Dus wat je wil zeggen is dat hedendaags geloof niks te maken heeft met wat het geloof 2000 jaar geleden was?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar niemand zal ook zeggen dat iemand een slechte Christen is als hij zich niet aan de spijswetten houdt, terwijl dat er wel instaat, of ongelovigen stenigt. Dat je dat niet hoeft te doen is interpretatie van wat Jezus nou in godesnaam bedoeld heeft met 'de wet is volbracht'. Wel zullen ze zeggen dat je een slechte Christen bent als je nooit naar de kerk gaat, terwijl dat nou juist weer nergens in de bijbel staat!
Het is een onderdeel van de islam want het staat in de koran.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dus wat je wil zeggen is dat hedendaags geloof niks te maken heeft met wat het geloof 2000 jaar geleden was?
Ben ik met je eens, het is een altijd veranderende interpretatie. Ik vind alleen sommige dingen eerder cultuur dan religie ook al hebben ze veel met elkaar te maken.
Maar is daarom antisemitisme een onderdeel van de Islam?
Ik vind van niet maar blijkbaar vinden sommige moslims dat wel, anders had dat niet in het onderzoek gestaan.
Maar hoe zorg je ervoor dat alle moslims die mening delen?
Challenge!quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is een onderdeel van de islam want het staat in de koran.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is een onderdeel van de islam want het staat in de koran.
Zoiets heb ik wel eens gehoord in Iran dat Joden geld kregen van Israël!! om te emigreren maar dat wouden ze helemaal niet ze vond Iran geweldig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef Rambolin het volgende:
De zionisten zullen vast heel erg blij zijn met dit nieuwsbericht, anti-semieten zijn namelijk hun grootste bondgenoten:
[..]
Nou nee. Zij wonen al eeuwen lang in Iran.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Zoiets heb ik wel eens gehoord in Iran dat Joden geld kregen van Israël!! om te emigreren maar dat wouden ze helemaal niet ze vond Iran geweldig.
Klopt idd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:40 schreef Athlon64x het volgende:
Zoiets heb ik wel eens gehoord in Iran dat Joden geld kregen van Israël!! om te emigreren maar dat wouden ze helemaal niet ze vond Iran geweldig.
Woon jij in Amsterdam?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:51 schreef Rambolin het volgende:
Joden kunnen gewoon zonder problemen met een keppeltje rondlopen in Iran terwijl dit niet mogelijk is in Amsterdam-west. Hun synagoges zijn ook mooi en voor eenieder zichtbaar, geen moslim die hen iets aandoet in Iran, terwijl de joden een schuil-synagoge hebben in Amsterdam.
Nou zijn Nederlanders en Iraniërs wereld van verschil kwa cultuur.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:42 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Klopt idd.Ze hebben zelfs 1 vaste zetel in het Iraanse parlement terwijl ze maar met 25.000 man zijn volgens mij wat niet genoeg is voor 1 zetel
Mo-slimquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:18 schreef Life2.0 het volgende:
Dus je bent niet tegen joden omdat je dom bent, maar je bent dom en daarom moslim
Jezus is terechtgesteld door de Romeinen op verzoek van het Sanhedrin, een Joodse rechtbank.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:17 schreef Rambolin het volgende:
Joden moeten juist blij zijn met de Koran. Het zijn de christenen die de joden de afgelopen 2000 jaar hebben afgeslacht omdat de joden de christengod Jezus hebben vermoord.
De Koran pleit de joden vrij en geeft juist aan dat Jezus niet is vermoord.
Direct gerelateerd aan hun sprookje, dus.quote:"Verontrustend is wel dat je de helft van de moslimleerlingen kunt omschrijven als antisemitisch, wat toch erg hoog is. Erger is dat die anti-joodse gevoelens niets te maken hebben met een laag opleidingsniveau of sociale achterstelling, wat wel het geval is bij racistische autochtonen. Het antisemitische is theologisch geïnspireerd, en er is een rechtstreeks verband tussen moslim-zijn en antisemitische gevoelens koesteren.
Jodenhaat is één woord, ken je taal vriend, KEN JE VADERLANDSCHE TAALquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:02 schreef SeculasStatius het volgende:
Redelijk open deur inderdaad, toch was er wel wat nieuws onder de zon:
[..]
Direct gerelateerd aan hun sprookje, dus.
Maar laten de linkse speenvarkens en moslims in NL nu altijd geroepen hebben dat antisemitisme en islam 'niks met elkaar te maken te hebben!'.
Maar helaas, zelfs een goed opgeleide moslim kan zich niet ontworstelen aan de joden haat die die van huis uit erin gegoten heeft gekregen.
Vraag jezelf eens af waarom er in NL nog nooit zo'n onderzoek is geweest..quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:49 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Niet!
In West-Europa zijn dus wetenschappers in de sociologie actief die zo verrekte wereldvreemd zijn, dat ze een duur onderzoek nodig hebben om er achter te komen wat elke andere West-Europeaan al lang weet?
Zet sociologie dan maar op de lijst 'opleidingen om in te snijden'.
Ja, whatever.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:05 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jodenhaat is één woord, ken je taal vriend, KEN JE VADERLANDSCHE TAAL
Ieder weldenkend mens staat kritisch tegenover het Joodse geloof.. Dat Jood van geboorte geloof ik niet zo, maar mensen die er voor kiezen dat geloof aan te hangen zijn niet te vertrouwen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:02 schreef SeculasStatius het volgende:
Redelijk open deur inderdaad, toch was er wel wat nieuws onder de zon:
[..]
Direct gerelateerd aan hun sprookje, dus.
Maar laten de linkse speenvarkens en moslims in NL nu altijd geroepen hebben dat antisemitisme en islam 'niks met elkaar te maken te hebben!'.
Maar helaas, zelfs een goed opgeleide moslim kan zich niet ontworstelen aan de joden haat die die van huis uit erin gegoten heeft gekregen.
Een kritische houding alleen is niks mis mee. Keppeltjes aftrekken, joden uitschelden enzo daar is wel wat mis mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ieder weldenkend mens staat kritisch tegenover het Joodse geloof.. Dat Jood van geboorte geloof ik niet zo, maar mensen die er voor kiezen dat geloof aan te hangen zijn niet te vertrouwen.
Datzelfde geld voor christenen en moslims, en DAT is (terecht!) algemeen geaccepteerd.. Maar Oh WEE als je Joden niet mag. Dat is an-ti-se-mi-tis-me en dat is strafbaar
Volgens mag stelen ook niet van de islam. Toch zit het gevang vol met mohammedsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:12 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Een moslim kan het bijvoorbeeld niet eens zijn met de Israëlische regering, maar kan nooit antisemitisch zijn. Dit is tegen de Islam.
www.islamdenouncesantisemitism.com
Behalve dan dat als je iets te kritisch bent het strafbaar word, want antisemitismequote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Een kritische houding alleen is niks mis mee. Keppeltjes aftrekken, joden uitschelden enzo daar is wel wat mis mee.
De daden van mensen die zogenaamd moslim zijn zegt niets over de Islam. Als zij zich er niet aan houden zegt dat wat over hun, niet over het geloof.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Volgens mag stelen ook niet van de islam. Toch zit het gevang vol met mohammeds
Voornamelijk moslims ben ik bang. Het overgrote merendeel van joden in NL herken je niet, omdat die al tig generaties hier wonen, redelijk normale namen hebben enz.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:14 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat als je iets te kritisch bent het strafbaar word, want antisemitismeEn het dan vreemd vinden dat veel mensen al jeuk krijgen bij alleen het denken aan Joden...
Dat mag.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:09 schreef Jeff89 het volgende:
Ieder weldenkend mens staat kritisch tegenover het Joodse geloof..
De opstellers van de Neurenberger wetten geloofden het destijds wel en dat is de realiteit waar Joden nog steeds mee te maken hebben. Discriminatie en vervolging van Joden is een raciale kwestie.quote:Dat Jood van geboorte geloof ik niet zo,
Want ? Plegen ze aanslagen?quote:maar mensen die er voor kiezen dat geloof aan te hangen zijn niet te vertrouwen.
Waarom zijn die niet te vertrouwen?quote:Datzelfde geld voor christenen en moslims, en DAT is (terecht!) algemeen geaccepteerd.
Het gaat niet "om niet mogen" maar om discriminatie en aanslagen van en op Joden op grond van hun afkomst.quote:Maar Oh WEE als je Joden niet mag. Dat is an-ti-se-mi-tis-me en dat is strafbaar
Ja, ok dan komen we op het verschil tussen de islam in jouw hoofd en de islam zoals we die in het wild tegen komen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:15 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
De daden van mensen die zogenaamd moslim zijn zegt niets over de Islam. Als zij zich er niet aan houden zegt dat wat over hun, niet over het geloof.
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, ok dan komen we op het verschil tussen de islam in jouw hoofd en de islam zoals we die in het wild tegen komen.
Die in jouw hoofd lijkt nogal af te wijken van diegene in het wild. Die in jouw hoofd is niet zo van belang, want die bestaat alleen in jouw hoofd.
Lijkt me toch helder?quote:
Precies, post wat linkjes. Dan gaan we vast wel spontaan vergeten dat de vriendjes van OBL gisteren/vandaag weer talloze mede-moslims opgeblazen hebben en gaan we vanzelf geloven dat islam 'vrede' is, ook al spat de intolerantie, bloed en haat er vanaf, toch?quote:
Je kunt de filmpjes echter ook bekijken en zien hoe weldenkende moslims en joden met elkaar omgaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Precies, post wat linkjes. Dan gaan we vast wel spontaan vergeten dat de vriendjes van OBL gisteren/vandaag weer talloze mede-moslims opgeblazen hebben en gaan we vanzelf geloven dat islam 'vrede' is, ook al spat de intolerantie, bloed en haat er vanaf, toch?
Blijkbaar zijn 'weldenkende' moslims nogal schaars gezaaid, hé.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:35 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Je kunt de filmpjes echter ook bekijken en zien hoe weldenkende moslims en joden met elkaar omgaan.
Sterker: Het MOET.quote:
Ja ho ff dikke, die Neurenberger wetten waren alleen maar een bevestiging van wat Joden zelf als duizenden jaren roepenquote:De opstellers van de Neurenberger wetten geloofden het destijds wel en dat is de realiteit waar Joden nog steeds mee te maken hebben. Discriminatie en vervolging van Joden is een raciale kwestie.
Mensen die zichzelf zien als directe afstammelingen van iemand die duizenden jaren geleden leefde, en zichzelf als superieur beschouwen door een dergelijk gegeven moet je ten alle tijden scherp in de gaten houden.quote:Want ? Plegen ze aanslagen?
Gelovigen zijn dat eigenlijk nooit, maar zie ook de alinea hierboven.quote:Waarom zijn die niet te vertrouwen?
Daar gaat dit topic over ja. In de realiteit is de vrijheid van meningsuiting sterk beperkt als het om Joden gaat.. Om enig bewijs daarvan te zien verwijs ik je naar de KNVB en het Wetboek van Strafrecht.quote:Het gaat niet "om niet mogen" maar om discriminatie en aanslagen van en op Joden op grond van hun afkomst.
Dit is een onzinnige discussie. De Palestijnen bv. zijn een bedacht volk. Ga 100 jaar terug in de tijd en ze bestaan niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:31 schreef Jeff89 het volgende:
Ja ho ff dikke, die Neurenberger wetten waren alleen maar een bevestiging van wat Joden zelf als duizenden jaren roepenDat ze ECHT het aparte uitverkoren volk zijn, directe afstammelingen van Abraham, genetically different etc. Alleen vonden zij zichzelf superieur, en de Neurenbergers niet
ja want alle Mohammeds zijn ook moslim manquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Volgens mag stelen ook niet van de islam. Toch zit het gevang vol met mohammeds
Niet alle. Maar wel zoveel meer wel dan niet, dat jouw statement 0,0 waard is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:55 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ja want alle Mohammeds zijn ook moslim man
Die bidden elke dag in de gevangenis?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet alle. Maar wel zoveel meer wel dan niet, dat jouw statement 0,0 waard is.
Niet zo zeuren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:11 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Die bidden elke dag in de gevangenis?
Die willen alleen Haallah voedsel in gevangenis?
Bron?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet alle. Maar wel zoveel meer wel dan niet, dat jouw statement 0,0 waard is.
Mohammed is niet echt een gangbare naam onder niet-moslims.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:55 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ja want alle Mohammeds zijn ook moslim man
Het aloude: ze zijn niet allemaal zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:18 schreef 3-voud het volgende:
Dan heb jij een stok om te slaan in de vorm van dat niet allen gelijk zijn en probeer je het idee om te wekken dat het nagenoeg evenredig verdeeld is. Om de aandacht van het overgrote rotte deel maar weg te houden.
Past beter in je tuintje.
Ik trap daar niet in. Veel te nuchter voor. Benoemen wat benoemd dient te worden.
quote:
Nee precies. Zolang er maar 1 anders is, drijven ze al door.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het aloude: ze zijn niet allemaal zo.
Wat een non-punt. Je wil hier toch niet gaan beweren dat de meeste mohammeds Christen zijn ofzo?quote:
Zoals je dat ook met je stellige beweringen doet? Helder.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je nog andere plaatjes wil, gewoon vragen. Ik schud ze zo uit mijn mouw.
Dat laatste is overigens genoegzaam bekend ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:11 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Die bidden elke dag in de gevangenis?
Die willen alleen Haallah voedsel in gevangenis?
Die was pittig. Maar het meest kwam ik deze tegen:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals je dat ook met je stellige beweringen doet? Helder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |