abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 12:28:01 #251
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98673908
@Ceminon
We zijn toch niet zo complex geworden omdat we tijd over hadden ?
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 12:34:29 #252
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98674066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:15 schreef Absurditeit het volgende:
Al dan niet gelovig zijn veel mensen met het concept van een 'ziel' opgegroeid. Ze kunnen het er nog zo vaak over hebben, maar meestal blijkt dat ze er geen concreet idee bij hebben. Ze kunnen en willen niet geloven dat ook zij gewoon iets natuurlijks zijn. Ze willen nog wel geloven dat het brein ontzettend complex is, maar dat hun bewustzijn en zaken als liefde enkel en alleen het product is van die machine is ondenkbaar. Daar moet wel meer bij komen kijken.
Ik vindt het idd moeilijk te geloven dat we alleen maar een stukje natuur zijn, helemaal als ik buiten een jointje wil roken en uit moet kijken dat ik geen bekeuring van de politie krijg.
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 14:48:45 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98678352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:07 schreef BorstKroller het volgende:
Hai,

Ik ben iemand die niet gelooft in een God of schepper.
Athëistisch, maar geloof wel dat er meer is tussen 'hemel en aarde'.
Dan heb ik het niet over een hiernamaals o.i.d., maar over leven op andere planeten enzo.

Het lijkt me interessant te weten wat jullie hier zowel geloven of denken te geloven.

Een ziel, bestaat dat?

Wat denken jullie?
Ten eerste, als je shakespeare wilt quoten moet je dat goed doen, het is in de hemel en op aarde, niet tussen hemel en aarde.
Ten tweede, hoe definieer je ziel? Als onsterfelijk iets wat tijdelijk in het lichaam steekt? Nee, dat is onzin
Hiernamaals? Een sprookje voor de slavenreligie die het gristendom is. Ja, je hebt het nu slecht, maar je lijden maakt je een goed mens en daarvoor wordt je beloning later gegeven. Veel beloven weinig geven doen de gek in vreugde leven. Het houdt het grauw er onder.

[ Bericht 35% gewijzigd door Pietverdriet op 26-06-2011 15:11:30 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98678612
Dat doet me verdriet, Piet
  zondag 26 juni 2011 @ 15:17:38 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98679332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Ligt mijn karakter ook opgeslagen in mijn DNA ?

Een vraag die zeer taboe is nog steeds om te stellen, is intelligentie of agressie, crimineel gedrag al vast in de genen, al is het voor een deel. Het gaat lastig worden financiering te krijgen voor onderzoek daarnaar omdat het politiek niet wenselijk is dat het zo zou zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98679702
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een vraag die zeer taboe is nog steeds om te stellen, is intelligentie of agressie, crimineel gedrag al vast in de genen, al is het voor een deel. Het gaat lastig worden financiering te krijgen voor onderzoek daarnaar omdat het politiek niet wenselijk is dat het zo zou zijn.
Er bestaat niet zoveel twijfel meer over het feit dat de mate van agressie voor een belangrijk deel is vastgelegd. Voor een deel is dat genetisch bepaald en verder spelen allerlei factoren een rol die van invloed zijn op de vroege - in de baarmoeder dus al - hersenontwikkeling.
pi_98679832
ed it
  zondag 26 juni 2011 @ 15:50:18 #258
223370 Ceminon
Aaarrgghhh
pi_98680556
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:28 schreef AggaNaggA het volgende:
@Ceminon
We zijn toch niet zo complex geworden omdat we tijd over hadden ?
Nee. Ik denk dat we zo intelligent zijn geworden omdat dat nodig was in de "struggle for life", om onze genen voort te zetten. Op een gegeven moment zijn we tijd over gaan houden en zijn we ons intellect gaan gebruiken voor andere dingen dan zelfbehoud en de voortzetting van onze genen; zoals bijvoorbeeld vragen aan onszelf stellen over het leven.
"The discovery of truth is prevented more effectively, not by the false appearance things present and which mislead into error, not directly by weakness of the reasoning powers, but by preconceived opinion, by prejudice."
- Schopenhauer
pi_98680950
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:34 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Ik vindt het idd moeilijk te geloven dat we alleen maar een stukje natuur zijn, helemaal als ik buiten een jointje wil roken en uit moet kijken dat ik geen bekeuring van de politie krijg.
Nouja "alleen maar". Het is nogal wat om onderdeel uit te maken van de natuur. En er dan ook nog vragen over te kunnen stellen.
  zondag 26 juni 2011 @ 16:13:04 #260
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98681379
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:50 schreef Ceminon het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat we zo intelligent zijn geworden omdat dat nodig was in de "struggle for life", om onze genen voort te zetten. Op een gegeven moment zijn we tijd over gaan houden en zijn we ons intellect gaan gebruiken voor andere dingen dan zelfbehoud en de voortzetting van onze genen; zoals bijvoorbeeld vragen aan onszelf stellen over het leven.
Wat bedoel je met "omdat dat nodig was". Jullie denken toch juist dat alles willekeurig gebeurd en dat er geen doel is ?

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:01 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Nouja "alleen maar". Het is nogal wat om onderdeel uit te maken van de natuur. En er dan ook nog vragen over te kunnen stellen.
Hoe moet het dan verder als deze gedachte wereldwijd zou worden geaccepteerd, qua rechten en plichten. Wat heeft iemand dan nog over zichzelf te zeggen ?
Adem in
Adem uit
pi_98681535
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:13 schreef AggaNaggA het volgende:
Hoe moet het dan verder als deze gedachte wereldwijd zou worden geaccepteerd, qua rechten en plichten. Wat heeft iemand dan nog over zichzelf te zeggen ?
We hebben het concept van een ziel niet nodig om moreel gedrag te vertonen of dat te verwachten van een ander. Ook dat is niet van hogere hand ingeprogrammeerd oid, maar ook gewoon iets dat uit de natuur voortkomt.
pi_98683489
quote:

[..]

Wat bedoel je met "omdat dat nodig was". Jullie denken toch juist dat alles willekeurig gebeurd en dat er geen doel is ?
er is inderdaad geen hoger doel
quote:
[..]

er is waarschijnlijk deels een soort vrije wil.
Maar wat is er rechtvaardig aan bepaalde rechten en plichten als wij er door bepaalde lichamelijke beperkingen ons er niet aan kunnen houden.
En hoe kunnen we de problemen zo klein mogelijk krijgen als we niet weten wat de exacte oorzaak van die problemen is
  zondag 26 juni 2011 @ 20:21:58 #263
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98690396
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:13 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

er is inderdaad geen hoger doel

Hoe kan iets nodig zijn als er een geen doel is dan ?

@Absurditeit
Geloof je in hoofd of hersentransplantatie ?
Als ik mijn hoofd op een ander lichaam of op een machine zou kunnen zetten dan zit mijn ziel inderdaad ergens in mijn hoofd
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 20:37:06 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98691170
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:21 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Volgens mij beweert niemand hier dat er helemaal geen doelen bestaan. Mensen kunnen best doelen hebben zonder dat de mensheid als geheel een (hoger) doel heeft. Elke diersoort heeft zichzelf als doel, een belangrijke wet van evolutie: een soort die haar eigen bestaan niet bevordert verdwijnt direct. Dat is puur een causale wet waar geen enkel hoger doel aan te pas komt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:37:39 #265
289973 TerryStone
meh, i say
pi_98691203
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:21 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Om te overleven?
  zondag 26 juni 2011 @ 21:05:48 #266
223370 Ceminon
Aaarrgghhh
pi_98692654
quote:

[..]

Ik denk dat het een soort blinde, zinloze drang is die organismen, of liever gezegd, genen, hebben om zich voort te zetten.

Alles gebeurt wellicht niet met een hoger doel, maar dat wil niet zeggen dat er geen patronen bestaan in de ontwikkeling van gebeurtenissen. Als ik een boterham eet heeft dat geen hoger doel, maar het is ook niet zonder reden; ik had namelijk honger.
"The discovery of truth is prevented more effectively, not by the false appearance things present and which mislead into error, not directly by weakness of the reasoning powers, but by preconceived opinion, by prejudice."
- Schopenhauer
  zondag 26 juni 2011 @ 21:33:23 #267
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98694004
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens mij beweert niemand hier dat er helemaal geen doelen bestaan. Mensen kunnen best doelen hebben zonder dat de mensheid als geheel een (hoger) doel heeft. Elke diersoort heeft zichzelf als doel, een belangrijke wet van evolutie: een soort die haar eigen bestaan niet bevordert verdwijnt direct. Dat is puur een causale wet waar geen enkel hoger doel aan te pas komt.
Er zijn hier genoeg mensen die zeggen dat het leven op zich doelloos is, omdat de evolutietheorie dat hun leert, terwijl de evolutietheorie niet eens gaat over het ontstaan van het leven, dat heet namelijk anders en ik weet ff niet meer hoe.
Het valt me op dat de evolutietheorie meer lijkt te gaan over hoe dingen verdwijnen ipv hoe ze ontstaan.
Er zijn altijd uitzonderingen op de wet, dus als je je daar nou niet zo aan vastklampt verdwijnt die ook wel waarschijnlijk direct

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:05 schreef Ceminon het volgende:

[..]

Ik denk dat het een soort blinde, zinloze drang is die organismen, of liever gezegd, genen, hebben om zich voort te zetten.

Alles gebeurt wellicht niet met een hoger doel, maar dat wil niet zeggen dat er geen patronen bestaan in de ontwikkeling van gebeurtenissen. Als ik een boterham eet heeft dat geen hoger doel, maar het is ook niet zonder reden; ik had namelijk honger.
Hmmzz ??
Dus alles op zich heeft een rede, maar alles in zn geheel iig niet.
Het is dan net alsof je zegt dat alle cellen in je lichaam een doel hebben maar jij niet
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 21:38:45 #268
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98694292
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:33 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Er zijn hier genoeg mensen die zeggen dat het leven op zich doelloos is, omdat de evolutietheorie dat hun leert, terwijl de evolutietheorie niet eens gaat over het ontstaan van het leven, dat heet namelijk anders en ik weet ff niet meer hoe.
Abiogenese. Hoe het leven is ontstaan is nog vrij onduidelijk, maar het is zeker niet ondenkbaar dat natuurlijke processen daartoe hebben geleid. Je hebt gelijk dat dat niet iets is dat voortvloeit uit de evolutietheorie. Persoonlijk kom ik maar zelden evolutionisten tegen die dat beweren. Het zijn in mijn ervaring vaker creationisten die de evolutieleer verwerpen die daarmee op de proppen komen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:33 schreef AggaNaggA het volgende:
Het valt me op dat de evolutietheorie meer lijkt te gaan over hoe dingen verdwijnen ipv hoe ze ontstaan.
Dan heb je de theorie niet echt begrepen denk ik.

Deze serie kan ik hoe dan ook wel aanraden:

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 26-06-2011 22:06:55 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 22:10:41 #269
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98696068
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Abiogenese. Hoe het leven is ontstaan is nog vrij onduidelijk, maar het is zeker niet ondenkbaar dat natuurlijke processen daartoe hebben geleid. Je hebt gelijk dat dat niet iets is dat voortvloeit uit de evolutietheorie. Persoonlijk kom ik maar zelden evolutionisten tegen die dat beweren. Het zijn in mijn ervaring vaker creationisten die de evolutieleer verwerpen die daarmee op de proppen komen.

[..]

Dan heb je de theorie niet echt begrepen denk ik.

Deze serie kan ik hoe dan ook wel aanraden:

Arme kids, ze maken geen kans,... :X

Zie je wat hij de hele tijd met zn tong doet, hij lijkt wel zo'n reptillian, waar je wel eens over leest,... Gaat hij die baby straks opeten ofzo ?? wreed hoor
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 22:12:03 #270
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98696150
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:10 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Hoezo arme kids en geen kans op wat? Wat is er mis met het onderwijzen van wetenschap aan kinderen?
  zondag 26 juni 2011 @ 22:17:16 #271
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98696416
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo arme kids en geen kans op wat? Wat is er mis met het onderwijzen van wetenschap aan kinderen?
quote:
Elke diersoort heeft zichzelf als doel, een belangrijke wet van evolutie: een soort die haar eigen bestaan niet bevordert verdwijnt direct.
~O>
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 22:18:54 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98696517
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:17 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

[..]

~O>
En wetenschap draagt in belangrijke mate bij aan het succes van de menselijke soort. Of is dat iets dat je betwist? Hoe dan ook ontgaat het me hoe dat een antwoord is op mijn vraag.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:22:31 #273
339257 AggaNaggA
Puff & Pass
pi_98696731
Hoe bedoel je succes aan de mensheid, succes is je doel bereiken en jullie zeggen de mensheid heeft geen doel.
Adem in
Adem uit
  zondag 26 juni 2011 @ 22:35:03 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98697359
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:22 schreef AggaNaggA het volgende:
Hoe bedoel je succes aan de mensheid, succes is je doel bereiken en jullie zeggen de mensheid heeft geen doel.
Met succes van de mensheid bedoel ik dat er meer mensen rondlopen dan, bijv, andere apensoorten. Dat maakt de mens als soort succesvoller dan andere apen. Met een concreet doel heeft dat weinig te maken. Elke diersoort streeft naar het voortbestaan van de eigen soort, puur omdat diersoorten die dat niet doen niet niet kunnen blijven voortbestaan. En die diersoorten die daar het best in zijn zijn succesvoller dan andere soorten.

De doelen die mensen (en ook andere dieren) hebben vloeien voort uit die wetmatigheden, niet uit een doel van de mensheid.
pi_98697465
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:10 schreef AggaNaggA het volgende:

[..]

Zie je wat hij de hele tijd met zn tong doet, hij lijkt wel zo'n reptillian, waar je wel eens over leest,... Gaat hij die baby straks opeten ofzo ?? wreed hoor
Maar je hebt wel wat bijgeleerd door je er eindelijk eens een beetje in te verdiepen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')