #9
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96748251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:28 schreef deelnemer het volgende:

Ik krijg het idee meer dat je jezelf nu bepaalde eigenschappen toe zit te dichten als 'beta' eigenlijk. Zoals ik al zei, ik heb zelf informatica gedaan, ben nogal een beta, en die eigenschappen verschillen van persoon tot persoon.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:53 schreef Supersoep het volgende:
Hoe onzeker kan je zijn als je een studie kiest op basis van "wat zullen de vrouwen wel niet denken". :')

Dat vind ik gewoon erg. Ik denk niet dat ik erg sexy overkom bij vrouwen als ik Chinees begin te praten. Ik zal maar stoppen en HBO Toerisme doen zodat ik op Aruba als reisleider kan werken bij de gewillige sma'tjes.
Een middelbareschool-vriend van me is wel Toerisme gaan doen omdat 'ie niet wist wat 'ie wou en toen maar een opleiding met veel vrouwen is gaan doen. Die had tensminste z'n prioriteiten op orde :P
pi_96749471
Ik zit hier ook wel mee eigenlijk.. Ook gewoon een lading onzekerheid over jezelf etc. Het bekende geneuzel...

Nou zit ik ook altijd nog met een probleem, een meisje van het werk vond me leuk. Gaf ze aan, puur onverwachts en ook nog is een kut periode voor mij en noem nog maar meer dingen op. Najah, nu meer dan een jaar later zit ik er nog mee, en waarom vragen jullie je af. Nou, wel om het volgende. Ze heeft nu een vriend, maar ik weet dat ze in die tijd mij nog de voorkeur gaf. Waarom weet ik dat? Nou ze floot me toen nog na en rond die tijd moet ook hun relatie begonnen zijn. Ook haar gedrag naar mij toe toen ik ook wat losser naar haar werd(wist trouwens niet dat ze een vriend had) was duidelijk.. Toen ik haar achter kwam klapte ik volledig vast eigenlijk, wou het niet, achtte mezelf kansloos, ging denken wat ze met mij moest en bovendien had ze een vriend.. Zette me eigen op plek twee, maar terwijl ik terug kijk toch sterk het gevoel heb dat dit bij haar niet het geval was... Maarja, die onzekerheid, het jezelf niet waard vinden is een struikelblok.

Nu kan ik haar niet uit mijn hoofd zetten, we zijn collega's dus zie i khaar sowieso 1x in de week, vaak zelfs 2x.. Heel soms dan nog op school(ik ben 19, zij 18, dus nog studenten). Wordt met haar geconfronteerd en het zit me dwars dat ik aan haar nooit heb kunnen laten zien dat ik haar wel degleijk ook leuk vond...

Weet gewoon niet hoe ik dit moet aanpakken, als je diep nadenkt weet je gewoon dat je een kans maakt, maar aan de andere kant die onzekerheid, geen idee wat ik moet doen om toch misschien voorzichtig te laten zien dat je haar wel, of beter gezegd, nog steeds leuk vindt...
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:30:04 #11
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96749690
Dat klinkt bekend.
pi_96750996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:08 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je kunt overwegen om er een punt achter te zetten. Haar gedrag naar jou zou voor iedere vrouw voldoende zijn om ermee te stoppen. Heb je al eens iemand afgewezen? Nieuwe ervaring. Als ze komt wijs je haar af, omdat het contact niet gelijkwaardig is. Jou belangen tellen namelijk niet.

Sportschool en zonnebank vind ik vrij oppervlakkig trendy geneuzel. Gewoon goed eten en lichamelijk actief zijn is veel gezonder. Als je in jezelf wilt investeren zou ik het slimmer aanpakken. Ontspan en ga eens rustig nadenken over je toekomst, zonder vrouw scoren gedoe.
Geloof me ik heb genoeg toekomstplannen.
Een van mijn plannen is in elk geval te emigreren naar het buitenland na mijn oogoperatie binnen een jaar. Ik weet alleen nog niet zeker naar welk land ik wil gaan. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij al vast. Sowieso naar een land in Europa. landen dat voor mij erg in smaak vielen waren Duitsland, Engeland en Zweden en de keuze gaat tussen die 3 landen worden. Het liefst niet in mijn eentje maar ik zal wel moeten.

En ja ik onderneem oppervlakkige dingen gewoon om uit te testen of het wat oplevert :). Nee het levert me waarschijnlijk geen contact op met vrouwen maar mijn zelfvertrouwen is wel duidelijk omhoog gegaan. Ik voel me minder nerderig en dat straalde ik ook gisteren uit tijdens het uitgaan. Maybe ben ik nog steeds heel onaantrekkelijk maar ik liep er in elk geval niet als een mietje bij.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:05:52 #13
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96751082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:03 schreef richard_prf het volgende:
Een van mijn plannen is in elk geval te emigreren naar het buitenland na mijn oogoperatie binnen een jaar. Ik weet alleen nog niet zeker naar welk land ik wil gaan. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij al vast. Sowieso naar een land in Europa. landen dat voor mij erg in smaak vielen waren Duitsland, Engeland en Zweden en de keuze gaat tussen die 3 landen worden. Het liefst niet in mijn eentje maar ik zal wel moeten.
Juist in je eentje heeft als voordeel dat je makkelijker contact maakt. En vrouwen vinden kerels uit het buitenland vaak erg interessant. Ik heb een half jaar in Wenen gewoond en ben veel voor m'n werk in de VS geweest, en dat heeft zeker een positieve invloed gehad op m'n karakter.

Oftewel; goed plan ^O^

quote:
En ja ik onderneem oppervlakkige dingen gewoon om uit te testen of het wat oplevert :). Nee het levert me waarschijnlijk geen contact op met vrouwen maar mijn zelfvertrouwen is wel duidelijk omhoog gegaan. Ik voel me minder nerderig en dat straalde ik ook gisteren uit tijdens het uitgaan. Maybe ben ik nog steeds heel onaantrekkelijk maar ik liep er in elk geval niet als een mietje meer bij.
Goed bezig!
pi_96751218
quote:

[..]

Waarom wil je emigreren dan? Je vind Nederland niet leuk? Voel je je dan niet eenzaam? Ver weg in een ander land? Is het alleen om je zelfvertrouwen op te krikken?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:17:14 #15
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96751452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:38 schreef Spork het volgende:

[..]

het grappige vind ik dat zo'n houding (je keuze af laten hangen van het imago) dan weer absoluut niet beta-typisch is volgens mij
Klopt. Het ging mij eerder om het bevestiging van Catbert opmerking, dat beta's wel degelijk goede relaties met vrouwen kunnen hebben (die vrienden van die man dus).
The view from nowhere.
pi_96751471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:09 schreef Jordony het volgende:

[..]

Waarom wil je emigreren dan? Je vind Nederland niet leuk? Voel je je dan niet eenzaam? Ver weg in een ander land? Is het alleen om je zelfvertrouwen op te krikken?
Gewoon omdat ik meer van de wereld wil zien en ik eigenlijk overal wel in Nederland ben geweest en hier staat mijn leven helemaal stil.(ja ik kwam overal, maar nooit onmoette ik dames, hoe bedoel je dat het moeilijk te geloven is dat het niet aan mijn uiterlijk light :) ) Nee ik ben niet eenzamer in het buitenland dan dat ik hier ben en bovendien laat ik ook helemaal niks achter in NL. Ik heb gewoon veel zin om een nieuw bestaan op te bouwen in het buitenland en hopelijk ontmoet ik nieuwe mensen. Financieel gezien geen enkel probleem.
Ja ik heb gewoon een bepaalde drang om Nederland te verlaten, ik moet er niet aan denken om hier voor de rest van mijn leven te blijven wonen.
Ik kan me ook prima verstaanbaar maken in de UK en Zweden alleen mijn Duits is niet zo best.

[ Bericht 6% gewijzigd door richard_prf op 13-05-2011 15:27:02 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:21:22 #17
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96751606
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:41 schreef MeraViglioSa het volgende:

Oftewel, alpha, beta, het maakt niet uit, doe wat je ligt.
Ook al kom je misschien tijdens je opleiding of op je werk weinig vrouwen tegen, je kunt dan in ieder geval vrolijk en geanimeerd (want je bent enthousiast) over je werk vertellen... Dat is vele malen aantrekkelijker voor vrouwen.
Er is wel een probleem. Beta kwaliteiten worden alleen herkent door mensen die deze kwaliteiten ook hebben. De rest heeft de neiging deze kwaliteiten te vertalen in een slechte eigenschap. Met een beta opleiding bekwaam je jezelf in iets waarover je beter kunt zwijgen. Het is niet uit le leggen wat je doet en je verveelt daar andere mensen mee.
The view from nowhere.
pi_96751863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er is wel een probleem. Beta kwaliteiten worden alleen herkent door mensen die deze kwaliteiten ook hebben. De rest heeft de neiging deze kwaliteiten te vertalen in een slechte eigenschap. Met een beta opleiding bekwaam je jezelf in iets waarover je beter kunt zwijgen. Het is niet uit le leggen wat je doet en je verveelt daar andere mensen mee.
Mee eens. Maar ik heb diep respect voor beta mensen. Ikzelf ben half beta, :+ (heb Natuur en Techniek en Natuur en Gezondheid gedaan maar ben toen stedenbouw gaan studeren) en zoek naar een intelligente vrouw, en niet zozeer een ROC wuuf.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:27:30 #19
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96751871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik krijg het idee meer dat je jezelf nu bepaalde eigenschappen toe zit te dichten als 'beta' eigenlijk. Zoals ik al zei, ik heb zelf informatica gedaan, ben nogal een beta, en die eigenschappen verschillen van persoon tot persoon.
Informatica staat laag in de beta hierachie. Als je ontwerpt ben je vooral bezig met categoriseren (dat is aristotelische logica) en verder is het vooral heuristisch (dwz er is geen theorie voor, je doet het op je ervaring en gezonde verstand). Als je programmeert, maak je een algoritme mbv de'" if, or, and" logica. Het abstactie vermogen is nog laag. Veel ICT 'ers zijn techneuten.
The view from nowhere.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:31:49 #20
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96752062
quote:

[..]

Niet mee eens...
Ik doe geen beta of whatever, maar men vindt mijn vak en/of mijn branche vaak óók maar saai als ik met een stalen gezicht over de droge werkzaamheden vertel. Het gaat erom hóe je erover vertelt (ergo hoe enthousiast je bent).

Concreet voorbeeld: ik werk dus in de supermarktbranche als vormgever.
Dat kan ik heel verschillend vertellen.

- Ik krijg tekst en plaatjes van mensen aangeleverd en dat moet ik dan bij elkaar doen tot het een folder is. De posters die erbij horen hangen ze dan op in de supermarkt.

Of:

- Met input van anderen geef ik mijn eigen draai aan de reclamefolders van de supermarkt die jij in de bus krijgt iedere week! Ik mag niet bepalen wat erin staat, maar wel hoe het eruit ziet. Zo ben ik lekker creatief bezig elke dag en misschien word jij wel onbewust elke dag tot kopen verleid door een idee van mij. ;)

Klinkt al heel anders hè?
Het is echt maar net hoe je iets brengt hoor. Heeft niets met het onderwerp te maken. Beta of niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door MeraViglioSa op 13-05-2011 15:41:04 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:39:43 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96752425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef deelnemer het volgende:
Informatica staat laag in de beta hierachie. Als je ontwerpt ben je vooral bezig met categoriseren (dat is aristotelische logica) en verder is het vooral heuristisch (dwz er is geen theorie voor, je doet het op je ervaring en gezonde verstand). Als je programmeert, maak je een algoritme mbv de'" if, or, and" logica. Het abstactie vermogen is nog laag. Veel ICT 'ers zijn techneuten.
Informatica is voor een groot deel toegepaste wiskunde, Dat is zo beta als het maar kan. En wat betreft je beta hierarchie:

'Nuff said.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:09 schreef Jordony het volgende:
Een change of scenery kan goed zijn om die sleur waarin je zit te doorbreken. Ik denk dat ik als ik niet naar Wenen was gegaan daarna ook niet het kleine durp Enschede vaarwel gezegd had en dus niet in Utrecht was gaan wonen.
pi_96752432
quote:

[..]

Niet mee eens. Dat iemand iets niet uit kan leggen kan ook aan die persoon liggen, zat mensen die dat wel gewoon goed kunnen ongeacht wat ze doen. En ik zie die kwaliteiten ook heus niet als slechte eigenschap, slechte eigenschappen zijn eerder dingen als stelen/liegen/arrogantie etc. Tenzij je dat bedoelde met bèta kwaliteiten..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2011 15:41:36 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:42:40 #23
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96752576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Niet mee eens. Dat iemand iets niet uit kan leggen kan ook aan die persoon liggen, zat mensen die dat wel gewoon goed kunnen ongeacht wat ze doen. En ik zie die kwaliteiten ook heus niet als slechte eigenschap, slechte eigenschappen zijn eerder dingen als stelen/liegen/arrogantie etc. Tenzij je dat bedoelde met bèta kwaliteiten..
:D ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door MeraViglioSa op 13-05-2011 15:52:43 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:51:45 #24
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96753016
quote:

[..]

Hoe zijn daar je arbeidsmogelijkheden?

quote:
En ja ik onderneem oppervlakkige dingen gewoon om uit te testen of het wat oplevert :). Nee het levert me waarschijnlijk geen contact op met vrouwen maar mijn zelfvertrouwen is wel duidelijk omhoog gegaan. Ik voel me minder nerderig en dat straalde ik ook gisteren uit tijdens het uitgaan. Maybe ben ik nog steeds heel onaantrekkelijk maar ik liep er in elk geval niet als een mietje bij.
Fysiek bezig en je conditie verhogen is goed, werkt ontspannend en daardoor ga al minder tobben over je problemen.
The view from nowhere.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:53:06 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96753081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef moneyfornothing het volgende:
Het is ook complete onzin. Hij heeft een rare kronkel over hoe hij een beta is, ongebrepen is ofzo, en trekt daaruit bepaalde conclusies. Helaas is de meest simpele conclusie, dat hij specifiek niet goed over kan brengen wat 'ie bedoelt, aan hem voorbij gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')