Hoezo? Ik zeg niets over mijn werk zelf, breng geen vertrouwelijke bedrijfsinformatie naar buiten, het gaat niet over het werk. alleen de plaats waar iets van mij is gestolen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat dat niet wenselijk om het internet op te sturen, en volgens mij kunnen ze dat inderdaad van je eisen.
Aangifte van diefstal gedaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:15 schreef hh84 het volgende:
...alleen de plaats waar iets van mij is gestolen.
Jij vind het normaal om de wereld in te slingeren dat er iets ontvreemd is op je werkt terwijl daar niet eens bewijs voor is? Wat als mensen dingen bij jou thuis spullen kwijt raken en vervolgens gaan tweeten dat er dingen bij jou gestolen worden. Woon je dan ook nog in een vrij land of vind je dat toch wat minder prettig?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:15 schreef hh84 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zeg niets over mijn werk zelf, breng geen vertrouwelijke bedrijfsinformatie naar buiten, het gaat niet over het werk. alleen de plaats waar iets van mij is gestolen.
We leven in een vrij land?
Dat is wat anders dan dat het verboden is hè.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij vind het normaal om de wereld in te slingeren dat er iets ontvreemd is op je werkt terwijl daar niet eens bewijs voor is? Wat als mensen dingen bij jou thuis spullen kwijt raken en vervolgens gaan tweeten dat er dingen bij jou gestolen worden. Woon je dan ook nog in een vrij land of vind je dat toch wat minder prettig?
Daar ging het even niet om, zijn 'we leven in een vrij land' impliceert dat hij dit soort tweets normaal vind. Ik zou het als bedrijf ook niet kunnen waarderen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan dat het verboden is hè.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar ging het even niet om, zijn 'we leven in een vrij land' impliceert dat hij dit soort tweets normaal vind. Ik zou het als bedrijf ook niet kunnen waarderen.
Op basis waarvan dan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat dat niet wenselijk om het internet op te sturen, en volgens mij kunnen ze dat inderdaad van je eisen.
Dan zijn ze toch vrij om je te ontslaan?quote:
Smaad, winstdelving, twitteren onder werk(?), etc. Er zijn betere manieren om met diefstal om te gaan, probeer die eensquote:
Ik heb werkelijk geen idee, maar er is niemand veroordeeld, dus het lijkt me wat voorbarig om dan het internet te zetten dat je op je werk bestolen bent.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:32 schreef hh84 het volgende:
Wat voor verklaring anders dan diefstal, zou je ervoor kunnen bedenken wanneer er een externe hardeschijf en een telefoon uit een bureaulade verdwenen zijn, van een bureau waar alleen jij gebruik van maakt?
Daar gaat het dan ook niet om, zolang er geen bewijzen zijn kun je niet aantonen dat het diefstal was en moet je dat soort dingen ook niet op een openbaar medium gaan roepen waardoor een bedrijf een slechte naam krijgt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:32 schreef hh84 het volgende:
Wat voor verklaring anders dan diefstal, zou je ervoor kunnen bedenken wanneer er een externe hardeschijf en een telefoon uit een bureaulade verdwenen zijn, van een bureau waar alleen jij gebruik van maakt?
Nou ja, de vraag of een werkgever je kan verbieden om te tweeten over zijn bedrijf is wel interessant, zeker als dit ook nog eens onder werktijd gebeurt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het enorm dom om zoiets te tweeten, ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf zoiets niet kan waarderen.
En doet er niet toe of het wel of niet mag, dat is helemaal niet relevant.
Ok in het algemeen wel, maar dit soort gevoelige dingen moet je gewoon niet op twitter gooienquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag of een werkgever je kan verbieden om te tweeten over zijn bedrijf is wel interessant, zeker als dit ook nog eens onder werktijd gebeurt.
Onder werktijd kan hij er wat over zeggen lijkt mij, daarbuiten niet. Als je dan zegt " Ik werk bij bedrijf X" zal niemand daar moeilijk over doen, maar als je dingen gaat zeggen als "Bij bedrijf X zijn het allemaal oplichters" dan word het anders.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag of een werkgever je kan verbieden om te tweeten over zijn bedrijf is wel interessant, zeker als dit ook nog eens onder werktijd gebeurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |