abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96874146
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:17 schreef hh84 het volgende:
waaruit maak jij nou precies op dat ik HET BEDRIJF zwart wil maken?
zeg ik dat collega x van het bedrijf iets heeft gejat?
zeg ik dat er bij bedrijf x vaak wordt gejat?
zeg ik dat er door medewerkers van bedrijf x vaak wordt gejat?
zeg ik dat bedrijf x te weinig doet aan diefstal preventie?
zeg ik dat bedrijf x de vermeende diefstal had kunnen voorkomen of er op enig andere manier schuld aan heeft?

zeg mij eens... op welke manier probeer ik HET BEDRIJF OPZETTELIJK zwart te maken?
Rustig, jongen, rustig :)

Dat was voordat je dit schreef:
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:17 schreef hh84 het volgende:
De tweet heb ik allang verwijderd, ....
Als je de tweet inderdaad hebt verwijderd na het verzoek van het bedrijf, dan heb ik een verkeerde conclusie gehad. Maar dat bleek niet uit jouw eerdere posts. Mijn welgemeende excuses.

Voor de rest adviseer ik je hier wat aan te gaan doen, omdat dat gedrag doorgaans tegen je werkt in het bedrijfsleven, waar je niet zelf de directeur/eigenaar bent:
quote:
"Ik MOET niets, maar jij MAG wel in de stront zakken met dat gecommandeer van je"
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_96874271
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 07:36 schreef JumpingJacky het volgende:
Voor de rest adviseer ik je hier wat aan te gaan doen, omdat dat gedrag doorgaans tegen je werkt in het bedrijfsleven, waar je niet zelf de directeur/eigenaar bent:

[..]

Een paar keer kom je er wel mee weg, maar op een keer kom je iemand tegen die dezelfde mentaliteit heeft en je er gewoon uit flikkert. Dan heb je pas een topic over reputatieschade, al dan niet zelf aangebracht :P
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:21:59 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96874520
Als je in het echte leven ook zo reageert op verzoeken dan voorspel ik nog een slechte toekomst in het bedrijfsleven.

Je zal het niet bedoeld hebben als het zwartmaken van het bedrijf maar dat gebeurt wel door het bedrijf te linken aan diefstal zonder bewijs of veroordeling.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_96907952
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 07:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Rustig, jongen, rustig :)

Dat was voordat je dit schreef:

[..]

Als je de tweet inderdaad hebt verwijderd na het verzoek van het bedrijf, dan heb ik een verkeerde conclusie gehad. Maar dat bleek niet uit jouw eerdere posts. Mijn welgemeende excuses.

[..]

Haha ik was en ben nog steeds heel rustig hoor, ik maak gewoon even een opsomming :P

Mijn opmerking over het in de stront zaken was figuurlijk, niet iets wat ik op die manier hardop zou zeggen.
Maar dat neemt niet weg dat ik er een gruwelijke hekel aan heb om gecommandeerd te worden.
Ik MOET namelijk helemaal niks, ik ben baas over mezelf, verder niemand anders.
En zeker als iemand (een werkgever) zich bemoeit met mijn privezaken buiten het werk om dan kan ik daar heel slecht tegen.
Zolang ik geen voorbeeldfunctie heb laat ik me niet door een werkgever vertellen wat ik wel en niet mag doen in m'n eigen tijd.
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_96908403
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:
Als je in het echte leven ook zo reageert op verzoeken dan voorspel ik nog een slechte toekomst in het bedrijfsleven.

Je zal het niet bedoeld hebben als het zwartmaken van het bedrijf maar dat gebeurt wel door het bedrijf te linken aan diefstal zonder bewijs of veroordeling.
bewijs bewijs bewijs 70% van de diefstallen zijn niet te bewijzen
en bij bijna elk bedrijf wordt wel eens iets gestolen, zo bijzonder is het dus niet dat je een keer noemt dat er bij bedrijf x ook wel eens zoiets is gebeurd.

Ik wil het hier eigenlijk wel bij laten, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, jullie hebben je punt duidelijk gemaakt.
Een werkgever kan dus niet van je eisen dergelijke tweets te verwijderen maar kan wel proberen je aan te klagen wegens smaad, ik zeg proberen, want ik ben er persoonlijk nog lang niet van overtuigd dat er (in dit geval) sprake is van smaad (lees: bewust zwartmaken van een bedrijf)

Bedankt voor jullie reacties!
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_96909545
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 16 mei 2011 @ 22:40:20 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96915528
Tsja als je het zo wilt stellen vind ik het prima. Je toekomst bij het bedrijf zet je dan natuurlijk wel op het spel, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_96928797
Op het moment dat jij de bedrijfsnaam in een privetweet (voor zover een tweet uberhaupt prive kan zijn) noemt.. en dat doe je toch echt zelf, betrek je zelf het bedrijf erbij.

Dat heeft dan al niets meer met privezaken bemoeien te maken. Privezaak is als ie bij gaat houden hoe vaak jij buiten werktijd met je vriendin in bed ligt, maar dit.. nee, Het is een voorval op je werk, dus duidelijk werkgerelateerd.

Ik denk dat je het met een houding van "Ik moet niks ik mag alleen maar" jezelf erg moeilijk maakt. Je moet namelijk wel degelijk wat: een tegenprestatie leveren voor het feit dat jouw werkgever jou betaalt, dat ben je namelijk overeengekomen in je arbeidsovereenkomst.. en ik durf er heel wat op te verwedden dat in diezelfde arbeidsovereenkomst of aanvullende voorwaarden iets over het naar buiten brengen van interne zaken staat.
pi_97028271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:48 schreef totebel het volgende:
Op het moment dat jij de bedrijfsnaam in een privetweet (voor zover een tweet uberhaupt prive kan zijn) noemt.. en dat doe je toch echt zelf, betrek je zelf het bedrijf erbij.

Dat heeft dan al niets meer met privezaken bemoeien te maken. Privezaak is als ie bij gaat houden hoe vaak jij buiten werktijd met je vriendin in bed ligt, maar dit.. nee, Het is een voorval op je werk, dus duidelijk werkgerelateerd.

Ik denk dat je het met een houding van "Ik moet niks ik mag alleen maar" jezelf erg moeilijk maakt. Je moet namelijk wel degelijk wat: een tegenprestatie leveren voor het feit dat jouw werkgever jou betaalt, dat ben je namelijk overeengekomen in je arbeidsovereenkomst.. en ik durf er heel wat op te verwedden dat in diezelfde arbeidsovereenkomst of aanvullende voorwaarden iets over het naar buiten brengen van interne zaken staat.
Ook voor jou.. Men moet niets.
Enkel doodgaan.
Men verwacht dingen, en dat is compleet iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')