Ik heb een schat van een vriend, en we zijn nu al een tijdje samen
Ik hou van hem, hij houdt van mij en we zijn gelukkig met elkaar, MAAR.
Mijn vriend is militair, en ik heb heel veel films gezien die je dan (ook al is het maar een film) aan het denken zetten, en je leest van die enge verhalen op internet
Over dat een jongen in het leger een drillmachine wordt, emotieloos, koud en totaal veranderd, totaal onderworpen aan gezag en niet meer de oude lieverd die je leerde kennen
Sinds hij militair is, merk ik ook dat hij afentoe kortaf doet, of snauwt. Daarna beseft hij het zich gelukkig wel en krijg ik altijd een dikke zoen en een welgemeend excuus. Ik op mijn beurt begrijp het ook wel dat hij het daar vrij lastig heeft.
Maar ik ben zo bang dat ik hem kwijtraak, naarmate we elkaar minder zullen zien. Of dat ik hem niet kan begrijpen als hij terugkomt van een uitzending en opeens heel anders in elkaar steekt.
Ik hoop dat er een paar vrouwen zijn die ervaring hebben met een eigen man in defensie, die mij hun verhaal kunnen vertellen.. Zou er toevallig ook een soort instantie zijn of een club voor dames die mannen in het leger hebben?
Kusjes