Dan is links niet consequent. Links is toch voor het gratis verstrekken van uitkeringen? Waarom dan niet aan de Grieken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, daar hoor je links over, volop zelfs. Onterecht overigens.
Als jij directe financiele steun aan een noodlijdend land niet als ontwikkelingshulp ziet, moet jij misschien eens aan je definities en percepties werkenquote:En je mag gerust weer eens je eigen definities verzinnen hoor. Staat alleen weer eens wat onnozel.
Als je het nieuws deze week had gevolgd, dan wist je dat Griekenland hoogstwaarschijnlijk om een kwijtschelding van een deel vd schulden zal vragen. Weg ons geld dus.quote:Als griekenland door deze leningen haar overheidsfinancien op orde maakt en de lening op termijn terugbetaalt lijkt me dat niet.
Dat terug zien hoeft niet per se in keiharde euro's te gebeuren. Men kan dat eveneens terug zien door invloed te vergaren als gevolg van deze deal.quote:van een investering hoor je overigens wat terug te zien, daar lijkt geld storten in een bouwkuip me niet onder te vallen.
Ik denk dat ik beter mijn eigen uitspraken kan analyseren dan een buitenstaander als jijquote:Geloof je het zelf?
Als jij dat geen fatsoenlijke argumenten noemt, weet ik het ook niet meer. Hoe wil jij dan bondgenootschappen en relaties behouden en versterken?quote:Aha, goedpraterij zonder fatsoenlijke argumenten.
Nee, want vrijwel geen een partij oppert om in de VS mee te gaan helpen met infrastructuur. Ik wil best luisteren naar hoe jij gelijkenissen kan trekken met de Israël-PVV relatie en elk andere partij met de VS.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo? Vrijwel alle politieke partijen zijn pro-VS, noem je dat dan ook raar?
Kernwapens is niet bevestigd.quote:Israel is ook één van de machtigste landen. Kernwapens, grote lobby in de VS (wat hen veel invloed in de wereld geeft), snelgroeiende economie, strategische bondgenoot in een zeer onrustige regio.
Nee, men gaat zelfs verder. Men steunde de VS in Irak en Afghanistan door troepen te leveren. Deze hulp gaat veel verder en kost veel meer geld dan een spoorlijn in Israel te bouwen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:05 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, want vrijwel geen een partij oppert om in de VS mee te gaan helpen met infrastructuur.
Zie hierboven om maar een voorbeeld te noemen van een eveneens vergaande loyaliteit.quote:Ik wil best luisteren naar hoe jij gelijkenissen kan trekken met de Israël-PVV relatie en elk andere partij met de VS.
Ik denk dat iedereen wel vermoedt dat Israel kernwapens heeft.quote:Kernwapens is niet bevestigd.
Geeft hen wel enorme macht. In de VN stemt de VS altijd in het voordeel van Israel. Geef Israel enorme macht als klein land.quote:De grote lobby in de VS is belangrijk voor bilaterale omgang, vallen wij buiten.
Ze zijn ook rijker dan al deze 3 landen. Hoe rijker je bent, hoe moeilijk het is om snel te groeien.quote:Hun economie groeit slomer dan bijv. Lebanon, Jordanie en Egypte. En dan heb ik alleen gekeken naar buurlanden.
Dat zie ik niet zo.quote:Ze zijn inderdaad een strategische bondgenoot maar dat is eerder een last dan een baat. Onze steun aan de VS Israël coöperatie zet slecht bloed in heel het Midden Oosten en in Noord Afrika.
"Ook"? Wat de PVV wil steunen is een project dat heel direct en concreet het internationale recht aantast. Dat is iets heel anders dan algemeen een land steunen waarvan misschien niet al het beleid helemaal in orde is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
Van waar die verontwaardiging? Nederland geeft toch ook ontwikkelingsgeld aan Marokko, wat West-Sahara "bezet"?
Vanuit je Palestijns oogpunt zul je dat wel vinden ja.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:11 schreef Monidique het volgende:
Israël is geen strategische bondgenoot van Nederland of de EU -of Amerika wat dat betreft-, Israël is een strategisch blok aan het been.
Ik ben Nederlands/Iers en Katholiek opgevoed en ik deel zijn mening.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vanuit je Palestijns oogpunt zul je dat wel vinden ja.
Helaas heb je geen gelijk.
Niets. Anders dat jij ook dat standpunt hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef Ulpianus het volgende:
Ik ben Nederlands/Iers en Katholiek opgevoed en ik deel zijn mening.
Wat nu?
De participatie in de Afghaanse oorlog zou je inderdaad kunnen legitimeren door het NAVO-bondgenootschap, en dat hebben alle NAVO-landen ook gedaan, wat ze overigens van mij niet hadden hoeven doen. De deelname aan de oorlog tegen Irak was echter geen NAVO-verplichting en dat zou ook een beetje van de zotte zijn, daar Amerika en vriendjes -NAVO plus excuusbuitenlanders- de agressors waren en niet Irak.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef Ulpianus het volgende:
De oorlog in Irak en Afghanistan was een andere verplichting. Dat is NATO gebonden.
Nee, wat hebben wij aan Israel tegenover de MENAquote:Op donderdag 12 mei 2011 00:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niets. Anders dat jij ook dat standpunt hebt.
Dat is wel weer waar.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
De participatie in de Afghaanse oorlog zou je inderdaad kunnen legitimeren door het NAVO-bondgenootschap, en dat hebben alle NAVO-landen ook gedaan, wat ze overigens van mij niet hadden hoeven doen. De deelname aan de oorlog tegen Irak was echter geen NAVO-verplichting en dat zou ook een beetje van de zotte zijn, daar Amerika en vriendjes -NAVO plus excuusbuitenlanders- de agressors waren en niet Irak.
Aan de andere kant: de VS had geen toestemming van de VN om Irak binnen te vallen. Toch hielp Nederland de VS mee met de troepen. Gevalletje vergaande loyaliteit?quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef Ulpianus het volgende:
De oorlog in Irak en Afghanistan was een andere verplichting. Dat is NATO gebonden.
Democratische bondgenoot in een zeer onrustig gebied. Door Israel kan jij je invloed in het M-O uitoefenen.quote:En ik ben benieuwd hoe jij ziet hoe onze Israel relatie baat heeft.
Ja, vertel? Je denkt in zwart-wit termen. Het is niet of-of. Je moet altijd een en-en (een win-win) situatie creeeren. De VS is de grootste bondgenoot van Israel, wordt enorm gehaat in het Midden-Oosten, maar levert wel de een na de andere goede deal met Saoedi-Arabie. Met andere woorden: een en-en relatie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:22 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, wat hebben wij aan Israel tegenover de MENA
Dat van Irak is inderdaad een gevalletje vergaande loyaliteit. Alsnog is dat minder raar dan de relatie Israel-PVV omdat de VK en de VS deze actie uitvoerden. Ik keur het mee doen in die oorlog ook veel meer af dan dit verhaal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan de andere kant: de VS had geen toestemming van de VN om Irak binnen te vallen. Toch hielp Nederland de VS mee met de troepen. Gevalletje vergaande loyaliteit?
[..]
Democratische bondgenoot in een zeer onrustig gebied. Door Israel kan jij je invloed in het M-O uitoefenen.
Het is niet een en-en situatie meer. De en-en situatie is gecreeerd doordat de VS de dictators tevreden houdt. Dit houdt niet langer stand.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, vertel? Je denkt in zwart-wit termen. Het is niet of-of. Je moet altijd een en-en (een win-win) situatie creeeren. De VS is de grootste bondgenoot van Israel, wordt enorm gehaat in het Midden-Oosten, maar levert wel de een na de andere goede deal met Saoedi-Arabie. Met andere woorden: een en-en relatie.
Nou dan. Dit gaf ik als voorbeeld waar ook andere partijen een vergaande loyaliteit hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:29 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dat van Irak is inderdaad een gevalletje vergaande loyaliteit.
Maar Nederland deed evengoed mee met oorlogje spelen. Daarbij komt een spoorlijn van de PVV in het niet te staan.quote:Alsnog is dat minder raar dan de relatie Israel-PVV omdat de VK en de VS deze actie uitvoerden.
En jij denkt dat Israel en de VS het zover laten komen? Geopolitiek draait niet om normen en waarden, maar door je belangen te behartigen, soms op immorele wijze.quote:En wat nu als Egypte een democratie word en tegenover Israël komt te staan?
Qua zakendoen kies ik voor beide. Immers, geld valt overal te verdienen. Qua geoplitiek kies ik voor Israel.quote:Kies je dan voor Israel? Die laatst nog chemische wapens op burgers heeft gebruikt en maar 7 mln inwoners heeft en een GDP van 300 mlrd
Of Egypte? Met zijn smetvrije regering en 80 mln inwoners en een GDP van 500 mlrd?
Het machtigste land ter wereld, de VS, is continu bezig om relaties te smeden in geval dat een regering wisselt.quote:Het is niet een en-en situatie meer. De en-en situatie is gecreeerd doordat de VS de dictators tevreden houdt. Dit houdt niet langer stand.
quote:Was de PVV voor de verkiezingen ook al zo pro-Israel? Dat is mij dan echt helemaal ontschoten, maar sinds de verkiezingen hoor ik de PVV alleen nog maar met positieve verhalen komen over Israel. Mijn stem verliezen zij daardoor de volgende keer, want als ik iets NIET ben dan is het pro-Israel
Jacob, Rotterdam | 14:51 | 11.05.11
Tja als deze onzin je niveau is...quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan is links niet consequent. Links is toch voor het gratis verstrekken van uitkeringen? Waarom dan niet aan de Grieken?
Het is geen directe hulp van Nederland aan Griekenland.quote:[..]
Als jij directe financiele steun aan een noodlijdend land niet als ontwikkelingshulp ziet, moet jij misschien eens aan je definities en percepties werken
Weg deel van ons geld mogelijk. Geld in die bouwput storten is weg al ons geld dat we uitgeven...quote:Als je het nieuws deze week had gevolgd, dan wist je dat Griekenland hoogstwaarschijnlijk om een kwijtschelding van een deel vd schulden zal vragen. Weg ons geld dus.
En dat is in deze maar zeer de vraag. Lijkt me niet bepaald de meest efficiënte manier om daartoe te komen...quote:Dat terug zien hoeft niet per se in keiharde euro's te gebeuren. Men kan dat eveneens terug zien door invloed te vergaren als gevolg van deze deal.
Zelfanalyse is tot nu toe niet bepaald een sterk punt van je geweestquote:Ik denk dat ik beter mijn eigen uitspraken kan analyseren dan een buitenstaander als jij
Die bondgenootschappen versterk je door elkaar politiek te steunen, niet door willekeurig geld in een bouwproject te stoppen.quote:[..]
Als jij dat geen fatsoenlijke argumenten noemt, weet ik het ook niet meer. Hoe wil jij dan bondgenootschappen en relaties behouden en versterken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |