abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96680315
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, daar hoor je links over, volop zelfs. Onterecht overigens.
Dan is links niet consequent. Links is toch voor het gratis verstrekken van uitkeringen? Waarom dan niet aan de Grieken?

quote:
En je mag gerust weer eens je eigen definities verzinnen hoor. Staat alleen weer eens wat onnozel.
Als jij directe financiele steun aan een noodlijdend land niet als ontwikkelingshulp ziet, moet jij misschien eens aan je definities en percepties werken ;)

quote:
Als griekenland door deze leningen haar overheidsfinancien op orde maakt en de lening op termijn terugbetaalt lijkt me dat niet.
Als je het nieuws deze week had gevolgd, dan wist je dat Griekenland hoogstwaarschijnlijk om een kwijtschelding van een deel vd schulden zal vragen. Weg ons geld dus.

quote:
van een investering hoor je overigens wat terug te zien, daar lijkt geld storten in een bouwkuip me niet onder te vallen.
Dat terug zien hoeft niet per se in keiharde euro's te gebeuren. Men kan dat eveneens terug zien door invloed te vergaren als gevolg van deze deal.

quote:
:D Geloof je het zelf?
Ik denk dat ik beter mijn eigen uitspraken kan analyseren dan een buitenstaander als jij :D

quote:
Aha, goedpraterij zonder fatsoenlijke argumenten.
Als jij dat geen fatsoenlijke argumenten noemt, weet ik het ook niet meer. Hoe wil jij dan bondgenootschappen en relaties behouden en versterken?
pi_96680331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoezo? Vrijwel alle politieke partijen zijn pro-VS, noem je dat dan ook raar?

Nee, want vrijwel geen een partij oppert om in de VS mee te gaan helpen met infrastructuur. Ik wil best luisteren naar hoe jij gelijkenissen kan trekken met de Israël-PVV relatie en elk andere partij met de VS.
quote:
Israel is ook één van de machtigste landen. Kernwapens, grote lobby in de VS (wat hen veel invloed in de wereld geeft), snelgroeiende economie, strategische bondgenoot in een zeer onrustige regio.
Kernwapens is niet bevestigd.
De grote lobby in de VS is belangrijk voor bilaterale omgang, vallen wij buiten.
Hun economie groeit slomer dan bijv. Lebanon, Jordanie en Egypte. En dan heb ik alleen gekeken naar buurlanden.
Ze zijn inderdaad een strategische bondgenoot maar dat is eerder een last dan een baat. Onze steun aan de VS Israël coöperatie zet slecht bloed in heel het Midden Oosten en in Noord Afrika.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_96680560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:05 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Nee, want vrijwel geen een partij oppert om in de VS mee te gaan helpen met infrastructuur.
Nee, men gaat zelfs verder. Men steunde de VS in Irak en Afghanistan door troepen te leveren. Deze hulp gaat veel verder en kost veel meer geld dan een spoorlijn in Israel te bouwen.

quote:
Ik wil best luisteren naar hoe jij gelijkenissen kan trekken met de Israël-PVV relatie en elk andere partij met de VS.
Zie hierboven om maar een voorbeeld te noemen van een eveneens vergaande loyaliteit.

quote:
Kernwapens is niet bevestigd.
Ik denk dat iedereen wel vermoedt dat Israel kernwapens heeft.

quote:
De grote lobby in de VS is belangrijk voor bilaterale omgang, vallen wij buiten.
Geeft hen wel enorme macht. In de VN stemt de VS altijd in het voordeel van Israel. Geef Israel enorme macht als klein land.

quote:
Hun economie groeit slomer dan bijv. Lebanon, Jordanie en Egypte. En dan heb ik alleen gekeken naar buurlanden.
Ze zijn ook rijker dan al deze 3 landen. Hoe rijker je bent, hoe moeilijk het is om snel te groeien.

quote:
Ze zijn inderdaad een strategische bondgenoot maar dat is eerder een last dan een baat. Onze steun aan de VS Israël coöperatie zet slecht bloed in heel het Midden Oosten en in Noord Afrika.
Dat zie ik niet zo.
pi_96680563
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
Van waar die verontwaardiging? Nederland geeft toch ook ontwikkelingsgeld aan Marokko, wat West-Sahara "bezet"?
"Ook"? Wat de PVV wil steunen is een project dat heel direct en concreet het internationale recht aantast. Dat is iets heel anders dan algemeen een land steunen waarvan misschien niet al het beleid helemaal in orde is.

Maar als jij een concreet project in West-Sahara weet dat door Nederland gesubsidieerd wordt, zeg het dan vooral. Want dat zou evt. inderdaad even schandalig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 00:14:24 ]
pi_96680569
Israël is geen strategische bondgenoot van Nederland of de EU -of Amerika wat dat betreft-, Israël is een strategisch blok aan het been.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2011 @ 00:18:25 #81
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96680837
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:11 schreef Monidique het volgende:
Israël is geen strategische bondgenoot van Nederland of de EU -of Amerika wat dat betreft-, Israël is een strategisch blok aan het been.
Vanuit je Palestijns oogpunt zul je dat wel vinden ja.
Helaas heb je geen gelijk.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_96680848
De oorlog in Irak en Afghanistan was een andere verplichting. Dat is NATO gebonden.
Dan gaat nog veel dieper dan deze kwestie.

En ik ben benieuwd hoe jij ziet hoe onze Israel relatie baat heeft.

Ik ben hier trouwens in een domme discussie beland, ik vind het niet erg dat PVV dit doet. Alleen belachelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vanuit je Palestijns oogpunt zul je dat wel vinden ja.
Helaas heb je geen gelijk.
Ik ben Nederlands/Iers en Katholiek opgevoed en ik deel zijn mening.
Wat nu?
- Horace Walpole
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2011 @ 00:20:51 #83
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96680925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef Ulpianus het volgende:
Ik ben Nederlands/Iers en Katholiek opgevoed en ik deel zijn mening.
Wat nu?

Niets. Anders dat jij ook dat standpunt hebt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_96680994
quote:
De oorlog in Irak en Afghanistan was een andere verplichting. Dat is NATO gebonden.
De participatie in de Afghaanse oorlog zou je inderdaad kunnen legitimeren door het NAVO-bondgenootschap, en dat hebben alle NAVO-landen ook gedaan, wat ze overigens van mij niet hadden hoeven doen. De deelname aan de oorlog tegen Irak was echter geen NAVO-verplichting en dat zou ook een beetje van de zotte zijn, daar Amerika en vriendjes -NAVO plus excuusbuitenlanders- de agressors waren en niet Irak.
pi_96681015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niets. Anders dat jij ook dat standpunt hebt.
Nee, wat hebben wij aan Israel tegenover de MENA
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

De participatie in de Afghaanse oorlog zou je inderdaad kunnen legitimeren door het NAVO-bondgenootschap, en dat hebben alle NAVO-landen ook gedaan, wat ze overigens van mij niet hadden hoeven doen. De deelname aan de oorlog tegen Irak was echter geen NAVO-verplichting en dat zou ook een beetje van de zotte zijn, daar Amerika en vriendjes -NAVO plus excuusbuitenlanders- de agressors waren en niet Irak.
Dat is wel weer waar.
- Horace Walpole
pi_96681070
quote:
Aan de andere kant: de VS had geen toestemming van de VN om Irak binnen te vallen. Toch hielp Nederland de VS mee met de troepen. Gevalletje vergaande loyaliteit?

quote:
En ik ben benieuwd hoe jij ziet hoe onze Israel relatie baat heeft.
Democratische bondgenoot in een zeer onrustig gebied. Door Israel kan jij je invloed in het M-O uitoefenen.
pi_96681160
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:22 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Nee, wat hebben wij aan Israel tegenover de MENA
Ja, vertel? Je denkt in zwart-wit termen. Het is niet of-of. Je moet altijd een en-en (een win-win) situatie creeeren. De VS is de grootste bondgenoot van Israel, wordt enorm gehaat in het Midden-Oosten, maar levert wel de een na de andere goede deal met Saoedi-Arabie. Met andere woorden: een en-en relatie.
pi_96681241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Aan de andere kant: de VS had geen toestemming van de VN om Irak binnen te vallen. Toch hielp Nederland de VS mee met de troepen. Gevalletje vergaande loyaliteit?

[..]

Democratische bondgenoot in een zeer onrustig gebied. Door Israel kan jij je invloed in het M-O uitoefenen.
Dat van Irak is inderdaad een gevalletje vergaande loyaliteit. Alsnog is dat minder raar dan de relatie Israel-PVV omdat de VK en de VS deze actie uitvoerden. Ik keur het mee doen in die oorlog ook veel meer af dan dit verhaal.

En wat nu als Egypte een democratie word en tegenover Israël komt te staan?
Kies je dan voor Israel? Die laatst nog chemische wapens op burgers heeft gebruikt en maar 7 mln inwoners heeft en een GDP van 300 mlrd
Of Egypte? Met zijn smetvrije regering en 80 mln inwoners en een GDP van 500 mlrd?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, vertel? Je denkt in zwart-wit termen. Het is niet of-of. Je moet altijd een en-en (een win-win) situatie creeeren. De VS is de grootste bondgenoot van Israel, wordt enorm gehaat in het Midden-Oosten, maar levert wel de een na de andere goede deal met Saoedi-Arabie. Met andere woorden: een en-en relatie.
Het is niet een en-en situatie meer. De en-en situatie is gecreeerd doordat de VS de dictators tevreden houdt. Dit houdt niet langer stand.
- Horace Walpole
pi_96681508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:29 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Dat van Irak is inderdaad een gevalletje vergaande loyaliteit.
Nou dan. Dit gaf ik als voorbeeld waar ook andere partijen een vergaande loyaliteit hebben.

quote:
Alsnog is dat minder raar dan de relatie Israel-PVV omdat de VK en de VS deze actie uitvoerden.
Maar Nederland deed evengoed mee met oorlogje spelen. Daarbij komt een spoorlijn van de PVV in het niet te staan.

quote:
En wat nu als Egypte een democratie word en tegenover Israël komt te staan?
En jij denkt dat Israel en de VS het zover laten komen? Geopolitiek draait niet om normen en waarden, maar door je belangen te behartigen, soms op immorele wijze.

quote:
Kies je dan voor Israel? Die laatst nog chemische wapens op burgers heeft gebruikt en maar 7 mln inwoners heeft en een GDP van 300 mlrd
Of Egypte? Met zijn smetvrije regering en 80 mln inwoners en een GDP van 500 mlrd?
Qua zakendoen kies ik voor beide. Immers, geld valt overal te verdienen. Qua geoplitiek kies ik voor Israel.

Overigens zegt een hoge GDP niet alles. De VS en de EU steunen bijvoorbeel dJapen en niet China, terwijl Japen een lagere GDP dan China heeft.

quote:
Het is niet een en-en situatie meer. De en-en situatie is gecreeerd doordat de VS de dictators tevreden houdt. Dit houdt niet langer stand.
Het machtigste land ter wereld, de VS, is continu bezig om relaties te smeden in geval dat een regering wisselt.

Inval Libie bijvoorbeeld. Khadaffi weg --> puppetje installeren --> belangen weer veilig.
pi_96681609
Ik laat het hierbij. Ga mijn bedje opzoeken.
Ik denk dat in ieder geval de nuance duidelijker is voor beide.
- Horace Walpole
pi_96681642
Aardige discussie :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:41:54 #92
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_96681694
Dit topic heeft weer een hoog gehalte
goed idee ! - want PVV
versus
belachelijk ! - want PVV

Eerlijk gezegd moet de eerste groep in dit specifieke geval wel heel erg draaien.
In plaats van gewoon toe te geven dat ook de PVV soms met slechte ideeën komt.
zonnig Brasil
  donderdag 12 mei 2011 @ 01:13:48 #93
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96682428
Whehe Telegraaf-volk :')

quote:
Was de PVV voor de verkiezingen ook al zo pro-Israel? Dat is mij dan echt helemaal ontschoten, maar sinds de verkiezingen hoor ik de PVV alleen nog maar met positieve verhalen komen over Israel. Mijn stem verliezen zij daardoor de volgende keer, want als ik iets NIET ben dan is het pro-Israel
Jacob, Rotterdam | 14:51 | 11.05.11
  donderdag 12 mei 2011 @ 01:15:36 #94
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96682483
Tegen ontwikkelingshulp zijn, maar wel ontwikkelingshulp willen geven aan Israël voor een hypermoderne HSL treinverbinding :') :') :'). "Het front" in de kruistochten tegen de Mohammedanen die hier Eurabië willen stichten :').

Ik zou sowieso niet een partij vertrouwen die een Israëlische vlag in de vergaderkamer geeft staan.
pi_96682599
De Roon ziet graag dat er een spoorlijn komt tot aan de stadsgrens van Tel Aviv en niet verder omdat de planning scheefloopt en het geld opeens op is, plus natuurlijk dat het nieuw stuk spoor eerst een paar jaar onderbezet blijft vanwege technische faalhazerij en commerciële desinteresse vanwege al bestaande goedkopere vervoersalternatieven.

Aldus de Nederlandse expertise op dit gebied.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_96683617
Kan de PVV niet beter plaats nemen in de Knesset?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_96684045
Westbank Judea en Samaria

In 1923 verdeelden de Britten Palestina in twee delen. Joden kregen alleen toestemming west van de rivier de Jordaan te verblijven. Eigenlijk, hebben de Britten 75% van het oorspronkelijk voorgestelde Joods-Palestijnse thuisland afgesneden,

Het oorspronkelijke gebied

en het zaad gelegd voor wat in 1946 de Arabisch-Palestijnse natie "Trans-Jordanie" genoemd zou worden, wat betekent "over de rivier Jordaan." De Palestijnse Arabieren hadden nu HUN "Arabisch-Palestijns" thuisland. De overige 25% van Palestina (nu WESTELIJK van de rivier de Jordaan) zou het Joods-Palestijnse thuisland zijn.

Op 14 Mei 1948, riepen de Palestijnse Joden eindelijk hun eigen staat Israel uit en werden "Israelies." Op de volgende dag, was Israel in oorlog met zeven legers van de Arabische buurlanden.... Egypte, Trans-Jordanie, Syrie, Libanon, Saudie Arabie, Irak en Jemen

Het eind-resultaat van de Israelische onafhankelijkheids oorlog van 1948-49, was de creatie van een Joodse Staat die iets groter was dan wat de Verenigde Naties 2 jaar eerder had voorgesteld. Wat overbleef van die bijna-ontstane tweede Arabisch Palestijnse Staat was ingenomen door Egypte die de Gaza Strook bezette en door Trans-Jordanie die Judea-Samaria bezette die nu "West Bank" genoemd werd, en Jeruzalem. In het volgende Jaar (1950) heeft Trans-Jordanie de West Bank Territoria officieel bij zichzelf ingevoegd, en alle Arabieren die daar woonden Jordaans burgerschap toegestaan. Aangezien Trans-Jordanie niet langer gebonden was aan een kant van de rivier de Jordaan,

Let op het woord occupied

Maar niet Israel zijn de bezetters maar Trans-Jordanie en Egypte.

bron : http://home.filternet.nl/~kjv/history.htm

Gelukkig stond het onrecht al geprofeteerd en gaat God in het gericht met de volken die zomaar het land Israel verdelen

joel3vers1 Want zie, in die dagen en te dien tijde, wanneer Ik een keer zal brengen in het lot van Juda en van Jeruzalem, 2 zal Ik alle volken verzamelen en afvoeren naar het dal van Josafat, en Ik zal aldaar met hen in het gericht treden ter oorzake van mijn volk en van mijn erfdeel Israël, dat zij onder de volken verstrooid hebben, terwijl zij mijn land verdeelden,

En dat is ook de hele leugen, ze willen een tweede palestijnse staat maken. Terwijl Jorandie de palestijnse staat is.

[ Bericht 5% gewijzigd door matthij02 op 12-05-2011 07:35:13 ]
pi_96684213
Geen cent van mijn belastinggeld naar die achterlijke Israëliërs.
pi_96684386
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan is links niet consequent. Links is toch voor het gratis verstrekken van uitkeringen? Waarom dan niet aan de Grieken?
Tja als deze onzin je niveau is...

quote:
[..]

Als jij directe financiele steun aan een noodlijdend land niet als ontwikkelingshulp ziet, moet jij misschien eens aan je definities en percepties werken ;)
Het is geen directe hulp van Nederland aan Griekenland.

[..]
quote:
Als je het nieuws deze week had gevolgd, dan wist je dat Griekenland hoogstwaarschijnlijk om een kwijtschelding van een deel vd schulden zal vragen. Weg ons geld dus.
Weg deel van ons geld mogelijk. Geld in die bouwput storten is weg al ons geld dat we uitgeven...
[..]
quote:
Dat terug zien hoeft niet per se in keiharde euro's te gebeuren. Men kan dat eveneens terug zien door invloed te vergaren als gevolg van deze deal.
En dat is in deze maar zeer de vraag. Lijkt me niet bepaald de meest efficiënte manier om daartoe te komen...

[..]
quote:
Ik denk dat ik beter mijn eigen uitspraken kan analyseren dan een buitenstaander als jij :D
Zelfanalyse is tot nu toe niet bepaald een sterk punt van je geweest ;)
quote:
[..]

Als jij dat geen fatsoenlijke argumenten noemt, weet ik het ook niet meer. Hoe wil jij dan bondgenootschappen en relaties behouden en versterken?
Die bondgenootschappen versterk je door elkaar politiek te steunen, niet door willekeurig geld in een bouwproject te stoppen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:12:51 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96684491
stuur ProRail er maar op af :')... dat zal ze leren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')