Neem korrel 240 en een klein stukje hout. Doe die korrel 240 om je stukje hout en schuren maar. HEEL LICHT schuren. Amper druk zetten, en met grote halen. Niet op 1 plek blijven hangen of te vaak schuren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:56 schreef Faithz het volgende:
Deze week hebben we de kinderkamer glad laten stucen. Vlak voordat de stucer vertrok gaf hij (bij mijn vrouw) aan dat we nog wel moesten schuren en dat je hiervoor wel iets op internet kan krijgen. Er zitten inderdaad hele kleine oneffenheden die je waarschijnlijk zo weg schuurt.
Ik verwacht dat we in de bouwmarkt wel geschikt spul hiervoor kunnen vinden maar kunnen we anders normaal fijn schuurpapier gebruiken? maw wat kunnen we het beste gebruiken?
Hij zei ook dat we de muren 2 keer moeten texen, ik heb echter nog een pot muurverf staan die ik graag wil gebruiken. Waarmee kan ik het beste voorgronden? En moet dit dan twee keer?
Thanks
jezus lees jij ooit een lifestylemagazine= die staan vol met grieks sucadoorwerk...is alles behalve bedomptquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:21 schreef Faithz het volgende:
Dank! Allerlei tips en methodes.
bedompt uitzien he
Bobbels kunnen ook in je muur zitten. In principe moet het stucwerk na het schuren glad zijn. Spekglad in principe. En als het stucwerk niet goed tegen de kozijnen aan zit, dan moet je hem idd terug laten komen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:21 schreef Faithz het volgende:
Dank! Allerlei tips en methodes.
Ik vraag naar het voorgronden omdat het wat duurdere muurverf (History Perfect Finish) is en ik zou het zonde vinden als de eerste laag erin gezogen wordt. Dan pak ik liever iets om mee voor te gronden of goedkopere tex.
Misschien dat ik de stucer nog even terug laat komen want het stucwerk zit niet netjes tegen het kozijn aan. En moet ik genoegen nemen met bobbels die ik met de hand kan voelen?
@meisjeonderbroekje Ik vind het stucwerk naturel niet mooi, dan had ik beter gekozen voor spachtelputz net als we beneden hebben. Het is een kinderkamer dus die moet er niet zo bedompt uitzien he
Breek me de bek niet openquote:Op woensdag 8 juni 2011 09:25 schreef blomke het volgende:
Korrel 240 is precies goed! Vergeet dat speciale voorstrijkspul maar; als je dat niet goed opbrengt, krijg je een vreselijk eindresultaat, met druipers, zakkers en glimmende stukken of plaatsen waar de latex niet hecht. Dan moet alles er weer af!!
Goed om te weten voor de volgende keer. En dan verdunnen met water?quote:Het beste strijk je voor met een 10% verdunde latex (je hebt nog staan?), als dat opgedroogd is, is de zuigende werking al sterk verminderd. Dan kan je de definitieve latexlaag (onverdund!!) aanbrengen.
Ja, die werkwijze kreeg ik ookquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:02 schreef astie het volgende:
Wij schuren de muren altijd met schuurgaas. Hierdoor krijg je een heel glad resultaat. Daarna de muren goed afdoen (ivm stof) en dan "voorstrijken" dmv speciale voorstrijk die je via een drukspuit (zo'n simpele) de voorstrijk op de muur spuiten.
Deze werkwijze krijgen wij als tip van onze stucadoor. Werkt echt uitstekend.
Ja, je eerste laag kwaliteitslatex verdun je inderdaad 10% met water. Dus op een emmer van 5 liter latex, 0,5 liter water erbij doen. Goed roeren.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Breek me de bek niet openHebben wij ook gedaan.... NOOIT MEER. Uiteindelijk alles wel weer redelijk goed gekregen... maar ik strijk echt fucking nooit meer voor met voorstrijk
[..]
Goed om te weten voor de volgende keer. En dan verdunnen met water?
Heb je 2 lagen kwaliteitslatex aangebracht?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:22 schreef nikky het volgende:
Ik heb gewoon rechtreeks op het stucwerk geschilderd. Twee laagjes en het ziet er prachtig uit. Geen last van glimmende stukken en overal hecht het prima.
Het is verf wat ik heb laten mengen bij de praxis, maar geen eigen merk. Ik meende dat het Flexa is. Deze heb ik twee keer aangebracht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb je 2 lagen kwaliteitslatex aangebracht?
Goeie, die gaan ik onthoudenquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, je eerste laag kwaliteitslatex verdun je inderdaad 10% met water. Dus op een emmer van 5 liter latex, 0,5 liter water erbij doen. Goed roeren.
Neem je bouwmarktkwaliteit, dan niet verdunnen (is al dun zat!!!). De laatste latexlaag (dekkend) met kwaliteitslatex Histor of zo.
Schuren met schuurgaas lijkt me ook wel goed tegen het dichtlopen van je schuurmiddel.
Zie je vanzelfquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben van plan om op gestucte muren (na licht schuren en stofvrij maken) gewoon 1 laag van Histor of Flexa monodek te doen... Moet toch genoeg zijn?
We gaan het dit weekend op 1 kamer uittestenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zie je vanzelfHier was het iig niet genoeg
En wij hadden ook histor monodek. En dat was zelfs met hechtmiddel
![]()
Onze muren houden van zuigen
Het hangt ook van de kleur af.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben van plan om op gestucte muren (na licht schuren en stofvrij maken) gewoon 1 laag van Histor of Flexa monodek te doen... Moet toch genoeg zijn?
Oh dan is dat geen probleem, we hebben RAL 9010. Misschien een paar muren in een kleurtje, maar we weten nog niet welke, dus dat kan later nog wel.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:16 schreef nikky het volgende:
[..]
Het hangt ook van de kleur af.
Een lichte kleur is meestal ineens goed. Chocoladebruin, bordeauxrood moet vaak tweemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |