abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:56:22 #1
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_96691599
Deze week hebben we de kinderkamer glad laten stucen. Vlak voordat de stucer vertrok gaf hij (bij mijn vrouw) aan dat we nog wel moesten schuren en dat je hiervoor wel iets op internet kan krijgen. Er zitten inderdaad hele kleine oneffenheden die je waarschijnlijk zo weg schuurt.

Ik verwacht dat we in de bouwmarkt wel geschikt spul hiervoor kunnen vinden maar kunnen we anders normaal fijn schuurpapier gebruiken? maw wat kunnen we het beste gebruiken?

Hij zei ook dat we de muren 2 keer moeten texen, ik heb echter nog een pot muurverf staan die ik graag wil gebruiken. Waarmee kan ik het beste voorgronden? En moet dit dan twee keer?

Trotse mamma :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:12:04 #2
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96692191
ik heb wel eens een kamer niet geschuurd en zo puur stuuc-gips gelaten...... ( nou ja ik ben er wel met een natte spons overheen gegaan )

en ook niet geverft.....

het gips ( vond ik ) heeft een hele mooie kleur....... puur natuur dus....en verf vind ik toch al een stukje meer "plastic achtig" ...de oneffenheden vond ik helemaal gen probleem visueel gezien.....

het gips is namelijk poreus...en zodra je het verft dus absoluut niet meer....dan lijkt het meer op een plastic "verstikkende"laag die er op zit.....

puur gips absorbeerd wel makkelijk vlekken....dus ja na een jaar of vijf wel een verfbeurt gegeven

de techniek van nietverfen van gips...? is best wel bekend in de new age wereld.....ze zeggen dan dat de kamer "koeler word in de zomer en warmer in de winter omdat de stuuc zonder verf vocht absorbeerd....."...maar ja dat is geloof ik niet wetenschappelijk onderbouwt......

maar ik vond puur gips dus een lust voor het oog.....

[ Bericht 6% gewijzigd door meisjeonderbroekje op 12-05-2011 12:29:07 ]
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96693171
Gewoon fijn schuurpapier halen, niet te goedkoop, want die vlekt wel eens, maar ff die 2 euro meer uitgeven. Blokje hout en daar je schuurpapier om doen, en licht schuren (NIET DRUKKEN) en je bent binnen een kwartiertje klaar, denk dr om, t wordt wel echt een enorm stoffige bende.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met je verf vraag, je hebt nog een pot muurverf staan, nou mooi man, gooi m dr tegen aan en je hebt al 1x getext

Afhankelijk van het resultaat moet je het een tweede verven/texen hangt ook weer af of je een kleur hebt gebruikt etc etc
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_96693693
Ik zou schuurpapier halen met een open structuur, papier met korrel loopt snel vol.
pi_96693884
Wij zijn ook bezig met muren stuccen en die moeten nog licht opgeschuurd worden en als finishing touch gebruiken we branderplast om het nog gladder te maken (niet verkrijgbaar bij de bouwmarkten) maar bij de betere bouwmaterialen winkels hier is dat bbn.
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:04:09 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_96694044
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:56 schreef Faithz het volgende:
Deze week hebben we de kinderkamer glad laten stucen. Vlak voordat de stucer vertrok gaf hij (bij mijn vrouw) aan dat we nog wel moesten schuren en dat je hiervoor wel iets op internet kan krijgen. Er zitten inderdaad hele kleine oneffenheden die je waarschijnlijk zo weg schuurt.

Ik verwacht dat we in de bouwmarkt wel geschikt spul hiervoor kunnen vinden maar kunnen we anders normaal fijn schuurpapier gebruiken? maw wat kunnen we het beste gebruiken?

Hij zei ook dat we de muren 2 keer moeten texen, ik heb echter nog een pot muurverf staan die ik graag wil gebruiken. Waarmee kan ik het beste voorgronden? En moet dit dan twee keer?

Neem korrel 240 en een klein stukje hout. Doe die korrel 240 om je stukje hout en schuren maar. HEEL LICHT schuren. Amper druk zetten, en met grote halen. Niet op 1 plek blijven hangen of te vaak schuren.

En je kan het het beste voorstrijken met een voorstrijkmiddel voor een zuigende ondergrond :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:12:09 #7
pi_96694317
ha ha oke

elk lifestyle magazine wat je open slaat staat helemaal vol met de mode "sereen en naturel"

en van gips als puur natuur muur materiaal? heeft nog nooit iemand van gehoord.....
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:21:32 #8
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_96737463
Dank! Allerlei tips en methodes.

Ik vraag naar het voorgronden omdat het wat duurdere muurverf (History Perfect Finish) is en ik zou het zonde vinden als de eerste laag erin gezogen wordt. Dan pak ik liever iets om mee voor te gronden of goedkopere tex.

Misschien dat ik de stucer nog even terug laat komen want het stucwerk zit niet netjes tegen het kozijn aan. En moet ik genoegen nemen met bobbels die ik met de hand kan voelen?

@meisjeonderbroekje Ik vind het stucwerk naturel niet mooi, dan had ik beter gekozen voor spachtelputz net als we beneden hebben. Het is een kinderkamer dus die moet er niet zo bedompt uitzien he :)
Trotse mamma :)
pi_97871187
WAAROM laat je een stucadoor komen, en ga je daarna naar een BOUWMARKT????

Ga dan naar de betere verfspeciaalzaak.

Het ene schuurpapier is het andere niet!!!!!
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:48:26 #10
pi_97871413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:21 schreef Faithz het volgende:

bedompt uitzien he :)
jezus lees jij ooit een lifestylemagazine= die staan vol met grieks sucadoorwerk...is alles behalve bedompt
pi_97876419
Korrel 240 is precies goed! Vergeet dat speciale voorstrijkspul maar; als je dat niet goed opbrengt, krijg je een vreselijk eindresultaat, met druipers, zakkers en glimmende stukken of plaatsen waar de latex niet hecht. Dan moet alles er weer af!!

Het beste strijk je voor met een 10% verdunde latex (je hebt nog staan?), als dat opgedroogd is, is de zuigende werking al sterk verminderd. Dan kan je de definitieve latexlaag (onverdund!!) aanbrengen.

Over dat vocht absorberen: bij gips is dat funest voor de gipsstructuur, daarom is gips zo kwetsbaar in de badkamer e.d. Kalkstuc (ouderwets) heeft die vochtabsorberende en -loslatende eigenschappen weer wel. Maar kalk is dus heel iets anders dan gips.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 08-06-2011 10:27:50 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:49:26 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97876964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:21 schreef Faithz het volgende:

Ik vraag naar het voorgronden omdat het wat duurdere muurverf (History Perfect Finish) is en ik zou het zonde vinden als de eerste laag erin gezogen wordt. Dan pak ik liever iets om mee voor te gronden of goedkopere tex.

Misschien dat ik de stucer nog even terug laat komen want het stucwerk zit niet netjes tegen het kozijn aan. En moet ik genoegen nemen met bobbels die ik met de hand kan voelen?

@meisjeonderbroekje Ik vind het stucwerk naturel niet mooi, dan had ik beter gekozen voor spachtelputz net als we beneden hebben. Het is een kinderkamer dus die moet er niet zo bedompt uitzien he :)
Bobbels kunnen ook in je muur zitten. In principe moet het stucwerk na het schuren glad zijn. Spekglad in principe. En als het stucwerk niet goed tegen de kozijnen aan zit, dan moet je hem idd terug laten komen. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:51:24 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97877008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:25 schreef blomke het volgende:
Korrel 240 is precies goed! Vergeet dat speciale voorstrijkspul maar; als je dat niet goed opbrengt, krijg je een vreselijk eindresultaat, met druipers, zakkers en glimmende stukken of plaatsen waar de latex niet hecht. Dan moet alles er weer af!!
Breek me de bek niet open :X Hebben wij ook gedaan.... NOOIT MEER. Uiteindelijk alles wel weer redelijk goed gekregen... maar ik strijk echt fucking nooit meer voor met voorstrijk :')

quote:
Het beste strijk je voor met een 10% verdunde latex (je hebt nog staan?), als dat opgedroogd is, is de zuigende werking al sterk verminderd. Dan kan je de definitieve latexlaag (onverdund!!) aanbrengen.
Goed om te weten voor de volgende keer. En dan verdunnen met water?
pi_97877252
Wij schuren de muren altijd met schuurgaas. Hierdoor krijg je een heel glad resultaat. Daarna de muren goed afdoen (ivm stof) en dan "voorstrijken" dmv speciale voorstrijk die je via een drukspuit (zo'n simpele) de voorstrijk op de muur spuiten.

Deze werkwijze krijgen wij als tip van onze stucadoor. Werkt echt uitstekend.
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:04:54 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97877303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:02 schreef astie het volgende:
Wij schuren de muren altijd met schuurgaas. Hierdoor krijg je een heel glad resultaat. Daarna de muren goed afdoen (ivm stof) en dan "voorstrijken" dmv speciale voorstrijk die je via een drukspuit (zo'n simpele) de voorstrijk op de muur spuiten.

Deze werkwijze krijgen wij als tip van onze stucadoor. Werkt echt uitstekend.
Ja, die werkwijze kreeg ik ook :') maar dan zonder spuit maar met een roller alsof je latex erop aan het trappen bent :')
  Milf woensdag 8 juni 2011 @ 10:22:25 #16
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97877720
Ik heb gewoon rechtreeks op het stucwerk geschilderd. Twee laagjes en het ziet er prachtig uit. Geen last van glimmende stukken en overal hecht het prima.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_97877798
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open :X Hebben wij ook gedaan.... NOOIT MEER. Uiteindelijk alles wel weer redelijk goed gekregen... maar ik strijk echt fucking nooit meer voor met voorstrijk :')

[..]

Goed om te weten voor de volgende keer. En dan verdunnen met water?
Ja, je eerste laag kwaliteitslatex verdun je inderdaad 10% met water. Dus op een emmer van 5 liter latex, 0,5 liter water erbij doen. Goed roeren.

Neem je bouwmarktkwaliteit, dan niet verdunnen (is al dun zat!!!). De laatste latexlaag (dekkend) met kwaliteitslatex Histor of zo.

Schuren met schuurgaas lijkt me ook wel goed tegen het dichtlopen van je schuurmiddel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_97877817
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:22 schreef nikky het volgende:
Ik heb gewoon rechtreeks op het stucwerk geschilderd. Twee laagjes en het ziet er prachtig uit. Geen last van glimmende stukken en overal hecht het prima.
Heb je 2 lagen kwaliteitslatex aangebracht?
  Milf woensdag 8 juni 2011 @ 11:33:58 #19
16000 nikky
pi_97880139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb je 2 lagen kwaliteitslatex aangebracht?
Het is verf wat ik heb laten mengen bij de praxis, maar geen eigen merk. Ik meende dat het Flexa is. Deze heb ik twee keer aangebracht.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:43:13 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_97880448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, je eerste laag kwaliteitslatex verdun je inderdaad 10% met water. Dus op een emmer van 5 liter latex, 0,5 liter water erbij doen. Goed roeren.

Neem je bouwmarktkwaliteit, dan niet verdunnen (is al dun zat!!!). De laatste latexlaag (dekkend) met kwaliteitslatex Histor of zo.

Schuren met schuurgaas lijkt me ook wel goed tegen het dichtlopen van je schuurmiddel.
Goeie, die gaan ik onthouden ^O^ Debiele is dat ik met histor en voorstrijk in de slaapkamer druipers had en met zee blauw van gamma en voorstrijk een perfecte muur. Maar dat is ook alleen met die zeeblauw want ik heb ook paars en lime groen en die waren ruk.
pi_99220368
Ik ben van plan om op gestucte muren (na licht schuren en stofvrij maken) gewoon 1 laag van Histor of Flexa monodek te doen... Moet toch genoeg zijn?
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:39:30 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99221003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben van plan om op gestucte muren (na licht schuren en stofvrij maken) gewoon 1 laag van Histor of Flexa monodek te doen... Moet toch genoeg zijn?
Zie je vanzelf :) Hier was het iig niet genoeg :) En wij hadden ook histor monodek. En dat was zelfs met hechtmiddel :')

Onze muren houden van zuigen :')
pi_99613736
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zie je vanzelf :) Hier was het iig niet genoeg :) En wij hadden ook histor monodek. En dat was zelfs met hechtmiddel :')

Onze muren houden van zuigen :')
We gaan het dit weekend op 1 kamer uittesten :) Ik zal laten weten hoe dat afloopt. We hebben trouwens Flexa Powerdek en niet Histor zoals ik dacht.
Klussen deel 1 en 2
  Milf maandag 18 juli 2011 @ 12:16:21 #24
16000 nikky
pi_99614280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Het hangt ook van de kleur af.
Een lichte kleur is meestal ineens goed. Chocoladebruin, bordeauxrood moet vaak tweemaal.
pi_99614547
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Het hangt ook van de kleur af.
Een lichte kleur is meestal ineens goed. Chocoladebruin, bordeauxrood moet vaak tweemaal.
Oh dan is dat geen probleem, we hebben RAL 9010. Misschien een paar muren in een kleurtje, maar we weten nog niet welke, dus dat kan later nog wel.
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')