2 nichtjes die mij super helpen maar daar kan ik simpelweg niet terecht die hebben beide 4 kinderen - dus die wonen per gezin met 6 man in een huis met 3 slaapkamersquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is heel kut. Geen andere familie waar je terecht kan?
Zo niet, snel melden bij het Leger Des Heils. Misschien kan je daar opgevangen worden, of op zijn minst een postadres krijgen zodat je kan blijven werken. Met die 1400,- per maand kan je denk ik redelijk snel je schulden afbetalen.
Jup, daarom is er daklozenopvang. En die urgentie gaat je binnen een week niets opleveren helaas.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Is de gemeente je niet verplcht onderdak te geven? Je kan urgentie aanvragen dan kom je als eerste aan de beurt voor bv een goedkope huurwoning.
Voor zover ik mijn opties heb nagelopen is dat niet het gevalquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Is de gemeente je niet verplcht onderdak te geven? Je kan urgentie aanvragen dan kom je als eerste aan de beurt voor bv een goedkope huurwoning.
Zo heb ik het ook gebracht maar ik moest voor dinsdag met 3500(waarvan ongeveer 1400 euro aan gerechtelijke en deurwaarders kosten!) euro op de proppen komen of het kon niet meer anders.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jup, daarom is er daklozenopvang. En die urgentie gaat je binnen een week niets opleveren helaas.
TS, als ik jou was zou ik toch nog een poging doen om met de verhuurder te praten. Als je je huis kan houden, kan je ook je schuld afbetalen. Ook die aan de verhuurder. Als je je huis, en als gevolg daarvan ook je baan kwijtraakt, kan ook hij fluiten naar zijn geld.
Heel snel naar de mensen van schuldhulpverlening terug. Vaak kan je daar (tegen schappelijke rente) een lening krijgen in dit soort gevallen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:47 schreef Kloon1987 het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook gebracht maar ik moest voor dinsdag met 3500(waarvan ongeveer 1400 euro aan gerechtelijke en deurwaarders kosten!) euro op de proppen komen of het kon niet meer anders.
Dit heb ik al geprobeerd en kreeg de melding me maar wederom te melden voor bijzondere bijstand. toen ik met mijn schuld zat en kon toen nog niet eens 2000 euro lenen ik heb toen bijzondere bijstand aan moeten vragen bij de gemeente en heb toen bij de gemeente dit kunnen regelen - helaas aan het begin van de week te horen gekregen dat er niet nogmaals om een soortgelijke zaak bijzondere bijstand verleend zou kunnen worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heel snel naar de mensen van schuldhulpverlening terug. Vaak kan je daar (tegen schappelijke rente) een lening krijgen in dit soort gevallen.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:23 schreef Joe-Momma het volgende:
Probeer een oproep te doen voor een kamer te huren al is het maar voor tijdelijk. Druk mee bezig maar de reacties tot nu toe zijn slecht aangezien mensen een voorschot willen hebben en ik geen geld heb behalve mijn weekgeld
Ik weet niet of ze het in het oosten hebben maar hier in de randstad hebben ze anti-kraak wonen. Ook al mee bezig geweest de laatste dagen maar niks beschikbaar binnen nu en 1 week
Zijn er geen kraakpanden in de buurt?Voor zover ik weet niet al te veel of anders te ver om me baan te behouden
Zou als ik jou was iig proberen je spullen op te slaan bij vrienden of familie, (dan heb ik het niet over grote boekenkasten of bankstellen) maar je electronische waardevolle spullen. mja weet ik is ook zeker de bedoeling maar de vraag of ut gaat lukken is een tweede ivm met de korte tijdsdruk
En anders mss een bus kopen voor weinig van je laatste geld en dan kan je daar in pitten. Of op zoek gaan naar een camping waar je mss eventueel een caravan kan huren voor weinig.
Desnoods een city box gooi daar je bankstel en alle shit die je hebt in en slaap stiekem daar. Goede oplossing inderdaad maar ik heb welgeteld nog 1 euro en met morgen (weekgeld op vrijdag - 31 euro
Gab wat heb je jezelf toch aangedaan??
Tjah het leek goed te gaan totdat ik op 29 april de brief van de deurwaarder vond met de aankondigen met uit huis zetting - vanaf toen al super druk bezig geweest voor vervangende woonruimte en het tegen proberen te houden - mijn bewindvoerder heeft met de deurwaarder gebeld en zou laten weten of ze ut nog af konden zeggen maar daar heb ik nu meer als een week al niks van gehoord en vandaag nog achteraan gebeld maar ik moest maar gewoon wachten tot ik een reactie van hun kreeg
Succes met het regelwerk. Kan me voorstellen dat er aardig wat druk op de ketel staat.
Dankjewel
Tja.. Dan weet ik het ook niet meer.. Alvast melden bij het Leger Des Heils ofzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:00 schreef Kloon1987 het volgende:
[..]
Dit heb ik al geprobeerd en kreeg de melding me maar wederom te melden voor bijzondere bijstand. toen ik met mijn schuld zat en kon toen nog niet eens 2000 euro lenen ik heb toen bijzondere bijstand aan moeten vragen bij de gemeente en heb toen bij de gemeente dit kunnen regelen - helaas aan het begin van de week te horen gekregen dat er niet nogmaals om een soortgelijke zaak bijzondere bijstand verleend zou kunnen worden.
Het meest storende vind ik dat als ik een kind zou hebben er niks aan de hand is en ik gewoon simpel weg er niet uitgezet zou mogen worden maar omdat ik alleen ben en man ben is het geen probleem
Tjah... 1986 bedankt voor alle tips tot nu toe
Sloten worden vervangen. En huis zal snel weer nieuwe huurder hebben. Sociale huurwoningen zijn erg gewild.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 01:09 schreef Joe-Momma het volgende:
En anders als laatste red middel s'avonds laat stiekem (tijdelijk) terug naar je huis waar je uitgezet wordt. Zodat je vandaar uit nog door kan gaan met zoeken naar woonruimte.
Hij zit in de schuldhulpverlening. Hij zal wel alles moeten inleveren en krijgt dan op bijstandsniveau geld voor boodschappen etc.quote:Ook snap ik je 31 per week 'zakgeld' niet? Waar blijft de rest?
Aan dit gedrag heb ik zo'n teringhekel.quote:1 "vriendin" heb ik zelf 5 maand in huis gehad terwijl ze dakloos was ze heeft nu zelf een huis en heb vorige week gehoord dat ik daar dus absoluut niet welkom ben omdat ze te druk is met haar vriend en het gewoonweg haar leven teveel beïnvloed
Anders lees je de op.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 06:19 schreef Prenzlauer het volgende:
Niet opgeven TS, hoe zit het met je ouders, kan je daar wellicht een eenmalige gift voor de huur van krijgen?
Kan mij voorstellen dat vader liever een keer iets leent dan dat hij hem weer in huis moet nemen.quote:
Jammer genoeg bestaat deze mogelijkheid niet aangezien mijn vader zelf in de bijstand zit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:31 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Kan mij voorstellen dat vader liever een keer iets leent dan dat hij hem weer in huis moet nemen.
Nee is inderdaad niet mijn schuld maar de woningbouw is het nu onderhand wel zat al met al is er nu weer een maand huur niet betaald en zijn ze het wel zat geloof ik - de korte tijd om te communiceren vanaf brief uit huis zetting + 3 verschillende instanties die met elkaar moeten overleggen ( woningbouw/deurwaarder/bewindvoerder) en daarbij het feit dat ik overdag aan het werk ben helpen hier niet bij om dit te voorkomenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:17 schreef missyB het volgende:
maar dat jou loon een maand vast heeft gestaan is toch niet jou schuld?
kan d egemeente de woningbouw niet bellen, mailen of faxen dan en alsnog dat bedrag overmaken?
Ik ga in ieder geval zometeen nog even nogmaals langs de gemeente en het deurwaarders kantoor en nogmaals contact opnemen met mijn bewindvoerster - vandaag is de laatste dag dat ik het kan regelen want als ik vandaag geen uitsluitsel heb ga ik dit weekend er in ieder geval voor zorgen dat ik de meest belangrijke dingen uit huis krijg en op zoek ga naar een plekje voor mijn dieren want ik doe ze never nooit niet naar het asiel!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 01:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Sloten worden vervangen. En huis zal snel weer nieuwe huurder hebben. Sociale huurwoningen zijn erg gewild.Klopt dit behoort niet tot de mogelijkheid - deurwaarder komt dinsdag met politie 2-3 verhuizers en een slotenmaker
[..]
Hij zit in de schuldhulpverlening. Hij zal wel alles moeten inleveren en krijgt dan op bijstandsniveau geld voor boodschappen etc
Inderdaad - het is zelfs 30 euro ik gaf aan dat ik nog 1 euro heb op dit moment en er vandaag weer 30 euro bij zal komen - mijn loon komt binnen op een bankrekening bij de bewindvoerder en die regelt alles en stuurt mij het geld wekelijks (ik heb een pasje waar ik bij een apart gedeelte kan van mijn betaalpakket)
of z'n computer (die ie gebruikt om te internetten)quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:45 schreef active2011 het volgende:
Heb je geen waardevolle spullen die je kan verkopen? zoals een auto?
bij veel bedrijven is het mogelijk om een voorschot te krijgen op je loon, echter dat voorschot betaal je uiteindelijk altijd zelf, korting op t loon voor de lening terug te betalen. denk alleen dat je daarna in de problemen komt met de officiële instanties die ineens minder krijgen uit je salaris en dus de afspraken met de schuldeisers niet na kunnen komen...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:53 schreef Lovechild het volgende:
Heb je al eens met je werkgever gepraat hierover?
Die heeft wellicht ook geen zin om weer op zoek naar een werknemer te moeten gaan en kan misschien ook actief helpen om tot een oplossing te komen.
Als ik die mogelijkheid had had ik dit al lang gedaan - ik heb bijna niks aan spullen ik heb een pctje van 4 jaar oud die kan ik wel verkopen maar daar vang ik een keer 4-5 tientjes voor - ik weet best dat ieder stapje helpt maar dankzij internet kan ik me nog een beetje vermakenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:45 schreef active2011 het volgende:
Heb je geen waardevolle spullen die je kan verkopen? zoals een auto?
Absoluut ik ben ook ziek naar me werk gegaan met de griep in maart ik weet dat ik moet blijven werken - het enigste wat het nu is dat ik te horen heb gekregen dat er een schikkingsvoorstel opnieuw is gedaan maar dat ik hier maandag pas bericht over krijg aangezien de woningbouw netjes om 12 uur gesloten is ivm met ambtenaar zijnquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:26 schreef Kont het volgende:
Gast ik hoop dat je bewindvoerder eruit komt voor die tijd.
En voor de lange termijn zet alsjeblieft alles op alles om je baan te blijven houden want die schuld zal je af moeten lossen en die inkomsten heb je nodig. Dingen als je baan verliezen en weer ziek worden moet je echt proberen te voorkomen.
Zie reactie op vorige quote qua betaling van werkgeverquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:53 schreef Lovechild het volgende:
Heb je al eens met je werkgever gepraat hierover?
Die heeft wellicht ook geen zin om weer op zoek naar een werknemer te moeten gaan en kan misschien ook actief helpen om tot een oplossing te komen.
[/quote]
[b]Heb de afgelopen weken al meerdere malen geprobeerd om te kijken of dit een oplossing was maar aangezien ik hier nog maar ongeveer een half jaartje werk is dit ook geen mogelijkheid.[quote]Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Remco_h het volgende:
[..]
bij veel bedrijven is het mogelijk om een voorschot te krijgen op je loon, echter dat voorschot betaal je uiteindelijk altijd zelf, korting op t loon voor de lening terug te betalen. denk alleen dat je daarna in de problemen komt met de officiële instanties die ineens minder krijgen uit je salaris en dus de afspraken met de schuldeisers niet na kunnen komen...
tis klote dat je in deze situatie zit ts, nog beroerder dat de situatie zo ver is gegaan buiten je eigen schuld om (oke de oorspronkelijke situatie wel je eigen schuld maar je werkt eraan om het weg te werken).
hopelijk zien ze de gedeeltelijke aflossing als teken van goede wil in combinatie met de medewerker van de gemeente die kan bevestigen dat je loon niet verwerkt was en geven ze je een laatste kans.
sterkte ts!
Aah ja dit is ook geen mogelijkheid ze woont jammer genoeg zelf nog bij mijn vader en heeft ook geen inkomen zelf dus die heeft ook geen mogelijkheid om mij te ondersteunenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef Verbodsbord het volgende:
Het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar je hebt het over je zusje in het einde van de OP,
kan je daar ook niet terecht/iets mee regelen?
Ik vind het echt vreselijk kut voor je man....![]()
Damn dat is echt wel heel kut man.....quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:09 schreef Kloon1987 het volgende:
[..]
Aah ja dit is ook geen mogelijkheid ze woont jammer genoeg zelf nog bij mijn vader en heeft ook geen inkomen zelf dus die heeft ook geen mogelijkheid om mij te ondersteunen
Juist ! op kraak-forum.nl staan adressen van KSU's bij jou in de buurt !quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:40 schreef defamai het volgende:
Een oplossing voor je woonprobleem: Loop eens een KSU binnen, ik weet niet in welke omgeving je precies woont, maar daar kun je geholpen worden. Reken er wel op; kraken is niet gratis! Maar veel kraakgroepen organiseren tevens ook volkskeukens waar je voor een klein prijsje een goede maaltijd kan krijgen en runnen weggeefwinkels, waar je de broodnodige spullen die je nodig hebt, en door anderen zijn weggedaan, kunt halen!
klinkt als een familie die gemaakt is voor succes...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:09 schreef Kloon1987 het volgende:
[..]
Aah ja dit is ook geen mogelijkheid ze woont jammer genoeg zelf nog bij mijn vader en heeft ook geen inkomen zelf dus die heeft ook geen mogelijkheid om mij te ondersteunen
Me dunkt dat hij toch heel aardig aan de bak is!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:31 schreef Renaldo het volgende:
waarschijnlijk heb je jezelf in de shit gewerkt, hoe cru ook jij bent de enige die jezelf daar ook uit kan werken. Niks aankloppen, zelf aan de bak.
Heb je in de tijd dat je in de ziektewet zat wel een aanvullende uitkering aangevraagd bij het UWV of de gemeente?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:49 schreef Kloon1987 het volgende:
Even een kleine "update"
Mij vanmorgen gemeld bij mijn gemeente bij het meldpunt huurschuld en daar gesproken met een mevrouw over de situatie deze heeft contact gehad met mijn bewindvoerder en de deurwaarder
Bewindvoerder had een voorstel gedaan van 75 euro per maand - de deurwaarder kwam aan met een minimum van 400 euro per maand maximaal 6 maand - de huurschuld is wel van 3500 naar 2400 gegaan door dat mijn bewindvoerder een betaling heeft gedaan inzake de huurschuld met mijn in 1 maal binnen gekomen achterstallige loon maar verder moest er een betalingsregeling komen
Bewindvoerder heeft een tegenvoorstel nog gedaan maar omdat de woningstichting hier om 12 uur vanmiddag al naar huis is gegaan hoor ik hier maandag weer zo snel mogelijk wat van
Ik moet voor dinsdag dus mijn huis uit zijn zoals het er nu naar uit ziet en heb geen idee meer wat ik nu moet doen.....
Ik ben in staat om gewoon de hele boel hier in de fik te steken en weg te lopen en alles achter te laten en ik zie wel waar ik terecht kom ik zit er helemaal doorheen :S![]()
![]()
![]()
![]()
Dus het is opgelost, je kunt je huis en dus ook je baan houden? Goed om te horen man, fijn voor jequote:Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef Kloon1987 het volgende:
Even een update maar - kon niet eerder reageren aangezien ik nu in een enorme puinhoop leef maar wel in me eigen huisje nog( erg handig internet maar dan moet de router niet verstopt zitten in 1 van de 25 dozen
.
Ik mocht dus blijven maandag om 15:00 kreeg ik een telefoontje terwijl ik net iedereen hier had om te helpen verhuizen we waren aan het wachten op het busje dat ik toch mocht blijven en dat er een regeling getroffen was.
Zit nu al meer als een week in de puinzooi maar das ook meer omdat al mijn vrienden als een soort van verrassing een hele lading saus en verf hebben gehaald zodat ik ut hier op kon gaan knappen ook.
Regeling van 125 euro was akkoord mits vakantie geld ook richting schuld ging.
Ik reageer later vandaag nog wel even op jullie berichtjes.
Super bedankt allemaal voor alle steun en reacties
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |