abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96650236

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
Ron Paul 2012
pi_96650305
Als jezelf ertoe zetten om normaal te doen zodat je ooit überhaupt kunt gaan versieren niet zo makkelijk gaat *O*
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:02:51 #3
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96650351
ok post gevonden
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:00 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik heb bijvoorbeeld ook in het verkeer , dat ik extra hard op een kruispunt afrijd en dat mensen dan geen voorrang durven te nemen omdat het dan lijkt alsof ik niet ga stoppen :D
Dan zie je ze een beetje verschrikt kijken en ik zit dan met zo'n dodelijke lege blik in mijn ogen in de auto :D

Ook neem ik meer risico's in smalle wegen met sloten ernaast, dan ga ik precies op het randje van het "ravijn" rijden als een soort kick die ik ervan krijg.

En bij wegversmallingen rijd ik altijd keihard op in zodat de tegenligger bang word en ik de strijd win van degene die het eerst stopt :D

Ook leuk. Mensen die staan te liften, dan stoppen net alsof doen dat je ze wilt oppikken en plankgas geven. Of mensen die langs de weg op zo'n bord staan te kijken om te kijken welke weg ze moeten volgen, vervolgens toeteren, dan zie je ze omkijken en dan raken ze in de war op welk punt ze ook alweer waren op dat bord haha :D

Hahah zo kan ik nog wel even doorgaan met mijn denkbeelden ;)
wat een trieste lul ben jij zeg....
pi_96650417
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:01 schreef MeraViglioSa het volgende:
Als jezelf ertoe zetten om normaal te doen zodat je ooit überhaupt kunt gaan versieren niet zo makkelijk gaat *O*
"Eigenlijk wil ik alles maar ik wil er totaal niets voor hoeven doen." :D
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:06:01 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96650473
Als jezelf opsluiten wachtend op een mooie dame die je leven verandert niet zo makkelijk gaat
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_96650702
Zeuren helpt ook niet zo.
Vraagje aan mede-vrouwen hier, wat zou je er van vinden als je met een jongen date die zich constant lelijk vind en dat ook steeds aan je laat merken dat die zichzelf lelijk vind ??

Eerlijk gezegd denk ik bij mij dat het dan zo over is, ik wil liever een man die zichzelf ook leuk en prettig vind.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:12:32 #7
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96650735
dat lijkt me ook, maar het zelfde geld voor meisjes
van de vriendinnen die ik heb gehad vond de meeste dat ook van zichzelf, dat wordt best vervelend na een tijdje
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:13:23 #8
179534 Waaghals
pi_96650761
ik ben dan wel geen vrouw
maar zo iemand gaat tig keer per dag bevestiging vragen dat ze niet lelijk zijn.
daarmee drijf je de ander redelijk tot wanhoop
pi_96650818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:12 schreef Spork het volgende:
dat lijkt me ook, maar het zelfde geld voor meisjes
van de vriendinnen die ik heb gehad vond de meeste dat ook van zichzelf, dat wordt best vervelend na een tijdje
Daar kan ik me best wat bij voorstellen. De meeste vrouwen hebben wel onzekerheid momentjes maar als je ze continu hebt is dat oervervelend. Bij onzekere mensen komt trouwens ook vaak jaloezie kijken en dat is ook niet echt een aantrekkelijk iets
pi_96650926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:11 schreef formerjellybean het volgende:
Zeuren helpt ook niet zo.
Vraagje aan mede-vrouwen hier, wat zou je er van vinden als je met een jongen date die zich constant lelijk vind en dat ook steeds aan je laat merken dat die zichzelf lelijk vind ??

Eerlijk gezegd denk ik bij mij dat het dan zo over is, ik wil liever een man die zichzelf ook leuk en prettig vind.
Lijkt me heel irritant ja.
pi_96651217
doodmoe zou ik er van worden en als diegene in kwestie het echt tot een kunst verheft ben ik in staat om te zeggen
; ja ik maak het uit om je looks ja , ben je nu blij? tabee ermee.
dag in dag uit dezelfde plaat, alsjeblieft niet

en als dat gezicht nu echt foeilelijk was maar zelfs dat is het niet eens!
pi_96651596
zo mn spaghetti is intussen ook klaar, wat eten/koken jullie vanaaf?
en waar eet je het liefst met een dinnerdate?

ik het liefst bij sakura in arnhem.
je zit daar met meerderen in een vierkant om de kok heen zeg maar.
Dus je babbelt ook wat makkelijker met vreemde tafelgenoten mocht het gesprek met je dat stil vallen of niet klikken.

Hoe kiezen jullie een restaurantje ofzo als je voor t eerst gaat eten met iemand?
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:36:41 #13
179534 Waaghals
pi_96651659
daar doe ik niet, dan verpest ik mijn strakke trainingschema
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:39:29 #14
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96651759
sakura daar ben ik wel eens geweest met familie
lekker maar best duur voor een date lijkt me?

ik kies meestal iets rustigers, aan zo'n tafel dat er voor je gekookt wordt is leuk maar op een eerste date heb ik liever iets meer dat je afgezonderd zit zodat je rustig kan kletsen.. gewoon een klein restaurantje met hoekjes en tweepersoonstafeltjes. utrecht heeft wel veel van dat soort plekjes aan de gracht

en met tafelgenoten gaan praten als het gesprek met je date niet zo goed gaat lijkt me echt verschrikkelijk, dan laat je meteen merken dat het niet botert... :{
pi_96651847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:39 schreef Spork het volgende:
sakura daar ben ik wel eens geweest met familie
lekker maar best duur voor een date lijkt me?

ik kies meestal iets rustigers, aan zo'n tafel dat er voor je gekookt wordt is leuk maar op een eerste date heb ik liever iets meer dat je afgezonderd zit zodat je rustig kan kletsen.. gewoon een klein restaurantje met hoekjes en tweepersoonstafeltjes. utrecht heeft wel veel van dat soort plekjes aan de gracht

en met tafelgenoten gaan praten als het gesprek met je date niet zo goed gaat lijkt me echt verschrikkelijk, dan laat je meteen merken dat het niet botert... :{
valt erg mee hoor, je hebt er in alle prijsklasses wel iets.
en wat betreft het praten met anderen, het kan soms ook de andere kant uitslaan en dat je zo met zn allen in een geanimeerd gesprek terecht komt.. je gaat natuurlijk niet het hele etentje je alleen maar bemoeien met je andere vreemde tafelgenoten ipv met je date.

oeh utrecht aan de grachten lijkt me hartstikke romantisch en gezellig!
pi_96652051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:35 schreef missyB het volgende:
zo mn spaghetti is intussen ook klaar, wat eten/koken jullie vanaaf?
en waar eet je het liefst met een dinnerdate?

ik het liefst bij sakura in arnhem.
je zit daar met meerderen in een vierkant om de kok heen zeg maar.
Dus je babbelt ook wat makkelijker met vreemde tafelgenoten mocht het gesprek met je dat stil vallen of niet klikken.

Hoe kiezen jullie een restaurantje ofzo als je voor t eerst gaat eten met iemand?
Toevallig, vanavond eet ik ook pasta. Penne met bolognesesaus. :9

Sakura, in een vierkant om de kok. Dat klinkt als een Japanner. Maar dat lijkt me niets om je eerste date mee naartoe te nemen. Voor dat doel weet ik altijd wel een knus restaurantje te vinden. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 15:49:28 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:48:25 #17
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96652151
aan de andere kant gaat liefde wel door de maag he. toch wel een van de beste restaurants waar ik heb gegeten dus wat dat betreft.. :9
pi_96652225
Restaurantjes zijn zeker leuk, maar als hij lekker voor mij kookt heeft hij meteen een pluspuntje te pakken. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 15:50:09 ]
pi_96652324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:06 schreef Waaghals het volgende:
Als jezelf opsluiten wachtend op een mooie dame die je leven verandert niet zo makkelijk gaat
Dit is in MLiG situatie het geval. Ik bevond me al jaren tussen de mensen. MLiG heeft 6 jaar alleen in zijn kamer doorgebracht en kwam nauwelijks buiten vanwege zijn sociale vrees.

Ik bevond me al jaren tussen de dames alleen wilden ze niks van me weten. Echt helemaal niets in 26 jaar tijd, ook geen vriendschappelijk contact of gewoon een praatje.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk door mijn nerd look. Daarom ben ik druk bezig dit te veranderen. Mijn zelfvertrouwen begint al erg toe te nemen.
Helaas meer zelfvertrouwen in de zin van "niemand kan me wat maken :') " vanwege een krachtiger lichaam.

Verder ben ik nog altijd erg negatief en kan ik niet gezellig meelullen (op dit moment)

[ Bericht 7% gewijzigd door richard_prf op 11-05-2011 15:57:34 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:53:19 #20
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96652372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:49 schreef moneyfornothing het volgende:
Restaurantjes zijn zeker leuk, maar als hij lekker voor mij kookt heeft hij meteen een pluspuntje te pakken. :D
jammer dat ik amper kan koken ;(
wel aan het oefenen, maar de helft van de tijd kook ik nog uit pakjes
pi_96652430
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:46 schreef Techno het volgende:

[..]

Toevallig, vanavond eet ik ook pasta. Penne met bolognesesaus. :9

Sakura, in een vierkant om de kok. Dat klinkt als een Japanner. Maar dat lijkt me niets om je eerste date mee naartoe te nemen. Voor dat doel weet ik altijd wel een knus restaurantje te vinden. :Y)
mmm je hebt nog gelijk ook voor een eerste date iets knussers te zoeken.
hier zit een bistrootje ambiance dat leent zich ook erg goed voor first dates!

Hier is het spaghetti bolognese saus, met lekkere verse bieslook,oregano, verse basilicum, tomaten, champignons, paprikaas.
of het de naam bolognese nog mag hebben geen idee maar lekker is het wel!
Stokbroodje kruidenboter vooraf
pi_96652602
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:53 schreef Spork het volgende:

[..]

jammer dat ik amper kan koken ;(
wel aan het oefenen, maar de helft van de tijd kook ik nog uit pakjes
ga op kookles!!!

he , ik zie een gat in de markt,
kookcursussen voor singles verzorgen.

eerst leren koken en daarna samen eten, evt foonummers uitwisselen na die tijd.
ja zie het helemaal goed komen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:59:24 #23
135395 Spork
spoon? fork!
pi_96652631
waar is 'hier', arnhem? ik ben daar niet zo bekend verder maar de rijnkade schijnt wel leuk te zijn?

en ik weet niet of ik kookles nou zo leuk zou vinden.. ik hou helemaal niet van koken. maargoed om kookervaving op te doen en dames te ontmoeten zou het dan weer wel kunnen helpen :P
pi_96652699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:54 schreef missyB het volgende:
mmm je hebt nog gelijk ook voor een eerste date iets knussers te zoeken.
hier zit een bistrootje ambiance dat leent zich ook erg goed voor first dates!

Hier is het spaghetti bolognese saus, met lekkere verse bieslook, verse basilicum, tomaten, champignons, paprikaas.
of het de naam bolognese nog mag hebben geen idee maar lekker is het wel!
Stokbroodje kruidenboter vooraf
In bolognese hoort i.i.g. geen paprika, champignon en bieslook. De basilicum, hmm daar valt over te twisten. :+
pi_96652764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:59 schreef Spork het volgende:
waar is 'hier', arnhem? ik ben daar niet zo bekend verder maar de rijnkade schijnt wel leuk te zijn?

en ik weet niet of ik kookles nou zo leuk zou vinden.. ik hou helemaal niet van koken. maargoed om kookervaving op te doen en dames te ontmoeten zou het dan weer wel kunnen helpen :P
Succes ermee, ik kook al 10 jaar voor mezelf en ik kan best goed koken inmiddels al zeg ik het zelf, maar mij levert het verder niks op ;)

Eenmaal heeft er een meid voor mij gekookt, en toen ik haar uitnodigde bij mij thuis en dat ik dan zou gaan koken is ze nooit op ingegaan. Wel jammer. En dat terwijl ik haar helemaal bestookte met complimentjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')