Iedere Nederlander is al moslim. Degenen die zeggen dat niet te zijn plegen taqiyya.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Die andere 50% liegt gewoon, dat mag van hun geloof (taqqia)
Je hebt het lef om wetenschappers aan te vallen op de validiteit van hun complete vakgebied ("Zet sociologie dan maar op de lijst 'opleidingen om in te snijden'.") omdat ze volgens jou anekdotisch bewijs boven wetenschappelijk bewijs zouden moeten zetten ("dat ze een duur onderzoek nodig hebben om er achter te komen wat elke andere West-Europeaan al lang weet?").quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:27 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Want verrast zijn over een uitkomst is wel een teken van 'wetenschappelijke onderbouwing', natuurlijk.
Er is ook nog zoiets als 'verwachte uitkomst', wetenschappelijk aantonen van culturele verschijnselen, e.d. Als je dit niet aan zag komen, ben je niet echt maatschappelijk betrokken, zeg maar. Wel iets dat ik van een socioloog verwacht!
Wij westerlingen zijn geen homogene groep. Het is echter een feit dat antisemitische gevoelens weidverspreid waren in Europa in de periode voorafgaand aan WOII. Daar was op dat moment niets vreemds aan, aangezien antisemitisme al eeuwen voorkwam in Europa. Joden in het Heilige Roomse Rijk hebben tot diep in de 19e eeuw bijvoorbeeld nog verplicht in ghetto's gewoond.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld dus te zeggen dat wij westerlingen om en rond de WWII het wel eens waren met wat Hitler van plan was met de Joden, al dan niet de rug toe keerden.
Heb je nog meer van die bullshit om het te bagatelliseren?
Religie IS bij uitstek een culturele kwestie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:21 schreef kingmob het volgende:
Geloof niet dat in de Koran staat dat je specifiek antisemiet moet zijn. Het is dan ook bij uitstek een culturele kwestie.
Ik volg jou al langer op dit forum en heb vaker bij de MOD's mijn twijfels geuit over het feit dat jij als Moslim gebruikt maakt van taqiyya en je zo hier als een witte, atheistische autochtoon voordoet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iedere Nederlander is al moslim. Degenen die zeggen dat niet te zijn plegen taqiyya.
Lees dit dan, expert.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld dus te zeggen dat wij westerlingen om en rond de WWII het wel eens waren met wat Hitler van plan was met de Joden, al dan niet de rug toe keerden.
Heb je nog meer van die bullshit om het te bagatelliseren?
Oh noes!quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik volg jou al langer op dit forum en heb vaker bij de MOD's mijn twijfels geuit over het feit dat jij als Moslim gebruikt maakt van taqiyya en je zo hier als een witte, atheistische autochtoon voordoet.
quote:
Lees dit dan expertquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:53 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Lees dit dan, expert.
Ik wijs alleen de notie dat dit religieus is van de hand.
quote:Het antisemitische is theologisch geïnspireerd, en er is een rechtstreeks verband tussen moslim-zijn en antisemitische gevoelens koesteren.
Okey, nuance.quote:
Dat klopt, maar daarentegen:quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Wij westerlingen zijn geen homogene groep. Het is echter een feit dat antisemitische gevoelens weidverspreid waren in Europa in de periode voorafgaand aan WOII. Daar was op dat moment niets vreemds aan, aangezien antisemitisme al eeuwen voorkwam in Europa. Joden in het Heilige Roomse Rijk hebben tot diep in de 19e eeuw bijvoorbeeld nog verplicht in ghetto's gewoond.
quote:Bloeme Evers-Emden, an Amsterdam resident and Auschwitz survivor, was quoted in the newspaper Aftenposten in 2010: "The antisemitism now is even worse than before the Holocaust. The antisemitism has become more violent. Now they are threatening to kill us."
Nou ik zie nog geen Kristalnachten, ik zie nog steeds geen politieke partij die antisemitisme ook maar lichtelijk goed praat.quote:
Dat is nogal een uitspraak. Dus wat Christenen op zondag in de kerk doen heeft niets met religie te maken?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:02 schreef Ulpianus het volgende:
Ik vind dat als interpretatie de gedachtegang moet dienen in plaats van andersom dat er niet mag worden gesproken van religie maar van cultuur.
Nou, niet niks maar het is zeker cultuur.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is nogal een uitspraak. Dus wat Christenen op zondag in de kerk doen heeft niets met religie te maken?
Eensquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:49 schreef speknek het volgende:
Religie IS bij uitstek een culturele kwestie.
Je kunt de Islamitische jodenhaat theologisch onderbouwen (veel uitspraken over de joden zijn niet heel vriendelijk, de behandeling door de joden van Ishmael, maar met name de Hadith), net zoals de Katholieke jodenhaat (de keuze van Barabas over Jezus) en de modern-Protestantse jodenliefde (het beloofde volk).
Vind ik wel wat erg relativerend. Bekend is dat het gesproken woord door een inspirerende leider veel sterker is dan het geschreven woord.Maar juist in de Islam wordt zoveel nadruk gelegd op het lezen van de Koran (in het Arabisch, want alle vertalingen zijn volgens hen slecht), velen kennen hem uit het hoofd. Dus ze kennen de Koran (itt tot Rooms Katholieken, die nauwelijks de Bijbel gelezen hebben) en proberen daarna te handelen.quote:Sec zijn woorden in een boek slechts woorden in een boek, de invulling die een groep eraan geeft is de religie.
Ik bagetalliseer ook niks. Enige verschil met het antisemitisme toen en nu is dat het in de jaren dertig van de staat afkomstig was. En dat is al met al vele malen gevaarlijker. Neemt niet weg dat moet worden ingegrepen tegen jongeren die joden bedreigen, net zo goed dat een Nederlander moet worrden aangepakt die een moslim bedreigt (bij wijze van).quote:
Nee maar er is vrijwel niemand die dat wel zo ziet, dus de relevantie ontgaat me een beetje. Een kerststal daarentegen zie ik wel als een religieus symbool en er staat nergens in de bijbel 'gij zult elk jaar in de aanloop naar 25 december een kerststal neerzetten'.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:13 schreef Ulpianus het volgende:
Zou jij bijvoorbeeld een kerstboom als een religieus symbool zien?
De islam is voor een moslim meer cultuur dan eieren voor ons een zuivelproduct.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:53 schreef Ulpianus het volgende:
Het is veel meer een cultuur dan een daadwerkelijk religieuze kwestie.
De Koran is niet de bron maar zegt ook niks dat hiertegen in kan gaan.
quote:Anti-Semitism
According to an anti-Zionist Jew in his writing, the oxygen and lifeblood of Zionism is anti-Semitism. The only pretext for the creation of the state of Israel in 1948 was the Holocaust. Zionist essentially lives off the sufferings of the Jewish people! Whenever there is criticism about the state of Israel, they will always pick up the Holocaust race card, as if the Holocaust justifies everything. Whoever criticize Israel will be labelled anti-Semitic!
When the Zionist movement went to Iraq around 1900-1910 to invite the Iraqi Jews to migrate to Palestine, the Iraqi Jews took it as a joke. Why would they leave their comfortable and peaceful life in Baghdad and move to a barren desert that is Palestine? The Zionists realized that the only way to attract the Jews to form a Jewish state is to create threats in this world and to strike fear in the hearts of the Jews.
In fact, Theodor Herzl, the founder of Zionism, wrote in his diary:
"It is essential that the sufferings of Jews. . . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . .I have an excellent idea. . . I shall induce anti-semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-semites shall be our best friends". (From his Diary, Part I, pp. 16)
After the creation of the state of Israel, the Zionist used the inherent conflict of the Jewish state to make the Arabs go against the Jews in the Arab world. They even planted bombs in synagogues in Baghdad in 1950 to terrify to Iraqi Jews and thus encourage them to move to Israel.
Vreemd dat Koerden genoemd worden. Komt vast door die hersenloze Turkse ataturk-aanbidders.quote:Ontluisterend is ook dat de jongelui er een bepaalde etnische hiërarchie op na houden. "Alle groepen gaan het liefst relaties aan met Noord-Europeanen, de Zuid-Europeanen volgen op een tweede plaats", legt Siongers uit. "Tegelijk staan de jongeren het meest afkerig van Bulgaren, Koerden en Romazigeuners. De bereidheid om met hen om te gaan, is erg klein."
Okey, dan nemen we het stalletje als vergelijking.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee maar er is vrijwel niemand die dat wel zo ziet, dus de relevantie ontgaat me een beetje. Een kerststal daarentegen zie ik wel als een religieus symbool en er staat nergens in de bijbel 'gij zult elk jaar in de aanloop naar 25 december een kerststal neerzetten'.
Dus niet? Dus de Islam is geen deel van de cultuur volgens moslims?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De islam is voor een moslim meer cultuur dan eieren voor ons een zuivelproduct.
Maar niemand zal ook zeggen dat iemand een slechte Christen is als hij zich niet aan de spijswetten houdt, terwijl dat er wel instaat, of ongelovigen stenigt. Dat je dat niet hoeft te doen is interpretatie van wat Jezus nou in godesnaam bedoeld heeft met 'de wet is volbracht'. Wel zullen ze zeggen dat je een slechte Christen bent als je nooit naar de kerk gaat, terwijl dat nou juist weer nergens in de bijbel staat!quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:37 schreef Ulpianus het volgende:
Niemand zal zeggen dat iemand een slechte christen is omdat hij/zij geen stalletje in huis neemt rond de dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |