abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96730167
Zucht ja sowieso een nieuwe account omdat ik me niet gemakkelijk voel om dit op mijn andere account te plaatsen.

(tldr versie onderaan de pagina)

Volgende week vrijdag 20 mei wordt ik 24

Volgende week dinsdag 17 mei wordt ik uit mijn huis gezet

Ik heb geen idee wat ik nu nog moet doen ik ben sinds 2 jaar uit huis en heb mijzelf in de schulden gewerkt omdat ik geen idee had hoe ik mijn financiën moest regelen ik verdiende 2 jaar geleden naast mijn school zon 500 euro per maand bij waardoor ik 1400 euro per maand had - ik moest toen verplicht stoppen met werken omdat ze gingen bezuinigen bij het bedrijf en ik als laatste er bij was gekomen kon ik als eerste er weer uit hierdoor had ik nog "maar" 900-1000 euro per maand.

In die overgang heb ik mijn uitgave patroon niet veranderd en het duurde niet lang voordat de eerste incassobureau's kwamen en ik hun kon gaan betalen - niet wetende dat je met hun een regeling kan treffen voor het betalen van rekeningen heb ik altijd alles netjes volledig betaald het is begonnen met 100 euro en uiteindelijk in 1 keer rekeningen betaald van 1000 euro

Rondom vorig jaar 15 mei was het zover dat ik op 18 mei 2010 al me huis uit moest en ik bij een familie lid heb aangeklopt die mij gelijk heeft geholpen en ervoor heeft gezorgd dat ik bij de schuldhulpverlening kwam in mijn woonplaats - die hebben er voor kunnen zorgen in het begin met wat hulp van de gemeente dat ik kon blijven wonen waar ik zat.

Na wat moeilijke maanden had ik weer werk kunnen vinden en leek het er op dat het goed zou komen totdat ik ziek werd en me verplicht in de ziektewet moest melden - doordat ik het jaar ervoor bijna niks verdiend had kreeg ik maar 44 euro zonder enige kans op aanvulling en moest ik maar zo snel mogelijk aan het werk

na ongeveer een maand thuis te hebben gezeten ben ik weer aan het werk gegaan en kwam er langzaam aan weer wat geld binnen maar niet genoeg om alles te kunnen betalen en heeft de schuldhulpverlening er voor gezorgd dat veel rekening wel betaald werden maar mijn huur niet.

Als gevolg hiervan heb ik mij mogen melden bij de rechter om een huurschuld te bespreken dit heb ik gedaan en aangezien de gemeentelijke schuld hulp verlening niet kon helpen moest ik me maar melden bij een bewindvoerderskantoor wat ik ook gedaan heb en me hier volop voor ingezet heb

Begin januari kreeg ik echter alsnog een brief voor de uithuiszetting van het deurwaarders kantoor die mijn zaak behandelde en kreeg doodleuk te horen dat mijn bewindvoering niet door zou gaan terwijl ik de week daarvoor nog gebeld had met het kantoor om te kijken of ze nog papieren nodig hadden voor de rechtbank zodat ze mij konden gaan helpen met het oplossen van mijn schulden.

na een heleboel heen en weer gevlieg heb ik alsnog binnen 2 weken alles kunnen regelen en is de bewindvoering tot stand gekomen en zouden hun de zaken overnemen van de gemeentelijke schuldhulpverlening

Nu ben ik op 31 januari begonnen bij een callcenter voor 40 uur in de week waar ik voldoende loon krijg en ook makkelijk aan de 1400 euro in de maand kom - alleen is er door een fout tussen gemeentelijke schuldhulpverlening en bewindvoering mijn loon 1 maand vast blijven staan bij de gemeentelijke schuldhulpverlening en mijn bewindvoerder zodat er pas in april geld binnen kwam en de maand maart de huur niet betaald was wat een vereiste was om te mogen blijven wonen ( de huurschuld mocht niet oplopen).

Dit is dus wel gebeurd en nu zit in nog steeds te wachten op bericht van mijn bewindvoerder of het alsnog niet door kan gaan.

Zucht het lucht in ieder geval op om even mijn verhaal te kunnen typen

Ik weet dat het mijn eigen schuld is geweest en dat ik eerder om hulp heb moeten vragen maar dit is niet gebeurd.

Mijn leven vanaf volgende week dinsdag

1: Een baan waar ik 1400 euro in de maand verdien - die ik waarschijnlijk kwijt ga raken omdat ik dakloos zal worden

2: een schuld die nog veel hoger gaat worden omdat ik geen huis meer heb en allerlei dingen alsnog betaald moeten worden

3:Geen dak boven mijn hoofd - 2 katten 2 ratten die dakloos worden die ik weg zal moeten doen

4: Vrienden die mij in de steek laten met mooie beloftes als het zo ver is mag je hier komen wonen voor een tijdje ( 1 "vriendin" heb ik zelf 5 maand in huis gehad terwijl ze dakloos was ze heeft nu zelf een huis en heb vorige week gehoord dat ik daar dus absoluut niet welkom ben omdat ze te druk is met haar vriend en het gewoonweg haar leven teveel beïnvloed)

5: Terug naar mijn vader kan ook niet want tjah dit beïnvloed zijn sociale dienst uitkering en dan kan hij zijn 12 blikjes bier per dag niet meer betalen. (ben met ruzie uit huis gegaan) want mijn vader is de meeste zielige persoon ter wereld omdat mijn moeder is overleden ( zijn vrouw) en alleen hij is zielig en wij niet (zusje en ik)

Samenvattend (tldr versie)

Volgende week jarig heb niks van mijn leven kunnen maken - dakloos vanaf dinsdag met 4 huisdieren-
Geen plek om te wonen

Zucht ik hoop dat er iemand is die dit leest en zich misschien een voorstelling kan maken en er wat over zou willen zeggen zodat ik misschien een inkijk heb van een ander perspectief en als er vragen zijn beantwoord ik die graag er zijn genoeg dingen die ik nog niet heb verteld en als ik dit morgen terug lees zal ik waarschijnlijk ook wel denken waarom heb ik dit zo raar getypt

In ieder geval bedankt voor het lezen

Wanhopig kloontje1987 :'(
pi_96730421
Kut man, sterkte.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_96730659
Dat is heel kut. Geen andere familie waar je terecht kan?
Zo niet, snel melden bij het Leger Des Heils. Misschien kan je daar opgevangen worden, of op zijn minst een postadres krijgen zodat je kan blijven werken. Met die 1400,- per maand kan je denk ik redelijk snel je schulden afbetalen.
pi_96730993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is heel kut. Geen andere familie waar je terecht kan?
Zo niet, snel melden bij het Leger Des Heils. Misschien kan je daar opgevangen worden, of op zijn minst een postadres krijgen zodat je kan blijven werken. Met die 1400,- per maand kan je denk ik redelijk snel je schulden afbetalen.
2 nichtjes die mij super helpen maar daar kan ik simpelweg niet terecht die hebben beide 4 kinderen - dus die wonen per gezin met 6 man in een huis met 3 slaapkamers

Verder heb ik geen familie hier wonen die wonen allemaal in het westen en woon zelf in het oosten.

Kben ook al druk opzoek naar iets particuliers maar wat ik tot nu toe heb gesproken willen die allemaal een borg van 2 maand huur vooruit en dat kan ik simpelweg niet betalen heb maar 30 euro per week waar ik van moet eten drinken en me huisdieren van moet verzorgen.

Hmm ja het afbetalen is ook gewoon begonnen en de "begroting" was ook gewoon rond maar als ik het huis uit moet komen er veel meer kosten bij bovenop denk bv aan een internet abbonement wat afbetaald moet worden in 1 keer.

Het grootste probleem en me ergste nachtmerrie is daarnaast ook nog is dat ik alles waar ik 2 jaar lang voor heb gewerkt en in orde gemaakt kwijt raak ( heb een hele huisraad bij elkaar waaronder een heleboel nieuwe dingen die ik heb gekregen) en die ik ook nergens kwijt kan en heb geen geld om bv een city box te huren of om die spulen uberhaupt daar heen te krijgen kheb een fiets en daar moet ik het mee doen.
pi_96731290
Is de gemeente je niet verplcht onderdak te geven? Je kan urgentie aanvragen dan kom je als eerste aan de beurt voor bv een goedkope huurwoning.
pi_96731637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Is de gemeente je niet verplcht onderdak te geven? Je kan urgentie aanvragen dan kom je als eerste aan de beurt voor bv een goedkope huurwoning.
Jup, daarom is er daklozenopvang. En die urgentie gaat je binnen een week niets opleveren helaas.

TS, als ik jou was zou ik toch nog een poging doen om met de verhuurder te praten. Als je je huis kan houden, kan je ook je schuld afbetalen. Ook die aan de verhuurder. Als je je huis, en als gevolg daarvan ook je baan kwijtraakt, kan ook hij fluiten naar zijn geld.
pi_96731640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Voor zover ik mijn opties heb nagelopen is dat niet het geval

Ik huur bij 1 van de 2 organisaties in mijn stad en ze werken beide samen als je een huurschuld hebt en je wordt uit huis geplaats kan je geen huurhuis meer krijgen bij hun.

Ik heb nu een huurwoning waar ik 370 euro per maand voor moet betalen en waar ik 152 euro huursubsidie op krijg

als ik naar een andere woning ga van bv 250 euro in de maand ga ik niet alleen kleiner wonen maar krijg ik ook maar 30 euro huursubsidie

waardoor ik dus eigenlijk op hetzelfde bedrag blijf zitten.

Iedereen tot nu bedankt voor het reageren het is fijn om even te weten dat je verhaal gelezen/bekeken is door iemand en mensen dan nog met ideeën komen is nog fijner.
pi_96731904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Jup, daarom is er daklozenopvang. En die urgentie gaat je binnen een week niets opleveren helaas.

TS, als ik jou was zou ik toch nog een poging doen om met de verhuurder te praten. Als je je huis kan houden, kan je ook je schuld afbetalen. Ook die aan de verhuurder. Als je je huis, en als gevolg daarvan ook je baan kwijtraakt, kan ook hij fluiten naar zijn geld.
Zo heb ik het ook gebracht maar ik moest voor dinsdag met 3500(waarvan ongeveer 1400 euro aan gerechtelijke en deurwaarders kosten!) euro op de proppen komen of het kon niet meer anders.

Het gevolg zal inderdaad wss daklozen opvang worden maar dat is niet zeker dat dit in mijn plaats kan en ik hiervoor naar een andere plaats zal moeten tenzij ik op straat wil gaan slapen.

Ik snap best wel dat ik hier zelf misschien nog meer aan had kunnen doen maar het voelt zo "oneerlijk" nu dat ik alles op de rit heb en er door de overgang van de "slechte" hulp naar de "betere" hulp die wel concreet alles op probeert te lossen en in orde te maken - 1 maand de huur niet betaald wordt en dit pas in mei gebeurd omdat mijn loon verkeerd terecht was gekomen ik nu alles kwijt moet raken.....
pi_96732390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:47 schreef Kloon1987 het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gebracht maar ik moest voor dinsdag met 3500(waarvan ongeveer 1400 euro aan gerechtelijke en deurwaarders kosten!) euro op de proppen komen of het kon niet meer anders.
Heel snel naar de mensen van schuldhulpverlening terug. Vaak kan je daar (tegen schappelijke rente) een lening krijgen in dit soort gevallen.
pi_96732748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heel snel naar de mensen van schuldhulpverlening terug. Vaak kan je daar (tegen schappelijke rente) een lening krijgen in dit soort gevallen.
Dit heb ik al geprobeerd en kreeg de melding me maar wederom te melden voor bijzondere bijstand. toen ik met mijn schuld zat en kon toen nog niet eens 2000 euro lenen ik heb toen bijzondere bijstand aan moeten vragen bij de gemeente en heb toen bij de gemeente dit kunnen regelen - helaas aan het begin van de week te horen gekregen dat er niet nogmaals om een soortgelijke zaak bijzondere bijstand verleend zou kunnen worden.

Het meest storende vind ik dat als ik een kind zou hebben er niks aan de hand is en ik gewoon simpel weg er niet uitgezet zou mogen worden maar omdat ik alleen ben en man ben is het geen probleem

Tjah... 1986 bedankt voor alle tips tot nu toe :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloon1987 op 13-05-2011 00:11:52 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:23:37 #11
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96733826
Probeer een oproep te doen voor een kamer te huren al is het maar voor tijdelijk.

Ik weet niet of ze het in het oosten hebben maar hier in de randstad hebben ze anti-kraak wonen.

Zijn er geen kraakpanden in de buurt?

Zou als ik jou was iig proberen je spullen op te slaan bij vrienden of familie, (dan heb ik het niet over grote boekenkasten of bankstellen) maar je electronische waardevolle spullen.

En anders mss een bus kopen voor weinig van je laatste geld en dan kan je daar in pitten. Of op zoek gaan naar een camping waar je mss eventueel een caravan kan huren voor weinig.
Desnoods een city box gooi daar je bankstel en alle shit die je hebt in en slaap stiekem daar.

Gab wat heb je jezelf toch aangedaan??

Succes met het regelwerk. Kan me voorstellen dat er aardig wat druk op de ketel staat.
pi_96734770
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:23 schreef Joe-Momma het volgende:
Probeer een oproep te doen voor een kamer te huren al is het maar voor tijdelijk. Druk mee bezig maar de reacties tot nu toe zijn slecht aangezien mensen een voorschot willen hebben en ik geen geld heb behalve mijn weekgeld

Ik weet niet of ze het in het oosten hebben maar hier in de randstad hebben ze anti-kraak wonen. Ook al mee bezig geweest de laatste dagen maar niks beschikbaar binnen nu en 1 week

Zijn er geen kraakpanden in de buurt?Voor zover ik weet niet al te veel of anders te ver om me baan te behouden

Zou als ik jou was iig proberen je spullen op te slaan bij vrienden of familie, (dan heb ik het niet over grote boekenkasten of bankstellen) maar je electronische waardevolle spullen. mja weet ik is ook zeker de bedoeling maar de vraag of ut gaat lukken is een tweede ivm met de korte tijdsdruk

En anders mss een bus kopen voor weinig van je laatste geld en dan kan je daar in pitten. Of op zoek gaan naar een camping waar je mss eventueel een caravan kan huren voor weinig.
Desnoods een city box gooi daar je bankstel en alle shit die je hebt in en slaap stiekem daar. Goede oplossing inderdaad maar ik heb welgeteld nog 1 euro en met morgen (weekgeld op vrijdag - 31 euro

Gab wat heb je jezelf toch aangedaan??

Tjah het leek goed te gaan totdat ik op 29 april de brief van de deurwaarder vond met de aankondigen met uit huis zetting - vanaf toen al super druk bezig geweest voor vervangende woonruimte en het tegen proberen te houden - mijn bewindvoerder heeft met de deurwaarder gebeld en zou laten weten of ze ut nog af konden zeggen maar daar heb ik nu meer als een week al niks van gehoord en vandaag nog achteraan gebeld maar ik moest maar gewoon wachten tot ik een reactie van hun kreeg

Succes met het regelwerk. Kan me voorstellen dat er aardig wat druk op de ketel staat.

Dankjewel :)
pi_96734840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:00 schreef Kloon1987 het volgende:

[..]

Dit heb ik al geprobeerd en kreeg de melding me maar wederom te melden voor bijzondere bijstand. toen ik met mijn schuld zat en kon toen nog niet eens 2000 euro lenen ik heb toen bijzondere bijstand aan moeten vragen bij de gemeente en heb toen bij de gemeente dit kunnen regelen - helaas aan het begin van de week te horen gekregen dat er niet nogmaals om een soortgelijke zaak bijzondere bijstand verleend zou kunnen worden.

Het meest storende vind ik dat als ik een kind zou hebben er niks aan de hand is en ik gewoon simpel weg er niet uitgezet zou mogen worden maar omdat ik alleen ben en man ben is het geen probleem

Tjah... 1986 bedankt voor alle tips tot nu toe :)
Tja.. Dan weet ik het ook niet meer.. Alvast melden bij het Leger Des Heils ofzo.
Sterkte, en ik hoop dat het nog goed komt.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 01:09:04 #14
256575 Joe-Momma
pi_96735247
Probeer anders de spullen met de meeste waarde te verkopen. (Mss via marktplaats/fok aan een opkoper)

Zodat je eventueel een citybox kan huren. Die heb je geloof ik al vanaf 50 euro pm.

En anders als laatste red middel s'avonds laat stiekem (tijdelijk) terug naar je huis waar je uitgezet wordt. Zodat je vandaar uit nog door kan gaan met zoeken naar woonruimte.

Weet niet of er veel boerderijen in de buurt zijn? Die hebben vaak ruimte zat desnoods in de schuur.

Ook snap ik je 31 per week 'zakgeld' niet? Waar blijft de rest?

Edit: mss via fhf dat er iemand met een bus aanwezig is die je zou kunnen bijstaan met vervoeren van je spullen.
En als je dan 50 euro voor een citybox kan lenen van vrienden of familie dan heb je iig je spullen gered en een droge plek om je zaken te regelen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Joe-Momma op 13-05-2011 01:14:16 ]
pi_96735927
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 01:09 schreef Joe-Momma het volgende:
En anders als laatste red middel s'avonds laat stiekem (tijdelijk) terug naar je huis waar je uitgezet wordt. Zodat je vandaar uit nog door kan gaan met zoeken naar woonruimte.
Sloten worden vervangen. En huis zal snel weer nieuwe huurder hebben. Sociale huurwoningen zijn erg gewild.
quote:
Ook snap ik je 31 per week 'zakgeld' niet? Waar blijft de rest?
Hij zit in de schuldhulpverlening. Hij zal wel alles moeten inleveren en krijgt dan op bijstandsniveau geld voor boodschappen etc.
pi_96736175
quote:
1 "vriendin" heb ik zelf 5 maand in huis gehad terwijl ze dakloos was ze heeft nu zelf een huis en heb vorige week gehoord dat ik daar dus absoluut niet welkom ben omdat ze te druk is met haar vriend en het gewoonweg haar leven teveel beïnvloed
Aan dit gedrag heb ik zo'n teringhekel.

Sterkte man.
pi_96736732
Niet opgeven TS, hoe zit het met je ouders, kan je daar wellicht een eenmalige gift voor de huur van krijgen?
Doe eens lief!
pi_96736743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 06:19 schreef Prenzlauer het volgende:
Niet opgeven TS, hoe zit het met je ouders, kan je daar wellicht een eenmalige gift voor de huur van krijgen?
Anders lees je de op.
pi_96736760
Het komt wel goed, schatje.
pi_96737421
maar dat jou loon een maand vast heeft gestaan is toch niet jou schuld?
kan d egemeente de woningbouw niet bellen, mailen of faxen dan en alsnog dat bedrag overmaken?
pi_96737582
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 06:28 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Anders lees je de op.
Kan mij voorstellen dat vader liever een keer iets leent dan dat hij hem weer in huis moet nemen.
Doe eens lief!
pi_96737988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:31 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Kan mij voorstellen dat vader liever een keer iets leent dan dat hij hem weer in huis moet nemen.
Jammer genoeg bestaat deze mogelijkheid niet aangezien mijn vader zelf in de bijstand zit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:17 schreef missyB het volgende:
maar dat jou loon een maand vast heeft gestaan is toch niet jou schuld?
kan d egemeente de woningbouw niet bellen, mailen of faxen dan en alsnog dat bedrag overmaken?
Nee is inderdaad niet mijn schuld maar de woningbouw is het nu onderhand wel zat al met al is er nu weer een maand huur niet betaald en zijn ze het wel zat geloof ik - de korte tijd om te communiceren vanaf brief uit huis zetting + 3 verschillende instanties die met elkaar moeten overleggen ( woningbouw/deurwaarder/bewindvoerder) en daarbij het feit dat ik overdag aan het werk ben helpen hier niet bij om dit te voorkomen

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 01:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Sloten worden vervangen. En huis zal snel weer nieuwe huurder hebben. Sociale huurwoningen zijn erg gewild.Klopt dit behoort niet tot de mogelijkheid - deurwaarder komt dinsdag met politie 2-3 verhuizers en een slotenmaker

[..]

Hij zit in de schuldhulpverlening. Hij zal wel alles moeten inleveren en krijgt dan op bijstandsniveau geld voor boodschappen etc

Inderdaad - het is zelfs 30 euro ik gaf aan dat ik nog 1 euro heb op dit moment en er vandaag weer 30 euro bij zal komen - mijn loon komt binnen op een bankrekening bij de bewindvoerder en die regelt alles en stuurt mij het geld wekelijks (ik heb een pasje waar ik bij een apart gedeelte kan van mijn betaalpakket)

Ik ga in ieder geval zometeen nog even nogmaals langs de gemeente en het deurwaarders kantoor en nogmaals contact opnemen met mijn bewindvoerster - vandaag is de laatste dag dat ik het kan regelen want als ik vandaag geen uitsluitsel heb ga ik dit weekend er in ieder geval voor zorgen dat ik de meest belangrijke dingen uit huis krijg en op zoek ga naar een plekje voor mijn dieren want ik doe ze never nooit niet naar het asiel!

Voor iedereen die gereageert heeft en met oplossing komt super bedankt ik voel me ondanks alles er al wel een stuk prettiger door
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:19:06 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96738451
bestaat antikraak nog tegenwoordig?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:05:51 #24
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96739768
Ja. Succes TS.
pi_96741151
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:19 schreef Re het volgende:
bestaat antikraak nog tegenwoordig?
Ja, maar probeer dat maar eens te regelen in een dag of 4.
pi_96747998
Even een kleine "update"

Mij vanmorgen gemeld bij mijn gemeente bij het meldpunt huurschuld en daar gesproken met een mevrouw over de situatie deze heeft contact gehad met mijn bewindvoerder en de deurwaarder

Bewindvoerder had een voorstel gedaan van 75 euro per maand - de deurwaarder kwam aan met een minimum van 400 euro per maand maximaal 6 maand - de huurschuld is wel van 3500 naar 2400 gegaan door dat mijn bewindvoerder een betaling heeft gedaan inzake de huurschuld met mijn in 1 maal binnen gekomen achterstallige loon maar verder moest er een betalingsregeling komen

Bewindvoerder heeft een tegenvoorstel nog gedaan maar omdat de woningstichting hier om 12 uur vanmiddag al naar huis is gegaan hoor ik hier maandag weer zo snel mogelijk wat van

Ik moet voor dinsdag dus mijn huis uit zijn zoals het er nu naar uit ziet en heb geen idee meer wat ik nu moet doen.....

Ik ben in staat om gewoon de hele boel hier in de fik te steken en weg te lopen en alles achter te laten en ik zie wel waar ik terecht kom ik zit er helemaal doorheen :S :'( :'( :'( :'( :'(
pi_96755505
Heb je geen waardevolle spullen die je kan verkopen? zoals een auto?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:56:03 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96756042
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:45 schreef active2011 het volgende:
of z'n computer (die ie gebruikt om te internetten)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96757476
Gast ik hoop dat je bewindvoerder eruit komt voor die tijd.

En voor de lange termijn zet alsjeblieft alles op alles om je baan te blijven houden want die schuld zal je af moeten lossen en die inkomsten heb je nodig. Dingen als je baan verliezen en weer ziek worden moet je echt proberen te voorkomen.
pi_96758498
Heb je al eens met je werkgever gepraat hierover?
Die heeft wellicht ook geen zin om weer op zoek naar een werknemer te moeten gaan en kan misschien ook actief helpen om tot een oplossing te komen.
Don't you love her madly?
pi_96767981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:53 schreef Lovechild het volgende:
Die heeft wellicht ook geen zin om weer op zoek naar een werknemer te moeten gaan en kan misschien ook actief helpen om tot een oplossing te komen.
bij veel bedrijven is het mogelijk om een voorschot te krijgen op je loon, echter dat voorschot betaal je uiteindelijk altijd zelf, korting op t loon voor de lening terug te betalen. denk alleen dat je daarna in de problemen komt met de officiële instanties die ineens minder krijgen uit je salaris en dus de afspraken met de schuldeisers niet na kunnen komen...

tis klote dat je in deze situatie zit ts, nog beroerder dat de situatie zo ver is gegaan buiten je eigen schuld om (oke de oorspronkelijke situatie wel je eigen schuld maar je werkt eraan om het weg te werken).

hopelijk zien ze de gedeeltelijke aflossing als teken van goede wil in combinatie met de medewerker van de gemeente die kan bevestigen dat je loon niet verwerkt was en geven ze je een laatste kans.

sterkte ts!
suck my asshole taco bender
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:28:22 #32
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96768542
Het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar je hebt het over je zusje in het einde van de OP,
kan je daar ook niet terecht/iets mee regelen?
Ik vind het echt vreselijk kut voor je man.... :{ ;(
pi_96778382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:45 schreef active2011 het volgende:
Als ik die mogelijkheid had had ik dit al lang gedaan - ik heb bijna niks aan spullen ik heb een pctje van 4 jaar oud die kan ik wel verkopen maar daar vang ik een keer 4-5 tientjes voor - ik weet best dat ieder stapje helpt maar dankzij internet kan ik me nog een beetje vermaken

Heb vorig jaar nog mijn tv verkocht en gebruik nu een "oude" 32 inch platte tv die ik heb gekocht een aantal jaar geleden als ik die verkoop heb ik wederom nog is een keer 50-60 euro er bij

Iets wat niet helpt bij het in 1 keer afbetalen aan al mijn schuld.

Bedoel als ik een dikke auto voor de deur heb terwijl ik 10 min kan fietsen snap ik best dat ik die zou moeten verkopen maar ik heb niet eens een rijbewijs :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Kont het volgende:
Gast ik hoop dat je bewindvoerder eruit komt voor die tijd.

En voor de lange termijn zet alsjeblieft alles op alles om je baan te blijven houden want die schuld zal je af moeten lossen en die inkomsten heb je nodig. Dingen als je baan verliezen en weer ziek worden moet je echt proberen te voorkomen.
Absoluut ik ben ook ziek naar me werk gegaan met de griep in maart ik weet dat ik moet blijven werken - het enigste wat het nu is dat ik te horen heb gekregen dat er een schikkingsvoorstel opnieuw is gedaan maar dat ik hier maandag pas bericht over krijg aangezien de woningbouw netjes om 12 uur gesloten is ivm met ambtenaar zijn

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:53 schreef Lovechild het volgende:
[/quote]

[b]Heb de afgelopen weken al meerdere malen geprobeerd om te kijken of dit een oplossing was maar aangezien ik hier nog maar ongeveer een half jaartje werk is dit ook geen mogelijkheid.
[quote]0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Remco_h het volgende:

[..]

bij veel bedrijven is het mogelijk om een voorschot te krijgen op je loon, echter dat voorschot betaal je uiteindelijk altijd zelf, korting op t loon voor de lening terug te betalen. denk alleen dat je daarna in de problemen komt met de officiële instanties die ineens minder krijgen uit je salaris en dus de afspraken met de schuldeisers niet na kunnen komen...

tis klote dat je in deze situatie zit ts, nog beroerder dat de situatie zo ver is gegaan buiten je eigen schuld om (oke de oorspronkelijke situatie wel je eigen schuld maar je werkt eraan om het weg te werken).

hopelijk zien ze de gedeeltelijke aflossing als teken van goede wil in combinatie met de medewerker van de gemeente die kan bevestigen dat je loon niet verwerkt was en geven ze je een laatste kans.

sterkte ts!
Zie reactie op vorige quote qua betaling van werkgever

Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat er 3500 euro schuld stond en er 1100 euro betaald is hiervan - dit heeft er toe gebracht dat de deurwaarder akkoord heeft gegeven met de mogelijkheid tot een schikkingsvoorstel - dit is gedaan door de bewindvoerder op een bedrag van 75 euro

Dit is afgewezen en er moet een minimum van 400 euro per maand afgesproken worden zodat binnen 6 maand alles afbetaald is

Aangezien de woningstichting vandaag tot 12 uur heeft gewerkt kon ik nadat ik een mail had van mijn bewindvoerster

Zie hier:
Goedemiddag heer Kloon1987,

In verband met de geplande ontruiming van dinsdag as. heb ik opnieuw een betalingsvoorstel gedaan aan gerechtsdeurwaarder Wvtlr. Een eerder voorstel is door hen afgewezen(dit was dus de 75 euro per maand). Ik kan u helaas momenteel nog geen duidelijkheid verschaffen.

---------------------------------------------------------

Goedemiddag mevrouw V,

Heeft u enig idee wanneer u hierover uitsluitsel krijgt?

Met vriendelijke groet,

Kloon1987

----------------------------------------------

Helaas vanmiddag niet meer daar de woningstichting gesloten zou zijn volgens
wvtlr gerechtsdeurwaarders.

Ik hoop u maandag nader te kunnen berichten.

[/b]
pi_96778519
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef Verbodsbord het volgende:
Het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar je hebt het over je zusje in het einde van de OP,
kan je daar ook niet terecht/iets mee regelen?
Ik vind het echt vreselijk kut voor je man.... :{ ;(
Aah ja dit is ook geen mogelijkheid ze woont jammer genoeg zelf nog bij mijn vader en heeft ook geen inkomen zelf dus die heeft ook geen mogelijkheid om mij te ondersteunen
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:24:58 #35
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96779492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:09 schreef Kloon1987 het volgende:

[..]

Aah ja dit is ook geen mogelijkheid ze woont jammer genoeg zelf nog bij mijn vader en heeft ook geen inkomen zelf dus die heeft ook geen mogelijkheid om mij te ondersteunen
Damn dat is echt wel heel kut man.....
Ik zou er proberen over te praten met je werkgever, misschien kan die nog wat beteken in deze situatie?
En anders inderdaad zoals gezegd, proberen ergens op een camping goedkoop een caravan huren dat je in ieder geval een dak boven je hoofd kan houden.
pi_96780748
Kan je je spullen en huisdieren dan ook niet bij je zusje/vader tijdelijk kwijt?
pi_96782685
Een oplossing voor je woonprobleem: Loop eens een KSU binnen, ik weet niet in welke omgeving je precies woont, maar daar kun je geholpen worden. Reken er wel op; kraken is niet gratis! Maar veel kraakgroepen organiseren tevens ook volkskeukens waar je voor een klein prijsje een goede maaltijd kan krijgen en runnen weggeefwinkels, waar je de broodnodige spullen die je nodig hebt, en door anderen zijn weggedaan, kunt halen!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 02:06:27 #38
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96783253
Stennis schoppen, aandacht zoeken/vragen. Althans, daar waar vriendelijkheid niet werkt (en in NL is dat verbazingwekkend vaak zo)

Als je down en out bent, moet je je keihard opstellen. Want je bent niet bij machte er zelf uit te komen, maar je zult door veel instanties niet persoonlijk serieus genomen worden, daar zijn ze te groot voor.

Dus als jij je af laat schepen met regels en geboden, dan sta je achteraan. Als je dwars ligt maak je een kans. Je moet mensen dan niet de kans geven makkelijk van je af te geraken.

Trots opzij zetten, en waar nodig zielig doen en/of onredelijk. Maar voor zover mogelijk vooral innemend en vriendelijk natuurlijk. Maar niet meegaan in dat schuldgevoel wat mensen je soms zullen aanpraten.

En ja, dit is uit ervaring van huis uit.

Anderzijds moet ik toegeven dat mijn verkeer met gemeentelijke instanties e.d. wanneer het er echt op aankwam bijzonder begripvol was. Maar heb van dichtbij ook andere situaties gezien. Dus durf vooral brutaal te zijn..
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_96788740
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 01:40 schreef defamai het volgende:
Een oplossing voor je woonprobleem: Loop eens een KSU binnen, ik weet niet in welke omgeving je precies woont, maar daar kun je geholpen worden. Reken er wel op; kraken is niet gratis! Maar veel kraakgroepen organiseren tevens ook volkskeukens waar je voor een klein prijsje een goede maaltijd kan krijgen en runnen weggeefwinkels, waar je de broodnodige spullen die je nodig hebt, en door anderen zijn weggedaan, kunt halen!
Juist ! op kraak-forum.nl staan adressen van KSU's bij jou in de buurt !

Ik heb zelf jarenlang gekraakt gewoond en heel regelmatig kwam het KSU dan bij ons aan de deur met iemand die diep in de shit zat, die vingen we dan altijd op ("kijk daar heb je wat ruimte, knap het een beetje op daar heb je een matras en als het klikt kunnen we het hebben over wat permanents")
Zoals Defemai zegt kraken is niet gratis! Er wordt absoluut inzet van je verwacht! Dat kan zijn dat je je stekkie wat moet op knappen en sowieso moet je gewoon betalen voor GWE

Het klinkt alsof je wat landelijker woont ? Grote kans dat er net buiten je dorp een aantal boerderijen leeg staan ! Als je zo'n boerderij kraakt die toch ooit verkocht gaat worden om er huizen te laten bouwen ofzo kan je vaak met de eigenaar een contract sluiten dat jullie daar gratis mogen wonen totdat het verkocht wordt of gesloopt wordt!

Wat je ook kan proberen is langs wat oude boerderijen in de omgeving fietsen en aanbellen met je verhaal, grote kans dat ze nog wel een zolderkamertje of schuur hebben wat bewoonbaar is waar je tegen een klein bedrag mag wonen!
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:16:55 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96794846
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:09 schreef Kloon1987 het volgende:

[..]

klinkt als een familie die gemaakt is voor succes...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96797333
waarschijnlijk heb je jezelf in de shit gewerkt, hoe cru ook jij bent de enige die jezelf daar ook uit kan werken. Niks aankloppen, zelf aan de bak.
dont get high on your own supply
pi_96803032
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:31 schreef Renaldo het volgende:
waarschijnlijk heb je jezelf in de shit gewerkt, hoe cru ook jij bent de enige die jezelf daar ook uit kan werken. Niks aankloppen, zelf aan de bak.
Me dunkt dat hij toch heel aardig aan de bak is!
Don't you love her madly?
pi_96825235
Kun je niet voor een paar maanden een 2e baan proberen te vinden? Het is zwaar maar dan ben je er wel vanaf.
pi_96906480
nog nieuws ts?
suck my asshole taco bender
pi_97129884
Wat een vervelende situatie.

Ik lees dat je nu een half jaar werkzaam bent bij je huidige werkgever en dat een voorschot op je salaris geen optie is. Geld dit ook op een voorschot op het vakantiegeld of de eindejaarsuitkering? Geld lenen bij je vader is niet mogelijk, wellicht bij een opa of oma of een familielid die wat verder van je af staat?

Ik ben zelf werkzaam bij het Leger des Heils, de voorzieningen die er zijn voor opvang verschillen sterk per gemeente. De meeste opvang wordt echter gegeven aan een groep mensen waarvan ik vermoedt dat jij hier niet bij hoort. Een crisisopvang zou wellicht een mogelijkheid zijn, maar het aanbod hierin verschilt ook weer per gemeente. Kijk eens rond op internet. Wellicht kun je ook eens informeren bij de kerk, je zult je verbazen over wat zij voor elkaar kunnen krijgen.

Laat je in ieder geval niet klein krijgen. Wacht af tot je bericht krijgt, maar doe tot dat moment voldoende informatie op m.b.t. vervangende woonruimte. Het anti - kraak wonen lijkt mij een prima (tijdelijke) oplossing. Schroom ook niet om hulp te vragen - aan wie dan ook - want het komt meer dan eens voor dat de beste hulp uit de vreemdste hoek komt!

Heel veel sterkte de komende dagen - en daarna.
pi_97130617
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:49 schreef Kloon1987 het volgende:
Even een kleine "update"

Mij vanmorgen gemeld bij mijn gemeente bij het meldpunt huurschuld en daar gesproken met een mevrouw over de situatie deze heeft contact gehad met mijn bewindvoerder en de deurwaarder

Bewindvoerder had een voorstel gedaan van 75 euro per maand - de deurwaarder kwam aan met een minimum van 400 euro per maand maximaal 6 maand - de huurschuld is wel van 3500 naar 2400 gegaan door dat mijn bewindvoerder een betaling heeft gedaan inzake de huurschuld met mijn in 1 maal binnen gekomen achterstallige loon maar verder moest er een betalingsregeling komen

Bewindvoerder heeft een tegenvoorstel nog gedaan maar omdat de woningstichting hier om 12 uur vanmiddag al naar huis is gegaan hoor ik hier maandag weer zo snel mogelijk wat van

Ik moet voor dinsdag dus mijn huis uit zijn zoals het er nu naar uit ziet en heb geen idee meer wat ik nu moet doen.....

Ik ben in staat om gewoon de hele boel hier in de fik te steken en weg te lopen en alles achter te laten en ik zie wel waar ik terecht kom ik zit er helemaal doorheen :S :'( :'( :'( :'( :'(
Heb je in de tijd dat je in de ziektewet zat wel een aanvullende uitkering aangevraagd bij het UWV of de gemeente?
pi_97145312
Ben benieuwd of TS nog reageert...

Ik vind het eerlijk gezegd bijna mensonwaardig als dit verhaal waar is. Het is toch te gek dat iemand uit huis gegooid wordt i.v.m. een huurschuld van iets meer dan 2000 euro...?
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97157074
Even een update maar - kon niet eerder reageren aangezien ik nu in een enorme puinhoop leef maar wel in me eigen huisje nog :) ( erg handig internet maar dan moet de router niet verstopt zitten in 1 van de 25 dozen :O.

Ik mocht dus blijven maandag om 15:00 kreeg ik een telefoontje terwijl ik net iedereen hier had om te helpen verhuizen we waren aan het wachten op het busje dat ik toch mocht blijven en dat er een regeling getroffen was.

Zit nu al meer als een week in de puinzooi maar das ook meer omdat al mijn vrienden als een soort van verrassing een hele lading saus en verf hebben gehaald zodat ik ut hier op kon gaan knappen ook.

Regeling van 125 euro was akkoord mits vakantie geld ook richting schuld ging.

Ik reageer later vandaag nog wel even op jullie berichtjes.

Super bedankt allemaal voor alle steun en reacties :)
  zondag 22 mei 2011 @ 16:41:20 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97159025
goed nieuws in ieder geval, mooi dat ze toch akkoord zijn gegaan met een schappelijke regeling
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 mei 2011 @ 16:49:06 #50
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97159410
Oh wat fijn Kloon, gefeliciteerd!
Prrrrr
pi_97184848
Wat fijn! Ik had een tijdje een soortgelijk probleem, ik ben toen als een motherfucker gaan werken, slapen doe je later wel weer! Het gaat bij jou gelukkig nog niet om een extreem hoog bedrag, dit moet je met een aantal maanden extra werken af kunnen lossen...Geloof me met 3 baantjes ben je echt uitgeput, maar je wil niet weten hoe lekker het voelt als er een incassobureau belt en je kan ook daadwerkelijk iets aflossen! Heel veel succes in ieder geval!!
  maandag 23 mei 2011 @ 01:19:17 #52
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97186194
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef Kloon1987 het volgende:
Even een update maar - kon niet eerder reageren aangezien ik nu in een enorme puinhoop leef maar wel in me eigen huisje nog :) ( erg handig internet maar dan moet de router niet verstopt zitten in 1 van de 25 dozen :O.

Ik mocht dus blijven maandag om 15:00 kreeg ik een telefoontje terwijl ik net iedereen hier had om te helpen verhuizen we waren aan het wachten op het busje dat ik toch mocht blijven en dat er een regeling getroffen was.

Zit nu al meer als een week in de puinzooi maar das ook meer omdat al mijn vrienden als een soort van verrassing een hele lading saus en verf hebben gehaald zodat ik ut hier op kon gaan knappen ook.

Regeling van 125 euro was akkoord mits vakantie geld ook richting schuld ging.

Ik reageer later vandaag nog wel even op jullie berichtjes.

Super bedankt allemaal voor alle steun en reacties :)
Dus het is opgelost, je kunt je huis en dus ook je baan houden? Goed om te horen man, fijn voor je :D :)
pi_97191752
Nu een studie uitzoeken, ibgroep aanschrijven voor een lening en gaan met die banaan. (je hebt tot september, dus ga als de sodemieter die schulden aflossen) In deze situatie wil je het liefst voorruit met je leven.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:34:28 #54
256575 Joe-Momma
pi_97257256
Gelukkig een happy end.
pi_97318737
Zo, heb het hele verhaal gelezen, en kon eigenlijk niets anders bedenken dan 'sterkte' posten, zo weinig zag ik dit zitten! :')
Ben echt heel blij dat er een regeling is; ben ook blij dat je vrienden in ieder geval je nog blij hebben kunnen verrassen. Nou zet die stijgende lijn voort het TS! Je bent er nog lang niet, maar het lijkt wel alsof je de wind in ieder geval weer mee hebt :)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')