Zucht ja sowieso een nieuwe account omdat ik me niet gemakkelijk voel om dit op mijn andere account te plaatsen.
(tldr versie onderaan de pagina)
Volgende week vrijdag 20 mei wordt ik 24
Volgende week dinsdag 17 mei wordt ik uit mijn huis gezet
Ik heb geen idee wat ik nu nog moet doen ik ben sinds 2 jaar uit huis en heb mijzelf in de schulden gewerkt omdat ik geen idee had hoe ik mijn financiën moest regelen ik verdiende 2 jaar geleden naast mijn school zon 500 euro per maand bij waardoor ik 1400 euro per maand had - ik moest toen verplicht stoppen met werken omdat ze gingen bezuinigen bij het bedrijf en ik als laatste er bij was gekomen kon ik als eerste er weer uit hierdoor had ik nog "maar" 900-1000 euro per maand.
In die overgang heb ik mijn uitgave patroon niet veranderd en het duurde niet lang voordat de eerste incassobureau's kwamen en ik hun kon gaan betalen - niet wetende dat je met hun een regeling kan treffen voor het betalen van rekeningen heb ik altijd alles netjes volledig betaald het is begonnen met 100 euro en uiteindelijk in 1 keer rekeningen betaald van 1000 euro
Rondom vorig jaar 15 mei was het zover dat ik op 18 mei 2010 al me huis uit moest en ik bij een familie lid heb aangeklopt die mij gelijk heeft geholpen en ervoor heeft gezorgd dat ik bij de schuldhulpverlening kwam in mijn woonplaats - die hebben er voor kunnen zorgen in het begin met wat hulp van de gemeente dat ik kon blijven wonen waar ik zat.
Na wat moeilijke maanden had ik weer werk kunnen vinden en leek het er op dat het goed zou komen totdat ik ziek werd en me verplicht in de ziektewet moest melden - doordat ik het jaar ervoor bijna niks verdiend had kreeg ik maar 44 euro zonder enige kans op aanvulling en moest ik maar zo snel mogelijk aan het werk
na ongeveer een maand thuis te hebben gezeten ben ik weer aan het werk gegaan en kwam er langzaam aan weer wat geld binnen maar niet genoeg om alles te kunnen betalen en heeft de schuldhulpverlening er voor gezorgd dat veel rekening wel betaald werden maar mijn huur niet.
Als gevolg hiervan heb ik mij mogen melden bij de rechter om een huurschuld te bespreken dit heb ik gedaan en aangezien de gemeentelijke schuld hulp verlening niet kon helpen moest ik me maar melden bij een bewindvoerderskantoor wat ik ook gedaan heb en me hier volop voor ingezet heb
Begin januari kreeg ik echter alsnog een brief voor de uithuiszetting van het deurwaarders kantoor die mijn zaak behandelde en kreeg doodleuk te horen dat mijn bewindvoering niet door zou gaan terwijl ik de week daarvoor nog gebeld had met het kantoor om te kijken of ze nog papieren nodig hadden voor de rechtbank zodat ze mij konden gaan helpen met het oplossen van mijn schulden.
na een heleboel heen en weer gevlieg heb ik alsnog binnen 2 weken alles kunnen regelen en is de bewindvoering tot stand gekomen en zouden hun de zaken overnemen van de gemeentelijke schuldhulpverlening
Nu ben ik op 31 januari begonnen bij een callcenter voor 40 uur in de week waar ik voldoende loon krijg en ook makkelijk aan de 1400 euro in de maand kom - alleen is er door een fout tussen gemeentelijke schuldhulpverlening en bewindvoering mijn loon 1 maand vast blijven staan bij de gemeentelijke schuldhulpverlening en mijn bewindvoerder zodat er pas in april geld binnen kwam en de maand maart de huur niet betaald was wat een vereiste was om te mogen blijven wonen ( de huurschuld mocht niet oplopen).
Dit is dus wel gebeurd en nu zit in nog steeds te wachten op bericht van mijn bewindvoerder of het alsnog niet door kan gaan.
Zucht het lucht in ieder geval op om even mijn verhaal te kunnen typen
Ik weet dat het mijn eigen schuld is geweest en dat ik eerder om hulp heb moeten vragen maar dit is niet gebeurd.
Mijn leven vanaf volgende week dinsdag
1: Een baan waar ik 1400 euro in de maand verdien - die ik waarschijnlijk kwijt ga raken omdat ik dakloos zal worden
2: een schuld die nog veel hoger gaat worden omdat ik geen huis meer heb en allerlei dingen alsnog betaald moeten worden
3:Geen dak boven mijn hoofd - 2 katten 2 ratten die dakloos worden die ik weg zal moeten doen
4: Vrienden die mij in de steek laten met mooie beloftes als het zo ver is mag je hier komen wonen voor een tijdje ( 1 "vriendin" heb ik zelf 5 maand in huis gehad terwijl ze dakloos was ze heeft nu zelf een huis en heb vorige week gehoord dat ik daar dus absoluut niet welkom ben omdat ze te druk is met haar vriend en het gewoonweg haar leven teveel beïnvloed)
5: Terug naar mijn vader kan ook niet want tjah dit beïnvloed zijn sociale dienst uitkering en dan kan hij zijn 12 blikjes bier per dag niet meer betalen. (ben met ruzie uit huis gegaan) want mijn vader is de meeste zielige persoon ter wereld omdat mijn moeder is overleden ( zijn vrouw) en alleen hij is zielig en wij niet (zusje en ik)
Samenvattend (tldr versie)
Volgende week jarig heb niks van mijn leven kunnen maken - dakloos vanaf dinsdag met 4 huisdieren-
Geen plek om te wonen
Zucht ik hoop dat er iemand is die dit leest en zich misschien een voorstelling kan maken en er wat over zou willen zeggen zodat ik misschien een inkijk heb van een ander perspectief en als er vragen zijn beantwoord ik die graag er zijn genoeg dingen die ik nog niet heb verteld en als ik dit morgen terug lees zal ik waarschijnlijk ook wel denken waarom heb ik dit zo raar getypt
In ieder geval bedankt voor het lezen
Wanhopig kloontje1987