abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2011 @ 00:13:09 #226
862 Arcee
Look closer
pi_97059197
LinkedIn piekte op 172.67% winst vandaag. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:50:19 #227
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_97064596
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:56 schreef sk888er het volgende:
Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
In de US de market makers van de beurs zijn de brokerages, is dit in EU hetzelfde?
Wil je best helpen, maar dan zul je toch beter je best moeten doen in je taalgebruik. Begrijp er geen jota van.
Overal verstand van.
pi_97067896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef SeLang het volgende:
Als dit na de bubble eindigt in $0,05 dat is het hahaha! LNKD _O-
In dat geval zou ik overwegen om het aandeel op te pakken.

LinkedIn heeft 100 miljoen geregistreerde gebruikers. Het wordt na deze IPO op zeg $10 miljard gewaardeerd. Dit betekent dat er ongeveer 100 dollar winst (discounted naar heden) per user gemaakt zal moeten worden om die prijs te rechtvaardigen. Dit lijkt me onzin, of ze moeten met succes markten als China en India openbreken.

Echter, $10 dollar per user wordt al realistischer. De profielen van LinkedIn zijn veel professioneler als bijv. Facebook. Bedrijven kunnen dit gebruiken om nieuw personeel te vinden en te benaderen. Bedrijven betalen daar voor, zolang ze de kosten van uitzend- en recruitment agencies besparen. Via LinkedIn weten ze ook nog eens veel meer over de kandidaat, dan wat je normaalgesproken van een uitzendbureau te horen krijgt. De kwaliteit van de match gaat daarmee ook omhoog.

Aan de andere kant heb je werknemers die via LinkedIn een constante bron van informatie krijgen over de vraag naar hun specifieke vak en de gangbare beloning daarvoor. Ik denk dat professionals met veelgevraagde skills zich steeds meer als kleine zelfstandige zullen opstellen en zichzelf via LinkedIn profileren. De website wordt daarmee ook een bedreiging voor detacheringsbureau's.

Sinds de komst van internet kunnen we zien dat in allerlei markten de 'middleman' die geen of weinig waarde toevoegt, wordt bedreigd. Misschien dat nu de arbeids- en detacheringsbureau's , een miljarden sector, aan de beurt zijn ?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:08:25 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97118506
Dynamische yieldcurve van de eurozone

[ Bericht 11% gewijzigd door SeLang op 21-05-2011 17:27:29 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:38:45 #230
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97119261
Waarom waren in 2007 de 3M yields bijna even duur als de 28Y yields?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:29:56 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97121077
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:38 schreef Sokz het volgende:
Waarom waren in 2007 de 3M yields bijna even duur als de 28Y yields?
Omdat de ECB rente toen ook hoog was. Die pint min of meer de korte kant van de yieldcurve vast.

Mijn reisverslagen
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:43:34 #232
109901 JvR
Tony F*ckin' Montana
pi_97121585
Heeft iemand een idee wanneer er opties op Linkedin geïntroduceerd zullen worden?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:15:24 #233
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97122619
Heeft iemand hier wel eens de moeite genomen de academische papers van Ben Bernanke te lezen?

Ik zocht namelijk een boek over de Grote Depressie en toen kwam ik er eentje tegen van onze vriend Ben. Ik dacht toen verrek dit moet ik eens lezen om een beeld te krijgen van hoe die man denkt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_97126652
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:08 schreef SeLang het volgende:
Dynamische yieldcurve van de eurozone
[ afbeelding ]
Prachtig plaatje :) Het lijkt wel een vlag. Je had er de sterren van het Europese vaandel nog wel overheen kunnen sprenkelen.

Heb je ergens de data over wie die schuld gekocht heeft, of in ieder geval van het ECB-aandeel daarin? Dat lijkt me wel instructief. In de VS neemt de FED inmiddels 70% op zich (maar niet voor lang meer als we de berichten mogen geloven).
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:22:06 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97129578
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Prachtig plaatje :) Het lijkt wel een vlag. Je had er de sterren van het Europese vaandel nog wel overheen kunnen sprenkelen.

Heb je ergens de data over wie die schuld gekocht heeft, of in ieder geval van het ECB-aandeel daarin? Dat lijkt me wel instructief. In de VS neemt de FED inmiddels 70% op zich (maar niet voor lang meer als we de berichten mogen geloven).
Dit plaatje is alleen AAA-rated debt en voor zover ik weet hebben alleen Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Finland een AAA-rating. De ECB heeft helaas ook een hoop junk. Sowieso de aankopen van het Securities Market Program (PIIGS debt opkopen).

Wat ze precies allemaal hebben (inclusief collateral van banken etc) weet ik niet. Volgens mij is dat ook niet openbaar.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:38:33 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97130168
Voor de volledigheid dan ook maar even een plaatje van ALLE Eurozone government bonds (inclusief de AAA-rated bonds).

Je ziet dat het geheel wat hoger ligt en vooral de laatste 2 jaar zijn de lange maturities harder gestegen dan van de AAA-rated groep. Maar al met al valt het nogal mee omdat de (huidige) probleemlanden natuurlijk maar klein zijn. Echter, bonds met weinig handel e.d. of bonds die meer dan 2 standaarddeviaties afwijken van het gemiddelde van de maturity bracket worden uitgesloten en daar zouden veel PIIGS bonds bij kunnen zitten natuurlijk. Die "ALL" serie lijkt me daarom maar beperkt bruikbaar.

Vergelijk met de AAA-rated groep:

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 21-05-2011 20:51:10 ]
Mijn reisverslagen
pi_97132660
Vanaf dinsdag kan men shorten op LinkedIn.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:50:47 #238
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97150379
Las net dat er al wel CFD's op LNKD zijn !
  zondag 22 mei 2011 @ 13:15:57 #239
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97151264
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:50 schreef Sokz het volgende:
Las net dat er al wel CFD's op LNKD zijn !
IG?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:26:26 #240
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97151572
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

IG?
Neh, alleen AVA FX (http://www.avafx.com/?tag=20772)
pi_97152346
Wat vinden jullie überhaupt van al die websites met die mega valuaties? Voor mij zijn websites veel te bewegelijk, met Hyves als perfecte voorbeeld, begin vorig jaar nog koning op de sociale markt in Nederland, en wordt nu wel heel snel van de markt gestoten door Facebook. Wie kan nu al zeggen dat facebook nooit meer van zijn troon gestoten wordt?

quote:
Facebook, the popular social networking site, has raised $500 million from Goldman Sachs and a Russian investor in a deal that values the company at $50 billion, according to people involved in the transaction.
bron

Dit lijkt me toch veel te veel voor een "simpele" website? Of zit ik ernaast :p
  zondag 22 mei 2011 @ 14:03:12 #242
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97152836
mwhah Facebook is wereldwijd 'geintegreerd in de huiskamers'; iets waar een Hyves natuurlijk alleen Nederland als markt had. Als nieuweling erbij komen lijkt me nu pittiger dan voor 3/4 jaar geleden toen Social Networking nog niet om zulke volumes ging (en zo voorbijgestreefd konden worden: MyScape)

Hyves is nu nauwelijks meer waard .. die 3 eigenaren hebben er 40 mln vanaf de top af moeten halen en volgens mij heeft TMG nu ook al de zin van hyves af.
pi_97152950
Het probleem met Amerikaanse websites is dat de functionaliteit in bepaalde mate gepatenteerd kan worden en dit in Europa minder makkelijk gaat. Er moet daarom enig onderscheid worden gemaakt tussen het marktaandeel van Amerika vs. de rest. Daarnaast is Facebook een apart verhaal omdat het bedrijf binnen een mum van tijd honderden miljoenen dollars ophaalde aan financiering. Dat is ongekend voor een studentenbedrijfje zonder serieuze omzet. Pas als je het strategisch belang van het marktaandeel kan doorgronden is het interessant om nogmaals naar de waardering te kijken want $100 per user is gewoon absurd.

Imo was de IPO geleid door GS ook gewoon een grote scam om te profiteren van de hoge waarderingen. Internetbubble all over again. :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 22 mei 2011 @ 14:26:39 #244
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97153654
Ik snap eigenlijk ook niet dat ze door gaan met Hyves, dat is echt een kansloze tocht lijkt me toch? De jeugd op de middelbare school begint nu al met facebook ipv. hyves.

En dit plaatje zegt genoeg lijkt me ...

Hyves zal over een aantal jaar opgedoekt worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 mei 2011 @ 15:15:31 #245
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97155170
pi_97159356
Hyves zit vol met 40 jarige huismoedertjes :')
  zondag 22 mei 2011 @ 19:00:49 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97165484
Ik zou LNKD zelf niet shorten (te riskant). Als je het doet lijkt mij het verstandiger het te doen via puts (hoewel die zullen wel prijzig zijn want veel mensen zijn negatief over het aandeel).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_97166029
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou LNKD zelf niet shorten (te riskant). Als je het doet lijkt mij het verstandiger het te doen via puts (hoewel die zullen wel prijzig zijn want veel mensen zijn negatief over het aandeel).
Met een gering bedrag ga ik een aantal put kopen als die komen. Ligt natuurlijk ook aan de looptijd en de verwachtingswaarde, maar als die enigzins redelijk zijn durf ik dat gokje toch wel te wagen. En mocht die verwachtingswaarde te hoog zijn op strike dan maar deep out of the money met een lange looptijd (als die er komen).

[ Bericht 4% gewijzigd door piepeloi55 op 22-05-2011 19:18:36 ]
pi_97166352
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef MuurStraat het volgende:
Wat vinden jullie überhaupt van al die websites met die mega valuaties? Voor mij zijn websites veel te bewegelijk, met Hyves als perfecte voorbeeld, begin vorig jaar nog koning op de sociale markt in Nederland, en wordt nu wel heel snel van de markt gestoten door Facebook. Wie kan nu al zeggen dat facebook nooit meer van zijn troon gestoten wordt?
Niemand. De 'communities' wisselen elkaar constant af. Eerder had je al MySpace, Friendster, Orkut en specifiek Nederlands CU2 en De Digitale Stad. Francisco van Jole verzuchtte ooit over het businessmodel van communities: "de users drinken je gratis bier op, pissen in je plantenbakken en vertrekken naar het volgende feestje".

Aan de andere kant zie je toch wel wat stabilisatie. Zo handhaven Fok! en Tweakers zich moeiteloos. Bij Facebook heb ik voor het eerst het gevoel dat de usability en de functionaliteit in orde zijn. Oudere websites als Myspace en Hyves werkten niet intuitief en de layout was een rommeltje. Mogelijk dat Facebook dit soort factoren onder de knie heeft en een blijvertje blijkt ?
pi_97167016
Ook al is er een langdurige stabiele groep die zich nestelt rondom zon community dan nog zijn de waarderingen volledig uit het lood geslagen. Het merendeel van de profielen zijn vaak niet eens actief (maar die zijn afgezonderd dus zie je vrijwel nooit). Ikzelf ben ook lid van ze vrijwel allemaal geweest uit nieuwsgierigheid maar nooit echt gebruik van gemaakt en ik denk dat dat voor het merendeel geld. Uiteindelijk toch verwijderd voor het privacy aspect.

Maar zelfs al zouden al die 'lege' profielen opgevuld worden door actieve users dan nog zijn de waarderingen moeilijk te rijmen met de verwachte inkomsten. Laat staan dat die verwachte inkomsten ooit gehaald gaan worden, aangezien daar vaak geen fundamenteel onderbouwde plannen voor zijn. Mij is geleerd dat iets dat niet onderbouwd uit te leggen valt in 99 van de 100 gevallen niet klopt.

Dit is imo de internetbubble all over again, in een nieuwe vorm en een nieuwe tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')